Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2006, 13:53   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard Marokkaanse jongeren zorgen voor problemen in Nederland

Spoedberaad Cohen over Marokkanen Van onze verslaggever AMSTERDAM - Burgemeester Cohen heeft alle veertien stadsdeelvoorzitters van Amsterdam vandaag bijeengeroepen voor spoedoverleg over escalerende problemen met Marokkaanse jongeren. Aanleiding is nieuwe onrust in de Diamantbuurt en in Slotervaart in Amsterdam-West. In beide stadsdelen heersen onlustgevoelens onder jongeren over het optreden van de politie. Vooral de strengere controle van het identiteitsbewijs wordt ervaren als discriminerend. Ook in andere delen van de hoofdstad is dat het geval. Het is de eerste keer dat de burgemeester alle voorzitters (de ‘burgemeesters’ van de stadsdelen) bij elkaar brengt om over de situatie te spreken. In november vorig jaar kwam een 18-jarige Marokkaan uit de Diamantbuurt om het leven toen hij in een gestolen auto op de vlucht was voor de politie. Hij verongelukte. Twee weken geleden kwam in Slotervaart een 17-jarige Marokkaan om het leven toen hij met zijn scooter vluchtte voor een agent in burger. Beide incidenten hebben veel kwaad bloed gezet in de Marokkaanse gemeenschap. Cohen wil inventariseren hoe groot de spanning is en vragen wat de stadsdelen nodig hebben om de problemen aan te pakken. De gebeurtenissen in de Diamantbuurt en Slotervaart zijn hard aangekomen op het stadhuis. De voorzitter van stadsdeel Oud-Zuid, Emile Jaensch (VVD), zei gisteren ‘vrij radeloos’ te zijn over de situatie. Hij doelde daarbij met name op de ‘groeiende intolerantie van de jongeren tegenover de Nederlandse samenleving’, zo zei hij. Bron: De volkskrant
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:23   #2
tony46
Provinciaal Gedeputeerde
 
tony46's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2005
Locatie: antwerpen noord
Berichten: 953
Standaard

Nooit gaan die rot Marokkaantjes het leren denk ik.
Het zit in hun genen

Laatst gewijzigd door tony46 : 17 januari 2006 om 17:23.
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:46   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

de oplossing is erg simpel...

Graaf een put, steek de agenten in kwestie erin, en laat hen bekogeld worden. Bloed voor bloed.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 18:02   #4
bolle
Partijlid
 
bolle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2005
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
de oplossing is erg simpel...

Graaf een put, steek de agenten in kwestie erin, en laat hen bekogeld worden. Bloed voor bloed.


Kruip jj maar terug onder je steen.
bolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:40   #5
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

In "het leven zoals het is"-> tv

Een deel makkaken die stadswacht zijn, maar de politie uithangen, om slecht van te worden.

Springen op de wagen van een persoon om die tegen te houden, over makkak gedrag gesproken. Terwijl een nummerplaat opschrijven al meer dan voldoende is.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:11   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Kruip jj maar terug onder je steen.
heuhm... weerwraak is een algemeen principe in Islam voor onrecht. Net zoals "Bloedgeld".

De amerikanen passen het met succes toe in Afghanistan bijvoorbeeld.

Best dat je eens uit uw schulp kruipt en uzelf informeert
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:51   #7
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

de wraak is al bekomen, de dieven(...) zijn immers toch dood?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 14:38   #8
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
In "het leven zoals het is"-> tv

Een deel makkaken die stadswacht zijn, maar de politie uithangen, om slecht van te worden.

Springen op de wagen van een persoon om die tegen te houden, over makkak gedrag gesproken. Terwijl een nummerplaat opschrijven al meer dan voldoende is.
makkaken?
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 19:35   #9
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Meer geld voor aanpak Marokkanen

[SIZE=2]Januari 17th, 2006 [/SIZE]De vier grote steden krijgen de komende twee jaar vijf miljoen euro om de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren aan te pakken.
Na 2007 komt daar nog eens structureel een bedrag van zes miljoen euro bij. Dat schrijft minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) in een brief aan de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Relatief veel Marokkaanse jongeren gaan het verkeerde pad op, schrijft Donner. Hij spreekt van een ‘hardnekkig en persistent probleem’. De grote steden krijgen nu extra geld omdat de problematiek rond criminaliteit onder de jongeren daar volgens de minister het sterkst is.
Het geld wordt onder de steden verdeeld, gemeten naar het aantal Marokkaanse inwoners van 12 tot 25 jaar. Amsterdam, waar burgemeester Job Cohen (PvdA) dinsdag overlegde met stadsdeelvoorzitters over door probleemjongeren veroorzaakte onrust, krijgt daarom het grootste gedeelte: bijna twee miljoen euro.
Donner wil uiterlijk 1 juni nadere prestatieafspraken over de besteding van het geld hebben gemaakt met de burgemeesters.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 16:24   #10
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
de oplossing is erg simpel...

