Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2020, 14:41   #41
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U lijkt zich graag vast te pinnen op de relatieve irrelevantie van het blaadje genaamd Zavtra. Dat is idd een terdege opmerking maar tevens ook een waar u zich met veel graagte achter schuilt en dat u meteen ook gebruikt om het hele gegeven te ondermijnen dat Russische media met steun vd overheid een desinformatiecampagne voert naar het westen.
Het wordt grappiger post na post. Ter herinnering, net exact *dat* punt waar u uw topic mee startte, waarop ik dan ook gericht reageerde:

Citaat:
Eerst en vooral is er een geleide desinformatiecampagne. Zo werd vanuit Rusland het bericht verspreid dat een groot aantal mensen in Belgie het virus opliep na groepssex.
Geheugenverlies? Hopelijk hebben de corona virusjes nog niet te veel van uw grijze hersencellen opgepeuzeld, anders wens ik u echt van harte een spoedig herstel. Het spijt me dat inhoudelijk uw punten die u zelf hebt aangehaald, weerleg. Ik zal het in het vervolg gewoon "kaas" antwoorden als ik inhoudelijke punten heb?

Citaat:
Uiteraard moet dat verhaal over die groepssex in Belgie met een korrel zout worden genomen. Het is dan ook nepnieuws he.
Nogmaals: het was een verkeerdelijke overname van een satirische krant, die men voor waarheid heeft aangenomen. Dat is wel iets anders dan gericht nepnieuws.

Uw tweede punt, dat Amerika de schuld zou zijn, heb ik geen specifieke link van gezien, dus valt er moeilijk iets van de te zeggen, dit wordt wel in meerdere landen en meerde conspiracy theory's vermeld. Staat het op RT? Het is uiteraard mogelijk, maar zoals ook gezegd: zonder specifieke link is het moeilijk te reageren. Zo was er ook eens een zogezegd "fake news" aangehaald, terwijl de "fake news" zaken waar men het over had enkel in de comments stonden.

Uw derde punt, over de hulpverlening, heb ik al meer dan uitgebreid op geantwoord.

Opeens komen er een heleboel nieuwe "false narratives" tevoorschijn, waar toch ook wel enkele zaken staan waar toch wel flinke discussie rond is of die zo false zijn:

"The EU is not ready to provide urgent support to its Member States": klopt wel degelijk, Italie hebben we laten stikken, Spanje komen we niet ter hulp, zoals ik reeds heb aangehaald - met links. Vraag het misschien ginder eens op een lokaal forum hoe ze er over denken.

"China is coming to rescue": Klopt ook wel degelijk, China komt wel degelijk ter hulp. Waar ook niets verkeerd mee is, Europa heeft ook China bijgestaan toen de Corona daar lelijk huishield.

"The overarching aim of Kremlin disinformation is to aggravate the public health crisis in Western countries": Serieus?! Onder welke steen hebt u de laatste weken gezeten? Ik vind het ondertussen nochthans wel redelijk "serieus" hoor. Wat wel waar is is dat de Russische media vaak een doomsday scenario voor ogen heeft (ook voor situaties in eigen land), maar hier hadden ze toch misschien wel een heel klein beetje een punt, niet?

In uw door de "propaganda" staat er zelfs tussen dat misschien Rusland wel zelf het biologische wapen zou gemaakt hebben Grappig russisch nepnieuws waar ze zichzelf beschuldigen...

Zijn er dan geen complottheorien of komt er geen strategie uit Rusland? Uiteraard wel, het is een politieke buitenkans voor hen, om goed over te komen bij Italie, Spanje, Servie...

Maar over al deze dingen gaat het nu zelfs niet: ik denk dat ik heel duidelijk op uw 3 punten, uw topic dus, heb geantwoord, en dat er daar toch wel wat haken en ogen aan hingen.

Als u kiest om alles blind te geloven, is dat uiteraard uw keuze. Links waar we van elkaar dingen kunnen leren, zijn uiteraard een interessante discussie. Maar vermits ik antwoorden over kaas of russische steden waar ik zou wonen, denk ik dat ik niet echt veel energie meer in deze thread ga steken...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 18:38   #42
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Bon, Tommeke komt hier opnieuw heel veel mist spuiten over dat artikel met die groepssex. Alle andere referenties die ik aanhaalde worden straal genegeerd. Me dunkt dat dit op zich in feite veel zegt.

