Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2024, 10:09   #161
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben altijd een petrolhead geweest. Dus voor mij en veel anderen zijn the good old days voorbij. Ik ken iedere bocht van de Nordschleife sinds 1976.

Ook motor gehad 750 Four Honda maar was iets minder mijn ding.

Maar goed ik laat graag motorrijders langs me in de file en zal zeker ruimte geven als het kan. Echter ben ik al menigmaal fel geschrokken als een motorrijder zo plots tussendoor komt gescheurt. Ik denk niet dat wanneer je traag in een file rijdt met de auto je dan constant in je spiegels ligt te kijken of er iets of wat achter je gebeurt. Dus als motorrijder moet je je er ook van bewust zijn dat automobilisten zich niet altijd verwachten aan een motor die zich tussen de auto's wringt ( al dan niet Te snel)

En ja ik heb ook RS 2000 gehad en GTI en Alpina C1 en 911 (nog) maar ik geef ook toe ik zo geen auto's zou hebben gewild mocht ik niet beetje verzot zijn geweest op prestaties en snelheid.
Ik heb altijd graag snel gereden maar wel en alleen daar waar het kon en verantwoord was. Zot rijden is nooit nooit mijn ding geweest.
Maar de dag van vandaag is dat beetje verleden tijd. Alleen op circuit en of in Duitsland laat ik me nog eens graag gaan.

Keep the pedal to the metal

Racing is life anything before or after is just waiting
Een beetje voorbij?
Volledig voorbij....zowel normaal, vlot verkeer met de auto als een ritje voor motards.

Voor het paasweekend werd gewaarschuwd dat de politie extra controles ging houden, niet op de snelheid maar....op het geluid van de motorrijders...
Uiteraard wordt dat weer toegejuigt door azijnpissers die jaloers zijn en motards geen plezierritje meer bij mooi weer gunnen.
Apenland belziek is met al die waanzinnige onzin regelneverij, door de schuld van de goedkeuring door jammerende en klagende meelopers, al china aan de noordzee geworden, alles wordt verboden: het nieuwe normaal.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 10:39   #162
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een beetje voorbij?
Volledig voorbij....zowel normaal, vlot verkeer met de auto als een ritje voor motards.

Voor het paasweekend werd gewaarschuwd dat de politie extra controles ging houden, niet op de snelheid maar....op het geluid van de motorrijders...
Uiteraard wordt dat weer toegejuigt door azijnpissers die jaloers zijn en motards geen plezierritje meer bij mooi weer gunnen.
Apenland belziek is met al die waanzinnige onzin regelneverij, door de schuld van de goedkeuring door jammerende en klagende meelopers, al china aan de noordzee geworden, alles wordt verboden: het nieuwe normaal.
Het zijn egoïstische azijnpissers die mensen geen rust of tijd om te lezen gunnen daar ze hun aars perse met een zo luid mogelijke motor willen masseren. Niemand wil een ritje op de motor bij mooi weer verhinderen. Men wil er gewoon niet van moeten 'meegenieten'. Laatst bijna tien minuten in het lawaai van zo een homofiele trilaarsridder gezeten. Hij moet zonder uitlaat gereden hebben want het was echt niet normaal en het bleef maar duren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:34   #163
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het zijn egoïstische azijnpissers die mensen geen rust of tijd om te lezen gunnen daar ze hun aars perse met een zo luid mogelijke motor willen masseren. Niemand wil een ritje op de motor bij mooi weer verhinderen. Men wil er gewoon niet van moeten 'meegenieten'. Laatst bijna tien minuten in het lawaai van zo een homofiele trilaarsridder gezeten. Hij moet zonder uitlaat gereden hebben want het was echt niet normaal en het bleef maar duren.
Ocharme, bijna 10 minuutjes, dat moet toch een gigantische kwelling geweest zijn, je hebt er hopelijk geen gehoorschade aan overgehouden?
En je hebt toch zeker je burgerplicht wel gedaan en meteen bij de gestapo geklikt?
Kun je wel lezen en rusten met al dat gekwek van vogeltjes of lawaai van spelende kindjes?
Of ben je zo ne lastige, ouwe buur die alle oudjes een slecht imago van onverdraagzame zuurpruimen geeft?
En je buur die het gras afrijdt? Verdraag je dat nog of mag dat ook niet?

