Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2012, 14:53   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Smet: 'Steek alle moslims niet in dezelfde zak'

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120613_149


Citaat:
Minister van Onderwijs Pascal Smet vertelde in het Vlaams Parlement dat achter de schermen wordt gewerkt aan een lijst generieke competenties waaraan alle godsdienstleerkrachten (ook de islamleerkrachten) zullen moeten beantwoorden.

'Het is een delicate operatie omdat ze de grenzen verkent van de vrijheid van godsdienst en van organisatie.'

Maar, zei Smet, leraren godsdienst zullen onder meer het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens moeten onderschrijven en de eindtermen, inclusief de evolutietheorie. Ook de gelijkheid tussen man en vrouw, de scheiding tussen kerk en staat, het respect voor holebi's moeten de godsdienstleerkrachten ondersteunen.

Filip Dewinter maakte duidelijk dat hij dat verhaal niet gelooft. U maakt zich illusies, beet hij de minister toe. Er bestaat geen gematigde islam. 'Mijn broek zakt af bij zoveel incompetentie.'

Smet beet hem toe dat hij niet alle moslims in dezelfde zak mag steken. 'Ja, er zit krapuul bij de moslims, er zijn onnozelaars bij, fanatici. Maar heel veel moslims bij ons zijn gematigde mensen die niets te maken hebben met Sharia4Belgium en aanverwante organisaties.'

'Als ik uw redenering volg, dan is elke katholiek een pedofiel omdat er inderdaad een paar pedofiele priesters bestaan.' Waarna Smet een paar keer uitdrukkelijk zei dat dit dus niet klopt.

De minister vertelde Dewinter ook dat hij met zijn woorden en denken alle jonge Marokkaanse of Turkse Belgen beledigt die geëvolueerd zijn in hun denken. 'U beledigt de toekomst van Vlaanderen.'
Om te beginnen: mensen die geëvolueerd zijn in het denken of het nu Belgen, dan wel Marokkaanse of Turkse of Indonesische of Tunesische, Egyptische, Iraanse etc... belgen zijn: zijn GEEN MOSLIM MEER mijnheer Smet!

Bovendien is het mijnheer Smet blijkbaar ontgaan dat de katholieke priesters die pedofiele daden stelden een VERBODEN daad pleegden (niet enkel voor de belgische wet, maar ook voor het priesterambt).
Dat moslims vooral het voorbeeld van Mohammed moeten volgen terwijl diezelfde Mohammed een kind van zes huwde en het penetreerde (huwelijksconsummatie) toen het kind negen was, d�*�*r heeft Smet geen probleem mee.

Het wordt tijd dat hij nader kennismaakt met zijn moslimse bevolkingsgroep. Wel best parachute dragen want volgens de 'Weg van de "gematigde" moslim' moeten ze homosexuelen van de hoogste toren naar beneden gooien alvorens te stenigen.

Wie kan dat aan mijnheer Smet even doorgeven aub?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2012 om 15:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 18:08   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Hou op met het eindeloze geouwehoer over de Moslims: zak of geen zak, maar verdiep je veel liever in de atoomtheorie van harriechristus....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 18:43   #3
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Misschien eens de Islam herbekijken door het poortje van het Sufisme en niet naar het verhaal van één of andere woeste baard te luisteren.

Laatst gewijzigd door zeddie : 13 juni 2012 om 18:49.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 18:49   #4
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Islam is Islam. karakter en intelligentie maken de persoon verlicht.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 19:07   #5
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Story of Moses and the shepherd.

Moses once heard a shepherd praying as follows: “O God, show me
where thou art, that I may become. Thy servant. I will clean
Thy shoes and comb Thy hair, and sew Thy clothes, and
fetch Thee milk.” When Moses heard him praying in this
senseless manner, he rebuked him, saying, “O foolish one,
though your father was a Mosalman, you have become an
infidel. God is a Spirit, and needs not such gross ministra-
tions as, in your ignorance, you suppose.” The shepherd was
abashed at his rebuke, and tore his clothes and fled away
into the desert. Then a voice from heaven was heard, saying,
“O Moses, wherefore have you driven away my servant?
Your office is to reconcile my people with me, not to drive
them away from me. I have given to each race different
usages and forms of praising and adoring me. I have no
need of their praises, being exalted above all such needs. I
regard not the words that are spoken, but the heart that
offers them. I do not require fine words, but a burning
heart. Men’s ways of showing devotion to me are various,
but so long as the devotions are genuine, they are accepted.”

