Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2023, 11:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard Erdogan boos op Zweden na koranverbranding

Erdogan boos op Zweden na koranverbranding

Fahrenheit 451 (roman)

Hoort Turkije bij Europa?

Ministerpräsident Orbán: In der EU gibt es weder Frieden noch Wohlstand

p.s.
Citaat:
“De Europese Unie werd om twee redenen opgericht. Ten eerste voor vrede, en nu is er oorlog. Ten tweede voor de welvaart, en de economie is in toenemende mate zorgwekkend. Nu is er noch vrede noch welvaart in de Europese Unie.”
Ik zie nog een derde reden voor de oprichting van de EU en die is: op zelfde voet willen staan met bepaalde andere grote spelers (USA, China...)

Mislukt????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juni 2023 om 11:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 11:48   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Erdogan boos op Zweden na koranverbranding

Fahrenheit 451 (roman)

Hoort Turkije bij Europa?

Ministerpräsident Orbán: In der EU gibt es weder Frieden noch Wohlstand

p.s.


Ik zie nog een derde reden voor de oprichting van de EU en die is: op zelfde voet willen staan met bepaalde andere grote spelers (USA, China...)

Mislukt????
Volstrekt niet “mislukt”. Als Orban erover gefrustreerd is moet hij maar een uittredings-procedure in gang zetten. De Britten hebben het gedaan, er is dus een precedent. De meeste Europeanen hebben niets tegen de Hongaren. Het is Orban die een dikke ambetanterik is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 16:24   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Erdogan boos op Zweden na koranverbranding

Fahrenheit 451 (roman)

Hoort Turkije bij Europa?

Ministerpräsident Orbán: In der EU gibt es weder Frieden noch Wohlstand

p.s.


Ik zie nog een derde reden voor de oprichting van de EU en die is: op zelfde voet willen staan met bepaalde andere grote spelers (USA, China...)

Mislukt????
Over wat wil je nu discuteren in deze draad?
Over de visie van Erdogan op de Europese vrije meningsuiting?
Of over nut of onnut van de Europese Unie?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 16:30   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Volstrekt niet “mislukt”. Als Orban erover gefrustreerd is moet hij maar een uittredings-procedure in gang zetten. De Britten hebben het gedaan, er is dus een precedent. De meeste Europeanen hebben niets tegen de Hongaren. Het is Orban die een dikke ambetanterik is.
We mogen hem wel dankbaar zijn dat hij als enige (samen met Polen) zich verzet tegen de massa-immigratie die de EU toelaat.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 16:37   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over wat wil je nu discuteren in deze draad?
Over de visie van Erdogan op de Europese vrije meningsuiting?
Of over nut of onnut van de Europese Unie?
De visie van Orban en van zijn Poolse ambsgenoot lijkt mij vrij duidelijk in de zin van dat die is: zij willen niet opgedrongen worden (Politiek-Brussel) om illegalen en anderen die in hun landen naar alle waarschijnlijkheid niet welgekomen zijn .

Het klopt wat u schreef dat zij dan maar een uittredingsprocedure (Exit EU) in gang moeten zetten maar dat zij het niet doen dat zal met *kassa*kassa* te maken hebben denk ik.

Laat dat verplicht opvangen van asielzoekers/illegalen en gelukzoekers echt wel een vreselijk opdringerige gevaarlijke zaak zijn. (veiligheid in eigen land)

Overspoeld worden door zij die om de één of andere reden op pad gestuurd zijn om anderen in gevaar te brengen en alles te gaan veranderen naar eigen willetje daar kunnen zij niet echt met lachen in Polen & Hongarije.

Op pad gestuurd klinkt als het Paard van Troje verhaal maar niemand ziet het gevaar zeker Politici niet.

Mocht dat dan volgens sommigen weer in de oren klinken als zijnde: "Eigen volk eerst" dan kan ik hen toch geen ongelijk geven.

Of de EUROPese Unie van nut is dat heeft zij nog steeds niet bewezen.

p.s.

De Europese Unie: wat hebben we eraan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juni 2023 om 16:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:19   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We mogen hem wel dankbaar zijn dat hij als enige (samen met Polen) zich verzet tegen de massa-immigratie die de EU toelaat.
Dat klopt. Mij stoort vooral zijn gatlikkerij tegenover de Poetler en de Russki-Orcs. Hij heeft blijkbaar een heel groot gat in zijn geheugen. De Hongaarse opstand in 1956 was het eerste serieuze verzet tegen de Sovjet dominantie in Oost-Europa tijdens de koude oorlog. Het werd bloedig onderdrukt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:24   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat klopt. Mij stoort vooral zijn gatlikkerij tegenover de Poetler en de Russki-Orcs. Hij heeft blijkbaar een heel groot gat in zijn geheugen. De Hongaarse opstand in 1956 was het eerste serieuze verzet tegen de Sovjet dominantie in Oost-Europa tijdens de koude oorlog. Het werd bloedig onderdrukt.
mij stoort dat ook wel, maar Hongarije zal waarschijnlijk meer voordeel halen bij Rusland dan West Europa. En trouwens, voor de inval in Oekraïne had niemand problemen met Poetin, in tegendeel zelfs.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:30   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.013
Standaard

