Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2014, 01:40   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard Vuurwerkbom verwoest brug in Nederland

Vuurwerkbom verwoest brug in Nederland
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...ederland.dhtml

Wat zet zulke banale klootzakken aan tot zulk gedrag ??
Wat is er nu leuk aan om een brug in de fik te steken ,
of dachten ze niet dat het zo'n effektje zou geven ??

Laat ze maar lachen die kerels ; weet je ,
met het volgende ben ik het zelfs VOLLEDIG akkoord:
(alvast een gepaste bijstraf)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bron: hln.be , commentaren
guy weet het • ooigem

Ik zou die jongens niet alleen laten betalen, maar ze zelf de brug volledig laten herstellen. Dus niet naar werk of naar school, eerst de brug. Zal hen nogal een kick geven.
03/01/14 18u33


http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...ederland.dhtml
Wat zet zulke banale klootzakken aan tot zulk gedrag ??
Wat is er nu leuk aan om een brug in de fik te steken ,
of wisten niet dat het zo'n effektje zou geven ??
Hoe zit het met de opvoeding van zulke ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:29   #2
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Gewoon elk particulier vuurwerk resoluut verbieden en dat in geheel de EU ! Ik zie niet in wat er de meerwaarde van is met de feestdagen, er zijn genoeg 'professionele' vuurwerken ingericht door gemeenten, steden en andere besturen om naar te gaan kijken.

Helaas kan ik maar weinig compassie hebben met die gastjes die elk jaar opnieuw een oog of een hand kwijtgeraken, doordat ze interessant wilden doen en de macho uithangen. Het is echter jammer dat er soms ook onschuldigen worden getroffen door de waanzin van die pyromanen (bijvoorbeeld als zo'n vuurbol op het dak van een huis terechtkomt).

Normaal gezien ben ik tegen 'verbieden' als libertair denker, maar dit schaadt anderen in die mate dat het beteugeld moet worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:44   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Dat zijn kinderen he. Kinderen die een frats uithalen die wat uit de hand lopen.

De reacties zijn dan ook voorspelbaar, heel de wereld mag nooit nog vuurwerk gebruiken. Als ze volgende keer de brug kapotrijden met een auto mag de particulier nooit meer met de wagen rijden, want gemeenten en steden richten genoeg openbaar vervoer in.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:01   #4
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zijn kinderen he. Kinderen die een frats uithalen die wat uit de hand lopen.