Hoe staat u bv tegenover de verslaggeving door Sputnik? Ik ben niet van plan om blind te geloven maar uw argumentaties en dat misplaatst glunderend toontje doen mij eerder vermoeden dat aan uw intenties gerust ook mag getwijfeld worden.

En ik hoop dat u uw belofte gaat nakomen die u in uw laatste zin deed. Tevens ook d emeest interessante bijdrage in uw laatste post.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 20:06   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

De aanpak van het coronavirus in Rusland verloopt gewoon goed en dit voor een land dat economisch helemaal niet rijk is en getroffen wordt door internationale sancties allerhande. Poetin doet dit zoals verwacht erg goed.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 20:08   #44
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er was ook nogal ophef toen Putin de hand schudde met die dokter die nadien besmet bleek met covid-19. Met zijn 67 jaar is Putin eigenlijk ook deel van een risicogroep.
En, verrassing, ondertussen is Putin alweer een paar dagen verdwenen van het toneel en vertoont de propagandamedia enkel nog, continu, oudere beelden van Putin om hem als actieve leider in the picture te houden.

Hij kan dus goed aan een beademingsmachine liggen op intensieve zorgen ergens.
't is dan te hopen voor hem dat het een duitse Drager machine is en geen russische brol.
en voor de rest van de wereld en de gewone bevolking van rusland zelf is het omgekeerde te hopen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 april 2020 om 20:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 20:09   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De aanpak van het coronavirus in Rusland verloopt gewoon goed en dit voor een land dat economisch helemaal niet rijk is en getroffen wordt door internationale sancties allerhande. Poetin doet dit zoals verwacht erg goed.
Het aantal cases is anders aan een steile klim begonnen.

https://www.themoscowtimes.com/2020/...-record-a69710
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 20:12   #46
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En, verrassing, ondertussen is Putin alweer een paar dagen verdwenen van het toneel en vertoont de propagandamedia enkel nog, continu, oudere beelden van Putin om hem als actieve leider in the picture te houden.

Hij kan dus goed aan een beademingsmachine liggen op intensieve zorgen ergens.
't is dan te hopen voor hem dat het een duitse Drager machine is en geen russische brol.
en voor de rest van de wereld en de gewone bevolking van rusland zelf is het omgekeerde te hopen.
Ik begrijp dat over zoiets niet mag bericht worden. Dat is de achilleshiel van sterke mannen-regimes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 21:08   #47
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik begrijp dat over zoiets niet mag bericht worden. Dat is de achilleshiel van sterke mannen-regimes.
zijn imago wordt al 20 jaar kunstmatig opgeblazen, een foto van Putin in een ziekenhuisbed zou dat onderuithalen en dat kan dus nooit getoond worden.

Zo'n foto zou sommige mensen overigens wel miljoenen waard zijn. )
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 21:29   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Putin zou vandaag een videoconferentie gehad hebben met het voetvolk en een paar nieuwe maatregelen hebben uitgevaardigd.
https://www.themoscowtimes.com/2020/...rus-aid-a69918
Enkel een foto van hem achter zijn bureau, vrijgegeven door het Kremlin, als bewijs...
Niks beelden. Niks van te vinden op RT...
Al een week niks...
Zou het kunnen dat...?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 21:50   #49
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Putin zou vandaag een videoconferentie gehad hebben met het voetvolk en een paar nieuwe maatregelen hebben uitgevaardigd.

Enkel een foto van hem achter zijn bureau, vrijgegeven door het Kremlin, als bewijs...
Niks beelden. Niks van te vinden op RT...
Al een week niks...
Zou het kunnen dat...?
Gewoon uitgezonden hoor. Of hebben de boze Russen een fake filmpje gemaakt waar ze doen alsof hij nog beweegt?

https://ria.ru/20200408/1569755721.html
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 22:17   #50
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Gewoon uitgezonden hoor. Of hebben de boze Russen een fake filmpje gemaakt waar ze doen alsof hij nog beweegt?

https://ria.ru/20200408/1569755721.html
Zo low profile allemaal...
Dat is toch niet zijn normale doen ….