That's all I have to say about that.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 19:22   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Story of Moses and the shepherd.

Moses once heard a shepherd praying as follows: “O God, show me
where thou art, that I may become. Thy servant. I will clean
Thy shoes and comb Thy hair, and sew Thy clothes, and
fetch Thee milk.” When Moses heard him praying in this
senseless manner, he rebuked him, saying, “O foolish one,
though your father was a Mosalman, you have become an
infidel. God is a Spirit, and needs not such gross ministra-
tions as, in your ignorance, you suppose.” The shepherd was
abashed at his rebuke, and tore his clothes and fled away
into the desert. Then a voice from heaven was heard, saying,
“O Moses, wherefore have you driven away my servant?
Your office is to reconcile my people with me, not to drive
them away from me. I have given to each race different
usages and forms of praising and adoring me. I have no
need of their praises, being exalted above all such needs. I
regard not the words that are spoken, but the heart that
offers them. I do not require fine words, but a burning
heart. Men’s ways of showing devotion to me are various,
but so long as the devotions are genuine, they are accepted.”

That's all I have to say about that.
Wat heeft dat met de plannen van Smet te maken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:02   #7
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Maar, zei Smet, leraren godsdienst zullen onder meer het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens moeten onderschrijven en de eindtermen, inclusief de evolutietheorie. Ook de gelijkheid tussen man en vrouw, de scheiding tussen kerk en staat, het respect voor holebi's moeten de godsdienstleerkrachten ondersteunen.
Hoe gaan ze daarvoor imams en islam leeraren voor opleiden, die zullen niet erkend worden door de moslim gemeenschap en ik zou niet weten waar je ze zo kan opleiden.
Een moslim leeraar zal daar misschien z'n handtekening onder zetten maar in geen geval zal die bovenstaande onderdelen durven onderrichten of verdedigen, ik weet niet in welke droomwereld Smet leeft.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:05   #8
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hoe gaan ze daarvoor imams en islam leeraren voor opleiden, die zullen niet erkend worden door de moslim gemeenschap en ik zou niet weten waar je ze zo kan opleiden.
Een moslim leeraar zal daar misschien z'n handtekening onder zetten maar in geen geval zal die bovenstaande onderdelen durven onderrichten of verdedigen, ik weet niet in welke droomwereld Smet leeft.
Gelieve het leerplan islamitische godsdienst na te lezen alvorens leugens te poneren met de bedoeling de moslims weer maar eens belachelijk te maken.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:07   #9
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Ik heb het over Uw visie.
Over het innerlijk beeld dat U creëert na het in contact komen met dit "nieuwsje"
Ook omdat ik niet akkoord ben met Uw stelling dat "mensen die geëvolueerd zijn, zijn geen moslim".
Nogmaals, haal zelf Uw mosterd ipv te luisteren naar barbaarse baarden die volgens U de hele Islam vertegenwoordigen en waarnaar U Uw beeld van de Islam vormt.
Ik post dit alles omdat ik U begrijp en dat U Uw beeld van de Islam eigenlijk beter wat verder zou laten "evolueren" (om Uw woorden te gebruiken) ipv al deze karikaturen van de Islam als waar aan te nemen.
Anderzijds verontschuldig ik me om zo in Uw topic binnen te vallen.

Laatst gewijzigd door zeddie : 13 juni 2012 om 20:09.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:13   #10
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelieve het leerplan islamitische godsdienst na te lezen alvorens leugens te poneren met de bedoeling de moslims weer maar eens belachelijk te maken.
Het leerplan dat moslimleraars verplicht om homo's naar de imam te sturen of in geval nood ipv de ambulance te bellen gebedjes prevelt? Is dat het islamitisch leerplan?

Wees er fier op.