De reacties zijn dan ook voorspelbaar, heel de wereld mag nooit nog vuurwerk gebruiken. Als ze volgende keer de brug kapotrijden met een auto mag de particulier nooit meer met de wagen rijden, want gemeenten en steden richten genoeg openbaar vervoer in.
Yep. Het is typisch dat zo'n gevallen als vuurwerk vooral in ons landje uitvergroot worden, dat er van een mug een olifant gemaakt wordt door de pampermaatschappij. 'Vuurwerk is gevaarlijk! Verbieden, die boel!' Natuurlijk weet zelfs een kleuter dat vuurwerk gevaarlijk is. Daarom dat men er dan ook voorzichtig mee moet omgaan! Maar nee, in De Standaard verschijnen er dan van die artikels over een vierjarig meisje dat een sterretje vond op straat, dat haar broek in brand zette. En dan vraag ik mij af 'Waar waren die ouders van dat kind? Waarom werd er niet op dat kind gelet?'. Of een ander verhaal van 'n gast die zelf vuurwerk produceerde op z'n kamer, en dan verschoot dat heel 't boeltje in zijn handen ontplofte. Ja maar hey... Dan vraag je er gewoon om. Kan je niet met vuurwerk omgaan? Blijf er dan af, of zoek instructies op. Maar verbiedt in godsnaam niet heel het land om vuurwerk af te steken. Bij ons thuis werd het met Oudjaar al niet meer gedaan, uit schrik voor die onnozele GAS-boetes. Dat bedierf voor mij de pret toch wel, hoor.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 4 januari 2014 om 14:03.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:11   #5
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Yep. Het is typisch dat zo'n gevallen als vuurwerk vooral in ons landje uitvergroot worden, dat er van een mug een olifant gemaakt wordt door de pampermaatschappij. 'Vuurwerk is gevaarlijk! Verbieden, die boel!' Natuurlijk weet zelfs een kleuter dat vuurwerk gevaarlijk is. Daarom dat men er dan ook voorzichtig mee moet omgaan! Maar nee, in De Standaard verschijnen er dan van die artikels over een vierjarig meisje dat een sterretje vond op straat, dat haar broek in brand zette. En dan vraag ik mij af 'Waar waren die ouders van dat kind? Waarom werd er niet op dat kind gelet?'. Of een ander verhaal van 'n gast die zelf vuurwerk produceerde op z'n kamer, en dan verschoot dat heel 't boeltje in zijn handen ontplofte. Ja maar hey... Dan vraag je er gewoon om. Kan je niet met vuurwerk omgaan? Blijf er dan af, of zoek instructies op. Maar verbiedt in godsnaam niet heel het land om vuurwerk af te steken. Bij ons thuis werd het met Oudjaar al niet meer gedaan, uit schrik voor die onnozele GAS-boetes. Dat bedierf voor mij de pret toch wel, hoor.
Leg mij eens uit wat de meerwaarde is van zelf vuurwerk af te steken ? Je kan heus wel in de buurt naar een 'echt' vuurwerk gaan kijken, dat is vele mooier en veiliger.

Vele particulieren steken dat vuurwerk af in onveilige omstandigheden, de meesten hebben al meer dan één glaasje op met alle gevolgen van dien. Bovendien brengt het spelen met zulk knalgerief ook nog eens de macho in de man naar boven, met als gevolg roekeloos gedrag en een onderschatting van de risico's. Ik zeg niet dat u zo bent, maar er zijn er velen die wel zo zijn.

Ik zou het niet erg vinden als u uw poten erafknalt of verbrandt of dat u uw ogen uitknalt. Mij niet gelaten. Maar het feit dat je er ook 'onschuldige' mensen mee kan treffen, maakt dat ik toch voor een algemeen verbod pleit. Laat vuurwerk afsteken aub over aan professionals !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:14   #6
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zijn kinderen he. Kinderen die een frats uithalen die wat uit de hand lopen.

De reacties zijn dan ook voorspelbaar, heel de wereld mag nooit nog vuurwerk gebruiken. Als ze volgende keer de brug kapotrijden met een auto mag de particulier nooit meer met de wagen rijden, want gemeenten en steden richten genoeg openbaar vervoer in.
Typisch weer een minimaliserende reactie en serieuze onderschatting van het risico.

Uw vergelijking met auto's gaat totaal niet op: auto's zijn als het ware een noodzakelijk kwaad in onze samenleving. Vuurwerk afsteken door particulieren is perfect misbaar. Bovendien gaan bruggen slechts geleidelijk kapot als er wagens over rijden, niet zo abrupt en onverwachts als door dit zinloze geweld van vuurwerk.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:18   #7
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik denk niet dat vuurwerk verbieden noodzakelijk is, ik stel me meer de vraag hoe de kinderen aan het vuurwerk raken. Zowiezo scheelt er wel wat als een brug beschadigen (verwoesten is overdreven, was vooral wat brandschade las ik) zo grappig is...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:23   #8
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik denk niet dat vuurwerk verbieden noodzakelijk is, ik stel me meer de vraag hoe de kinderen aan het vuurwerk raken. Zowiezo scheelt er wel wat als een brug beschadigen (verwoesten is overdreven, was vooral wat brandschade las ik) zo grappig is...
Als die 'kindertjes' niet aan vuurwerk kunnen geraken, zou dit probleem zich niet meer stellen.

