Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Particulier vuurwerk tijdens de nieuwjaarnacht
is te gevaarlijk en moet geheel altijd en overal verboden worden 15 34,88%
kan enkel op open ruimten buiten de bebouwde kom 7 16,28%
moet toegelaten blijven, maar met duidelijkere en strengere reglementering 8 18,60%
is OK en er moet niets aan de wetgeving veranderen 13 30,23%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2012, 01:03   #21
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zie wat in Nederland gebeurd is.
Jij hebt helemaal geen idee waar je over spreekt.
In Enschede lag er 1.1G massa-explosief vuurwerk.
In grote aantallen!



Dit is vuurwerk dat professionals gebruiken om grote shows te schieten.
In Enschede lagen naast vuurwerk ook landmijnen en explosieven van het leger. Dat lijkt mij toch wel geen onbelangrijk detail?

Het vuurwerk dat de "domme dronken leeghoofdige buurman" schiet is niet 1.1G classificatie maar 1.4G. Dit is de allerlaagste en veiligste classificatie voor vuurwerk.



Citaat:
Subklasse 1.1: Gevaar voor massa-explosie (bijv. titaniumsalute-mortierbommen).

Subklasse 1.2: Gevaar voor scherfwerking. Er bestaat geen risico voor massa-explosie.

Subklasse 1.3: Gevaar voor brand, maar weinig gevaar voor scherfwerking. (bijv. normale mortierbommen). OF Gevaar voor brand en scherfvorming, maar geen gevaar voor massa-explosie.

Subklasse 1.4: Gering gevaar voor ontploffing. De gevolgen blijven hoofdzakelijk beperkt tot de verpakking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:08   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Eigenlijk klopt dat wel. Als maar een keer per jaar onschuldige kindertjes hun oogjes uitgeschoten worden en kleinzielig burgers hun huizen in vlammen zien opgaan omdat de primitivo's dan eens een stijve kunnen krijgen als ze kleurige sterretjes zien, dan valt dat nog best mee.
Jij doet alsof half België is afgebrand...
Toon mij eens enkele krantenartikels van de afgelopen jaarwisseling, over huizen die zijn afgebrand en kinderen die in hun slaap zijn gestorven door de onmenselijke knallen, en al die verminkte verbrande kindertjes.

Als kinderen gewond raken is dat de schuld van de achterlijke ouders.
Je laat een kind ook niet met een mes spelen.

Wat een azijnzuipers op dit forum...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 2 januari 2012 om 01:09.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:08   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Freespirit laat geen kans onbenut om de samenleving nog wat verzuurder te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:09   #24
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

http://frontpage.fok.nl/nieuws/48088...rotterdam.html

Hopla, tot dusver al een tiental gewone omstaanders die een oog kwijt zijn. Moet kunnen, hoort toch gewoon bij de feestvreugde.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:14   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://frontpage.fok.nl/nieuws/48088...rotterdam.html

Hopla, tot dusver al een tiental gewone omstaanders die een oog kwijt zijn. Moet kunnen, hoort toch gewoon bij de feestvreugde.
Manmanman, jij bent toch echt hilarisch.
Jij hebt er duidelijk geen idee over hoeveel mensen vuurwerk afsteken in Nederland. Dat is daar een echte rage! Zowat iedereen staat vuurwerk af te schieten.

Van de 16 miljoen inwoners zijn er 20 gewonden.
En omwille van die 20 wil jij vuurwerk verbieden?

Waw, super! Geef toch gewoon toe dat je een blinde haat hebt jegens mensen die vuurwerk afsteken en dat je het niet kan hebben dat mensen er geld voor hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:16   #26
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Get is nu 2 ja TWEE januari 1 u 15, in Mechelen en er zijn hier nog steeds gekken die vuurwerk asteken of nog wat geld te veel hebben . en weet je waar ? In de sociale woonwijk , waar de meesten leven van een uitkering . dom , risico's en verkwisten gaat goed samen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:18   #27
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Manmanman, jij bent toch echt hilarisch.
Jij hebt er duidelijk geen idee over hoeveel mensen vuurwerk afsteken in Nederland. Dat is daar een echte rage! Zowat iedereen staat vuurwerk af te schieten.

Van de 16 miljoen inwoners zijn er 20 gewonden.
En omwille van die 20 wil jij vuurwerk verbieden?

Waw, super! Geef toch gewoon toe dat je een blinde haat hebt jegens mensen die vuurwerk afsteken en dat je het niet kan hebben dat mensen er geld voor hebben.
Staks ga je er ook nog het economisch en sociaal belang van inbrengen zeker . Het is gewoon een idioot vermaak en verkwisting
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:19   #28
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Manmanman, jij bent toch echt hilarisch.
Jij hebt er duidelijk geen idee over hoeveel mensen vuurwerk afsteken in Nederland. Dat is daar een echte rage! Zowat iedereen staat vuurwerk af te schieten.

Van de 16 miljoen inwoners zijn er 20 gewonden.
En omwille van die 20 wil jij vuurwerk verbieden?

