Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 5 januari 2007, 17:25   #1
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Armoedebestrijding van hier naar daar

Armoedebestrijding van hier naar daar
Talrijke door staat en gewest betaalde academici en ambtenaren bestuderen sedert deccenia de steeds blijvende en oprukkende "armoede".
Men hanteert begrippen als "relatieve armoede" en "absolute armoede"
en poneert percentages van 15 tot 35 % in termen van dat deel van de bevolking dat "arm" is.

Het nieuw verkozen congres in het zelfverklaarde "rijkste land ter wereld"
stelde vast dat het een schande is dat mensen daar 40 uur in de week moeten werken om ...arm te blijven.

Het is mijn overtuiging dat er nog te veel "gaten" in ons sociaal vangnet zijn. Daarom vind ik dat er een federale regelgeving zou moeten zijn die elke gemeente verplicht die mensen op hun grondgebied die geen onderkomen of voedsel hebben - minimaal voedsel en onderkomen te verschaffen ttz. : 1 warme maaltijd + een dak boven hun hoofd en een deftig bed om in te slapen. Op die manier hebben we dan toch al in ons land "de absolute armoede" uitgeroeid & nu de rest van de EU, daarna : de rest van de wereld.

Bent U dit voorstel genegen ?
__________________
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 7 januari 2007, 17:56   #2
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Armoede... dat kan ik niet in vijf woorden beantwoorden. Als arts weet ik dat sommige mensen al lang niet meer naar hun huisarts gaan omdat ze die niet kunnen betalen, of ttz. het voorschrift voor de medicijnen... Chronische zieken moeten soms (zeker als ze geen hospitalisatieverzekering hebben) hun huis verkopen om hun facturen te betalen. De MAF is ontoereikend...
Hoe los je dat op... Inderdaad de lsten verdelen over gemeenten is één item... Maar zeker niet sluitend. Mijn zorg is voornamelijk de kinderen van armen. Wanneer genratie op generatie armoede ontstaat, daar heb ik het zwaarts problemen mee... Een pas en klaar anwoord is er niet, dan moeten we veen een paar uur debatteren...
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:10   #3
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Men zou de gezondheidszorg perfect betaalbaar kunnen houden. De overheid zou gewoon kunnen bijhouden hoeveel iemand tijdens zijn of haar leven inzake gezondheidszorg gekost heeft. De tijdens het leven veroorzaakte nettoziektekosten, zijnde het verschil (voor zover er sprake is van een positief verschil) tussen enerzijds de ziektekosten en anderzijds het voor het RIZIV bestemde deel van van de betaalde sociale bijdragen, zouden na het overlijden in rekening kunnen worden gebracht van de nalatenschap.

Meer euthanasie zou eveneens kunnen helpen om de kosten van de gezondheidszorg betaalbaar te houden. Naarmate het taboe rond euthanasie doorbroken wordt, is het best mogelijk dat er bij ouderen en terminale patiënten een mentaliteitswijziging zal ontstaan waarbij ze spontaan kiezen voor euthanasie van zodra ze in een terminale fase komen of van zodra ze zorgbehoevend worden. Indien het leven op het einde niet met enkele maanden kunstmatig wordt verlengd, betekent dat een enorme besparing op het vlak van de kosten van de gezondheidszorg.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 7 januari 2007 om 18:19.
Cynicus is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:21   #4
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

1. Je moet dus betalen voor de gezondheidszorg. Dat is nu eenmaal zo. Wat je wel mag eisen is dat dit geld goed beheerd en gespendeerd wordt. Dat is nu verre van zo. Als je je hele leven gezond blijft -en dat is ook cynisch- mag je van geluk spreken dat je betaalde en toch gezond bleef-. Dat geld ben je kwijt, je gezondheid heb je.
2. Euthanasie als oplossing om de kosten te beheersen vind ik nogal kort door de bocht, maar dat zal aan mij liggen zeker?
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 22:50   #5
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
1. Je moet dus betalen voor de gezondheidszorg. Dat is nu eenmaal zo. Wat je wel mag eisen is dat dit geld goed beheerd en gespendeerd wordt. Dat is nu verre van zo. Als je je hele leven gezond blijft -en dat is ook cynisch- mag je van geluk spreken dat je betaalde en toch gezond bleef-. Dat geld ben je kwijt, je gezondheid heb je.
2. Euthanasie als oplossing om de kosten te beheersen vind ik nogal kort door de bocht, maar dat zal aan mij liggen zeker?
1,
In hoevérre vindt u dat de overheid en de gemeenschap moeten bijspringen voor mensen met wat minder geluk? U bent het toch met mij eens dat de sociale zekerheid een permanente verworvenheid moet zijn, en te belangrijk om in privé (dus commerciele) handen te geven?