Als je ziet welke ouders met hun kroost vuurwerk gaan inslaan zo vlak voor nieuwjaar, wat voor alooi dat is, it doesn't need further explanation !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:27   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Typisch weer een minimaliserende reactie en serieuze onderschatting van het risico.

Uw vergelijking met auto's gaat totaal niet op: auto's zijn als het ware een noodzakelijk kwaad in onze samenleving. Vuurwerk afsteken door particulieren is perfect misbaar. Bovendien gaan bruggen slechts geleidelijk kapot als er wagens over rijden, niet zo abrupt en onverwachts als door dit zinloze geweld van vuurwerk.
Neenee, als er al een reactie is die niet realistisch is, dan is het de uwe. Verbieden en alles is opgelost.

Terwijl in de realiteit het verbieden helemaal niets oplost, en wel hierom:

mensen willen en zullen vuurwerk afsteken, verboden of niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:28   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als die 'kindertjes' niet aan vuurwerk kunnen geraken, zou dit probleem zich niet meer stellen.

Als je ziet welke ouders met hun kroost vuurwerk gaan inslaan zo vlak voor nieuwjaar, wat voor alooi dat is, it doesn't need further explanation !
Zoals de kindertjes niet aan drugs geraken want ze zijn verboden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:34   #11
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals de kindertjes niet aan drugs geraken want ze zijn verboden?
Die vergelijking gaat eigenlijk weer niet op. Drugsgebruik is een diepgeworteld maatschappelijk probleem van alle tijden en alle plaatsen. Dit zomaar verbieden is inderdaad geen oplossing en ik ben daarom ook allerminst voorstander van de huidige tendenzen van ons Vlaams drugsbeleid. Vuurwerk afsteken is echter een jaarlijks occassioneel gegeven en dit kan en zal makkelijk verboden kunnen worden.

Komt daar nog eens bij dat vuurwerkmisbruik ook zogenaamde 'derden' en volstrekste buitenstaanders kan schaden. Drugsgebruik meestal niet. Eigenlijk kan het me weinig verdommen dat een of de andere marginaal zich in een portiek platspuit aan de heroïne of dat een juppie net dat lijntje coke te veel door zijn neus jaagt. Daar ben ik immers een 'libertair' voor, iedereen heeft recht zijn eigen (vroege) dood en ondergang te regelen.

Mijn libertaire gevoel eindigt echter als andere 'onschuldigen' er ook schade van kunnen ondervinden. Dat is bij vuurwerk afsteken middenin woonwijken bijvoorbeeld het geval.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 14:53   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
...

Vuurwerk afsteken is echter een jaarlijks occassioneel gegeven en dit kan en zal makkelijk verboden kunnen worden.
...
Hm, uw uitleg komt niet overeen met de werkelijkheid zoals ik ze hier de afgelopen week heb ervaren. Het is verboden om vuurwerk af te steken en in de straat hier is er met nieuwjaar meer vuurwerk afgestoken dan de laatste vijf jaar bijeen.

En daar zit zoals ik eerder al aanbracht de fout in uw redenering, verbieden helpt niet, mensen willen en zullen vuurwerk afsteken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 22:53   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Gewoon elk particulier vuurwerk resoluut verbieden en dat in geheel de EU ! Ik zie niet in wat er de meerwaarde van is met de feestdagen, er zijn genoeg 'professionele' vuurwerken ingericht door gemeenten, steden en andere besturen om naar te gaan kijken.

Helaas kan ik maar weinig compassie hebben met die gastjes die elk jaar opnieuw een oog of een hand kwijtgeraken, doordat ze interessant wilden doen en de macho uithangen. Het is echter jammer dat er soms ook onschuldigen worden getroffen door de waanzin van die pyromanen (bijvoorbeeld als zo'n vuurbol op het dak van een huis terechtkomt).