Stel je toch niet zo aan met kritiek op elke scheet van iedereen en wordt kluizenaar op een kaal, onbewoond eiland dan kan niks of niemand je ooit nog storen of je kunt ook nog je oren dichtstoppen met peterselie, dat schijnt ook te helpen.
Aanvaard nu eens dat gij niet en nooit zult kunnen bepalen wat anderen doen of mogen doen hoeveel je ook klaagt en zaagt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 12:50   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Aanvaard nu eens dat gij niet en nooit zult kunnen bepalen wat anderen doen of mogen doen hoeveel je ook klaagt en zaagt.
Oh van mij mag iedereen doen wat hij wil zolang je er anderen niet mee tot last bent of er alleszins alles aan doet om dat niet te zijn.

Zo'n herriemaker zou ook moeten beseffen hoe het zou zijn als morgen iedereen zo'n open knalpot monteert. Weet niet maar ik zou dat toch precies niet meer te plezant vinden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 april 2024 om 12:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 13:04   #165
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Aanvaard nu eens dat gij niet en nooit zult kunnen bepalen wat anderen doen of mogen doen hoeveel je ook klaagt en zaagt.
Ben jij echt zo debiel dat je niet inziet dat je net hetzelfde doet, bepalen wat een ander kan of mag, door zoveel lawaai te maken ? Lees er de grondlegger van het libertarisme, Murray Rothbard, maar eens op na. Rechten bestaan niet maar als we dan toch beginnen met rechten dan is het eerste recht het eigendomsrecht op het eigen lichaam. En dat wordt geschonden door lawaai volgens Rothbard. Nu kunnen we wel uitzonderingen overeenkomen, zeker als het moeilijk anders gaat. Maar graag uw aars voelen trillen terwijl een anders eigendomsrecht van het eigen lichaam daar onder lijdt terwijl dat niet hoeft - er zijn ook stille motoren voorhanden - hoort daar niet bij.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 16:09   #166
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ocharme, bijna 10 minuutjes, dat moet toch een gigantische kwelling geweest zijn, je hebt er hopelijk geen gehoorschade aan overgehouden?
En je hebt toch zeker je burgerplicht wel gedaan en meteen bij de gestapo geklikt?
Kun je wel lezen en rusten met al dat gekwek van vogeltjes of lawaai van spelende kindjes?
Of ben je zo ne lastige, ouwe buur die alle oudjes een slecht imago van onverdraagzame zuurpruimen geeft?
En je buur die het gras afrijdt? Verdraag je dat nog of mag dat ook niet?

Stel je toch niet zo aan met kritiek op elke scheet van iedereen en wordt kluizenaar op een kaal, onbewoond eiland dan kan niks of niemand je ooit nog storen of je kunt ook nog je oren dichtstoppen met peterselie, dat schijnt ook te helpen.
Aanvaard nu eens dat gij niet en nooit zult kunnen bepalen wat anderen doen of mogen doen hoeveel je ook klaagt en zaagt.
Ik snap dat soort van holbewoners niet, die hun tamtam hebben ingeruild voor een mechanische variante. Het trekt het verkeerde soort aandacht.

Dat had ik al door, 35 jaar geleden. Mijn companen met hun luid gillende brommerkes werden telkens weer op de rollen gezet, met het nodig gezeik.
Ik, die toen al raar deed, reed even snel als zij, maar ik deed alle moeite om de uitlaat (en inlaat) zo stil mogelijk te houden.
De paar keer die ik de rollen heb gezien:
  • Met mijn vaders brommer, die pre 1978 was, en dus niet afgesteld. Verrek irritant dus, want die kon wel sneller dan 40km/u.
  • Met mijn gloednieuwe Yamaha FS1 (een heruitgave in 1989), omdat ik die inzette als afleidingsmanoever. (die haalde met moeite 45 op de rollen)
  • En in 1993, met mijn MBK Evolis, omdat een rijkswachter echt te veel tijd had. Ook daar heb ik geen boete aan over gehouden, wel een kapotte zekering en kickstarter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 09:23   #167
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ocharme, bijna 10 minuutjes, dat moet toch een gigantische kwelling geweest zijn, je hebt er hopelijk geen gehoorschade aan overgehouden?
En je hebt toch zeker je burgerplicht wel gedaan en meteen bij de gestapo geklikt?
Kun je wel lezen en rusten met al dat gekwek van vogeltjes of lawaai van spelende kindjes?
Of ben je zo ne lastige, ouwe buur die alle oudjes een slecht imago van onverdraagzame zuurpruimen geeft?
En je buur die het gras afrijdt? Verdraag je dat nog of mag dat ook niet?