2,
dat ligt zeker niet aan u. Euthanasie uit economische overwegingen is véel te kort door de bocht. Geld mag geen rol spelen in (bio-) ethische kwesties.
Ambiorix is offline  
Oud 8 januari 2007, 07:27   #6
Luc D
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Berichten: 19
Standaard

Ik geef het grif toe, er worden fouten gemaakt door sommige mensen qua financiëring, maar iemand die een vrouw verkracht krijgt dikwijls meer begrip dan iemand die , vaak buiten eigen schuld, in de financiële problemen geraken. U kan maar beter een bank overvallen, of een oude madam. In zowat 6 maand en wat voorwaardelijk ben je er vanaf. Als je daarentegen je tegenslagen op een legale manier probeert op te lossen krijg je 5 tot 15 jaar.
In ons geval zijn we in een collectieve geraakt op aanraden van het OCMW van Brugge. We moeten wel zeggen dat er geen tv camera in de buurt was dus ze niet konden afgerekend konden worden op hun desintresse. Toen onze dochter geboren werd was ( en is ) ze hulpbehoevend. Zo lag ze na 1 week al in Leuven voor een openhart operatie, alle dagen antibiotica, aërosols, kine, .......... Een maand voor de geboorte heb ik een arbiedsongeval gehad. 4 maand geen wedde, 1 jaar geen kindergeld, want zolang hebben ze nodig gehad om te geloven dat onze dochter invalide was (is). Het kindergeld voorschieten was voor het OCMW ondenkbaar een collectieve was de oplossing.
Als je dan bij een bemiddelaar komt die er een sport van maakt je elke week om een check te laten komen ben je helemaal zoet. Als je er dan een opmerking over maakt doet hij het volgende. Hij elke check op naam van mijn echtgenote en belt naar de bank dat ik de checks niet meer mag afhalen daar we gescheiden zijn ?????, Het gevolg....mijn echtgenote moet elke week een dag verlof nemen of we hebben geen centen. Het enige probleem is dat er 52 weken zijn en je maar 24 verlofdagen hebt. Gevolg echtgenote na een tijdje ook zonder werk. Daar zijn we bijna in positie klaargezet voor een jarenlang misbruik. En meneer de advocaat heeft bewezen dat hij macht heeft over je, tenminste dat dacht hij.
Dan kunnen we nog voorbeelden geven van andere onmenselijkheden; BV U bent zwanger van een tweeling, krijgt geen extra centen, maar wordt naar Poverlelo gestuurd om eten dat over datum is. ( er stond toen meer dan 13.000 € op een rekening, maar dat wisten we toen nog niet ) . Mijn echtgenote krijgt een miskraam, de kinderen leven nog 1 uur en de ander 1h15 min. In deze korter periode krijgen ze een hersenbloeding ed. Als je dan denkt dat je ze rustig kan begraven, vergeet het maar je moet schooien om een kist in het ziekenhuis en een kruis hebben we gratis gekregen. ( de kist was gratis van het ziekenhuis ) de meer dan 2000 € die we ( allé de bemiddelaar ) van de kindergeldkas en ziekenbond gekregen hebben is als ereloon in de bemiddelaar zijn zak verdwenen. Hoezo de maatschappij is verzuurt ?????? Meneer Vandelanotte U bent een idioot die dringend uit Uw ivoren toren dient te komen voor U eren opmerking maakt over mensen van wie het leven een strijd is. Hij heeft wel 50 € gegeven om de begraving te betalen, U ziet het hij is de goedheid zelve.
Oja, dit was ironisch bedoelt.
De beslagrechter geeft blijk in zijn vonnissen van serieuze partijdigheid. We hebben geprobeerd om de orde van advocaten in te schakelen, het is niet gelukt en in het volgende vonnis krijgen we een veeg uit de pan en ik quote "...........Ook al schrijft U blijkbaar naar Kortrijk." Ik word verweten dat ik niet werk, het attest van de controlearts dat ik toen absoluut niet mocht werken heb ik achteraf zelf weer uit de vuilnisbak gevist.
En de bemiddelaar dreigt ons af met de woorden dat de burgemeester op zijn feestjes komt ( daarmee bedoelt hij waarschijnlijk Mr Moenaert ) dus dat we ons beter wat rustig houden. Als je de burgemeester dan met die uitspraak confronteerd zit hij naar jouw te kijken van ja en ........... ? Een mens zou van minder verzuren.
De enigen die zich in deze zaak intresseren zijn VZW Eldero ( vlaams belang ). Wij zijn natuurlijk niet stom. Hoeveel stemmen hadden ze weer en hoe zouden ze eraankomen ? Ons enige alternatief is niet meer stemmen want de politiek is toch van en voor het volk ? Naah niet in België.
Waarde heer politici een welgemeende F*** Y** Gezondheidszorg ? Armoedebestrijding ? Laat me niet lachen

