Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2019, 18:29   #8681
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Velen kijken met afgunst naar de VS die door z'n omvang en samenwerking van staten z'n wil kan doordrukken op internationaal gebied. Iedereen weet ondertussen dat de EU zich daar aan wil spiegelen, dat is geen geheim meer.

Het is maar de UK waar hat anti EU sentiment groot genoeg is om op tijd af te scheuren, laat ons hopen. Als je uit de EU wil zal je vlug moeten verhuizen naar de UK voordat het te laat is.
Waarom zou je uit een machtsblok willen ontsnappen dat er in zou slagen om anderen te onderdrukken ? Dat is toch perfect ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 18:31   #8682
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En hier Nigel Farage, de zogezegde complotdenker omdat hij in 2014 al voorspelde dat er een Europees leger zou komen. Hij heeft gelijk gekregen.\
Alles wat Nigeltje Farage zegt is een leugen, ook dit dus, zo simpel is het.
Farage is een handpop, tuig van de richtel, beste jongen.
Al zijn beloftes en voorspellingen zijn doorprikt.

https://www.theguardian.com/commenti...-franco-german

Citaat:
Brexiters based the 2016 referendum on a series of myths: £350m for the NHS, imminent Turkish membership of the EU, and an easy deal that would keep us in the single market and take us out of it at the same time. These lies were long ago extinguished. But one unslayable old canard remains: the threat of an EU army.

But the larger point here is that the EU army of such lurid British nightmares cannot and will not emerge. There will never be any situation in which Brussels rules over a series of battalions and member states are compelled to deploy their armed forces against their consent. The main reason for that is the EU’s national governments hate the idea and always have.
Dat je dat zelfs nu nog niet doorziet is toch wel een bewijs van verregaande verblinding.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En dan heb je van die laagbegaafde linkse fanatici die iedereen die het door heeft een complotdenker noemen. Het lage IQ van de meeste mensen gaat Europa uiteindelijk ten gronde richten
Je complotverhaaltjes worden hier al jaren doorprikt, stuk fascistisc EU-hater.
Ga terug naar de beerput waar je uit bent gekropen aub.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 18:35   #8683
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
uiteraard totaal beïnvloed door linkse fake news outlets zoals BBC) en uiteindelijk de UK gewoon blijft.
Sorry, maar qua fake news zijn het toch de brexiteers die de kroon spanden he. Waar is die fameuze deal van Boris Johnson die de UK in de eengemaakte markt houdt, maar voor de rest de UK vogelvrij maakt en zelf alles laat bepalen ?

Dat was toch de "leave" vote he: alle economische voordelen van de EU behouden, maar voor de rest de regels ervan aan uw laars lappen, uw grenzen optrekken, en gekwiekst handelsrelaties met de ganse wereld tekenen waar de EU het nakijken van heeft.

Het zou spijtig zijn als die harde brexit er niet komt, want dan zal er altijd een existentiele twijfel bestaan over de reusachtigheid van die smoes. Eens ge, als parlementslid van een grote partij, zo een campagne hebt durven voeren (we hebben het hier niet over een alt-right wacko met een zilverpapieren hoedje op, he, we hebben het over een parlementslid van de Tories), dan moet ge niet meer afkomen met "fake news verwijt" he.

Wat die vent verkocht was gewoon een feitelijke leugen, en oftewel wist hij niet beter en is hij een KIEKEN, oftewel was hij een blunte leugenaar.
Want wat hij vertelde kon gewoon niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:01   #8684
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat de BBC een rechtse fake news zender was.

Je hebt je ogen toch wel goed gesloten vandaag zodat je niet zag hoe talrijk de anti-brexit betoging in Londen was?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...ing-in-londen/

Er zou sprake zijn van 1 miljoen betogers.

En de "revoke Article 50"petitie zit na 3 dagen al op ruim 4 miljoen handtekeningen en haalt ongetwijfeld nog vannacht de kaap van 5 miljoen.

Allemaal signalen die onze russofiele eu-hatende vriend "Eurosceptic" volkomen zal negeren uiteraard.
1 miljoen, dat kan inderdaad al tellen.

