Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2010, 12:29   #101
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=LS2UCF9G

Eva Brems van Groen! maakt zich druk omdat de islam niet op politiek correct wijze voorgesteld is in een leerboek godsdienst. Het liefst zou ze onze schoolkindjes willen indoctrineren met een bewerkt, leugenachtig beeld van de islam.

"Eén ervan toont een terrorist met bommengordel en koran en de titel 'Gewapend met koran en bommen', gevolgd door de uitleg 'Met de koran in de hand en explosieven achter de gordel, stappen leden van een islamitische terreurorganisatie op voor een heilige oorlog'. De boodschap voor de Vlaamse pubers bij hun eerste contact met de islam is dus duidelijk: moslims zijn terroristen."

Gut, nooit gedacht dat er in Vlaanderen nog uitgeverijen waren die zich (nog) niet laten intimideren door de fatwaas van Weldenkend Links om de 'correcte' boodschap te verkondigen. Schitterend!
Alleen spijtig dat een godsdienstboek over het christendom niet begint met de kruistochten, de IRA of een foto van Roger Vangheluwe (of andere pastorale kindjesneuker).

Misschien een tip voor iemand die zo'n boek wil maken. Kwestie van meteen de juiste toon te zetten over het christendom.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 september 2010 om 12:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:31   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, de verantwoordelijkheid ligt bij degene(n) die deze stereotype naar voor brengt en steeds herhaalt.

Uit het artikel in de standaard

"Onze stelling is niet dat het bestaan van moslimterrorisme verzwegen zou moeten worden op school. Integendeel: een hoofdstuk 'geweld in naam van de godsdienst' lijkt ons in zo'n vergelijkend handboek zeker een plaats te verdienen. Daar kan dan ook het geweld van hindoe-extremisten in India, van radicale joden in Israël en van anti-abortusactivisten in de VS een plaats krijgen.

Maar als je leerlingen in tien regels wil laten kennismaken met de koran, en de helft daarvan legt een verband met terrorisme, dan is dat stigmatisering. Islamofobie is wijdverbreid en de gelijkschakeling van islam en terrorisme is daarin een centrale factor."
Wat er in India, Israël en de VS gebeurt is meer dan erg genoeg.
Maar ik leef hier en ik wil mijn land niet zien ver-islamiseren en nog minder de wet gespeld krijgen door een dictatoriaal samenraapsel die zijn oorsprong vindt in een harde, ruwe samenleving van eeuwen geleden.
Wij zijn beschaafde mensen met een humanistische achtergrond en hebben aan die hele sharia geen boodschap.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 september 2010 om 12:32.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:32   #103
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Natuurlijk is Blood and Honour gevaarlijk. Wat dacht u?
Maar vindt u Sharia4Belgium niet veel gevaarlijker?
De discussie tussen Ephialtes en moslim gaan over wezelijke verschillen in opvatting over wat kan en mag gezegd worden uit naam van een religie en in hoeverre dit bedreigend is voor onze samenleving, de bijdrage van Arti zie ik niet als een verrijking in dit debat maar als iets wat het binnen de kortste keren doet verzanden en lamliggen, dat zou echt jammer zijn van deze discussies tussen beide heren!
Geef dat proces van verzanden en op het verkeerde been zetten even geen bodem Marie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:32   #104
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Welke TV-kanalen bekijkt u? Niks van gezien of gehoord.
Uit het artikel in de standaard

"Onze stelling is niet dat het bestaan van moslimterrorisme verzwegen zou moeten worden op school. Integendeel: een hoofdstuk 'geweld in naam van de godsdienst' lijkt ons in zo'n vergelijkend handboek zeker een plaats te verdienen. Daar kan dan ook het geweld van hindoe-extremisten in India, van radicale joden in Israël en van anti-abortusactivisten in de VS een plaats krijgen.

Maar als je leerlingen in tien regels wil laten kennismaken met de koran, en de helft daarvan legt een verband met terrorisme, dan is dat stigmatisering. Islamofobie is wijdverbreid en de gelijkschakeling van islam en terrorisme is daarin een centrale factor."


Citaat:
Algemeen gesproken denk ik wel dat onze samenleving zich voldoende distancieert van racistische daden. We hebben bijzondere wetgeving gestemd die racistische uitlatingen veroordeelt en er zijn voldoende acties en straatmanifestaties geweest tegen racisme en zinloos geweld.

Leeft u wel in België?
Algemeen gesproken komt het veelvuldig voor dat men betwijfelt dat racistische daden wel racistische zijn.