Luc D
Luc D is offline  
Oud 8 januari 2007, 08:31   #7
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Ambiorix, volledig akkoord, het staat ook zo in mijn boek "Lof der gezondheid".
Louis Ide is offline  
Oud 8 januari 2007, 08:46   #8
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Gisteren in de 7de dag werd er weer gesproken over 'langer werken'. Daar werd door een vrouwke van de vld ter sprake gebracht dat men er rekening moest mee houden dat men tot z'n 67 - 70 jaar zou moeten gaan werken. Wat gaat dit teweeg brengen voor de gezondheidszorg/kost? Dit met betrekking op mensen met zware beroepen, bouw, bandwerk enz. Of zou er een stille hoop bestaan bij de bewindslieden dat hierdoor 'weinig' mensen de pensioen leeftijd zullen bereiken en indien bereikt er niet lang zullen van kunnen genieten.
ERLICH is offline  
Oud 8 januari 2007, 08:59   #9
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Gisteren in de 7de dag werd er weer gesproken over 'langer werken'. Daar werd door een vrouwke van de vld ter sprake gebracht dat men er rekening moest mee houden dat men tot z'n 67 - 70 jaar zou moeten gaan werken.
70

denkt die nu echt dat ik de vijf laatste jaren van mijn leven ga verspelen door te wérken?
Ambiorix is offline  
Oud 8 januari 2007, 09:20   #10
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
70

denkt die nu echt dat ik de vijf laatste jaren van mijn leven ga verspelen door te wérken?
U kunt dit grappig vinden. Maar ik denk dat dit bij die vld en aanverwanten niet zo is bedoeld schijnen daar zeer serieus over te zijn en ge kunt raden wie de bonen heeft gefret. Juist zij die zogezegd onder aan de ladder staan en dat is wel de "meerderheid" maar heeft het minst in de pap te brokken en dus wat kunnen we doen ja .

Laatst gewijzigd door ERLICH : 8 januari 2007 om 09:21.
ERLICH is offline  
Oud 8 januari 2007, 10:08   #11
Luc D
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Juist zij die zogezegd onder aan de ladder staan en dat is wel de "meerderheid" maar heeft het minst in de pap te brokken en dus wat kunnen we doen ja .
Vooral op dezelfde idioten blijven stemmen en zolang er niets gebeurd met uzelf ,........ zeker niets aantrekken, ik kan het dus iedereen kan het mentaliteit
Luc D is offline  
Oud 8 januari 2007, 10:43   #12
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Armoede... dat kan ik niet in vijf woorden beantwoorden. Als arts weet ik dat sommige mensen al lang niet meer naar hun huisarts gaan omdat ze die niet kunnen betalen, of ttz. het voorschrift voor de medicijnen... Chronische zieken moeten soms (zeker als ze geen hospitalisatieverzekering hebben) hun huis verkopen om hun facturen te betalen. De MAF is ontoereikend...
Hoe los je dat op... Inderdaad de lsten verdelen over gemeenten is één item... Maar zeker niet sluitend. Mijn zorg is voornamelijk de kinderen van armen. Wanneer genratie op generatie armoede ontstaat, daar heb ik het zwaarts problemen mee... Een pas en klaar anwoord is er niet, dan moeten we veen een paar uur debatteren...
Mijnheer Ide,

U doet precies zoals iedereen als het over armoede gaat nl. U verlegt het probleem naar de "relatieve armoede" waarover men inderdaad verhitte debatten kan houden nl. onder meer over de noodzaak een universele
gezondheidszorg aan te bieden, betaalbaar voor iedereen enz..

