Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2018, 10:36   #141
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Newsflash: een huwelijk is meer als sex alleen.

Het zal u verbazen maar ik heb ook niet alle dagen goesting. Feit blijft dat het veel interessanter is om het leven door te brengen samen met iemand dan alleen.
En hier botsen we op het zoveelste wankele fundament van veel relaties.

Met iemand samen zijn omdat iemand omdat hij/zij niet alleen kan zijn.
Omdat de hypotheek niet alleen afgelost kan worden. Omdat iemand zich anders eenzaam voelt. Etc etc

Da's eerder een contract (bijna huurovereenkomst) dan een verbintenis tussen 2 mensen die zielsveel van elkaar houden.

Ik zeg niet dat het bij jou alleen maar dat is, maar ik zie het wel vaak gebeuren. Relaties die mis lopen op het moment dat er kinderen in het spel zijn gekomen, dat er een huis werd gekocht. En dan hebben ze binnen no time ineens hun nieuwe levenspartner gevonden
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:40   #142
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En hier botsen we op het zoveelste wankele fundament van veel relaties.

Met iemand samen zijn omdat iemand omdat hij/zij niet alleen kan zijn.
Omdat de hypotheek niet alleen afgelost kan worden. Omdat iemand zich anders eenzaam voelt. Etc etc

Da's eerder een contract (bijna huurovereenkomst) dan een verbintenis tussen 2 mensen die zielsveel van elkaar houden.

Ik zeg niet dat het bij jou alleen maar dat is, maar ik zie het wel vaak gebeuren. Relaties die mis lopen op het moment dat er kinderen in het spel zijn gekomen, dat er een huis werd gekocht. En dan hebben ze binnen no time ineens hun nieuwe levenspartner gevonden
'Hokken' de meeste mensen niet samen om er financieel 'beter' van te worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:44   #143
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En hier botsen we op het zoveelste wankele fundament van veel relaties.

Met iemand samen zijn omdat iemand omdat hij/zij niet alleen kan zijn.
Omdat de hypotheek niet alleen afgelost kan worden. Omdat iemand zich anders eenzaam voelt. Etc etc

Da's eerder een contract (bijna huurovereenkomst) dan een verbintenis tussen 2 mensen die zielsveel van elkaar houden.

Ik zeg niet dat het bij jou alleen maar dat is, maar ik zie het wel vaak gebeuren. Relaties die mis lopen op het moment dat er kinderen in het spel zijn gekomen, dat er een huis werd gekocht. En dan hebben ze binnen no time ineens hun nieuwe levenspartner gevonden
Ik kan mijn huis alleen afbetalen.

En wat nu ?

Het is waar dat financiele stress tot kapotgelopen huwelijken leidt. Ge kunt daarom best een partner kiezen die op dat gebied dezelfde mentaliteit heeft. Mijn vrouw is zuinig opgebracht. Ik ook. Resultaat: wij hebben aan het eind van iedere maand > 1000 euro over.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:45   #144
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het staat nochtans duidelijk vermeld in de openingspost.

Natuurlijk bestaat er niks zoals de gemiddelde vrouw maar er zijn wel tendenzen. Vraag is, welke zijn voor de mannen die tendenzen

Want dat vrouwen zichzelf gaan verheerlijken, dat was natuurlijk te verwachten
Bedoelt u dat ik als vrouw mijn mening niet mag geven?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:46   #145
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wahaha. Fred.

Vrouwen weten niet eens waar ze zijn als je een ritje maakt met hun in de auto, laat staan dat ze überhaupt weten wie ze zelf zijn. Ik zit hier met een vrouwelijke poltergeist die ik niet begrijp, ze kwellen je met gezaag en boehoehoe maar zijn niet gevaarlijk....
Alla schol!
Ons TV-verslaafd manneke weet het ook weer beter
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:47   #146
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik had ooit ook zo een collega die problemen met water en zeep had
Is het vrouwenbashen weer begonnen?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:49   #147
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik heb zo een goed vermoeden wie onder de noemer valt. De volkseigen autochtone vrouw.
Het is eens leuk hoofdeigenschappen toe te dichten aan andere sekse. Beetje opletten toch. Er zijn er die meelezen.
Voor zover vlaamse vrouwen eigenschappen hebben die andere westeuropese niet hebben en voor zover vlaamse mannen die eigenschappen niet delen, zou ik de volgende 5 kenmerken opsommen:
- beetje bedeesd, grijze muis en weinig uitbundig
- beetje pretentieus, schatten hun vrouwelijkheid vaak te hoog in, en due:
- some beetje manwijverig
- inhalig en revanchistisch
- materialistisch

Sorry dames..
En ik ben zeker geen vrouwenhater. Gelukkig getrouwd met niet-vlaamse...
Bedeesd?????????????????
Jongens toch!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:49   #148
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het vrouwenbashen weer begonnen?
was die collega van dpg een vrouw dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:50   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja jong, sorry, maar de lokale cafes zitten vol met triestige figuren: gescheiden, een carriere die op niet veel trekt en dan maar de hele avond zitten zeveren over "met de vrouwen niks als last". Om dan met volle bierpens in bed te kruipen.