Start een draad op dit forum over discriminatie op de arbeidsmarkt.
Je zal enerzijds kunnen lezen dat dit niet voorkomt; anderzijds zal je alle mogelijke clichés te lezen krijgen; waarom deze discriminatie terecht is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:34   #105
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Neen, daar gaat het niet over. Want dat is niet wat in dat schoolboek gebeurt. Waar het wel over gaat is de vraag of men in een schoolboek mag referen naar de band tussen moslim-fundamentaklisme en terrorisme. Of moet men dit verzwijgen. Brems meent dat men dit om politiek correcte redenen moet verzwijgen.
Heb je het standpunt van Brems gelezen?; dat je haar mening zo verkeerd weergeeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:34   #106
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De discussie tussen Ephialtes en moslim gaan over wezelijke verschillen in opvatting over wat kan en mag gezegd worden uit naam van een religie en in hoeverre dit bedreigend is voor onze samenleving, de bijdrage van Arti zie ik niet als een verrijking in dit debat maar als iets wat het binnen de kortste keren doet verzanden en lamliggen, dat zou echt jammer zijn van deze discussies tussen beide heren!
Geef dat proces van verzanden en op het verkeerde been zetten even geen bodem Marie!
Doet ze het nog altijd? Ik ben even met verlof geweest en heb wel een stukje gemist van wat zich hier op het forum afspeelt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:35   #107
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Dan bent u een fascist...
Dus ofwel is men demokraat ofwel fascist?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:52   #108
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat er in India, Israël en de VS gebeurt is meer dan erg genoeg.
Maar ik leef hier en ik wil mijn land niet zien ver-islamiseren en nog minder de wet gespeld krijgen door een dictatoriaal samenraapsel die zijn oorsprong vindt in een harde, ruwe samenleving van eeuwen geleden.
Wij zijn beschaafde mensen met een humanistische achtergrond en hebben aan die hele sharia geen boodschap.
Je wil niet dat je land "ver-islamiseert", en dan vind je het goed dat we de Islam "ver-stereotypen".
Ik wil niet dat jongeren opgekweekt worden met stereotype beelden. Dit is immers onverenigbaar met onze humanistische achtergrond. We zijn toch beschaafde mensen!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:53   #109
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat heeft niets met ballen te maken, religieus gebrainwashed adeptje. Sommige mensen zijn nu eenmaal conflictzoekers en anderen zijn dat niet. In welke hoek we de conflictzoekers moeten situeren toon je hier trouwens wel op een zeer efficiente manier aan.

Ik ben van mening dat zulke mensen dikke losers zijn en de ballen mankeren, mag ik? Het is nergens voor nodig mij uit te maken omdat ik er een andere mening op na houd.

U doet maar hoor, ik zal er niet van wakker liggen als u gaat lopen omwille van een paar kleine kindjes die zich niet kunnen gedragen tijdens een boekbespreking over hondjes.

Als mensen u bedreigen of afpersen dan kan ik daar nog inkomen dat u zou gaan rennen maar dit was duidelijk niet het geval.

Citaat:
Het grappige van de zaak is, dat als er dan eens iemand ingaat op de eeuwigdurende provocaties, de allochtoontjes de racismekaart beginnen trekken.
Ik vind daar niks grappigs aan. Jij precies wel?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:03   #110
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben van mening dat zulke mensen dikke losers zijn en de ballen mankeren, mag ik? Het is nergens voor nodig mij uit te maken omdat ik er een andere mening op na houd.

U doet maar hoor, ik zal er niet van wakker liggen als u gaat lopen omwille van een paar kleine kindjes die zich niet kunnen gedragen tijdens een boekbespreking over hondjes.

Als mensen u bedreigen of afpersen dan kan ik daar nog inkomen dat u zou gaan rennen maar dit was duidelijk niet het geval.



Ik vind daar niks grappigs aan. Jij precies wel?
Ja, omdat het zo overduidelijk géén racisme is dat enkel idioten het verband leggen.
En hier lachen wij met idioten (en reli's)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:06   #111
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Natuurlijk is Blood and Honour gevaarlijk. Wat dacht u?
Maar vindt u Sharia4Belgium niet veel gevaarlijker?
Ik zou het niet weten wie van deze fundamentalistische organisaties het gevaarlijkst is.

Het valt me wel op dat blood and honour door de anti-fundamentalisten niet verkettert wordt. En dat niemand eist dat de nationalisten uitdrukkelijk hun afkeuring uiten.
In dit geval zijn we wel intelligent genoeg om een onderscheid te maken; om ons niet te laten vangen door stereotypen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:11   #112
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ja, omdat het zo overduidelijk géén racisme is dat enkel idioten het verband leggen.
En hier lachen wij met idioten (en reli's)
Maak dat je allochtone liefje wijs
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:12   #113
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Dus ofwel is men demokraat ofwel fascist?
Als u de democratie en de rechtstaat afzweert, bent u vrees ik inderdaad een fascist.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:16   #114
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Als u de democratie en de rechtstaat afzweert, bent u vrees ik inderdaad een fascist.
Jij bent een gelukkig mens, mijn beste.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:17   #115
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ja, omdat het zo overduidelijk géén racisme is dat enkel idioten het verband leggen.
En hier lachen wij met idioten (en reli's)
Al begrepen wat de chaostheorie is?

Fatsoenlijk begrepen, dus. In eigen woorden kunnen uitleggen wat attractoren enzo zijn.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:24   #116
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou het niet weten wie van deze fundamentalistische organisaties het gevaarlijkst is.