Ik heb het daarentegen specifiek over de "absolute armoede" nl. die mensen die in een situatie geraakt zijn dat ze dakloos zijn en niets te eten hebben. Mijn wens is dat voor deze mensen in elke gemeente een opvangstmogelijkheid bestaat en die mensen één warme maaltijd per dag kunnen bekomen. In dat geval is in België ten minste al een plaats op de wereld geschapen waar deze "absolute armoede" niet meer bestaat.
Dat men deze mensen verder tracht uit deze deplorabele toestand te krijgen, door ze meer assertiviteit aan te leren & aan een minimumloon te laten erken of een minimumuitkering te bekomen is een tweede stap.
De eerste is echter ervoor zorg dragen dat niemand onder de blote hemel met echte honger moet in slaap geraken.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 8 januari 2007, 10:58   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
70

denkt die nu echt dat ik de vijf laatste jaren van mijn leven ga verspelen door te wérken?
Ik ga allesinds binnenkort beginnen met mijn eigen pensioenpotje op te bouwen zodat ik dat niet hoef
Tavek is offline  
Oud 9 januari 2007, 11:06   #14
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Handclapping, ik deel uw bezorgdheid, mundiaal zelfs. Maar geef toe dat het verduiveld lastig zal zijn bepaalde mensen uit de absolute armoede te halen. Het geval Lokeren bijvoorbeeld... Dat is voor mij ook absolute armoede. En in eerste instantie is de maatschappij te kort geschoten ten opzichte van het kindje. Ik heb geen pas en klare antwoorden, maar als ik denkaan de middelen om armoede te bestrijden dan gaat dit voor mij in eerste instantie naar de kinderen die geboren worden in de armoede.
Louis Ide is offline  
Oud 10 januari 2007, 11:33   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Handclapping, ik deel uw bezorgdheid, mundiaal zelfs. Maar geef toe dat het verduiveld lastig zal zijn bepaalde mensen uit de absolute armoede te halen. Het geval Lokeren bijvoorbeeld... Dat is voor mij ook absolute armoede. En in eerste instantie is de maatschappij te kort geschoten ten opzichte van het kindje. Ik heb geen pas en klare antwoorden, maar als ik denkaan de middelen om armoede te bestrijden dan gaat dit voor mij in eerste instantie naar de kinderen die geboren worden in de armoede.
en wat zou u er misschien van vinden indien deze overheid zou stoppen met armoede te organiseren ?

Natuurlijk deel ik uw bezorgdheid voor de kinderen van de generatiearmen en zoals u zelf zegt is het niet makkelijk hen uit de armoede te tillen.

Maar staat u er ook bij stil dat frank van den broucke met zijn heksenjacht op werklozen momenteel tienduizenden mensen in de armoede aan t duwen is ?

Van dertig percent van de tienduizenden geschorsten vindt men immers nergens nog gegevens terug - wat wil zeggen dat ze officieel geen enkel inkomen genieten ( ook geen leefloon dus )

Iemand van de heren politici ook al eens stilgestaan wat er gebeurt met de kinderen van deze geschorsten ? Of maw de volgende generatie generatiearmen ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 11:34.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 10 januari 2007, 11:41   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Ik heb geen pas en klare antwoorden
Misschien kan u het eens vragen aan de armen zelf. Onze organisatie die voor en door armen werd opgericht ( zie link in mijn handtekening ) heeft in alle geval genoeg pasklare antwoorden. Hoeveel antwoorden wilt u en voor welke specifieke problemen ? ( Laat het gerust weten - U vraagt wij draaien )

Hoofdoorzaak van armoede is niet dat arme mensen te dom zijn of onaangepast

armoede is geen ziekte van het individu maar wel een ziekte van de maatschappij

Dientengevolge is het de maatschappij die men in eerste plaats dient te behandelen en te genezen en niet de slachtoffers die erdoor worden uitgesloten.

Wat er fout zit in onze maatschappij dat is dat ze toestaat dat een geestelijk gestoorde minderheid zich verrijkt op de kap van de allerzwaksten.