Waw, super! Geef toch gewoon toe dat je een blinde haat hebt jegens mensen die vuurwerk afsteken en dat je het niet kan hebben dat mensen er geld voor hebben.
Nog een beetje zatjes van gisteren, Demper? Wat wel algemeen geweten is dat de mensen die wild zijn van vuurwerk daar in de regel meestal eigenlijk geen geld voor hebben. Maar dat is niet erg, dan eten de kinderen de komende weken wel koude ravioli uit blik. Alles voor de sterretjes!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:20   #29
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Get is nu 2 ja TWEE januari 1 u 15, in Mechelen en er zijn hier nog steeds gekken die vuurwerk asteken of nog wat geld te veel hebben . en weet je waar ? In de sociale woonwijk , waar de meesten leven van een uitkering . dom , risico's en verkwisten gaat goed samen
Dat is inderdaad ongehoord en lomp, zeker om zo een uur.
Ze hadden dat vandaag voor 22u moeten doen.
Ik ben vandaag op familiebezoek geweest en heb daar ook een kleine hoeveelheid vuurwerk afgestoken. Op 1 januari kan een beperkte hoeveelheid nog net vind ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:27   #30
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Staks ga je er ook nog het economisch en sociaal belang van inbrengen zeker . Het is gewoon een idioot vermaak en verkwisting
De overheid heft hier belastingen op hoor.
En die zijn vrij hoog.

Iedereen verkwist zijn geld op zijn manier.
Daar heeft niemand zaken mee.
Postzegels verzamelen is al even idioot.

Het is een leuke traditie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat wel algemeen geweten is dat de mensen die wild zijn van vuurwerk daar in de regel meestal eigenlijk geen geld voor hebben. Maar dat is niet erg, dan eten de kinderen de komende weken wel koude ravioli uit blik. Alles voor de sterretjes!
Dat is die mensen hun probleem en daar heb ik geen boodschap aan.
Ik hoef er geen boterham minder voor te eten. Allesbehalve zelfs.
Verkwisten ze hun geld niet aan vuurwerk, dan zal het tuig in de sociale woonwijk het wel verkwisten aan drugs of drank. Dat maakt geen zak uit.

Dus, Steve, al een beetje nuchter van gisteren?
20 gewonden op 16 miljoen inwoners, dan noem jij dus genoeg om vuurwerk te verbieden?
Geen linkjes naar halve steden die zijn afgebrand?
Moeten we dan ook geen auto's of brommerkes verbieden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:32   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wat verstaat U onder armlastigen ?
Armen die lastig gevallen worden door lastigen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:33   #32
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Jij doet alsof half België is afgebrand...
Toon mij eens enkele krantenartikels van de afgelopen jaarwisseling, over huizen die zijn afgebrand en kinderen die in hun slaap zijn gestorven door de onmenselijke knallen, en al die verminkte verbrande kindertjes.

Als kinderen gewond raken is dat de schuld van de achterlijke ouders.
Je laat een kind ook niet met een mes spelen.

Wat een azijnzuipers op dit forum...
Blijf hier dan alstublieft weg. We zullen er geen traan om laten !

Ik begrijp niet wat je eraan hebt om op twintig minuten tijd enkele honderden euro's in de lucht te schieten. Gelukkig worden er niet altijd veel mensen slachtoffers van jullie idiote liefhebberij, maar een fout pijtje of genstertje kan al genoeg zijn om aan drama of ramp te veroorzaken. Laten we dat dan maar vermijden ! Als mensen zoals jullie een 'gemis' aan iets willen compenseren door hard in de lucht te knallen en gevaarlijk te doen, ga dan dringend naar een goede therapeut om jullie complexen daar op tafel te gooien. Maar laat ons aub met rust.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:33   #33
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dus, Steve, al een beetje nuchter van gisteren?
20 gewonden op 16 miljoen inwoners, dan noem jij dus genoeg om vuurwerk te verbieden?
Geen linkjes naar halve steden die zijn afgebrand?
Moeten we dan ook geen auto's of brommerkes verbieden?
Ik heb mijn nieuwjaar volledig nuchter doorgebracht, dus geen problemen hier. Waarom zouden er halve steden moeten afbranden? Ieder half dorp in Vlaanderen organiseert wel een professioneel vuurwerk, waarbij geen gewonden vallen en geen daken in brand vliegen. Geen enkel probleem mee, dat hoeft dus helemaal niet verboden te worden. 20 mensen die een oog verliezen omdat een of andere lutser graag ook eens interessant wil doen (met iets wat, in tegenstelling tot auto's of brommerkes geen enkel economisch of sociaal nut heeft), zijn er inderdaad 20 te veel.