Zeg Tom, al die gouverneurs zeggen nooit een bakkes en schuiven alleen maar wat met papieren, is dat iets typisch Russisch?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 00:56   #51
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Iets is er wel van aan, toch ? Italie vraagt hulp en iedereen laat hen gewoon stikken. Ondertussen wordt een bedrijf, dat broodnodige testen heeft waar misschien de infectie in Italie verminderd had kunnen worden, en niet zo ver was doorgebroken, gewoon bestolen door onze overheid omdat Belgie belangrijker is dan Europa.
Onze Amerikaanse vrienden proberen dan weer medisch materiaal in beslag te nemen
Hoe je het ook draait of keert, in Rusland slagen ze er momenteel wel in om over voldoende mondmaskers en voldoende testen te beschikken (wel betalend, 20 euro per test), en ze slagen er zelfs in van Italie, die om hulp zaten te smeken, die we gewoon hebben laten rotten, wel te helpen. Propaganda en strategisch? Uiteraard, maar ze kunnen het blijkbaar wel.
Ach, het is daarom dat Russische artsen het gebrek aan mondmaskers en ander medisch materieel en de ondermaatse Russische gezondheidszorg aanklagen? Blijkt dat de Grote Held van de Poetin-fans graag de Grote Meneer gaat uithangen in het buitenland met het leveren van artsen en medisch materieel waar ziekenhuizen in eigen land een tekort aan hebben. In tijden van pandemie vindt hij propaganda die zijn ego streelt blijkbaar belangrijker dan zijn eigen volk in tijden van nood helpen. Zelfs zozeer dat Stoere Poetin de politie afstuurt op Russische artsen die de ondermaatse gezondheidszorg is Rusland aanklagen. Als het om imago en ijdelheid gaat moet Poetin niet onderdoen voor Trump. Geen wonder dat die twee goed met elkaar opschieten. Benieuwd of Poetin-fans zich ook liever in een ziekenhuis in het Paradijs van Poetin dan in een West-Europees ziekenhuis zouden willen laten behandelen.

Vechten tegen de politie in plaats van tegen corona
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200407_04915305

----------------------------

Citaat:
DE STANDAARD | DINSDAG 7 APRIL 2020 - BUITENLAND

Moskou treedt hard op tegen artsen die waarschuwen voor virus

Rusland zegt de uitbraak van covid-19 onder controle te hebben, maar artsen hebben grote twijfels. Wanneer de vakbond actie voert om aandacht te vragen voor de erbarmelijke staat van de gezondheidszorg, wordt de voorzitster hardhandig opgepakt.

VECHTEN TEGEN DE POLITIE IN PLAATS VAN TEGEN CORONA

Steven Derix

MOSKOU - Op donderdagavond 2 april loopt de frontlijn van de wereldwijde coronacrisis dwars door Okoelovka, een haveloze nederzetting in het noordwesten van Rusland. Maar dokter Anastasia Vasiljeva vecht niet tegen covid-19: ze knokt met twee agenten in burger die haar proberen weg te slepen naar het politiebureau. ‘Raak me niet aan’, gilt Vasiljeva, terwijl ze zich uit alle macht verzet. Even weet ze zich los te rukken, maar dan wordt ze hardhandig tegen de grond gewerkt. Bewusteloos ligt ze op het natte asfalt. ‘Een ambulance!’, roept iemand.

Het konvooi van de Russische vakbond Alliantie van Artsen is voor dag en dauw vertrokken uit Moskou. De witte huurauto’s zitten vol beschermende middelen: 500 maskers, 580 mondkapjes, 10 infectiepakken, 20 beschermingsbrillen, 1.000 paar latex handschoenen en 300 flesjes met desinfectiemiddel. De organisatie gaat de middelen uitdelen in de regio Novgorod, waar het medisch personeel het aan bijna alles ontbreekt. De actie heeft ook een breder doel: vakbondsvoorzitter Vasiljeva wil aandacht vragen voor de deplorabele staat van de Russische gezondheidszorg.

Dat laatste bevalt de autoriteiten niet. Als Vasiljeva om vijf uur ’s ochtends haar appartement in Moskou verlaat, wordt ze omringd door opgeschoten jongens. ‘Waarom schendt u de quarantaineregels?’, vragen ze, terwijl ze Vasiljeva filmen met hun gsm’s.


