Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2021, 23:47   #21
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het laffe parket verschuilt zich achter het voorschrift dat criminele minderjarigen absoluut beschermd moeten worden tegen publieke nieuwsgierigheid. Dus geen foto's, identiteiten enz.
Maar waarom zou de belastingbetaler niet mogen weten of het om een allochtone of autochtone dader(s) zou gaan?

Het ergst van al is dat de hournalisten van de klassieke media daar zelfs geen vragen over durven stellen. Concreet de vraag: waarom wordt niet meegedeeld wat gans Vlaanderen ofwel zich afvraagt, ofwel bezorgd is, of het om allochtonen gaat?
Alsof het -in deze- ook maar iets uitmaakt wat de afkomst is van de daders..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 09:49   #22
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het laffe parket verschuilt zich achter het voorschrift dat criminele minderjarigen absoluut beschermd moeten worden tegen publieke nieuwsgierigheid. Dus geen foto's, identiteiten enz.
Maar waarom zou de belastingbetaler niet mogen weten of het om een allochtone of autochtone dader(s) zou gaan?

Het ergst van al is dat de hournalisten van de klassieke media daar zelfs geen vragen over durven stellen. Concreet de vraag: waarom wordt niet meegedeeld wat gans Vlaanderen ofwel zich afvraagt, ofwel bezorgd is, of het om allochtonen gaat?
gewoon daarmee weet je toch al genoeg?

waren het 5 blonde zweden geweest dan hadden ze dat wel vermeld in het nieuws.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 09:55   #23
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Alsof het -in deze- ook maar iets uitmaakt wat de afkomst is van de daders..
mja
gisteren blijkbaar een klein meningsverschil tussen koerden en tsjetsjenen
volgens hun cultuur opgelost met een kalsjnikov en 1 dode

hoe snel staan die terug op straat?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:15   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Alsof het -in deze- ook maar iets uitmaakt wat de afkomst is van de daders..
Ten eerste: als je iets wil doen, zeer breed genomen, aan de criminaliteit, dan moet je over alle gegevens beschikken. Om jezelf een politiek idee te geven over het beleid qua criminaliteit, moet je weten waarover het gaat.

Ten tweede: in een democratie naar Westers model, mogen de burgers weten wat er zich afspeelt op het "publieke domein". Zo werd, bijvoorbeeld, wel duidelijk meegedeeld welke de context is van het wapengekletter in Luik afgelopen dagen.

Maar iets in mij zegt dat je dit zelf al wel wist.
Wat bedoelde je dan eigenlijk? Misschien dat ik een beetje racisme wou oppoken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:42   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het laffe parket verschuilt zich achter het voorschrift dat criminele minderjarigen absoluut beschermd moeten worden tegen publieke nieuwsgierigheid. Dus geen foto's, identiteiten enz.
Maar waarom zou de belastingbetaler niet mogen weten of het om een allochtone of autochtone dader(s) zou gaan?

Het ergst van al is dat de hournalisten van de klassieke media daar zelfs geen vragen over durven stellen. Concreet de vraag: waarom wordt niet meegedeeld wat gans Vlaanderen ofwel zich afvraagt, ofwel bezorgd is, of het om allochtonen gaat?
In België worden structureel geen gegevens bijgehouden over etnische afkomst of etniciteit.

Het toeval wil, een citaat uit dS van vandaag:

Studenten uit verschillende medische studierichtingen zijn afgelopen week gestart met Afromedica, waarmee ze aandacht vragen voor diversiteit en discriminatie in de gezondheidszorg (DS 13 april). Die gegevens zijn moeilijk in kaart te brengen, omdat er in ons land traditioneel geen gegevens op basis van afkomst of etniciteit worden verzameld. ‘Meten is weten, en toch wordt hierover in ons land amper onderzoek gedaan’, zei voorzitter Bella Manirambona daarover in onze krant. (at)
dS 17 april
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 april 2021 om 16:43.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:59   #26
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste: als je iets wil doen, zeer breed genomen, aan de criminaliteit, dan moet je over alle gegevens beschikken. Om jezelf een politiek idee te geven over het beleid qua criminaliteit, moet je weten waarover het gaat.

Ten tweede: in een democratie naar Westers model, mogen de burgers weten wat er zich afspeelt op het "publieke domein". Zo werd, bijvoorbeeld, wel duidelijk meegedeeld welke de context is van het wapengekletter in Luik afgelopen dagen.

Maar iets in mij zegt dat je dit zelf al wel wist.
Wat bedoelde je dan eigenlijk? Misschien dat ik een beetje racisme wou oppoken?
Omdat het -in dit geval- niet uitmaakt wat de afkomst is van de crimineeltjes.

Dat is in het geval van de braspartij in Luik wel het geval, want beide groepen kunnen mekaar niet luchten. Als zulke mensen mekaar tegenkomen kan je er donder op zeggen dat er ambras van komt. Dat is historisch zo gegroeid. Zie je ook bij voetbalfans en andere clan-achtige bewegingen die tegenover hun rivalen komen te staan.

Als er onderzocht moet worden wat de oorzaak is van het onveiligheidsgevoel bij vrouwen in steden, dan kan afkomst/cultuur van 't gespuis wel een bepalende rol spelen om conclusies te maken over het te voeren beleid. Idem als het homo's betreft. Al -en dat kan niet genoeg gezegd- vind je dezelfde beweegredenen om amok te maken ook terug bij sommige extreem rechtse en/of linkse rakkers. (al heb ik het natte-vinger-gevoel dat het merendeel van het onveiligheidsgevoel veroorzaakt wordt door bepaalde culturen/afkomsten).

Zodus: als vrouwen mij zeggen dat ze in BXL lastig gevallen werden, denk ik direct aan allochtonen die wat heet staan. Als mentaal gehandicapten lastig gevallen worden, dan heb ik geen oordeel klaar over de afkomst van de dader. Omdat ik gewoon geen enkele reden heb om bepaalde allochtonen hier meer van te verdenken. Jij wel?

En neen, het volk moet niet altijd weten hoe de vork in de steel zit. Het mag, maar 't moet niet. Dat is -in een aantal gevallen- inderdaad enkel maar goed om racisme op te poken.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 april 2021 om 16:59.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 17:38   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Los van het voorval, ik hoor dat de man het verstand heeft van een vijfjarige.

Ik meen dat men zulke mensen niet alleen de straat op moet/mag sturen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 17:52   #28
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Los van het voorval, ik hoor dat de man het verstand heeft van een vijfjarige.

Ik meen dat men zulke mensen niet alleen de straat op moet/mag sturen.
Als jij een vijfjarige op straat ziet geef je hem een pak rammel ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be