Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2023, 19:45   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dat heb je dan, laagvliegers met een speedpedelec op een fiets-o-strade. Hoe snel zou ie gereden hebben?

60 ? 70 ? Zou geen probleem mogen zijn. Ik zie hier e-steps tegen de 50 vlammen. Ze gaan me rechts voorbij want ja ik mag met mijn auto maar 30 of ik riskeer een zeer zware boete.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 september 2023 om 19:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2023, 21:12   #102
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
60 ? 70 ? Zou geen probleem mogen zijn. Ik zie hier e-steps tegen de 50 vlammen. Ze gaan me rechts voorbij want ja ik mag met mijn auto maar 30 of ik riskeer een zeer zware boete.
Super gevaarlijk ook met de huidige velostrades als men pakweg naar rechts wil afslaan met de auto. Die zotten remmen niet af ze verhogen hun snelheid nog want ze achten zich king of the road.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 22:27   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Vandaag weer een speedpedezel tegengekomen. Wegversmaliing, ik had voorrang er kwam in tegengestelde richting een speedpedezel. Uiteraard veegde hij zijn gat aan de voorrangsborden. Gewoon alles moeten dichtslagen anders was hij fricassee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 17:30   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vandaag weer een speedpedezel tegengekomen. Wegversmaliing, ik had voorrang er kwam in tegengestelde richting een speedpedezel. Uiteraard veegde hij zijn gat aan de voorrangsborden. Gewoon alles moeten dichtslagen anders was hij fricassee.

Blijkbaar weten velen ook niet dat ze als fietsers geen voorrang hebben aan een zebrapad.

Willen ze voorrang hebben moeten ze het zebrapad gebruiken met hun fiets aan de hand.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 05:54   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dat heb je dan, laagvliegers met een speedpedelec op een fiets-o-strade. Hoe snel zou ie gereden hebben?
Tenzij het een goed getrainde wielerterrorist was, of een illegale speedelec gebruikte , 45 km/u.

Wat meer dan genoeg is om een gezicht tot 20 meter asfaltpizza te herleiden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:50   #106
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is het snelheidsverschil dat je nu krijgt op fietspaden door het groeiende aantal speedpedelecs. Op het fietspad wordt verondersteld dat je op een veilige manier kan verplaatsen. Op het fietspad rijden immers ook kinderen en bejaarden. Een gewone fietser rijdt 15 km/h, een speedpedelec 45 km/g of 3 x zo snel. Dat is om problemen vragen. Er was destijds al sprake om de klasse B brommers omwille die reden naar de baan te verplaatsen.

https://www.hln.be/antwerpen/man-38-...ndje~aeb1cf05/
Het probleem met die speedpedelecs is dat die gasten eigenlijk niet met de fiets kunnen rijden. Wout Van Aert rijdt op zijn dooie akkertje ook gemakkelijk 45 per uur maar door al zijn ervaring is dat geen probleem. Die kan dat allemaal perfect inschatten. Zet iemand zonder fietservaring op een fiets die plots 45 kan en je zit met een probleem. In het begin dat die speedpedelecs opkwamen ging ik me wel eens in het wiel gaan zetten met mijn koersfiets. Even zonder moeite doen aan 45 rijden is soms wel eens leuk langs het jaagpad. Ik ben daar al lang van afgestapt want veel van die gasten weten niet hoe ze zich moeten gedragen op een fiets.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 06:31   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Er is toch repressie voor fietsterroristen, goed zo.

https://www.hln.be/leuven/fietsende-...iger~a56383d2/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be