Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2022, 14:39   #36481
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar wat heeft Rusland zich te moeien met Russisch-talige Oekrainers ?

Gaan ze straks ook een stukje Belgie annexeren als er een paar Russischtalige Belgen zijn die wij hier zouden willen afmaken ?
Voila. Volgens tomm zijn vergiftigd russisch geïndoctrineerde mini brein moet dit wel, het is dus de doodnormaalste zaak.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 14:56   #36482
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toch wel, minderheden rechten geven moet kunnen.

Maar dat interesseert het Westen allemaal niet, het enige dat zij willen, is "concurrenten" zoals Rusland en China op alle mogelijke manieren verzwakken.
Poetin is een ramp voor Oekraïne en een zege voor de eenheid en kracht van NAVO , de EU en het Westen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 15:10   #36483
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin is een ramp voor Oekraïne en een zege voor de eenheid en kracht van NAVO , de EU en het Westen.
Ik denk van niet, Yeltsin was een zegen, Poetin biedt flink weerwerk. De Shanghai cooperatie is de grootste anti-westerse alliantie ooit. Ook Indonesie en Vietnam hebben interesse getoond om toe te treden.
En in Oekraine gaat het Westen die oorlog niet winnen. Hun marionettenregime daar is gedoemd.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2022 om 15:11.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 15:14   #36484
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

Ook in het Westen en vooral in Oost-Eurooa begint het verzet tegen de westerse politiek te groeien, mensen hebben door dat ze voorgelogen worden door onze media.
Stop aan de wapenleveringen aan Oekraine!
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 15:17   #36485
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Europeanen zijn een minderheid in Eurazië.
Russen nog meer.

Met andere woorden, uw gezever over "Oekrainers zijn een minderheid in de ex soviet unie" was wel degelijk nogal belachelijk he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 15:18   #36486
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Toch wel, minderheden rechten geven moet kunnen.
Dat is een keuze van de meerderheid he.

Citaat:
Maar dat interesseert het Westen allemaal niet, het enige dat zij willen, is "concurrenten" zoals Rusland en China op alle mogelijke manieren verzwakken.
Ja, uiteraard. Iedereen is zo, en wie zo niet is, verdwijnt he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 15:23   #36487
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En in Oekraine gaat het Westen die oorlog niet winnen. Hun marionettenregime daar is gedoemd.
Je denkt toch niet dat het westen wil dat het marionettenregime van Kiev overblijft he Nee, Oekraine moet Russisch worden uiteraard, eens het helemaal kapot is, en eens wat er overblijft aan bevolking niks meer te verliezen heeft om, eens deel van wat er nog overeind blijft van de RF, overal aan destabilisatie gaan te doen.

Maar we zijn daar nog niet. Eerst moet Rusland nog enorm veel brokken maken in Oekraine (terwijl wij doen alsof we erom geven he ) en zich militair enorm uitputten, zodat alle dinges-stan deelstaatjes beseffen dat de Vladimir hen niks meer kan doen. Ook moet een flink deel van de Russische jeugd afgeslacht worden in de loopgraven van het Oekrainse bloedbad - dat het Oekrainse volk daarbij ook eraan gaat is ook prima, zie hierboven.

Maar vooral, de Russen moeten zoveel mogelijk infrastructuur die enige economische betekenis zou kunnen hebben, in Oekraine kapot maken, zodat dat land totaal waardeloos wordt als ze het "winnen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 16:57   #36488
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