'...In Londen zijn een miljoen mensen op straat gekomen voor een mars tegen de Brexit ,volgens tellingen van de de organisatoren. Het Verenigd Koninkrijk verlaat mogelijk op 12 april de Europese Unie, maar de demonstranten willen een tweede referendum. ...'

-bron-

Zou er dan toch mss een tweede komen ?
De druk begint anders wel groot te worden....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:06   #8685
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik Knack kon je dan ook weer het volgende lezen:

'...Geheim regeringsdocument

In Londen circuleert een geheim regeringsdocument, dat de krant The Guardian heeft kunnen inkijken, en dat plannen voor het scenario van een uitstap uit de Europese Unie zonder deal met Brussel uitlegt. De tekst waarschuwt voor 'chaos' in de kritieke periode van drie maanden na de uitstap.

'Operation Yellowhammer' documenteert hoe Londen met maatregelen en structuren moet reageren op een 'harde' brexit. Het waarschuwt dat de ministeries de meeste problemen zelf zullen moeten oplossen. 'De structuur zal snel ineenstuiken indien teveel beslissingen, die redelijkerwijs intern aan te pakken zijn, naar de topniveau's escaleren', zo luidt het. Het document geeft toe dat er 'waarschijnlijk onvoorziene problemen en impact' van een 'harde brexit zullen zijn en die 'Operation Yellowhammer' niet kon voorzien.

Het scenario omvat de dagelijkse routine in Whitehall. Die omvat een dagelijkse ochtendbriefing aan ministers en ambtenaren over de situatie in het land. De tijdsspanne loopt van 7 uur 's morgens tot de volgende ochtend 5.30 uur.

Het is volgens The Guardian ook al gebleken dat het ministerie van Defensie onder zijn belangrijkste gebouw een bunker heeft ingericht om een eventueel militair antwoord op een 'no deal brexit' te coördineren. Het document somt twaalf risicovolle domeinen op waaronder verstoring van het openbaar vervoer, problemen aan de grensovergangen, de gezondheidsdiensten, energie en 'kritische industrie' alsmede 'voedsel en water'. ...'


Ze zitten dus blijkbaar met een serieus 'ei', de Britten...

-bron-
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 23 maart 2019 om 20:06.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:12   #8686
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
1 miljoen, dat kan inderdaad al tellen.

'...In Londen zijn een miljoen mensen op straat gekomen voor een mars tegen de Brexit ,volgens tellingen van de de organisatoren. Het Verenigd Koninkrijk verlaat mogelijk op 12 april de Europese Unie, maar de demonstranten willen een tweede referendum. ...'

-bron-

Zou er dan toch mss een tweede komen ?
De druk begint anders wel groot te worden....
Momenteel zit alles geblokkeerd bij May. Die houdt met hand en tand vast aan haar akkoord. En gaat dat blijven doen.

Een motie om het parlement het initiatief te laten nemen is onlangs nipt weggestemd.

Enige ‘hoop’ op verandering is dat May weggestemd wordt. Maar misschien is het gewoon beter dat ze met No Deal ophoepelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:19   #8687
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Momenteel zit alles geblokkeerd bij May. Die houdt met hand en tand vast aan haar akkoord. En gaat dat blijven doen.

Een motie om het parlement het initiatief te laten nemen is onlangs nipt weggestemd.

Enige ‘hoop’ op verandering is dat May weggestemd wordt. Maar misschien is het gewoon beter dat ze met No Deal ophoepelen.
Ik denk (persoonlijk) dat het volk dat niet zo maar zal slikken.
Gaan nog vodden van komen heb ik de indruk.
En ze weten het, want dat artikel uit Knack toont dit ook al wat aan.

May weggstemmen, dat zie ik ze nu ook niet dadelijk doen.
Wie heeft er de dossierkennis om haar te vervangen ?
In het verleden hebben ze dat ook al eens willen doen, maar hebben het toen maar braafjes niet gedaan meen ik mij toch te herinneren.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:25   #8688
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk (persoonlijk) dat het volk dat niet zo maar zal slikken.
Gaan nog vodden van komen heb ik de indruk.
En ze weten het, want dat artikel uit Knack toont dit ook al wat aan.