Die mannen hebben dat aan zichzelf. Uw vrouw gaat op een ander ? Zet haar buiten en ga voor ander en beter. Of blijf alleen maar ga niet zitten zielig te doen en de mysognist uit te hangen. Het gros van de mannen heeft geen pech met zijn vrouw, en leidt een relatief gelukkig leven.

Ik vind het ook steeds zo fantastisch om mannen zien af te geven over vrouwen, zoals u dat ook zei: witte dikbil.

Maar zelf vinden ze het OK dat een man een bierpens heeft, niks aan sport doet en volop rookt en drinkt. Totaal onaantrekkelijk voor een vrouw, maar dat vinden dat soort mannen dan wel weer kunnen. Of geen ambitie heeft en in feite een soort onderdanige figuur wordt op het werk en in het huwelijk.

Dat soort figuren vind je daar op cafe terug, zagend over vrouwen...

Trootst u, dat soort mannen worden door het wel succesvolle sexegenoten ook omschreven als zielepoten.
Het cliché van de alleenstaande man. Een zielepoot die aan de toog hangt van het lokale café. De bierpens wenkt en de depressie is nabij.

In die lokale café's waar U het over heeft zitten tijdens weekdagen in feite gewoon alcoholverslaafden die hun dagelijkse portie alcohol moeten hebben. Het zijn in feite onze 'legale' drugskoten niet meer of minder.

Daar hoor je zowel zielepoterij als pocherij . Een echte referentie kan je dat bezwaarlijk noemen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:52   #150
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Moest laatst geweldig lachen met deze video.

Een Westerse vrouw die zichzelf een beschermde status toekent, en daarmee denkt het recht te hebben om een man die 2 koppen groter is een pak rammel uit te delen. Ze heeft namelijk een monopolie (denkt ze) want "mannen die terugslaan zijn misdadigers"

Ze heeft het lichtelijk verkeerd ingeschat

Man hits back

Ook typerend hoe die blonde geen krimp geeft terwijl zij hem aanvalt, maar als hij daarna in de tegenaanval gaat zijn ze er wel bij om hun rechten te claimen
Veel reacties zijn er niet gekomen op dat filmke hé!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:53   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan mijn huis alleen afbetalen.

En wat nu ?

Het is waar dat financiele stress tot kapotgelopen huwelijken leidt. Ge kunt daarom best een partner kiezen die op dat gebied dezelfde mentaliteit heeft. Mijn vrouw is zuinig opgebracht. Ik ook. Resultaat: wij hebben aan het eind van iedere maand > 1000 euro over.
En dan zit je nog te klagen dat uw generatie het met een pak minder moet doen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:54   #152
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja jong, sorry, maar de lokale cafes zitten vol met triestige figuren: gescheiden, een carriere die op niet veel trekt en dan maar de hele avond zitten zeveren over "met de vrouwen niks als last". Om dan met volle bierpens in bed te kruipen.

Die mannen hebben dat aan zichzelf. Uw vrouw gaat op een ander? Zet haar buiten en ga voor ander en beter. Of blijf alleen maar ga niet zitten zielig te doen en de mysoginist uit te hangen. Het gros van de mannen heeft geen pech met zijn vrouw, en leidt een relatief gelukkig leven.
Ik vind het ook steeds zo fantastisch om mannen zien af te geven over vrouwen, zoals u dat ook zei: witte dikbil.
Cafés zijn dan ook niet representatief voor de gemiddelde single man. Je zoekt met opzet de alcohol op om daarmee single mannen te stereotyperen als een bende dronkelappen die met volle bierpens hun bed in kruipen.

Het grote merendeel van de mannen die daar dronken aan de toog hangen, zijn wel degelijk getrouwd en komen er naartoe om even weg te zijn van hun vrouw. Veel andere singles zijn bij verenigingen aangesloten en hebben daar hun sociale contacten, ipv hun verdriet (want dat is er niet) te verdrinken op café.

Er is niks misogynistisch aan duiden op tendenzen bij Vlaamse vrouwen.
Het is niet voor niks dat meer dan de helft van de huwelijke op een scheiding uitdraait. En dat wil helemaal niet zeggen dat bij die andere 50% alles snor zit
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:55   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Veel reacties zijn er niet gekomen op dat filmke hé!
Juist bekeken. Ik zou zeggen wie zoekt die vindt dat is alles.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:00   #154
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan mijn huis alleen afbetalen.

En wat nu ?

Het is waar dat financiele stress tot kapotgelopen huwelijken leidt. Ge kunt daarom best een partner kiezen die op dat gebied dezelfde mentaliteit heeft. Mijn vrouw is zuinig opgebracht. Ik ook. Resultaat: wij hebben aan het eind van iedere maand > 1000 euro over.
Like I said, er zijn veel redenen waarom een mens niet alleen kan zijn.
Niet alleen het financiële, al speelt dat wel heel vaak.