Normaal gezien ben ik tegen 'verbieden' als libertair denker, maar dit schaadt anderen in die mate dat het beteugeld moet worden.
Ah, je gaat professionele vuurwerkers vandalisme laten plegen?

Dit heeft niets te maken met particulier vuurwerk.
Ze gebruiken vuurwerk als ontsteker.
De brand en de grote knal ontstaat door benzine.
Ga je benzine verbieden?

Gaan vandalen zich laten tegenhouden door een verbod op vuurwerk?
Ben je werkelijk zo dom?
Want je doet alsof bruggen opblazen legaal is of een onderdeel is van particulier vuurwerk?

Jij hoeft in particulier vuurwerk geen meerwaarde te zien.
Zolang een ander maar eens zijn pleziertje heeft.
Jij moet ook helemaal geen compassie hebben als ze hun poten of ogen verbranden.

Je zou beter een psychiater bezoeken, indien je zo veel last hebt van wat geknal voor die ene dag op het jaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 22:59   #14
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als die 'kindertjes' niet aan vuurwerk kunnen geraken, zou dit probleem zich niet meer stellen.
De vraag is, hoe ga je benzine verbieden?

Je beseft toch dat kinderen zelf vuurwerk gaan maken als het niet meer te koop is?

Ziet ge dit al afgaan in uw straat op 31 december?

http://www.youtube.com/watch?v=K3Upcqg5mbg

Citaat:
Als je ziet welke ouders met hun kroost vuurwerk gaan inslaan zo vlak voor nieuwjaar, wat voor alooi dat is, it doesn't need further explanation !
De verzuring bij u is echt wel groot he?
Aub, zoek hulp voor het te laat is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:08   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

De schade loopt in de duizenden euro's.

Zo'n spectaculaire brug zal dat wel niet zijn.

De papa zal eens zien of hij het cash kan bijpassen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:12   #16
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Vuurwerk afsteken is echter een jaarlijks occassioneel gegeven en dit kan en zal makkelijk verboden kunnen worden.
Dat dachten ze in Amerika ook, met de drooglegging.
Ben jij nu echt zo dom of hoe zit het?
De zever die je hier komt verkopen is echt stuitend.
Jij hebt echt kleppen voor je ogen.

Citaat:
Mijn libertaire gevoel eindigt echter als andere 'onschuldigen' er ook schade van kunnen ondervinden. Dat is bij vuurwerk afsteken middenin woonwijken bijvoorbeeld het geval.
Toons mij eens de 'talrijke' krantenartikels over schade en ongevallen met vuurwerk.

Voorvallen in België he, niet de buurlanden.

Als ik met een hakbijl 10 gaten in uw motorkap sla, ga je dan hakbijlen verbieden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:20   #17
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Komt daar nog eens bij dat vuurwerkmisbruik ook zogenaamde 'derden' en volstrekste buitenstaanders kan schaden. Drugsgebruik meestal niet.


Drugsgebruik kan geen buitenstaanders schaden?

Dus als ik een fles whisky uitdrink, en ik jaag een zak speed door mijn neus, en ik kruip in mijn auto, en ik rij 4 kleine kinderen tot puree...

Zie je die kleine schedeltjes al uit elkaar spatten?
Dringend alcohol verbieden!
Dan gaan de mensen enkel nog water drinken!

Je bent nooit de slimste thuis geweest he?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 4 januari 2014 om 23:26.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:21   #18
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De schade loopt in de duizenden euro's.

Zo'n spectaculaire brug zal dat wel niet zijn.

De papa zal eens zien of hij het cash kan bijpassen.
Die klotemarginalen kunnen ze niet hard genoeg straffen. Deze kereltjes verzieken de traditie en daar springen azijnverslaafden als freespirit graag op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:53   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Bruggen afschaffen!
Is dat geen oplossing?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:57   #20
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bruggen afschaffen!
Is dat geen oplossing?
Ik zou eerder gaan voor GAS-boetes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be