May weggstemmen, dat zie ik ze nu ook niet dadelijk doen.
Wie heeft er de dossierkennis om haar te vervangen ?
In het verleden hebben ze dat ook al eens willen doen, maar hebben het toen maar braafjes niet gedaan meen ik mij toch te herinneren.
Het probleem zit bij het parlement. Zowel bij de Consevatives als bij Labour. De MP’s daar zitten nog altijd in de greep van de whips (kinky ).

Het is wachten op een revolte daar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:32   #8689
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Om eventjes terug te gaan naar een iets ouder artikel in DS.

'...May: ‘Geen Brexit waarschijnlijker dan geen deal’...'

-bron-

Als ik het zo wat bekijk heeft dit nog de meeste voordelen.

- economische, voor beide kampen.
- financieel, vooral voor de Britten (het gewone volk), maar indirect ook voor ons.
- militair, etc... idem.

Maar... wel een groot imago verlies voor de Britten, en als ze besluiten van te blijven zullen ze nu ook wel doorhebben dat ze dan een toontje (of een heel oktaaf) lager gaan mogen zingen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 20:39   #8690
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Om eventjes terug te gaan naar een iets ouder artikel in DS.

'...May: ‘Geen Brexit waarschijnlijker dan geen deal’...'

-bron-

Als ik het zo wat bekijk heeft dit nog de meeste voordelen.

- economische, voor beide kampen.
- financieel, vooral voor de Britten (het gewone volk), maar indirect ook voor ons.
- militair, etc... idem.

Maar... wel een groot imago verlies voor de Britten, en als ze besluiten van te blijven zullen ze nu ook wel doorhebben dat ze dan een toontje (of een heel oktaaf) lager gaan mogen zingen.
May gaat dat niet doen. Onlangs nog een artikel gelezen (denk dat iemand het hier geciteerd heeft) over May. De eu verantwoordelijken dachten dat May ook een Plan B had of dat ze een intelligente strategie had om iets uit de mouw te toveren.

Blijkt helemaal niets van aan: ze heeft haar red lines en het huidige akkoord, verder niks.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:19   #8691
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Zou er dan toch mss een tweede komen ?
De druk begint anders wel groot te worden....
Ik ga eens mijn glazen bol bovenhalen voor 1 keer :

Ik denk niet dat Theresa May 12 april haalt als Prime Minister van het UK.

De krachten die zich nu verzamelen maken dat alles opnieuw mogelijk wordt, maar het zal bloed kosten.
Ik hoop dat ik fout ben.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 maart 2019 om 21:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:26   #8692
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ga eens mijn glazen bol bovenhalen voor 1 keer :

Ik denk niet dat Theresa May 12 april haalt als Prime Minister van het UK.

De krachten die zich nu verzamelen maken dat alles opnieuw mogelijk wordt, maar het zal bloed kosten.
Ik hoop dat ik fout ben.
Je formuleert het dubbelzinnig en dat is juist.

Moeten we nu hopen dat ze blijven of opkrassen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:36   #8693
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ga eens mijn glazen bol bovenhalen voor 1 keer :

Ik denk niet dat Theresa May 12 april haalt als Prime Minister van het UK.

De krachten die zich nu verzamelen maken dat alles opnieuw mogelijk wordt, maar het zal bloed kosten.
Ik hoop dat ik fout ben.
Dat zou ik dan eerder zien als een maneuver om hun gezichtsverlies wat te beperken mochten ze geen andere keuze meer hebben dan om in de EU te blijven.
Het zwarte schaap, of één van de zwarte schapen die de Britten hebben gebracht waar ze nu staan.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:37   #8694
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je formuleert het dubbelzinnig en dat is juist.

Moeten we nu hopen dat ze blijven of opkrassen?

Vanuit ons standpunt moeten we hopen dat ze opkrassen.
Vanuit hun standpunt moet er gehoopt worden dat ze kunnen blijven.

Ik weet ook niet wat het beste is.

Als ze willen blijven moeten ze eens heel goed in de spiegel kijken en de boel opruimen.
Ik weet ook niet of dat mogelijk is.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:39   #8695
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.085
Standaard

Meer chaos en meer druk.