Stel je toch niet zo aan met kritiek op elke scheet van iedereen en wordt kluizenaar op een kaal, onbewoond eiland dan kan niks of niemand je ooit nog storen of je kunt ook nog je oren dichtstoppen met peterselie, dat schijnt ook te helpen.
Aanvaard nu eens dat gij niet en nooit zult kunnen bepalen wat anderen doen of mogen doen hoeveel je ook klaagt en zaagt.
Wereldvreemd misschien?

Ik vraag me af of je ook zo zou reageren als je buurjongen met zijn luid knallend en jankend brommertje elke ochtend om 5u naar zijn studentenjob zou vertrekken.

Ik veronderstel dat jij dan ook voorstander bent van het toelaten van open uitlaten op motoren?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 09:28   #168
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ben jij echt zo debiel dat je niet inziet dat je net hetzelfde doet, bepalen wat een ander kan of mag, door zoveel lawaai te maken ? Lees er de grondlegger van het libertarisme, Murray Rothbard, maar eens op na. Rechten bestaan niet maar als we dan toch beginnen met rechten dan is het eerste recht het eigendomsrecht op het eigen lichaam. En dat wordt geschonden door lawaai volgens Rothbard. Nu kunnen we wel uitzonderingen overeenkomen, zeker als het moeilijk anders gaat.
Ben jij echt zo debiel dat je denkt dat een motard ritjes maakt om lawaai te maken?
Ben jij echt zo debiel dat je denkt dat kinderen spelen om lawaai te maken voor de buren?
Of ergeren alleen kleinzerige, verzuurde onverdraagzamen, die niks anders meer te doen hebben, zich aan elk lawaai?
Rothbard kan oprotten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Maar graag uw aars voelen trillen terwijl een anders eigendomsrecht van het eigen lichaam daar onder lijdt terwijl dat niet hoeft - er zijn ook stille motoren voorhanden - hoort daar niet bij.
Je lichaam lijdt onder het lawaai van elke moto (of auto) die passeert? Hoe? Door gehoorschade?
En wat met donderende tientonners? Dan vallen ze dood of wa?
Je bent rijp voor een onbewoond eiland als je geen geluid meer verdraagt.

Ben jij echt zo debiel dat je een motor zou kopen volgens het geluid zodat ze maar geen verzuurde klagers zouden storen?
Overigens moet je dan gaan klagen bij de motorfabrikant en de politiek, die intussen al bepalen welke uitlaat en hoeveel DB is toegestaan.
Als een uitlaat conform is aan de regelgeving dan heb je niks te koeken als jammerende azijnpisser.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 09:46   #169
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Geluidsoverlast is één van de voornaamste klachten. Het heeft dan ook een impact op de gezondheid van de mens, daar bestaan voldoende rapporten over.

https://www.eea.europa.eu/nl/article...groot-probleem

Kortom, zeker een goede zaak dat men lawaaierige brommers of auto's, die er plezier aan hebben om op de meest onmogelijke uren door de straten te scheuren, aanpakt.

Zoals vaak is het probleem dat zij die niet met de problematiek geconfronteerd worden, het probleem niet zien en het dan als overroepen gaan beschouwen.
Worden ze op een dag zelf met de problematiek geconfronteerd en zijn ze slachtoffer, dan staan diezelfde personen echter op de eerste rij om te reclameren.

Vandaar dat een koekje van eigen deeg vaak wonderen kan doen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:07   #170
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ben jij echt zo debiel dat je denkt dat een motard ritjes maakt om lawaai te maken?
Jij hebt echt niet het minste idee over het verschil tussen een motorfiets met een standaard uitlaat of eentje met een 'open' of 'race'-systeem eh?

