Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2022, 07:04   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ondanks mijn vele contacten met Nederlanders en Nederbelgen weet ik ook niet hoe dat zit. Ik weet wel één zaak. Grenzen geven altijd problemen. Grenzen maken het leven nodeloos ingewikkeld. Dat is een van de hoofdredenen dat ik al jarenlang tegenstander ben van de partij NV-A. Omdat zij grenzen willen bijmaken in plaats van af te schaffen.
Hebt gij in uw krant ook het artikel in uw krant gelezen over de misdaad? En het nadelige belang van de grenzen voor o.a. Limburg?
Brussel ligt nochtans in België.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 07:58   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Al bijna 400 interventies door de Brusselse politie tijdens oudejaarsnacht - brandweer hele avond in de weer om containers en straatmeubilair te blussen

De politiediensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hebben de voorbije avond en nacht al 395 interventies uitgevoerd. Ook de brandweerkorpsen hadden hun handen vol, zij zijn al een hele avond in de weer om containers en straatmeubilair te blussen. In totaal werden 129 mensen bestuurlijk aangehouden. Dat meldt de woordvoerder van de politiezone Brussel Hoofdstad Elsene vanochtend.
https://www.hln.be/brussel/al-bijna-...ssen~aa9f38b2/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 13:54   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ondanks mijn vele contacten met Nederlanders en Nederbelgen weet ik ook niet hoe dat zit. Ik weet wel één zaak. Grenzen geven altijd problemen. Grenzen maken het leven nodeloos ingewikkeld. Dat is een van de hoofdredenen dat ik al jarenlang tegenstander ben van de partij NV-A. Omdat zij grenzen willen bijmaken in plaats van af te schaffen.
Hebt gij in uw krant ook het artikel in uw krant gelezen over de misdaad? En het nadelige belang van de grenzen voor o.a. Limburg?
Grenzen scheppen net ordening in de chaos.
Je maakt de vergissing van de duif.

De duif vliegt naar huis en denkt: die luchtweerstand hindert me om sneller te gaan, was die maar eens onbestaand.
Maar zonder luchtweerstand zou ze niet eens kunnen opstijgen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 15:04   #44
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211227_98046379

Regering wil gepensioneerde Nederbelgen zwaarder belasten: “Een rechtsstaat onwaardig”
Brussel - Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) werkt aan een wetswijziging waardoor duizenden gepensioneerde Nederlanders die in België wonen tot 15.000 euro meer aan belastingen moeten betalen.

HBVL 28-12-2021

In 2018 sloot toenmalig minister van Financiën Van Overtveldt (N-VA) een bijkomend protocol af met Nederland. Het uitgangspunt is dat België de belastingen int. Pas als blijkt dat dit niet of onvoldoende gebeurt én de totale pensioenuitkering - dus uit werk, AOW-basispensioen en eventuele lijfrente - meer is dan 25.000 euro, mag de Nederlandse fiscus belastingen naheffen.



Ik ken te weinig van de materie.
Het lijkt me wel billijk dat mensen die hier wonen, hier ook de belastingen betalen, zij maken tenslotte ook gebruik van onze diensten en infrastructuur.

Dat Nederland en België een ander belastingstelsel kennen maakt het natuurlijk allemaal moeilijker, zeker als het over pensioenen gaat.

Ik weet ook niet hoe het zit met Belgen die in Nederland gewerkt hebben, het artikel spreekt enkel over Nederbelgen, is dat een bestaande titel?
Das voor die Verplichte gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen te sponseren.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 17:22   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De vraag is of de vermeende nieuwe belastingplannen strijdig zijn met de Europese regelgeving. Indien ja dan mag het niet. Indien nee dan is het ok.

Indien niet strijdig dan kunnen wij de Belgen in Nederland ook zwaarder gaan belasten. Uiteraard zullen we ons alleen beperken tot de Belgen totdat andere landen dit ook gaan doen.
Er is geen Europese regelgeving vermits belastingen en pensioenen de bevoegdheid zijn van de individuele landen.
Dus het hangt af van bilaterale verdragen anders betaal je twee keer belasting. En daar gaan de landen uiteraard kiezen voor de voor hen gunstigste regeling.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 17:40   #46
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat iedereen met iedereen normaal omgaat en zich niet terugtrekt in zijn eigen statusbubbel.
Zo lees ik dat niet, hij zegt dat er grote verschillen zijn qua welvaart.
Er zijn wel verschillen, maar die zijn in een welvaartstaat niet al te groot.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 21:55   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zo lees ik dat niet, hij zegt dat er grote verschillen zijn qua welvaart.
Er zijn wel verschillen, maar die zijn in een welvaartstaat niet al te groot.
Inderdaad, binnen de welvaartstaat valt dat mee.
Tussen landen kan dat tegenvallen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 05:50   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat iedereen met iedereen normaal omgaat en zich niet terugtrekt in zijn eigen statusbubbel.
Maar in een multiculturele maatschappij trekt men zich niet terug in zijn status bubbel, maar in zijn cultuur bubbel he. Het is binnen die cultuurbubbel dat men een status heeft, niet daarbuiten. En cultuurbubbels gaan enkel strijdvaardig om met elkaar, dat is het essentiele aan een multiculturele maatschappij: de strijd der culturen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 11:22   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar in een multiculturele maatschappij trekt men zich niet terug in zijn status bubbel, maar in zijn cultuur bubbel he. Het is binnen die cultuurbubbel dat men een status heeft, niet daarbuiten. En cultuurbubbels gaan enkel strijdvaardig om met elkaar, dat is het essentiele aan een multiculturele maatschappij: de strijd der culturen.
Ah, de definitie die we niet dikwijls meer horen.

Gewoonlijk klinkt het, allemaal samen multicultureel, allemaal samen opgewekt en blij...

Soms denk ik dat ze zo onnozel zijn dat ze dat nog menen ook.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 januari 2022 om 11:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 12:19   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Recent is beslist dat "onze" (ik heb er geen) buitenlandse onroerende eigendommen op dezelfde manier belast moeten worden als de binnenlandse.

Ik vind dat onnodig moeilijk doen.

Onroerende eigendommen liggen altijd op een nationaal grondgebied. Het betreffende land zou als enige bevoegd moeten zijn om daar belastingen op te heffen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be