Elke westerling met gezond verstand weet wat de Islam is, een achterlijke godsdienst dat vloekt met westerse waarden zoals mensenrechten, verlichting en scheiding tussen staat en religie.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:17   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het leerplan dat moslimleraars verplicht om homo's naar de imam te sturen of in geval nood ipv de ambulance te bellen gebedjes prevelt? Is dat het islamitisch leerplan?

Wees er fier op.

Elke westerling met gezond verstand weet wat de Islam is, een achterlijke godsdienst dat vloekt met westerse waarden zoals mensenrechten, verlichting en scheiding tussen staat en religie.
Je hebt gelijk op vlak van verlichting. Islam vloekt inderdaad met de Verlichting. En maar goed ook, de verlichting was de tijd van de meest absolutistische vorsten uit de geschiedenis; de verlichte despoten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:22   #12
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Misschien eens de Islam herbekijken door het poortje van het Sufisme en niet naar het verhaal van één of andere woeste baard te luisteren.
Het soefisme is in wezen een innerlijk streven naar spirituele verlichting, vergelijkbaar met gnostici van andere stromingen.
Alleen al daardoor verschilt het dag en nacht van de orthodoxe islam.
Verder hebben soefi's het niet zo onder de markt bij hun fundi-broeders:

"Soefi’s worden in Turkije alom worden gerespecteerd. In andere, meer fundamentalistische moslimlanden echter, worden deze mensen gevreesd of zelfs vervolgd wegens ketterij: bijvoorbeeld in Saoedi-Arabië. Het is jammer dat de Soefi-inzichten niet wijder verbreid zijn binnen de Islam; dan zouden kwaliteiten als verdraagzaamheid en vredelievendheid waarschijnlijk meer plaats innemen binnen deze religie."
http://ricodivani.com/blog201003.html
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:26   #13
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het soefisme is in wezen een innerlijk streven naar spirituele verlichting, vergelijkbaar met gnostici van andere stromingen.
Alleen al daardoor verschilt het dag en nacht van de orthodoxe islam.
Verder hebben soefi's het niet zo onder de markt bij hun fundi-broeders:

"Soefi’s worden in Turkije alom worden gerespecteerd. In andere, meer fundamentalistische moslimlanden echter, worden deze mensen gevreesd of zelfs vervolgd wegens ketterij: bijvoorbeeld in Saoedi-Arabië. Het is jammer dat de Soefi-inzichten niet wijder verbreid zijn binnen de Islam; dan zouden kwaliteiten als verdraagzaamheid en vredelievendheid waarschijnlijk meer plaats innemen binnen deze religie."
http://ricodivani.com/blog201003.html
Moslimfundamentalisme is géén orthodoxe Islam, maar een relatief recentere verschijning. Het is een beetje wat het conservatief protestantisme is tegenover het katholicisme, maar dan wel een protestantisme met een grotere hoeveelheid aan westboro baptists.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 13 juni 2012 om 20:27.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:34   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Misschien eens de Islam herbekijken door het poortje van het Sufisme en niet naar het verhaal van één of andere woeste baard te luisteren.
ok, sufi's dan maar, lees je mee?

"Teaching: Scholars and adherents of Sufism are unanimous in agreeing that Sufism cannot be learned through books. To reach the highest levels of success in Sufism typically requires that the disciple live with and serve the teacher for many, many years.
...
the Sufi philosophy is universal in nature, its roots predating the rise of Islam and the other modern-day religions, save for perhaps Buddhism and Jainism; likewise, some Muslims consider Sufism outside the sphere of Islam
...
In the twentieth century some more modernist Muslims have called Sufism a superstitious religion that holds back Islamic achievement in the fields of science and technology.
...
The Chishti are perhaps best known for the welcome extended to seekers who belong to other religions. Chishti shrines in South Asia are open to all faiths and attract great crowds to their festivals. The Chishti shaykhs have also stressed the importance of keeping a distance from worldly power. A ruler could be a patron or a disciple, but he or she was always to be treated as just another devotee. A Chishti teacher should not attend the court or be involved in matters of state, as this will corrupt the soul with worldly matters."