https://www.quora.com/Why-do-Belarus...et_type=answer
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 17:03   #36489
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Vandaag een korte ontmoeting gehad met Wit-Russische die al lang in België verblijft. De ontmoeting verliep als volgt. Ik zei haar: "jij hebt een vreemd accent, van waar ben je afkomstig?", van Wit-Rusland antwoordde ze.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2022 om 17:24.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 17:24   #36490
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk van niet, Yeltsin was een zegen, Poetin biedt flink weerwerk. De Shanghai cooperatie is de grootste anti-westerse alliantie ooit. Ook Indonesie en Vietnam hebben interesse getoond om toe te treden.
En in Oekraine gaat het Westen die oorlog niet winnen. Hun marionettenregime daar is gedoemd.
En ondertussen zit jij hier toch maar knus en veilig beschermd in jouw jobke bij de NMBS onafgebroken propaganda te maken voor een agressieve Russische dictatuur. Het minst dat we zouden mogen verwachten is dat personeel van een Belgisch staatsbedrijf (flink gefinancierd door de belastingbetaler) zich wat discreter opstelt en zich niet gedraagd als een agit-prop functionaris voor het Poetin-regime.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 17:26   #36491
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat de gemiddelde Rus het vrij goed heeft, is een verwezenlijking van Poetin
De gemiddelde Rus heeft het inderdaad vrij goed ondanks Putin. Er wordt massaal veel gas en olie verbruikt, dit werd allemaal genationaliseerd en Putin heeft daar gigantisch veel van gestolen, maar er is wel een klein stukje teruggegaan naar de bevolking. Moest er een eerlijk figuur aan de macht zijn geweest, was de bevolking qua rijkdom veel meer eerlijk verdeeld en was de standaard veel hoger.

Citaat:
Wat feiten en propaganda betreft, ik weerleg niet dat de Russische media propaganda zijn, maar Oekraïense en westerse media zijn net zo goed propaganda.
Als de westerse media even grote propaganda is als de Russische, geef mij dan één voorbeeld waar men bewust met acteurs werkt, die valse situaties nabootsen om politiek zaken te beinvloeden, op een westerse staats-tv?

Citaat:
Amerikanen zelf geven impliciet toe dat het regime in Oekraïne liegt
Ja, en dat komt ook in onze media. Bv onlangs nog kritiek bij VRTnws en HLN over de mediawet van Zelensky. Hoe dit op een dictatuur lijkt. Fijn he, zo onafhankelijk nieuws, waar journalisten geen schrik moeten hebben om neergeschoten te worden of per ongeluk uit het raam te vallen. Zo'n kritiek tegen het eigen regime in Rusland is niet meer mogelijk, alle onafhankelijke pers is gesloten. Als je dan toch bezig bent, geef dan eens een paar voorbeelden van westerse journalisten die "uit het raam gevallen zijn" of afgeknald zijn? Nochtans zijn er hier ook wappies die Russische onzin verkopen.

Citaat:
China weet dat ze de volgende op de westerse "to kill" lijst zijn (ze zijn eigenlijk al begonnen: Taiwan
Euh, China provoceert hier wel door de grenzen te schenden.

Citaat:
De Russen willen wel compromis. Compromis betekent: laat de inwoners van Zuid- en Oost-Oekraïne zelf beslissen over hun lot, en een VN-referendum is daartoe de beste manier.
Helaas kan dat op dit moment niet meer. Om een afsplitsing van een land te organiseren is enorm veel voorbereiding nodig, inschatting van wat er zal gebeuren, er mag geen corruptie zijn, en de bevolking moet hier goed over geinformeerd worden. Het Oosten van het land is nu besmet met Orcs, dus lukt een referendum niet.

Citaat:
Er is een verschil tussen je niet laten doen, en enkel tevreden zijn met de totale nederlaag van de tegenstander.
Helemaal niet. Rusland moet niet vernietigd worden. Hopelijk niet, het is op zich een prachtig land waar ik vrienden heb, alleen is de politieke top door en door rot. Er zijn zelfs geen raketten geleverd die tot in Rusland schieten, nochtans zou het logisch zijn dat militaire infrastructuur in Rusland vernietigd zou kunnen worden, zodat ze niet meer kunnen moorden, niet? Ze moeten gewoon terugtrekken, niet meer moorden, en uiteraard wel compensaties betalen. Maar waarom zouden we een nederlaag van het land willen?

Citaat:
Er gebeurt nu vanalles, nog nooit heeft de NAVO een land zo gesteund en bewapend als nu. En toch stopt de oorlog niet, in tegendeel dit verlengt het conflict en maakt het bloediger.
Hierin heb je wel gelijk. De patriots helpen wel met de luchtafweer, de tanks helpen om de bezetters weg te jagen die illegaal het land zijn binnengedrongen, maar de oorlog stopt niet. Misschien is het tijd om zwaardere wapens te leveren, zodat militaire infrastructuur in Rusland kan geraakt worden zodat het kwaad daar reeds gestopt wordt. Het is een moeilijke afweging, ik weet niet goed wat ik er moet over denken, maar zoals je zegt, misschien is het inderdaad wel nodig.