Ik heb zo'n open systeem liggen voor mijn motorfiets omdat de vorige eigenaar al eens op circuit reed. Veel idioten rijden op de openbare weg met zo'n uitlaat omdat dat een paar pk meer oplevert. En omdat ze zo'n lawaaierige motor stoer vinden waarschijnlijk ook wel. Vroeger werd daar ook nooit op gecontroleerd.

Ik kan u verzekeren; als u in een straal van 5m rond mijn motorfiets staat (met die open uitlaten gemonteerd) en ik draai 1x mijn gas helemaal open, u uw vingers in uw oren heeft zitten. Zo niet loopt u gehoorschade op.
Maar u vind het normaal dat men daar mee over de openbare weg rijdt??

Overigens: dit heeft niets meer met verdraagzaamheid te maken. Dit heeft met wettelijke bepalingen te maken. Een uitlaat op een motorfiets moet een eu-keuring hebben om er mee op de openbare weg te mogen rijden. Als er van die lawaaierige motoren van de weg worden gehaald is dat omdat die uitlaten gebruiken die niet gekeurd zijn of waar aan gesleuteld is (db-killer verwijderd).
Een EU-gekeurde uitlaat maakt niet te veel lawaai, anders had hij de EU-keuring nooit gekregen.

Daarnaast gaat het niet over die paar minuten dat iemand last heeft van die uitlaat. 200m verder heeft immers weer iemand anders last van dat lawaai. En nog eens 200m verder ook weer iemand anders. Lawaaierige uitlaten zijn nooit voor 1 persoon lastig. Iedereen op de route van de lawaaimaker heeft er last van.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:11   #171
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geluidsoverlast is één van de voornaamste klachten. Het heeft dan ook een impact op de gezondheid van de mens, daar bestaan voldoende rapporten over.

https://www.eea.europa.eu/nl/article...groot-probleem

Kortom, zeker een goede zaak dat men lawaaierige brommers of auto's, die er plezier aan hebben om op de meest onmogelijke uren door de straten te scheuren, aanpakt.

Zoals vaak is het probleem dat zij die niet met de problematiek geconfronteerd worden, het probleem niet zien en het dan als overroepen gaan beschouwen.
Worden ze op een dag zelf met de problematiek geconfronteerd en zijn ze slachtoffer, dan staan diezelfde personen echter op de eerste rij om te reclameren.

Vandaar dat een koekje van eigen deeg vaak wonderen kan doen.
Voor mij, als motorrijder, is dat heel simpel.
Of je rijdt met een reglementaire uitlaat of je speelt (eventueel na een waarschuwing ofzo) je motor kwijt. Punt.

De tijd dat iemand nog met "Loud pipes save lives" durfde rond te lopen is gelukkig al lang verleden tijd. 95% van de motorrijders weet dat en houdt zich aan de regels. Die 5pk meer gaat echt geen Valentino Rossi van je maken.
Helaas zijn er nog steeds idioten die dat geloven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:12   #172
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geluidsoverlast is één van de voornaamste klachten. Het heeft dan ook een impact op de gezondheid van de mens, daar bestaan voldoende rapporten over.

https://www.eea.europa.eu/nl/article...groot-probleem

Kortom, zeker een goede zaak dat men lawaaierige brommers of auto's, die er plezier aan hebben om op de meest onmogelijke uren door de straten te scheuren, aanpakt.

Zoals vaak is het probleem dat zij die niet met de problematiek geconfronteerd worden, het probleem niet zien en het dan als overroepen gaan beschouwen.
Worden ze op een dag zelf met de problematiek geconfronteerd en zijn ze slachtoffer, dan staan diezelfde personen echter op de eerste rij om te reclameren.

Vandaar dat een koekje van eigen deeg vaak wonderen kan doen.
Het is jammer genoeg ook één van de meest onderschatte...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:25   #173
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een beetje voorbij?
Volledig voorbij....zowel normaal, vlot verkeer met de auto als een ritje voor motards.