Het konvooi kan desondanks vertrekken. Het is even na twaalven, de auto’s zijn net de regio Novgorod binnengereden, als ze langs de weg worden gezet door de politie. De agenten constateren dat de vakbondsleden in overtreding zijn: volgens een oekaze van de gouverneur zijn verplaatsingen binnen de regio alleen toegestaan als dat noodzakelijk is voor het uitoefenen van het beroep. Jurist Vjatsjeslav Gimadi heeft uitgelegd dat dat precies is wat de vakbond aan het doen is – zonder resultaat. Na uren discussiëren wordt het konvooi weggeleid naar Okoelovka, dertig kilometer pokdalig asfalt langs drassige velden en vervallen houten huizen. Daar zullen de vakbondsleden urenlang worden vastgehouden.

Improviseren

Als je de Russische regering moet geloven, is de corona-epidemie onder controle. Volgens cijfers van het Russische ministerie van Volksgezondheid waren er op zondag 5.267 besmettingen. In totaal zouden 45 coronapatiënten zijn overleden. Maar velen twijfelen aan de officiële cijfers. De Russische test om het virus vast te stellen, is minder gevoelig dan westerse testen. In de ziekenhuizen liggen verdacht veel patiënten met ‘een longontsteking’. De kans is groot dat ze lijden aan covid-19.

Eén ding lijkt zeker: de verwaarloosde Russische gezondheidszorg kan een grote epidemie nauwelijks aan. In de afgelopen twintig jaar is het aantal ziekenhuisbedden in Rusland met de helft gedaald. Veel ziekenhuizen hebben hun deuren gesloten. In de meeste instellingen ontbreekt het aan apparatuur, medische instrumenten en medicijnen. Slechte zorg en een epidemie kunnen een dodelijke combinatie vormen: volgens een berekening van de Moskouse staatsuniversiteit zouden zonder de strenge lockdown die is afgekondigd, alleen al in de hoofdstad 117.000 doden kunnen vallen.

Medici zijn zich daarvan bewust. In Veliki Novgorod vertellen twee kinderartsen over de problemen waarmee ze worden geconfronteerd. De afdeling keel-, neus- en oorheelkunde van het kinderziekenhuis heeft geen apparatuur om de gehoorgang te onderzoeken. De röntgenkamer bevindt zich op de tweede verdieping aan het einde van een lange gang – niet handig als de enige lift in het gebouw het weer eens heeft begeven. Omdat er maar één verbandkamer is, moet de behandeling van infecties zorgvuldig worden gepland. ‘Artsen moeten de hele tijd improviseren’, vertelt dokter Roeslan Oerazgaliëv. Als afdelingshoofd verdient hij 75.000 roebel, zo’n 900 euro. De meeste collega’s moeten het doen met zo’n 200 euro, vertelt hij. Omdat je daarmee niet kunt rondkomen, hebben veel artsen een tweede baan. De enorme werkdruk gaat ten koste van de kwaliteit. ‘We horen dat het personeel in Italië nu twee diensten na elkaar draait’, vertelt traumatoloog Dmitri Lobko. ‘Zo werken wij altijd.’

Aan de vooravond van de corona-uitbraak beschikken ziekenhuizen niet over voldoende beschermende kleding. In het kinderziekenhuis is de voorraad gezichtsmaskers bijna op, vertelt Lobko, ‘en dat terwijl de piek nog moet komen’. Infectiepakken en beschermende brillen zijn er niet. De artsen op de intensive care maken zelf mondkapjes, vertelt Lobko. ‘Ze kopen bijvoorbeeld een apparaat voor de bouw of de industrie en plaatsen zelf een filter die beschermt tegen het coronavirus.’

‘We zijn absoluut niet voorbereid’, vertelt Oerazgaliëv. ‘Half januari werden we geïnformeerd over een nieuwe infectie, tien weken later hebben we nog steeds geen beschermende middelen.’ Klachten van het personeel worden door de leiding aan de kant geschoven: ‘Een dokter van mijn afdeling kreeg te horen dat het ons niet aanging, want alleen de artsen op de infectieziekenhuizen zouden in aanraking komen met coronapatiënten. Maar garanties hebben we niet. Op mijn afdeling komen patiënten met koorts, met keelpijn, alle symptomen van covid-19.’

Vrijdag stuurde Moskou 87 militaire artsen naar Servië om te helpen met de bestrijding van de corona-epidemie. Een transporttoestel vloog naar de VS met beschermende kleding en apparatuur. Italië verwelkomde eerder al 600 beademingsapparaten en een team van honderd Russische artsen.