Ik stop er mee voor vanavond, want ik moet naar de feesttafel. Beste wensen voor het nieuwe jaar, ik wens je weinig Russische propaganda toe, en dat de Russen snel Oekraïne buitengekegeld worden zodat er niet meer slachtoffers vallen. Goed nieuws uit Kherson, voorlopig geen bombardementen, zelfs rustig, laat ons hopen dat het zo blijft tijdens nieuwjaarsnacht.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 17:30   #36492
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik gebruik zelf regelmatig westerse propaganda als the Guardian of De Morgen als bron.
Die zijn uiteraard ook propaganda maar iets subtieler dan een site die noemt "antiPutler" dacht ik toch zo...

Ik gebruik graag een 'anti-westerse' site als bron:

https://www.counterpunch.org/2022/12...e-face-of-war/
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 17:34   #36493
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ondertussen zit jij hier toch maar knus en veilig beschermd in jouw jobke bij de NMBS onafgebroken propaganda te maken voor een agressieve Russische dictatuur. Het minst dat we zouden mogen verwachten is dat personeel van een Belgisch staatsbedrijf (flink gefinancierd door de belastingbetaler) zich wat discreter opstelt en zich niet gedraagd als een agit-prop functionaris voor het Poetin-regime.
Gisteren nog een gesprek gehad met iemand zich dicht bij journalist Bruno Beeckman bevindt, die op de nationale televisie al verslag uitbracht vanuit o.m. Kiev, een hoogst tendentieus verslag kan ik mij nog herinneren, het dateerde van het begin van de operatie, in die mate dat ik het ergerlijk vond. Maar, rara, wat blijkt ... en neem het maar aan, niets is wat het lijkt. Tussen pot en pint komen lichtjes andere zaken aan het licht. Zaken die niet gerapporteerd worden. De waarheid wordt niet gebracht, alleen het narratief.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2022 om 17:36.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 18:25   #36494
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Als de westerse media even grote propaganda is als de Russische, geef mij dan één voorbeeld waar men bewust met acteurs werkt, die valse situaties nabootsen om politiek zaken te beinvloeden, op een westerse staats-tv?
In de russische media is dat wel gewoontjes.
Ik denk dat ze veel identieke broers en zussen hebben in Rusland....

Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 02:09   #36495
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik gebruik graag een 'anti-westerse' site als bron:

https://www.counterpunch.org/2022/12...e-face-of-war/
Ik denk dat het onderscheid tussen 'anti westers' en 'anti imperialistisch' vrij groot is. Het zijn vaak westerse imperialisten die kritiek op hun gedrag vlug bestempelen als anti westers. Een beetje zoals zogenaamde zionisten die kritiek op Israël gemakkelijk afdoen als antisemitisch. Het gaat hierbij om intellectueel oneerlijke schijnbewegingen.

Is Counterpunch niet vooral anti imperialistisch eerder dan anti westers?

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2023 om 02:11.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 08:56   #36496
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ondertussen zit jij hier toch maar knus en veilig beschermd in jouw jobke bij de NMBS onafgebroken propaganda te maken voor een agressieve Russische dictatuur. Het minst dat we zouden mogen verwachten is dat personeel van een Belgisch staatsbedrijf (flink gefinancierd door de belastingbetaler) zich wat discreter opstelt en zich niet gedraagd als een agit-prop functionaris voor het Poetin-regime.
In mijn vrije tijd doe ik wat ik wil, niet?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 09:15   #36497
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
De gemiddelde Rus heeft het inderdaad vrij goed ondanks Putin. Er wordt massaal veel gas en olie verbruikt, dit werd allemaal genationaliseerd en Putin heeft daar gigantisch veel van gestolen, maar er is wel een klein stukje teruggegaan naar de bevolking. Moest er een eerlijk figuur aan de macht zijn geweest, was de bevolking qua rijkdom veel meer eerlijk verdeeld en was de standaard veel hoger.