Armoede moet niet zozeer worden bestreden, men dient in eerste instantie te verbieden ze op grote schaal te organiseren !!!
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 11:44.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 10 januari 2007, 16:29   #17
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc D Bekijk bericht
Ik geef het grif toe, er worden fouten gemaakt door sommige mensen qua financiëring, maar iemand die een vrouw verkracht krijgt dikwijls meer begrip dan iemand die , vaak buiten eigen schuld, in de financiële problemen geraken. U kan maar beter een bank overvallen, of een oude madam. In zowat 6 maand en wat voorwaardelijk ben je er vanaf. Als je daarentegen je tegenslagen op een legale manier probeert op te lossen krijg je 5 tot 15 jaar.
In ons geval zijn we in een collectieve geraakt op aanraden van het OCMW van Brugge. We moeten wel zeggen dat er geen tv camera in de buurt was dus ze niet konden afgerekend konden worden op hun desintresse. Toen onze dochter geboren werd was ( en is ) ze hulpbehoevend. Zo lag ze na 1 week al in Leuven voor een openhart operatie, alle dagen antibiotica, aërosols, kine, .......... Een maand voor de geboorte heb ik een arbiedsongeval gehad. 4 maand geen wedde, 1 jaar geen kindergeld, want zolang hebben ze nodig gehad om te geloven dat onze dochter invalide was (is). Het kindergeld voorschieten was voor het OCMW ondenkbaar een collectieve was de oplossing.
Als je dan bij een bemiddelaar komt die er een sport van maakt je elke week om een check te laten komen ben je helemaal zoet. Als je er dan een opmerking over maakt doet hij het volgende. Hij elke check op naam van mijn echtgenote en belt naar de bank dat ik de checks niet meer mag afhalen daar we gescheiden zijn ?????, Het gevolg....mijn echtgenote moet elke week een dag verlof nemen of we hebben geen centen. Het enige probleem is dat er 52 weken zijn en je maar 24 verlofdagen hebt. Gevolg echtgenote na een tijdje ook zonder werk. Daar zijn we bijna in positie klaargezet voor een jarenlang misbruik. En meneer de advocaat heeft bewezen dat hij macht heeft over je, tenminste dat dacht hij.
Dan kunnen we nog voorbeelden geven van andere onmenselijkheden; BV U bent zwanger van een tweeling, krijgt geen extra centen, maar wordt naar Poverlelo gestuurd om eten dat over datum is. ( er stond toen meer dan 13.000 € op een rekening, maar dat wisten we toen nog niet ) . Mijn echtgenote krijgt een miskraam, de kinderen leven nog 1 uur en de ander 1h15 min. In deze korter periode krijgen ze een hersenbloeding ed. Als je dan denkt dat je ze rustig kan begraven, vergeet het maar je moet schooien om een kist in het ziekenhuis en een kruis hebben we gratis gekregen. ( de kist was gratis van het ziekenhuis ) de meer dan 2000 € die we ( allé de bemiddelaar ) van de kindergeldkas en ziekenbond gekregen hebben is als ereloon in de bemiddelaar zijn zak verdwenen. Hoezo de maatschappij is verzuurt ?????? Meneer Vandelanotte U bent een idioot die dringend uit Uw ivoren toren dient te komen voor U eren opmerking maakt over mensen van wie het leven een strijd is. Hij heeft wel 50 € gegeven om de begraving te betalen, U ziet het hij is de goedheid zelve.
Oja, dit was ironisch bedoelt.
De beslagrechter geeft blijk in zijn vonnissen van serieuze partijdigheid. We hebben geprobeerd om de orde van advocaten in te schakelen, het is niet gelukt en in het volgende vonnis krijgen we een veeg uit de pan en ik quote "...........Ook al schrijft U blijkbaar naar Kortrijk." Ik word verweten dat ik niet werk, het attest van de controlearts dat ik toen absoluut niet mocht werken heb ik achteraf zelf weer uit de vuilnisbak gevist.
En de bemiddelaar dreigt ons af met de woorden dat de burgemeester op zijn feestjes komt ( daarmee bedoelt hij waarschijnlijk Mr Moenaert ) dus dat we ons beter wat rustig houden. Als je de burgemeester dan met die uitspraak confronteerd zit hij naar jouw te kijken van ja en ........... ? Een mens zou van minder verzuren.
De enigen die zich in deze zaak intresseren zijn VZW Eldero ( vlaams belang ). Wij zijn natuurlijk niet stom. Hoeveel stemmen hadden ze weer en hoe zouden ze eraankomen ? Ons enige alternatief is niet meer stemmen want de politiek is toch van en voor het volk ? Naah niet in België.
Waarde heer politici een welgemeende F*** Y** Gezondheidszorg ? Armoedebestrijding ? Laat me niet lachen

Luc D
Kompleet mee eens.
Sinds kort ben ik in hetzelfde straatje gesukkelt.
26 jaar ,trouw ,zonder morren, dwangarbeid.
Een straf die ik opgelopen had doordat ik misschien in school niet had opgelet, of omdat ik op de verkeerde plaats geboren ben......of misschien ben ik niet schizofreen genoeg.
Welnu....Herstructurering, de zaak krijgt niet de nodige publieke aandacht en we worden de laan uitgestuurd met.....niets.
Probeer maar aan een deftige job te geraken, 26jaar ervaring....Dat dient nergens voor, dat is kompleet nutteloos.
Maar de rekeningen blijven komen. En dan komen de gieren, de lijkepikkers die bij iedere rekening er nog een lap opdoen.
En dan word je uitschot, je word met de vinger gewezen, ongeloofwaardig....

En dat is juist de grootste fout in onze maatschappij.
Iedereen is alleen .......erger nog....Het beest zit te loeren tot je afgezonderd of zwak word en dan slaat het toe......meedogenloos.
DeoSolis is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be