Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2008, 21:15   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard Filip Dewinter wil (of mag) geen VB voorzitter worden

Filip Dewinter heeft redenen om te vieren.
Zen partij bestaat 30 jaar, hij is 20 jaar parlementslid, en is net 20 jaar getrouwd.
In het voorjaar zijn er voorzittersverkiezingen, wie dacht dat FDW als voorzitter dit ook zou vieren heeft het mis. Hij is geen kandidaat.
Dit alles zal je kunnen lezen in 'de streekkrant' van 10 januari waar hij een exclusief interview aan gaf.
Dit meldt de zondagskrant vandaag.

...


Persoonlijk vind ik het een heel spijtige zaak dat Filip niet meedoet aan de voorzittersverkiezingen.
Hij is de geknipte persoon, zou een goede pr-man zijn, en heeft de beste uitstraling om een partij voor te zitten.

De vraag is natuurlijk wil of mag hij niet meedoen?
Of is het een strategische keuze.
De voorzitter zal de partij moeten leiden naar de regionale verkiezingen van 2009, waar het VB haar hoogste score ooit haalde. Of ze dit kunnen evenaren is nog maar de vraag. Mss laat Filip daarom wel deze beker aan hem voorbij gaan.

Of mag hij helemaal niet meedoen, Vanhecke is immers door wijlen Dillen als opvolger aangeduid, en wil hij daarom geen tweestrijd aangaan.

Of is het op uitdrukkelijk bevel van Vanhecke?

Wie zal het zeggen?

Er zijn hier genoeg VB-aanhangers die zeker het juiste antwoord kunnen geven.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:19   #2
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Er zijn keuzes die moeten gemaakt worden natuurlijk en ik denk dat FDW in 2012 nog eens een gooi zal doen voor burgemeester van Antwerpen. Als voorzitter zou hij dan meer elders in Vlaanderen moeten zijn.

Daarnaast: als het dan zou misgaan, is het onmiddellijk een ramp voor het Vlaams Belang.

De vraag is vooral wie er wel kandidaat zal zijn.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:48   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Vanhecke is de ideale voorzittersfiguur, Dewinter is dat, ondanks al zijn andere capaciteiten, niet. De huidige situatie is wat mij betreft ideaal.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 23:12   #4
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Duidelijk een strategische keuze, er zijn namelijk twee grote "clans" binnen het VB: de Vlaams-nationalistische rond Annemans, de xenofobische rond Dewinter. Als één van die twee leider wordt stoot die de andere vleugel af en valt de partij uiteindelijk uiteen.

De twee vleugels worden min of meer bijeengehouden door Vanhecke, een compromisfiguur die Vlaams-nationalisme en xenofobie in balans houdt.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 januari 2008 om 23:14.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 23:23   #5
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Duidelijk een strategische keuze, er zijn namelijk twee grote "clans" binnen het VB: de Vlaams-nationalistische rond Annemans, de xenofobische rond Dewinter. Als één van die twee leider wordt stoot die de andere vleugel af en valt de partij uiteindelijk uiteen.

De twee vleugels worden min of meer bijeengehouden door Vanhecke, een compromisfiguur die Vlaams-nationalisme en xenofobie in balans houdt.
Is dat echt zo want als ik er artikels over lees is het telkens een ander verhaal soms is het Annemans VS Dewinter soms Vanhecke VS Dewinter/Annemans enzoverder
Volgens mij weten weinig journalisten hoe de vork werkelijk in de steel zit bij het VB, al zal er wel spanning zijn dat zag je vorig jaar goed genoeg
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 23:26   #6
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Duidelijk een strategische keuze, er zijn namelijk twee grote "clans" binnen het VB: de Vlaams-nationalistische rond Annemans, de xenofobische rond Dewinter. Als één van die twee leider wordt stoot die de andere vleugel af en valt de partij uiteindelijk uiteen.

De twee vleugels worden min of meer bijeengehouden door Vanhecke, een compromisfiguur die Vlaams-nationalisme en xenofobie in balans houdt.
oude praat die op niks is gestoeld, enkel wat gissingen van journalisten.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 23:32   #7
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
oude praat die op niks is gestoeld, enkel wat gissingen van journalisten.
De hetze rond het voorstel van Annemans om goed geïntegreerde moslims in het VB toe te laten illustreert mijn stelling nochtans.
Annemans stelde dat voor, Dewinter ging in het offensief en Vanhecke riep op om de kalmte te bewaren.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 00:00   #8
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De hetze rond het voorstel van Annemans om goed geïntegreerde moslims in het VB toe te laten illustreert mijn stelling nochtans.
Annemans stelde dat voor, Dewinter ging in het offensief en Vanhecke riep op om de kalmte te bewaren.
Ook dat lag meer aan de interpretatie van de journalist zoals Annemans zelf stelde na de feiten. Uit het feit dat de één zo en de ander anders reageert op dezelfde vraag maakt nog niet dat er een conflict is tussen die personen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 09:18   #9
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik denk dat eenieder z'n kwaliteiten heeft binnen het VB en ik denk niet dat Dewinter zichzelf ziet als een geschikte voorzitter. Dewinter is meer iemand om "kabaal" te maken, om actie te voeren. Een voorzitter moet vaak de kerk in het midden kunnen houden en zich eigenlijk wat meer op het achterplan houden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:35   #10
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
ik denk dat FDW in 2012 nog eens een gooi zal doen voor burgemeester van Antwerpen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:41   #11
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik denk dat eenieder z'n kwaliteiten heeft binnen het VB en ik denk niet dat Dewinter zichzelf ziet als een geschikte voorzitter. Dewinter is meer iemand om "kabaal" te maken, om actie te voeren. Een voorzitter moet vaak de kerk in het midden kunnen houden en zich eigenlijk wat meer op het achterplan houden.
idd, vandaar dat vanhecke steeds herkozen word, hij is goed vr zijn job.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:58   #12
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is daar zo lachwekkend aan als ik vragen mag? Heb je liever nog een termijn Janssens of zo? (niet dat ik voorstander ben van Dewinter, maar Janssens is minstens even erg qua beleid).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:01   #13
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Zou dewinter het nog eens proberen? alleen al qua imago heeft 2006 hem geen goed gedaan hoor