De shitclock is ticking. Wat staan die Britten daar eigenlijk in hun broek te kakken? Winnen moeten ze. Dat ze dat nu nog niet verstaan dan zijn het echte randdebielen.

De welvaart en het welzijn van hun land staat op het spel. Geen trucjes en spelletjes meer....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:41   #8696
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat zou ik dan eerder zien als een maneuver om hun gezichtsverlies wat te beperken mochten ze geen andere keuze meer hebben dan om in de EU te blijven.
Het zwarte schaap, of één van de zwarte schapen die de Britten hebben gebracht waar ze nu staan.
Het is nu toch wel duidelijk dat Theresa over de hele lijn gefaald heeft en dat er geen plan en geen oplossing van haar komt?

Zij is de Kolonel Kurtz uit 'Apocalypse Now' wat Hoofdstraat volkomen fout geinterpreteerd had. Ze is enkel nog een obstakel, niets meer dan dat.

Citaat:
Willard: They told me that you had gone totally insane, and that your methods were unsound.
Kurtz: Are my methods unsound?
Willard: I don't see any method at all, sir.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:42   #8697
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vanuit ons standpunt moeten we hopen dat ze opkrassen.
Vanuit hun standpunt moet er gehoopt worden dat ze kunnen blijven.

Ik weet ook niet wat het beste is.

Als ze willen blijven moeten ze eens heel goed in de spiegel kijken en de boel opruimen.
Ik weet ook niet of dat mogelijk is.
Daar ben ik het nu wel niet helemaal mee eens. Een impact op onze economie (niet alleen dat trouwens) zal ook een impact hebben op het gewone volk, maar soit.
Elk zijn mening.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:45   #8698
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

May is zelfs niet gebonden aan wat het Parlement stemt, als het al een meerderheid over enige optie kan bereiken.

Ze lijkt op te schuiven naar No Deal, de default optie die een Tory scheuring kan vermijden en haar kop redden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 maart 2019 om 21:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:48   #8699
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is nu toch wel duidelijk dat Theresa over de hele lijn gefaald heeft en dat er geen plan en geen oplossing van haar komt?

Zij is de Kolonel Kurtz uit 'Apocalypse Now' wat Hoofdstraat volkomen fout geinterpreteerd had. Ze is enkel nog een obstakel, niets meer dan dat.
Ik denk dat iedereen dat ondertussen wel al weet, maar hebben ze een capabel iemand om haar te vervangen ?
Ik denk dat daar het schoentje wringt want anders had ze al lang een stapje opzij moeten gezet hebben.

@Dadeemelee:
Wat haar 'zogezegd' plan-B betrof, is of was dat achteraf gezien dan toch, (volgens mij) gewoon niets minder dan helemaal geen Brexit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 21:50   #8700
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar ben ik het nu wel niet helemaal mee eens. Een impact op onze economie (niet alleen dat trouwens) zal ook een impact hebben op het gewone volk, maar soit.
Elk zijn mening.
Natuurlijk zal het een impact hebben op onze economie.
Maar de prijs van meestemmende en meebeslissende britten in het europese parlement na juni is bijna zeker hoger.

Het gaat erom de werking van de EU te beschermen, met de britten erbij is elke geloofwaardigheid de deur uit.
Een adder aan de borst, waarom zou je dat accepteren?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190320_04270780

Citaat:
De tijd om te hopen op enige rationele evolutie in het krankzinnige politieke spel in Westminster is voorbij. De Europese Unie moet er nu de voorrang aan geven haar eigen instellingen en haar eigen werking te beschermen tegen besmetting door het Britse gekonkel.
...
Het geduld met de Britten heeft lang genoeg geduurd. Tot het laatste hebben de Europese leiders de indruk willen vermijden dat ze het perfide Albion ?*liever kwijt dan rijk waren. Ze bleven hopen dat de ?*rede uiteindelijk zou zegevieren. Die maskerade hoeven ze niet langer vol te houden. Integendeel: ze moeten de Britten resoluut voor de rampzalige gevolgen van hun eigen politieke keuzes stellen. De economische prijs van een harde Brexit, onder meer voor Vlaanderen, wordt pijnlijk hoog, maar het alternatief zou politiek gewoon te verstrekkende consequenties hebben.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be