Als de westerse media even grote propaganda is als de Russische, geef mij dan één voorbeeld waar men bewust met acteurs werkt, die valse situaties nabootsen om politiek zaken te beinvloeden, op een westerse staats-tv?



Ja, en dat komt ook in onze media. Bv onlangs nog kritiek bij VRTnws en HLN over de mediawet van Zelensky. Hoe dit op een dictatuur lijkt. Fijn he, zo onafhankelijk nieuws, waar journalisten geen schrik moeten hebben om neergeschoten te worden of per ongeluk uit het raam te vallen. Zo'n kritiek tegen het eigen regime in Rusland is niet meer mogelijk, alle onafhankelijke pers is gesloten. Als je dan toch bezig bent, geef dan eens een paar voorbeelden van westerse journalisten die "uit het raam gevallen zijn" of afgeknald zijn? Nochtans zijn er hier ook wappies die Russische onzin verkopen.



Euh, China provoceert hier wel door de grenzen te schenden.



Helaas kan dat op dit moment niet meer. Om een afsplitsing van een land te organiseren is enorm veel voorbereiding nodig, inschatting van wat er zal gebeuren, er mag geen corruptie zijn, en de bevolking moet hier goed over geinformeerd worden. Het Oosten van het land is nu besmet met Orcs, dus lukt een referendum niet.



Helemaal niet. Rusland moet niet vernietigd worden. Hopelijk niet, het is op zich een prachtig land waar ik vrienden heb, alleen is de politieke top door en door rot. Er zijn zelfs geen raketten geleverd die tot in Rusland schieten, nochtans zou het logisch zijn dat militaire infrastructuur in Rusland vernietigd zou kunnen worden, zodat ze niet meer kunnen moorden, niet? Ze moeten gewoon terugtrekken, niet meer moorden, en uiteraard wel compensaties betalen. Maar waarom zouden we een nederlaag van het land willen?



Hierin heb je wel gelijk. De patriots helpen wel met de luchtafweer, de tanks helpen om de bezetters weg te jagen die illegaal het land zijn binnengedrongen, maar de oorlog stopt niet. Misschien is het tijd om zwaardere wapens te leveren, zodat militaire infrastructuur in Rusland kan geraakt worden zodat het kwaad daar reeds gestopt wordt. Het is een moeilijke afweging, ik weet niet goed wat ik er moet over denken, maar zoals je zegt, misschien is het inderdaad wel nodig.

Ik stop er mee voor vanavond, want ik moet naar de feesttafel. Beste wensen voor het nieuwe jaar, ik wens je weinig Russische propaganda toe, en dat de Russen snel Oekraïne buitengekegeld worden zodat er niet meer slachtoffers vallen. Goed nieuws uit Kherson, voorlopig geen bombardementen, zelfs rustig, laat ons hopen dat het zo blijft tijdens nieuwjaarsnacht.
De rijkdom van de bevolking is gigantisch gestegen, op 20 jaar tijd. Vergelijk maar eens met Oekraïne (voor de oorlog). Was toen al het armste land van Europa. Eerlijk figuur? Geen enkele van onze politici is eerlijk.

"onlangs nog kritiek bij VRTnws en HLN over de mediawet van Zelensky"

graag bronvermelding.

Moet ik nog eens de lijst van vermoorde Oekraïense journalisten bovenhalen?

China profiteert door "grenzen te schenden"? Het Westen heeft Taiwan sinds de jaren 70 erkend als deel van China.

"Het Oosten van het land is nu besmet met Orcs, dus lukt een referendum niet."

Wat U eigenlijk wil zeggen is dat, net als het regime, de bevolking eenzijdig anti-Russische propaganda moet gevoed worden, "Joodse ratten moeten eerst uitgeroeid worden" (sorry, ik bedoel Russische ratten) "anders is een referendum niet geldig".

Wat ik wil is de bevolking daar ZELF laten beslissen, en hen toegang geven tot informatie van beide zijden. Het is duidelijk dat U noch het regime in Kiev vertrouwen heeft dat de meerderheid van de bevolking in die streken "voor de goeie" zullen stemmen.
OK, dan geen referendum, dan zullen de wapens spreken, maar dan niet janken over "puin" en "vernietigingen" want U kiest voor de militaire optie, terwijl er andere opties zijn.