Graaf een put, steek de agenten in kwestie erin, en laat hen bekogeld worden. Bloed voor bloed.
Zo das duidelijk. Oproep tot geweld strafbaar. Ik geef je aan bij de webmaster.
En die criminele feiten waaraan ze verongelukt zijn hebben ze aan zich zelf te wijten. De politie moet het gezag handhavan en als ik zo iets doe en vlucht voor politie en ik rij tegen boom in de vlucht, wel das eigen schuld. Dan moet ik de politie niet verwijten wat ik fout doe en de gevolgen maar dragen.
Raven ik adviseer u dringend hier te verdwijnen van dit forum.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 31 januari 2006 om 16:35.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:08   #11
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Owla,wat gaan ze krijgen,enkele 1000 € op braaf te zijn.Allah(pas me al aan sè),ik ga me snel hollandse marocaanse doen verklaren en kom dan terug naar ANTWERPEN

Laatst gewijzigd door Gargamel : 31 januari 2006 om 17:09.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 18:08   #12
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Zo das duidelijk. Oproep tot geweld strafbaar. Ik geef je aan bij de webmaster.
En die criminele feiten waaraan ze verongelukt zijn hebben ze aan zich zelf te wijten. De politie moet het gezag handhavan en als ik zo iets doe en vlucht voor politie en ik rij tegen boom in de vlucht, wel das eigen schuld. Dan moet ik de politie niet verwijten wat ik fout doe en de gevolgen maar dragen.
Raven ik adviseer u dringend hier te verdwijnen van dit forum.
Ge zit hier nie op KifKif zunne
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 22:27   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Nooit gaan die rot Marokkaantjes het leren denk ik.
Het zit in hun genen
Idd.
Het is niet alleen in Nederland dat de zaak escaleert maar ook hier in Antwerpen zoals uit onderstaande tekst blijkt.
Het is een artikel uit GvA waar selectief allochtonen door minderjarigen is vervangen maar in het nieuws van 19u is duidelijk gezegd dat het allemaal allochtonen waren.

31/01 Dubbele inbrekersbende actief

De lokale recherche heeft zopas een einde gemaakt aan een lange reeks van inbraken in Borgerhout, Antwerpen-Noord, de Seefhoek- en de Stuivenbergwijk. In totaal zijn achttien minderjarigen en een meerderjarige opgepakt. Samen komen ze in aanmerking voor nu al 88 inbraken en een twintigtal autodiefstallen.

De inbrakenplaag was half oktober 2005 begonnen. Onbekenden trapten voordeuren in nadat ze eerst hadden aangebeld. De drieste inbrekers maalden er niet om dat sommige buren, afgaand op het lawaai, hen herkenden. Tot begin 2006 bleef het zaakje draaien. De minderjarigen, die grosso modo in twee groepen opereerden, hadden de zaakjes onderling blijkbaar goed verdeeld. Zo traden beide groepen op in wisselende bezettingen. Mededaders waren tussen 13 en 17 jaar oud. Bovendien was er een verschil tussen de eerste en de tweede groep. De eerste groep was die van de ouderen. Zij kenden al wat helers zodat ze graag aan de haal gingen met duurdere spullen als plasma-schermen, computers, dvd-spelers en andere grote spullen.

Eens de kraak geplaatst, was de voordeur toch al vernield en stuurden die ouderen het jongere grut als gieren naar dezelfde plek. In bepaalde gevallen zouden beide groepen mekaar zelfs hebben opgebeld om tips uit te wisselen. Hoe ook, de klein mannen haalden gsm's, handtassen en soms geld weg. Beide groepen waren ook op zoek naar juwelen. Ze waren succesvol, dus wilden ze meer. Zo stalen ze zeker ook zeven auto's. Volgens het onderzoek vormden in totaal twintig auto's een mogelijke buit voor de benden. Hetzelfde geldt voor de woninginbraken. Tot hier toe werden bewijzen gevonden om iets meer dan dertig inbraken aan de benden te linken. Maar de inbrekers komen in aanmerking voor negentig van de recentste feiten. Hier en daar ontbreekt het nog aan bewijzen, want bekentenissen alleen zijn onvoldoende.

De meeste verdachten zijn door de jeugdrechter toevertrouwd aan de zorgen van instellingen als Everberg, Ruiselede en Mol. Een minderheid kreeg huisarrest opgelegd en wordt regelmatig door de politie gecontroleerd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:33   #14
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde
 
Morghodius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 936
Standaard

Wanneer links marokkanen eindelijk aan gaan zien voor mensen inplaats voor zeehondjes kunnen ze eindelijk worden aangepakt






en uit het land worden geschopt

Laatst gewijzigd door Morghodius : 1 februari 2006 om 21:34.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 22:41   #15
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Wanneer links marokkanen eindelijk aan gaan zien voor mensen inplaats voor zeehondjes kunnen ze eindelijk worden aangepakt






en uit het land worden geschopt
Waarom jij zo praaaten over marokaaanen
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 06:11   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Zo das duidelijk. Oproep tot geweld strafbaar. Ik geef je aan bij de webmaster.
En die criminele feiten waaraan ze verongelukt zijn hebben ze aan zich zelf te wijten. De politie moet het gezag handhavan en als ik zo iets doe en vlucht voor politie en ik rij tegen boom in de vlucht, wel das eigen schuld. Dan moet ik de politie niet verwijten wat ik fout doe en de gevolgen maar dragen.
Raven ik adviseer u dringend hier te verdwijnen van dit forum.
Conformistische seut.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be