edit: @kim: wat doet hij dan zo slecht? ik ben niet van antwerpen maar en ben benieuwd, ik hoor toch niet zoveel slechts in de media
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 7 januari 2008 om 23:02.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:13   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
edit: @kim: wat doet hij dan zo slecht? ik ben niet van antwerpen maar en ben benieuwd, ik hoor toch niet zoveel slechts in de media
Patrick Janssens is een propagandamens, Antwerpen moet mooi, progressief, multicultureel en sexy lijken naar andere steden toe. Hij heeft ons opgezadeld met een draak van een "A", hij springt nogal slordig om met criminaliteitscijfers (mensen geven bijna niks meer aan want het helpt toch niet), hij ziet dealen e.d. door de vingers (ook al gebeurt het bijna voor z'n voordeur), hij zegt dat alles goed terwijl we in Antwerpen nog altijd te kampen hebben met agressie op het openbaar vervoer, vernielingen etc.

Heel dat "A" gevoel is zo opgeklopt als maar zijn kan en mensen zijn dat spuugzat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:28   #15
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Is dat echt zo want als ik er artikels over lees is het telkens een ander verhaal soms is het Annemans VS Dewinter soms Vanhecke VS Dewinter/Annemans enzoverder
Volgens mij weten weinig journalisten hoe de vork werkelijk in de steel zit bij het VB, al zal er wel spanning zijn dat zag je vorig jaar goed genoeg
In het VB bos zie je gewoon de bomen niet meer. Alle strekkingen die in traditionele partijen geen of onvoldoende weerklank vonden zijn daar verenigd van libertarisme, liberalisme, conservatisme, vl. nationalisme, solidarisme en facisme. Wie waar voor staat en wie nu tegen wie fulmineert is al even onduidelijk als het vb partijstandpunt rond economie.
Mij leek het in het verleden altijd Annemans tegen Dewinter. Maar blijkbaar is er met Morel en Van Hecke een derde hond in het spel gekomen.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:29   #16
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Patrick Janssens is een propagandamens, Antwerpen moet mooi, progressief, multicultureel en sexy lijken naar andere steden toe. Hij heeft ons opgezadeld met een draak van een "A", hij springt nogal slordig om met criminaliteitscijfers (mensen geven bijna niks meer aan want het helpt toch niet), hij ziet dealen e.d. door de vingers (ook al gebeurt het bijna voor z'n voordeur), hij zegt dat alles goed terwijl we in Antwerpen nog altijd te kampen hebben met agressie op het openbaar vervoer, vernielingen etc.

Heel dat "A" gevoel is zo opgeklopt als maar zijn kan en mensen zijn dat spuugzat.
En toch is hij onbetwist tot burgemeester gekozen, en niet Dewinter.
Er schort dus een en ander aan uw... euh, laat het ons, eufemistisch, "analyse" noemen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:34   #17
Alexander de Grote
Partijlid
 
Alexander de Grote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En toch is hij onbetwist tot burgemeester gekozen, en niet Dewinter.
Er schort dus een en ander aan uw... euh, laat het ons, eufemistisch, "analyse" noemen.
Ten koste van wie is Janssens 'onbetwist' verkozen geweest? CD&V/N-VA, Open Vld en Groen! verloren allemaal stemmen die quasi allemaal naar Janssens gingen.
__________________
Se dice il peccato ma non il peccatore
Alexander de Grote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:37   #18
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Ten koste van wie is Janssens 'onbetwist' verkozen geweest? CD&V/N-VA, Open Vld en Groen! verloren allemaal stemmen die quasi allemaal naar Janssens gingen.
Inderdaad.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:43   #19
Alexander de Grote
Partijlid
 
Alexander de Grote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Inderdaad.
Voil�*: ik stel mij vragen bij de mensen die verheugd zijn dat Patrick Janssens quasi in zijn eentje de SP.A boven het Vlaams Belang heeft gebracht. De wijze waarop is vrij dualistisch: enerzijds toont het het propagandavernuft van Janssens, anderzijds heeft hij gewoon een coup op de andere partijen gepleegd. De reacties vanuit bv. CD&V-hoek spraken boekdelen.
__________________
Se dice il peccato ma non il peccatore

Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 7 januari 2008 om 23:43.
Alexander de Grote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 08:10   #20
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Het wraen er speciale omstandigheden met het VB dat er zo groot is
En inderdaad een steengoede campagne
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be