Single zijn (gelukkig single) is iets dat niet iedereen in zich heeft. Heel wat mensen hebben behoefte aan een uitlaatklep. Sommige vrouwen hebben absoluut een kinderwens en de man waarmee die kinderen worden verwekt is zelfs van secundair belang (heb ik meermaals letterlijk door die vrouwen horen zeggen)

Ben zelf gelukkig samen met mijn vriendin (inmiddels verloofde) maar als dat ooit fout zou gaan, word ik een happy single. En heus niet zo een die op café zijn verdriet gaat verdrinken.

Denk eens aan dat lied "Vrijgezel" van Benny Neyman. Dat staat net in contrast met het stereotype van de zielige vrijgezel
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:03   #155
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we de vraag anders stellen: Bestaan die nog die echte Vlaamsche vrouwen.

Ik schreef speciaal 'Vlaamsche', dat klink een beetje voller niet?
Goeie vraag.
Bestaan er nog echte Vlaamse mannen?
Bestaan er kortweg nog echte Vlamingen?
Ik heb enkele opzoekingen gedaan en weet dat mijn voorouders tot in de 17de eeuw 100 % Vlaming zijn. En ik vermoed dat het minstens 10 eeuwen ervoor hetzelfde was.
Vraag is hoeveel van mijn nakomelingen echt Vlaming zullen blijven. Er is hoe langer hoe meer vermenging met andere nationaliteiten en rassen.
Maar zelfs zonder dat kan men rustig zeggen dat er spoedig geen echt Vlaamse mentaliteit zal zijn, net zomin als een echt Nederlandse, Duitse, Franse enz.
Onder invloed van radio, TV en nu ook van de sociale media of gewoon alle multimedia beginnen we hoe langer hoe meer eenheidskoek te worden. Een Vlaamse vrouw kuist met hetzelfde produkt als een Chinese. Een Vlaamse man barbecuet op dezelfde manier als een Amerikaan of een Australiër. Zelfs de talen lijken hoe langer hoe meer op elkaar. We slaan overal Engelse woorden en uitdrukkingen door.
Enkele jaren geleden zei iemand : binnen enkele generaties zijn we allemaal koffie met melk kleur. Ik durf erbij voegen : niet alleen uiterlijk maar ook onze mentaliteit, onze manier van leven wordt hoe langer hoe meer eenvormig.
Persoonlijk vind ik het jammer, alle mensen bijna hetzelfde ... wat een saaie wereld.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 maart 2018 om 11:04.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:04   #156
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En dan zit je nog te klagen dat uw generatie het met een pak minder moet doen ?
50 jaar geleden woonde een ingenieur in een riante villa, had hij personeel voor zijn was, plas en kuis, en was "geld" iets dat door de boekhouder werd geregeld
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:05   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Cafés zijn dan ook niet representatief voor de gemiddelde single man. Je zoekt met opzet de alcohol op om daarmee single mannen te stereotyperen als een bende dronkelappen die met volle bierpens hun bed in kruipen.

Het grote merendeel van de mannen die daar dronken aan de toog hangen, zijn wel degelijk getrouwd en komen er naartoe om even weg te zijn van hun vrouw. Veel andere singles zijn bij verenigingen aangesloten en hebben daar hun sociale contacten, ipv hun verdriet (want dat is er niet) te verdrinken op café.

Er is niks misogynistisch aan duiden op tendenzen bij Vlaamse vrouwen.
Het is niet voor niks dat meer dan de helft van de huwelijke op een scheiding uitdraait. En dat wil helemaal niet zeggen dat bij die andere 50% alles snor zit
Groot gelijk. Single mannen moeten zelden hun miserie gaan wegzuipen. Die hebben wel leukere dingen omhanden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:06   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
50 jaar geleden woonde een ingenieur in een riante villa, had hij personeel voor zijn was, plas en kuis, en was "geld" iets dat door de boekhouder werd geregeld
Alle ik hoor het al. Nooit genoeg. Is uw huis dan zoveel minder als die villa ? Een beetje comfortabeler of niet ? En een Poolse poetsvrouw is nu toch ook betaalbaar ? En nu het je de informatica om die boekhouder te vervangen toch.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2018 om 11:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:09   #159
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
50 jaar geleden woonde een ingenieur in een riante villa, had hij personeel voor zijn was, plas en kuis, en was "geld" iets dat door de boekhouder werd geregeld
dat zal ook wel van de ingenieur afhangen.
de goeie zit nu ook bij Google en consoorten en heeft die status nog steeds.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 11:13   #160
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hopelijk sta je binnen x aantal jaartjes nog steeds achter je stelling.
hahaha ja doet me denken aan een familielid, hij had de liefde v z'n leven gevonden, trouwen, kindje, huisje boompje beestje, en toen bam scheiding! hij heeft tot aan z'n pensioen een fermette mogen afbetalen waar ie nooit in heeft gewoond (+ de kosten v lawyer & andere miserie want het was een vechtscheiding), ik hoop dat tavek dat nooit zal meemaken want dan ai ai

Laatst gewijzigd door bembem : 22 maart 2018 om 11:15.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be