Twee mondkapjes

Intussen heeft de Russische regio Tomsk veel te weinig beademingsapparatuur. Het aanschaffen ervan gaat nog zeker 180 dagen duren, zo blijkt uit een interne rapportage die dit weekend werd gepubliceerd door oppositieleider Aleksej Navalny. Het document meldt dat er in verscheidene regio’s grote tekorten aan beschermingsmiddelen zijn. Wekelijks verschijnen op sociale media boodschappen van artsen die de noodklok luiden.

In Okoelovka is chirurg Joeri Korovin net aangekomen. Deze week heeft hij van het ziekenhuis twee mondkapjes gekregen. ‘Het zijn de allersimpelste modellen, en of die werken tegen dit soort infecties, weet ik niet.’ De beschermende kleding is dus meer dan welkom, vertelt hij terwijl Vasiljeva en haar stafleden de dozen overladen.


We staan voor het politiebureau, omsingeld door tientallen agenten. De vakbondsleden hebben hun spullen mogen afleveren, maar mogen niet weg – niet voordat tegen iedereen een proces-verbaal is opgemaakt wegens het overtreden van de lockdownregels. De politie weet niet goed wat ze aan moet met de Nederlandse correspondent en zijn Russische fotograaf, maar zolang er geen beslissing is genomen, worden wij ook vastgehouden.

Vasiljeva krijgt het intussen aan de stok met het hoofd van de politie. ‘Ik stel voor dat u naar binnen gaat, daar is het een stuk warmer’, probeert de commandant. ‘Néé’, zegt Vasiljeva. ‘Wij voeren hier een humanitaire operatie uit. Ik begrijp niet wat u aan het doen bent.’ De vakbondsvoorzitter gaat op haar tenen staan en brengt haar gezicht zo dicht mogelijk bij dat van de boomlange politiecommandant. ‘Bent u echt een kolonel van politie? Wauw.’

Kat- en muisspel

Tegen negen uur – de vakbondsleden worden dan al acht uur vastgehouden – zijn de processen-verbaal getikt. Maar als Vasiljeva en haar collega’s willen vertrekken, blokkeert een politieauto de weg. Het konvooi keert om: ook daar staat een politieauto. Als een vakbondsman eromheen wil rijden, gaan agenten in burger voor zijn auto staan. ‘Rijden,’ zegt Vasiljeva, ‘niet bang zijn.’ Ze stapt uit en gaat zelf voor een politieauto staan, zodat die niet vooruit kan. Dan loopt de situatie uit de hand: een agent in burger zegt dat ze opzij moet gaan, maar Vasiljeva weigert. Twee mannen pakken haar vast en beginnen haar weg te slepen richting het politiebureau, tot ze flauwvalt en wordt weggedragen door paniekerige vakbondsleden.

Als Vasiljeva is bijgekomen, gaat het kat- en muisspel gewoon verder. De vakbondsleden laten hun auto’s staan en trekken te voet Okoelovka in, op de voet gevolgd door de politie. Als Vasiljeva en haar gevolg een supermarkt in gaan, verzamelt zich daar een grote politiemacht. Chirurg Joeri Korovin probeert Vasiljeva nog door het kordon te loodsen, maar ze wordt omringd door agenten en met vereende krachten in een roestige terreinwagen geduwd. Met grote moeite, want Vasiljeva vecht als een leeuw. Korovin is geschokt: ‘Waarom kon dit niet op een rustige manier worden opgelost? Dit is erger dan het coronavirus.’

De volgende dag wordt Vasiljeva veroordeeld tot een boete van 20 euro wegens het negeren van politiebevelen. Korovin kan niet werken: van de politie moet hij zich isoleren omdat hij in contact is geweest met een ‘potentiële bron van besmetting’ – een Nederlandse journalist. Thuis staan nog dozen met beschermende kleding, vertelt hij. Hoe hij die nu in het ziekenhuis moet krijgen, weet hij nog niet.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 9 april 2020 om 01:05.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 12:30   #52
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo low profile allemaal...
Dat is toch niet zijn normale doen ….
Even ter informatie, is dit serieus of sarcastisch bedoeld ? Ik ga er even vanuit serieus, kan je dan eens zeggen waarom dit low profile zou zijn?

Ik gaf gewoon de eerste Google link, kwam gewoon ook op nationale TV (Perviy kanal) - een beetje zoals TV Een bij ons, ook op BBC Russia, .... Wat moeten ze in jouw ogen dan nog meer doen?