Als ik jouw logica volg, mag ik tussen de 31ste en de 1ste ook her en der brandjes stichten als ik dat plezant vind, zolang er maar geen honderden doden vallen. Ah ja, want ik vind vuur sfeervol en dat is dan toch maar een keer per jaar. Wie het niet met mij eens is en niet wil dat ik bij hem een brandje komt stichten is een zure fasco.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:35   #34
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Freespirit laat geen kans onbenut om de samenleving nog wat verzuurder te maken.
Als je voor het overige geen argumentatie hebt in dit topic, is het maar triestig met je gesteld ! Ik wens je alvast voor 2012 veel inspiratie om ook af en toe iets zinnigs op dit forum te posten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:42   #35
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is inderdaad ongehoord en lomp, zeker om zo een uur.
Ze hadden dat vandaag voor 22u moeten doen.
Ik ben vandaag op familiebezoek geweest en heb daar ook een kleine hoeveelheid vuurwerk afgestoken. Op 1 januari kan een beperkte hoeveelheid nog net vind ik.
Hopelijk hebben politici, de politie en justitie tegen volgend jaar de 'balls' om een totaalverbod zowel op aankoop als gebruik af te kondigen. Overtreders die op heterdaad betrapt worden zouden een effectieve boete van minstens 500 euro moeten krijgen en weerspannigen of 'hardleersen' vliegen de Nieuwjaarsnacht de cel in. Vervolgens worden deze 'bommenleggers' voorgeleid op de rechtbank volgens een snelrechtprocedure. Het zal snel gedaan zijn met 'brandje stook' spelen ! Helaas zijn de enige ballen die onze beleidsmakers hebben vaak hun kerstballen en zijn ze voor de rest laks en besluiteloos.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:43   #36
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat je eraan hebt om op twintig minuten tijd enkele honderden euro's in de lucht te schieten. Gelukkig worden er niet altijd veel mensen slachtoffers van jullie idiote liefhebberij, maar een fout pijtje of genstertje kan al genoeg zijn om aan drama of ramp te veroorzaken. Laten we dat dan maar vermijden ! Als mensen zoals jullie een 'gemis' aan iets willen compenseren door hard in de lucht te knallen en gevaarlijk te doen, ga dan dringend naar een goede therapeut om jullie complexen daar op tafel te gooien. Maar laat ons aub met rust.
Ik doe met mijn geld wat ik wil. Dat jij dat niet kan vatten in je hoofd is jouw probleem.
Of ik daar nu vuurwerk mee koop, parfumflessen verzamel, 75 paar schoenen mee koop zoals sommige vrouwen, over hobbies valt niet te twisten.

Het valt wel op dat je toon aan het veranderen is.
Van moord en brand schreeuwen naar
"Gelukkig worden er niet altijd veel mensen slachtoffers..."
Kom maar op met die krantenartikels van al die arme weerloze slachtoffertjes van de boze vuurwerkafstekers!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als mensen zoals jullie een 'gemis' aan iets willen compenseren door hard in de lucht te knallen en gevaarlijk te doen, ga dan dringend naar een goede therapeut om jullie complexen daar op tafel te gooien. Maar laat ons aub met rust.
Gemis? Complexen? Ga elders trollen.

Het geeft gewoon een kick om vuurwerk af te steken. Adrenaline.
Zoals bvb in een rollercoaster zitten. Dat is exact hetzelfde.
Bovendien is vuurwerk prachtig.
Het zijn niet wij die afsteken die gestoord zijn, maar mensen als jij die moord en brand schreeuwen over een jaarlijkse traditie.
Je hebt het eerst over veiligheid, nu speel je opeens op de man en is het duidelijk dat je mensen die iets afsteken gewoonweg niet kan luchten.
Blinde haat, verzuring en jaloezie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:45   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als ik jouw logica volg, mag ik tussen de 31ste en de 1ste ook her en der brandjes stichten als ik dat plezant vind, zolang er maar geen honderden doden vallen. Ah ja, want ik vind vuur sfeervol en dat is dan toch maar een keer per jaar. Wie het niet met mij eens is en niet wil dat ik bij hem een brandje komt stichten is een zure fasco.
Er is een groot verschil tussen vuurwerk afsteken en brand stichten.
Spijtig genoeg hebben mensen zoals jij dat niet door.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 01:50   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hopelijk hebben politici, de politie en justitie tegen volgend jaar de 'balls' om een totaalverbod zowel op aankoop als gebruik af te kondigen. Overtreders die op heterdaad betrapt worden zouden een effectieve boete van minstens 500 euro moeten krijgen en weerspannigen of 'hardleersen' vliegen de Nieuwjaarsnacht de cel in. Vervolgens worden deze 'bommenleggers' voorgeleid op de rechtbank volgens een snelrechtprocedure. Het zal snel gedaan zijn met 'brandje stook' spelen ! Helaas zijn de enige ballen die onze beleidsmakers hebben vaak hun kerstballen en zijn ze voor de rest laks en besluiteloos.
Wat voor trauma's heb jij eigenlijk opgelopen i.v.m. vuurwerk?
Bommenleggers? Waar haal je het?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 02:07   #39
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Leuk topic
Demper zei onderweg iets over buur met drastische maatregelen lawaai-overlast afgeleerd te hebben. Dat interesseert mij enorm, want haast niemand slaagt daar in. Kan je daar iets meer over zeggen?
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 02:14   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als je voor het overige geen argumentatie hebt in dit topic, is het maar triestig met je gesteld ! Ik wens je alvast voor 2012 veel inspiratie om ook af en toe iets zinnigs op dit forum te posten.
Voor mij geen verschil, lees het toch niet: Healeyverzuurd

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 02:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be