Voor het paasweekend werd gewaarschuwd dat de politie extra controles ging houden, niet op de snelheid maar....op het geluid van de motorrijders...
Uiteraard wordt dat weer toegejuigt door azijnpissers die jaloers zijn en motards geen plezierritje meer bij mooi weer gunnen.
Apenland belziek is met al die waanzinnige onzin regelneverij, door de schuld van de goedkeuring door jammerende en klagende meelopers, al china aan de noordzee geworden, alles wordt verboden: het nieuwe normaal.
Ik heb niets tegen motards, met uitzondering van de kerels die het graag zo lawaaierig mogelijk maken. Sommigen kunnen bij het wegrijden (opzettelijk???) de gashendel zó fors aandraaien dat je soms de indruk krijgt dat je trommelvliezen erbij scheuren. Dat zijn dan gewoonlijk hufters die absoluut willen opvallen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 11:07   #174
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb niets tegen motards, met uitzondering van de kerels die het graag zo lawaaierig mogelijk maken. Sommigen kunnen bij het wegrijden (opzettelijk???) de gashendel zó fors aandraaien dat je soms de indruk krijgt dat je trommelvliezen erbij scheuren. Dat zijn dan gewoonlijk hufters die absoluut willen opvallen.
Dat is zoals met alles: enkelingen verpesten het voor iedereen en dan wordt iedereen gestraft in plaats van dat de hufters er worden uitgefilterd en van de baan gehaald worden.
In de maatschappij is dat telkens het geval zoals in een klas: 1 leerling verpest het en de hele klas wordt gestraft voor wat die ene deed.
En het zijn dan de azijnpissers die wijzen en dat gaat dan om jaloezie en afgunst, dan janken en klagen ze over elke passerende motard en overdrijven dat álle motoren hun rust verstoren, het liefst zouden ze er nog met een decibelmeter naast gaan staan, de bemoeials.

Overigens: waarover gaan zulke azijnpissers dan nog klagen als alle motoren elektrisch zijn? Dan jammeren ze dat ze overhoop gereden worden omdat ze geen motoren meer horen afkomen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 11:53   #175
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat is zoals met alles: enkelingen verpesten het voor iedereen en dan wordt iedereen gestraft in plaats van dat de hufters er worden uitgefilterd en van de baan gehaald worden.
Van de baan gehaald worden??

Enkele berichten geleden was iemand die over zo'n motorrijders kloeg nog een azijnpisser en overdraagzaam omdat hij ocharme niet kon leven met 10 minuten lawaai en nu wil u die -ocharme- onschuldige motorrijders plots van de baan halen?

Wat is er in tussentijd gebeurd?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 08:55   #176
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het is jammer genoeg ook één van de meest onderschatte...
Uiteindelijk allemaal detail. Ben maar eens gezegend met lawaaierige buren. Van die mensen die s'nachts leven ipv van overdag en zo zijn er (in Brussel) meer meer gezien de meesten daar toch niet meer hoeven te gaan werken.

Daar staan geen boetes noch sancties op .....en daar hoor ik nooit een politieker over bezig. Maar ja die mensen wonen allemaal op afgelegen domeinen. Het enige ik daar over verneem is af en toe eens een buren drama als het te laat is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2024 om 08:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:37   #177
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteindelijk allemaal detail. Ben maar eens gezegend met lawaaierige buren. Van die mensen die s'nachts leven ipv van overdag en zo zijn er (in Brussel) meer meer gezien de meesten daar toch niet meer hoeven te gaan werken.

Daar staan geen boetes noch sancties op .....en daar hoor ik nooit een politieker over bezig. Maar ja die mensen wonen allemaal op afgelegen domeinen. Het enige ik daar over verneem is af en toe eens een buren drama als het te laat is.
Vertel mij wat. En ik woon op het platteland.
Naast (ik durf het amper zeggen) een onthaalmoeder.
Waar vanaf 7u 's ochtends de bengels krijsend in de tuin spelen. En dat gaat zo, vooral in de zomer, door tot 19u 's avonds.
Ik ben één van de weinige niet-landbouwers die in de zomer al eens om regen smeken.

Ik ben ondertussen wel afgeleerd om daar in't openbaar iets over te zeggen want dan wordt je sowieso afgeschilderd als kinderhater.
De commentaren die je dan krijgt zijn vaak werkelijk tenenkrullend.
"Ik zou er geld voor geven om elke dag met het geluid van spelende kinderen wakker te worden!" Waarna ik roep: "Koop mijn huis!!" maar zo hard houden ze nu blijkbaar ook weer niet van het geluid van spelende kinderen.

Soit, compleet off topic maar echt wel al te vaak serieus onderschat ja.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be