Kwam misschien niet in onze media, maar Rusland heeft wel andere dingen te doen dan hun nationaal beleid naar het Vlaams te vertalen en in de Jommekeskrant te publiceren hoor...

Citaat:
Zeg Tom, al die gouverneurs zeggen nooit een bakkes en schuiven alleen maar wat met papieren, is dat iets typisch Russisch?
Dat noemen ze dan ook een persconferentie, een aankondiging naar het volk. Eerst wordt alles overlegd, en dan wordt dat aangekondigd naar het volk. Als ze tijdens zo'n aankondiging er een muppetshow van zouden maken en iedereen begint er over te discussieren, dan zou het chaos zijn.

In andere beschaafde landen gaat dat ook zo. Je moet bv. maar eens naar zo'n aankondiging in Belgie kijken. Sophie Wilmès. Iedereen daarnaast schuift wat met papier, maar zwijgt netjes, want alles is daarvoor al afgesproken.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 10 april 2020 om 12:51.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 12:50   #53
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ach, het is daarom dat Russische artsen het gebrek aan mondmaskers en ander medisch materieel en de ondermaatse Russische gezondheidszorg aanklagen? Blijkt dat de Grote Held van de Poetin-fans graag de Grote Meneer gaat uithangen in het buitenland met het leveren van artsen en medisch materieel waar ziekenhuizen in eigen land een tekort aan hebben. In tijden van pandemie vindt hij propaganda die zijn ego streelt blijkbaar belangrijker dan zijn eigen volk in tijden van nood helpen. Zelfs zozeer dat Stoere Poetin de politie afstuurt op Russische artsen die de ondermaatse gezondheidszorg is Rusland aanklagen. Als het om imago en ijdelheid gaat moet Poetin niet onderdoen voor Trump. Geen wonder dat die twee goed met elkaar opschieten. Benieuwd of Poetin-fans zich ook liever in een ziekenhuis in het Paradijs van Poetin dan in een West-Europees ziekenhuis zouden willen laten behandelen.
Rusland heeft een ander beleid dan Belgie. Belgie telt *alle* verdachte overlijdens, ook waar men niet zeker van is, en steekt dat op Corona. Niet alle landen in Europa doen dat zo. Ook Rusland doet dat niet zo, ze tellen enkel de bevestigde gevallen.

Mede door de sancties hebben ze lang niet genoeg testen gehad, en dan wilde men overlijdens dus ook niet met officiele cijfers meetellen.

Rusland heeft inderdaad heel wat hulp gestuurd, en de Corona is ook sneller en harder beginnen toeslaan dan verwacht. Men verwachtte dat men als het zo ver zou zijn, men ondertussen al wel meer materiaal had gehad. Foute inschatting? Misschien, maar toch vulden ze hier de missende solidariteitsschakel in die *wij* (als Europa zijnde dan nog!) hadden moeten opvullen naar Italie en Spanje toe. Misschien had het virus zich dan zelfs minder snel kunnen verspreiden, mocht niet iedereen hier zo egoistisch geweest zijn.

Zoals ik al zei is het nieuws in Rusland wel meer "paniekerig", terwijl men hier veel meer rust probeert te bewaren, waardoor ook veel mensen zijn beginnen hamsteren - boekweit, mondmaskers, en de hulpverlening naar het buitenland heeft zeker de bevolking "kwaad" gemaakt omdat er nu tekorten beginnen op te treden (uiteindelijk denkt iedereen aan zichzelf).

Medische zorg is niet in elke stad even op hetzelfde niveau. Rusland is groter dan Europa, over zo'n gebied vergelijk je Noorwegen met Bulgarije (allebei Europa) waar er ook gigantische verschillen zijn, en lokaal zullen er op sommige plaatsen dan ook meer of minder tekorten zijn. Het niveau van de dokters is over het algemeen goed (ooit in een redelijk klein ziekenhuis in Siberie beland en behandeld, ipv in een Westers ziekenhuis, voor een acute tandondsteking, was niet voor buitenlanders, daarna eens laten controleren in Belgie, en zelfs mijn tandarts was verbaasd over de kwaliteit hoe ze het hadden aangepakt - alleen hebben ze sommige materialen, kronen e.d. niet door de sancties. Ook dat begint stilaan te verbeteren omdat ze nu beginnen te beseffen dat ze minder afhankelijk moeten zijn van het buitenland, iets wat wij nu ook beginnen in te zien door de Corona crisis).