De top is rot in elk land, ook en zeker in Oekraïne, maar ook hier in het Westen. Van mij mogen ze de top afschieten en tegen de muur zetten, in Rusland maar dan ook in Oekraïne en in het Westen en de rest van de wereld. Te beginnen met de 1% rijksten. En hun rijkdommen verdelen onder de bevolking. Volledig mee eens, zowel wat Rusland, als Oekraïne als het Westen betreft.

Rusland zal nul comma nul compensaties betalen, wanneer heeft het Westen laatst compensaties betaald voor hun vele oorlogen? En uiteraard gaan de Russen nooit ontwapenen, nog liever zullen ze het Westen veranderen in een nucleaire woestijn. De meeste oorlogen staan op het conto van het Westen, dus die moeten eerst ontwapenen. En ook het regime in Oekraïne moet ontwapenen. Nu goed, op dat vlak zijn de Russen wel goed bezig wat dag na dag krijgt het Oekraïense leger pandoering na pandoering. En dat zal zo blijven duren, zelfs nog toenemen, tot Kiev bereid is tot een echt compromis, of tot de Russen hun doelstellingen halen. En aub niet huilie huilie doen over puin en andere nadelen van de oorlog. U kiest expliciet voor oorlog, U wil geen eerbaar compromis zoals VN referenda. Dan is het ook uw keuze dat het bloedvergieten doorgaat.

Het Westen levert reeds alles wat ze kunnen, en nog is Rusland niet verslagen. En laat ik je vertellen, Rusland zal niet verslagen worden op het slagveld, uiteindelijk zal Rusland winnen. En, tenzij het Westen een nucleaire oorlog wil en zelf rechtstreeks tussenkomt, is er niets dat het Westen daaraan kan doen. De niet-westerse wereld zal likkebaardend toezien hoe het Westen hun objectieven in Oekraïne niet zal halen. En ik ook, ik vind dat het Westen vernederd moet worden.

De volgende stap, is eigenlijk nu al bezig, is dat landen in het zuiden westerse bedrijven massaal buiten gooien. Zimbabwe nam het goede voorbeeld, door de Canadese eigenaars van lithium mijnen te onteigenen. Want Zimbabwanen, met Chinese hulp, kunnen namelijk zelf OOK lithium batterijen produceren. En dus rijkdom genereren voor hun eigen bevolking, zonder dat alles naar het Westen weg vloeit. In heel de wereld moeten westerse bedrijven op die manier buitengeshot worden. En zo gaan we dan eindelijk naar een rechtvaardigere wereld.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 januari 2023 om 09:20.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 09:48   #36498
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat het onderscheid tussen 'anti westers' en 'anti imperialistisch' vrij groot is. Het zijn vaak westerse imperialisten die kritiek op hun gedrag vlug bestempelen als anti westers. Een beetje zoals zogenaamde zionisten die kritiek op Israël gemakkelijk afdoen als antisemitisch. Het gaat hierbij om intellectueel oneerlijke schijnbewegingen.

Is Counterpunch niet vooral anti imperialistisch eerder dan anti westers?

Volgens sommigen staat 'westers' blijkbaar onherroepelijk voor 'imperialistisch'.


Maar u hebt gelijk: er mag/moet inderdaad een duidelijker onderscheid worden gemaakt:

bijlange niet ALLE 'westerse' landen hadden/hebben een imperium, en bijlange niet ALLE 'imperialisten' waren/zijn 'westers'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 09:55   #36499
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat het onderscheid tussen 'anti westers' en 'anti imperialistisch' vrij groot is.
Maar je wil toch imperialistisch zijn ? Welke onnozelaar wil dat niet ?

Het punt is natuurlijk dat je wil dat het JOUW volk is dat lukt in zijn imperialisme, op dezelfde manier dat als je gaat vechten, je wil dat jij het bent die zal winnen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2023 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 10:07   #36500
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
In de russische media is dat wel gewoontjes.
Ik denk dat ze veel identieke broers en zussen hebben in Rusland....

Inderdaad , het zijn de blondjes die Poetin aan het lijntje hebben.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be