Het valt me wel op dat blood and honour door de anti-fundamentalisten niet verkettert wordt. En dat niemand eist dat de nationalisten uitdrukkelijk hun afkeuring uiten.
In dit geval zijn we wel intelligent genoeg om een onderscheid te maken; om ons niet te laten vangen door stereotypen.

Alweer een redenering uit het ongereimde als zwaktebod dat u hier plaatst, arti.

Sharia4Belgium is een staatsgevaarlijke en antidemocratische organisatie die illustreert hoe sommige mensen, hier geboren en getogen, de pedalen aan het verliezen zijn bij de praktisering van "hun geloof". Dit wordt niet "minder erg" gemaakt door het bestaan van bijvoorbeeld Blood and Honour of de overstromingen in Pakistan.

Dat Sharia4Belgium in interviews met moslims over dit onderwerp (op bijvoorbeeld Terzake) niet openlijk wordt veroordeeld, is een ernstig probleem en moet ons doen inzien dat er echt wel iets fundamenteel mis loopt in hun waarden en normenpatroon.

En ja, ik ervaar religieus terrorisme als een groter gevaar dan extreem rechts.

De aanslagen van 9/11, de aanslagen in Londen, Madrid, de moord op Theo Van Gogh, etc waren niet het werk van extreem rechts.

Het probleem van "extreem rechts" wordt maar al te vaak en al te graag als een afzonderlijk (en alleenstaand) probleem voorgesteld door de linkse intelllectueel die vast is komen te zitten in de afgesleten paden der politieke correctheid. Vergeet niet dat extremen andere extremen oproepen.

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 1 september 2010 om 13:28.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:28   #117
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Jij bent een gelukkig mens, mijn beste.
absoluut.
En wel een die de democratie en de rechtstaat wil verdedigen
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:35   #118
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
absoluut.
En wel een die de democratie en de rechtstaat wil verdedigen
Ja. Je hebt een erg simpele wereldvisie. Dat is heel comfortabel en gemakkelijk.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:36   #119
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Alweer een redenering uit het ongereimde als zwaktebod dat u hier plaatst, arti.

Sharia4Belgium is een staatsgevaarlijke en antidemocratische organisatie die illustreert hoe sommige mensen, hier geboren en getogen, de pedalen aan het verliezen zijn bij de praktisering van "hun geloof". Dit wordt niet "minder erg" gemaakt door het bestaan van bijvoorbeeld Blood and Honour of de overstromingen in Pakistan.
Uiteraard maakt dat het niet "minder erg". Waar haal je dat vandaan?
Blood and honour is evengoed een staatsgevaarlijke en antidemocratische organisatie die illustreert hoe sommige mensen, hier geboren en getogen, de pedalen aan het verliezen zijn bij de praktisering van "hun ideologie"

Citaat:
Dat Sharia4Belgium in interviews met moslims over dit onderwerp (op bijvoorbeeld Terzake) niet openlijk wordt veroordeeld, is een ernstig probleem en moet ons doen inzien dat er echt wel iets fundamenteel mis loopt in hun waarden en normenpatroon.
Vind je dat nationalisten ook openlijk blood and honour moeten veroordelen? want anders is er iets fundamenteels mis met hun waarden en normenpatroon.

Citaat:
En ja, ik ervaar religieus terrorisme als een groter gevaar dan extreem rechts.
Waarom?

Citaat:
De aanslagen van 9/11, de aanslagen in Londen, Madrid, de moord op Theo Van Gogh, etc waren niet het werk van extreem rechts.
Neen, en ook niet van sharia4belgium.

Citaat:
Het probleem van "extreem rechts" wordt maar al te vaak en al te graag als een afzonderlijk (en alleenstaand) probleem voorgesteld door de linkse intelllectueel die vast is komen te zitten in de afgesleten paden der politieke correctheid. Vergeet niet dat extremen andere extremen oproepen.
Ja, het schijnt dat extremen andere extremen oproepen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 13:39   #120
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben van mening dat zulke mensen dikke losers zijn en de ballen mankeren, mag ik? Het is nergens voor nodig mij uit te maken omdat ik er een andere mening op na houd.

U doet maar hoor, ik zal er niet van wakker liggen als u gaat lopen omwille van een paar kleine kindjes die zich niet kunnen gedragen tijdens een boekbespreking over hondjes.

Als mensen u bedreigen of afpersen dan kan ik daar nog inkomen dat u zou gaan rennen maar dit was duidelijk niet het geval.
Tuurlijk mag je die mening hebben. Het illustreert alleen maar dat u het meer begrepen hebt op conflictzoekers. Dat is uw goed recht en het strookt natuurlijk volledig met de idiologie die u aanhangt.

Uiteraard beseft u ook dat die kindjes die zich niet gedragen dit enkel doen om reactie uit te lokken zodat ze een "reden" hebben om er eens goed op los te kloppen. Als conflictzoeker is dat natuurlijk leuk, maar andere mensen vermijden dat liever.



Citaat:
Ik vind daar niks grappigs aan. Jij precies wel?
Jup, ik moet daar eens goed mee lachen ja

Laatst gewijzigd door fox : 1 september 2010 om 13:40.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be