Particulieren mogen boeken die hun eigendom zijn verbranden, oproken, in hun gat steken of wat dan ook.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:44   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.296
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Particulieren mogen boeken die hun eigendom zijn verbranden, oproken, in hun gat steken of wat dan ook.
Ik heb een koran hier. Wat denk je dat het resultaat gaan zijn als ik die hier op de stoep in brand steek?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:47   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb een koran hier. Wat denk je dat het resultaat gaan zijn als ik die hier op de stoep in brand steek?
Tenzij je er brandversnellers opdoet gaat dat niet goed branden.
Voor de rest gaat niemand dat merken tenzij je het op sociale media post.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2023 om 21:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 21:57   #11
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We mogen hem wel dankbaar zijn dat hij als enige (samen met Polen) zich verzet tegen de massa-immigratie die de EU toelaat.
En dat hij enkele jaren terug de Balkanroute afsloot, ander hadden wij hier nog met ettelijke miljoenen meer uitschot gezeten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 06:53   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.365
Standaard

Benieuwd hoe en of Erdogan hier zal op reageren: terroristische kolonisten staken de grootste bibliotheek van Marseille die onder meer manuscripten uit de middeleeuwen bevatte in brand ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 07:39   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.296
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tenzij je er brandversnellers opdoet gaat dat niet goed branden.
Voor de rest gaat niemand dat merken tenzij je het op sociale media post.
Mijn buren gaan plots minder aangenaam worden... Als het daar bij blijft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 09:45   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Benieuwd hoe en of Erdogan hier zal op reageren: terroristische kolonisten staken de grootste bibliotheek van Marseille die onder meer manuscripten uit de middeleeuwen bevatte in brand ...
Dat is den truuk hé: in ieder ding dat waardevol is, een koranboek verstoppen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 09:48   #15
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.611
Standaard

Die bibliotheek bezat waarschijnlijk ook een Koran.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 09:50   #16
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard

Dat is slecht nieuws voor de toetreding tot de NAVO waarbij Erdogan nu wellicht weer zal dwarsliggen.

Verder is dit wederom een bevestiging hoe achterlijk een groot deel van de mensen is daar ze zoveel belang hechten aan wat papier dat in de fik wordt gestoken dat volgens hun illusie heilig zou zijn.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 17:47   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Die bibliotheek bezat waarschijnlijk ook een Koran.
Meer publiciteit over maken.

(ik meen dat niet hoor. We gaan gvd niet plooien voor dat crapuul. Alhoewel, met onze zustitie en migratiepolitiek ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 19:18   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meer publiciteit over maken.

(ik meen dat niet hoor. We gaan gvd niet plooien voor dat crapuul. Alhoewel, met onze zustitie en migratiepolitiek ...)
Kijk, je kunt je een Koran aanschaffen om heel uiteenlopende redenen. Maar je er een kopen met de expliciete bedoeling er de fik in te steken vind ik niet goed. Als die gekochte Koran op de zenuwen begint te werken geef hem dan door aan een Moslim. We zullen het van hen zeker niet halen door een of meer van hun heilige teksten te verbranden.
Ik heb persoonlijk een erg grote belangstelling voor het Judaïsme als religie. Daardoor heb ik hier verschillende door Joodse geleerden becommentarieerde Torah's, werken van de filosoof Maimonides (Rabbi Moshe ben Maimon, ook wel aangeduid met "Rambam") enz. Ik geef mijn zoon opdracht dat, wanneer ik sterf en hij eventueel voor die werken geen belangstelling kan opbrengen, hij contact opneemt met een gelovige Joodse gemeenschap en die aan hen overmaakt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 19:21   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn buren gaan plots minder aangenaam worden... Als het daar bij blijft.
Doe er de kaft rond van ‘Dagelijkse Kost 723’ en ze zullen niks zeggen.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2023, 09:06   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

'Botste' ik tijdens het surfen op een wel heel oud artikel de dato 06-03-2016.

‘Als Turkije ooit bij de EU komt, is het tijd voor een Belexit’

Nog meer moslims zal men misschien gedacht hebbben????

Maar geen mens die er om geeft want in een nieuwsuitzending vreg men aan een koppel die stonden aan te schuiven op de luchthaven van Zaventem: Naar waar gaat u? De vrouwelijke helft van het koppel zei: Naar Turkije!

Geld gaan uitgeven daar, dat zou men dan weer in vraag kunnen stellen of dat wel een goed plan is?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 juli 2023 om 09:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be