Korte vertaling: Sufi's leven in vrijwillige armoede, is enkel toegankelijk voor mannen, hebben elk 1 leraar die ze jaren moeten dienen, het gebruik stamt nog af van voor de islam en wordt eigenlijk niet aanzien als echt islamitisch, sommige groepen zoals de chisthi staan zelfs open voor alle godsdiensten, ze leren niet met boeken maar enkel van leraar tot leerling via het hart waardoor wetenschap ook niet echt aan bod kan komen.

Ik denk dat je ze in België op 2 handen kunt tellen, ze zijn met moeite nog islamitisch te noemen en je kunt ze nog het best vergelijken met boeddhistische monniken denk ik. Alvast absoluut niet geschikt om als moslimleeraar op te leiden.

Dus je punt is?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:44   #15
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Filip Dewinter maakte duidelijk dat hij dat verhaal niet gelooft. U maakt zich illusies, beet hij de minister toe. Er bestaat geen gematigde islam. 'Mijn broek zakt af bij zoveel incompetentie.'

Smet beet hem toe dat hij niet alle moslims in dezelfde zak mag steken. 'Ja, er zit krapuul bij de moslims, er zijn onnozelaars bij, fanatici. Maar heel veel moslims bij ons zijn gematigde mensen die niets te maken hebben met Sharia4Belgium en aanverwante organisaties.'

'Als ik uw redenering volg, dan is elke katholiek een pedofiel omdat er inderdaad een paar pedofiele priesters bestaan.' Waarna Smet een paar keer uitdrukkelijk zei dat dit dus niet klopt.

De minister vertelde Dewinter ook dat hij met zijn woorden en denken alle jonge Marokkaanse of Turkse Belgen beledigt die geëvolueerd zijn in hun denken. 'U beledigt de toekomst van Vlaanderen.'
Smet gaat hier zeer zwaar in de fout volgens mij, want Dewinter had het duidelijk over de Islam; de leer van Mohammed, en dat is inderdaad een heel extremistische leer. Met naar pedofilie te verwijzen beledigt hij tevens de christenen in hun geloof, want door de vergelijking met de Islam - en dus Mohammed en degenen die zich volgens die leer gedragen, wordt Christus ook als extremist gebrandmerkt.

Als immers een moslim zich 'gematigd' gedraagt, dan is het omdat hij niet strikt volgens de regels van de Islam leeft.

Bij een christen is de kwestie net omgekeerd; het zijn zij die niet gematigd zijn die zondigen.


Foei foei Smetje...


Maar de christenen alhier te lande, zullen zich natuurlijk weeral reppen om de andere wang te tonen tegen zoveel grofheid en onwetendheid.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 13 juni 2012 om 20:45.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:45   #16
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Zoals alle Mohammedaanse sektes zijn de Sufi's bereid om te vechten voor de goede zaak en hun eigen haggie.
Citaat:
On June 13 2009, officials from the Somali interim government and a Muslim Sufi group, Ahlu Sunnah Wal Jamee'a met for the first time in Mogadishu and discussed national security issues and threats posed by Islamist hardliners. The government urged the Sufi group to fight in support of the government and not just for their own political gain. Sheikh Omar, who spoke for Ahlu Sunnah militia via telephone, seemed to be in agreement.
http://www.genocidepreventionnow.org...5/Default.aspx
Sufi Fighters In Mogadishu, Somalia fighting against Al Qaeda
Sufi fighters

Tons and Tons of fighters from the Iraqi Alnaqshbandi Sufi Army

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 13 juni 2012 om 20:51.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:00   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik vind ook dat je niet alle moslims in een zak mag steken.

.... want 1 zak zal niet volstaan
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:02   #18
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind ook dat je niet alle moslims in een zak mag steken.

.... want 1 zak zal niet volstaan
PMD of?
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:02   #19
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind ook dat je niet alle moslims in een zak mag steken.

.... want 1 zak zal niet volstaan
Kom dat zien beste mensen: Vlaamse humor!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:07   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelieve het leerplan islamitische godsdienst na te lezen alvorens leugens te poneren met de bedoeling de moslims weer maar eens belachelijk te maken.
dus mannen zijn géén voogd over vrouwen? homosexualiteit is OK voor de islam en je mag je vrouw niet slaan als je vreest dat ze ongehoorzaam gaat zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be