Wat de politiestaat betreft, daar heb je zeker een punt. Er worden inderdaad soms betogingen de kop ingedrukt, om vrijheid van mening de kop in te drukken. Zeker een punt van kritiek want vrije meningsuiting moet zeker kunnen. In talkshows en op TV zie je nog wel vaak kritiek (alhoewel ik dat sinds de Oekraine crisis heb zien veranderen en er nu bv op Rossiya HD wel meer propaganda komt), maar echte betogingen worden vaak verboden.

Wel worden de zaken qua criminaliteit veel beter aangepakt - in Rusland kan je gewoon overal rustig over straat lopen, ook 's avonds of 's nachts, zonder schrik te hebben, iets wat ik hier in Belgie dan weer niet durf te beweren.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 12:50   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Even ter informatie, is dit serieus of sarcastisch bedoeld ? Ik ga er even vanuit serieus, kan je dan eens zeggen waarom dit low profile zou zijn?

Ik gaf gewoon de eerste Google link, kwam gewoon ook op nationale TV (Perviy kanal) - een beetje zoals TV Een bij ons, ook op BBC Russia, .... Wat moeten ze in jouw ogen dan nog meer doen?

Kwam misschien niet in onze media, maar Rusland heeft wel andere dingen te doen dan hun nationaal beleid nu naar het Vlaams te vertalen en in de Jommekeskrant te publiceren hoor...



Dat noemen ze dan ook een persconferentie, een aankondiging naar het volk. Eerst wordt alles overlegd, en dan wordt dat aangekondigd naar het volk. Als ze tijdens zo'n aankondiging er een muppetshow van zouden maken en iedereen begint er over te discussieren, dan zou het chaos zijn.

In andere beschaafde landen gaat dat ook zo. Je moet bv. maar eens naar zo'n aankondiging in Belgie kijken. Sophie Wilmès. Iedereen daarnaast schuift wat met papier, maar zwijgt netjes, want alles is daarvoor al afgesproken.
We zien of we horen hem amper...
Zijn op het buitenland gerichte troetels (RT, Sputnik) negeren hem compleet, dat is toch ooit anders geweest...

Die laatste videomonoloog van Putin met zijn papier schuifelende marionetten, was een persconferentie volgens u??
Ontbrak er daarvoor geen essentieel element?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2020 om 13:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 13:19   #55
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We zien of we horen hem amper...
Zijn op het buitenland gerichte troetels (RT, Sputnik) negeren hem compleet, dat is toch ooit anders geweest...
Geen idee, ik kijk nooit naar Sputnik of RT, ik kijk wel soms naar de officiele TV kanalen, Perviy, Rossiya ... Elke dag wordt hij sowieso al niet getoond hoor. Op Perviy is hij vandaag ook nog eens geweest, ook ivm de corona crisis.

Citaat:
Die laatste videomonoloog van Putin met zijn papier schuifelende marionetten, was een persconferentie volgens u??
Ontbrak er daarvoor geen essentieel element?
Blijf in uw kot geldt voor iedereen, daarom videoconferentie. Maggie de Block heeft dat ook al begrepen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 13:36   #56
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Geen idee, ik kijk nooit naar Sputnik of RT, ik kijk wel soms naar de officiele TV kanalen, Perviy, Rossiya ... Elke dag wordt hij sowieso al niet getoond hoor. Op Perviy is hij vandaag ook nog eens geweest, ook ivm de corona crisis.



Blijf in uw kot geldt voor iedereen, daarom videoconferentie. Maggie de Block heeft dat ook al begrepen.
Vind je dat niet raar, dat het Kremlin 2 verhalen (lees 2 geschieden mediakanalen) heeft: binnenlandse en buitenlandse?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 13:50   #57
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vind je dat niet raar, dat het Kremlin 2 verhalen (lees 2 geschieden mediakanalen) heeft: binnenlandse en buitenlandse?
Het zijn niet echt 2 aparte verhalen, deze persconferentie ging er vooral over dat dokters, medisch personeel etc meer loon zou krijgen tijdens de corona crisis. Ik weet nu niet of dat zo boeiend is om dat naar de buitenlandse pers te laten gaan. Ik veronderstel dat buitenlandse media meer gaat over globale politieke visie en standpunten.

Maar op zich, interessant dat hij niet meer zo in de "buitenlandse" media aanwezig is. Ik veronderstel wel dat men heel hard met de Corona crisis bezig is. Dit draagt echt bij aan de discussie, want dat wist ik niet. Het is nu ook echt losgebarsten in Rusland (wat toch ook bewijst dat ze die cijfers niet zo hard verstoppen, en die "doofpot-operatie" ook met een korreltje zout genomen moet worden, anders zouden ze dat nu nog steeds doen).

Misschien zit er een tactiek achter om hem niet in de buitenlandse media te laten komen, geen idee. Denk je dat dat een specifieke reden heeft ?

Wat ik ook gek vond is dat de hulp aan Amerika bijna niet in onze of amerikaanse media is gekomen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 13:54   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Het zijn niet echt 2 aparte verhalen, deze persconferentie ging er vooral over dat dokters, medisch personeel etc meer loon zou krijgen tijdens de corona crisis. Ik weet nu niet of dat zo boeiend is om dat naar de buitenlandse pers te laten gaan. Ik veronderstel dat buitenlandse media meer gaat over globale politieke visie en standpunten.

Maar op zich, interessant dat hij niet meer zo in de "buitenlandse" media aanwezig is. Ik veronderstel wel dat men heel hard met de Corona crisis bezig is. Dit draagt echt bij aan de discussie, want dat wist ik niet. Het is nu ook echt losgebarsten in Rusland (wat toch ook bewijst dat ze die cijfers niet zo hard verstoppen, en die "doofpot-operatie" ook met een korreltje zout genomen moet worden, anders zouden ze dat nu nog steeds doen).

Misschien zit er een tactiek achter om hem niet in de buitenlandse media te laten komen, geen idee. Denk je dat dat een specifieke reden heeft ?

Wat ik ook gek vond is dat de hulp aan Amerika bijna niet in onze of amerikaanse media is gekomen.

Ik heb zo'n vermoeden waarom zijn 2 buitenlandse zenders wat intoomt: hij wordt op dit moment namelijk geschoren dat het niet mooi meer is door de Saoudi's.
Vladi is wel zo slim om even stil te zitten en effe te 'breaken'

Voor de rest, waarom de VS stunt niet werd opgepikt: jullie zouden misschien gewoon wat zuiniger omspringen met propaganda stunts...
De Italië stunt was knap gemaakt. Dat moet ik toegeven.

Wist je bvb. dat Oekraïne ook hulpgoederen naar Italië heeft gestuurd?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2020 om 14:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 14:29   #59
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 630
Standaard

[quote=Another Jack;9293869]Ik heb zo'n vermoeden waarom zijn 2 buitenlandse zenders wat intoomt: hij wordt op dit moment namelijk geschoren dat het niet mooi meer is door de Saoudi's.
Vladi is wel zo slim om even stil te zitten en effe te 'breaken'
[quote]

Tja, wel mogelijk. De roebel is dan ook in vrije val... Dat zorgt ook niet voor extra tevredenheid in het land.

Citaat:
Voor de rest, waarom de VS stunt niet werd opgepikt: jullie zouden misschien gewoon wat zuiniger omspringen met propaganda stunts... De Italië stunt was knap gemaakt. Dat moet ik toegeven.
"Jullie" Ik ben geen Rus he, heb er wel een tijdje gewoond. En ik ben zeker ook niet zo pro-Rusland voor alles, maar er wordt hier ook soms zoveel onzin verteld over Rusland, dat het soms de geloofwaardigheid ook niet ten goede komt. Toen ik de eerste keer voor langere tijd naar Rusland moest geloofde ik ook alles wat er in onze media kwam en zag ik er eigenlijk enorm tegenop om naar ginder te gaan. Dat is dan achteraf toch wel flink bijgesteld, alhoewel ik nog wel genoeg commentaar op Rusland en hun politiek heb hoor.

Citaat:
Wist je bvb. dat Oekraïne ook hulpgoederen naar Italië heeft gestuurd?
Ja, ik heb het gezien. Ook heel netjes van hen, zeker voor nu wat hun economische toestand betreft...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 14:32   #60
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bedoelde ik dat?

Kij, Rusland heeft geen uitstaans meer met de vroegere USSR. Misschien reageert u nog vanuit een PVDA-kramp. Dat kan zijn.
Je schrijft maar raak. Ken je je eigen schrijfsels nog van toen de Krim besloot zich terug bij Rusland aan te sluiten.
Geloof jij je Amerikaantjes maar, die liegen nooit.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be