Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2016, 15:21   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ok.

We zijn uitgeklapt.
uitgeklapt ?
we spreken over twee verschillende dingen hoor

Ik spreek over de nauwkeurigheid in de tablet, die zit er meestal altijd klop op !

en jij spreek tover de nauwkeurigheid in het BLOED... daar zit er soms een verschil die laten we zeggen niet zo belangrijk is voor de meeste geneesmiddelen tenzij voor epilepsie, of parkinson patienten kan zelfs het eten van vlees invloed hebben op de biologische beschikbaarheid

Het kan dus zijn dat generieken beter zijn en het kan zijn dat ze slechter zijn, meestal wordt dat niet zo duidelijk verteld allemaal. Laten we zeggen vanaf we doorhebben dat een vorm beter is wordt dat wel gevolgd uiteraard kun je daar niets tegen hebben. NU uit het hoofd zou ik nu geneen kunnen noemen die een significant beter of slechter moet zijn

de BIO-equivalentie. is het 'toverwoord'

Citaat:
r wordt gesproken van bio-equivalentie als de concentraties van de spécialité en het generieke geneesmiddel in het bloed of het plasma voldoende overeenkomen, namelijk als het 90%-betrouwbaarheidsinterval van de ratio van beide middelen voor zowel de AUC als de Cmax binnen de grenzen van 80 tot 125% ligt.7 Deze marge kan als ruim worden beschouwd. Onduidelijk is bijvoorbeeld waarom niet een 95%-betrouwbaarheidsinterval wordt aangehouden.
De bio-equivalentiemarge voor geneesmiddelen met een smalle therapeutische breedte bedraagt 90 tot 111%.7 Een smalle therapeutische breedte betekent dat de effectieve en toxische concentraties van een geneesmiddel dicht bij elkaar liggen. In de richtlijn van de EMA wordt aangegeven dat er geen criteria zijn om vast te stellen dat een geneesmiddel een smalle therapeutische breedte heeft. Dat dient per geval te worden beoordeeld.7 In de Handleiding Geneesmiddelsubstitutie wordt aangegeven dat onder meer anti-aritmica, de oudere anti-epileptica (bv. carbamazepine en valproïnezuur) en immunosuppressiva die worden ingezet om afstoting na orgaantransplantatie te voorkomen (bv. ciclosporine en tacrolimus) e

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 november 2016 om 15:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 07:56   #102
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zaterdag ben ik bij de psychiater, ik zal het om u een plezier te doen nog eens vragen.

We komen hierop terug in het weekeind.
Toch niet van hier te blijven plakken op dat forum dat ge moet naar de psychiater gaan...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 08:05   #103
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Citaat:
Dat is gewoon hetzelfde
, niets verkeerd gebeurd
De apotheker mag antiobiotica allemaal vervangen los door elkaar. Het enige dat verkeerd is gewoon psychologisch, krijg je de indruk dat je iets anders krijgt , je kunt dus inderdaad voor het minst discussie beter zorgen dat ze hetzelfde krijgen.


Laten we zeggen dat uw verwachtingen en uw ziekte anders uitdraaiden, vermoedelijk was je al genezen na de eerste doos of had je zelfs geen doos antibiotica nodig, maar waren uw slijmvliezen nog zodanig gezwollen dat je de indruk had dat je niet genezen waart.


Nu in feite vind ik gans dat systeem onnozel: Niemand heeft vrijheden

- Dokter mag niet opschrijven wat hij wil, hij moet zogenaamd het goedkoopste opschrijven in een cluster
- Apotheker mag niet geven wa thij wil, hij moet zogenaamd het goedkoopste geven in een cluster
- Patient mag niet kopen wat hij wil, hij moet zogenaamd het goedkoopste kiezen in een kluster
- Firma mag niet vragen wat hij wil, hij moet zogenaamd goedkoop zijn, en hij mag ook geen betere verpakkingen bedenken, of toegevoegde waarde scheppen rond zijn pilletjes, ze moeten als het ware in bulk verkocht worden

Daarom noem ik dat systeem gewoon COMMUNISME...

Een LIBERAAL systeem zou zeggen: ik betaal evenveel als de goedkoopste
- Dokter: je mag schrijven wat je wilt, ik betaal binnen die cluster augmentin 5euro
- Apotheker: je mag geven wat je wilt, ik betaal binnen die cluster 5 euro
- Patient: je mag kopen wat je wilt, ik betaal binnen die cluster 5 euro
- Firma: je mag vragen wat je wilt, en je mag toegevoegde waarde scheppen wat je wilt (zuig tabletten, timers, traceerbaarheid, blisters met traceerbaarheid, etc) ik betaal 5 euro

Het resultaat zou zijn dat je dan ofwel bvb 10euro gaat betalen voor een doos met extra toeters en bellen en adviesfunctie etc
, ofwel 1 euro voor een doos die gaat voor de 'bulk prijs'

Maar nu is het alsof alles in vrac moet verkocht worden en zo goedkoop mogelijk en liefst zonder uitleg en het kost allemaal teveel voor de begroting dus moet het elk jaar wat goedkoper want de staat heeft altijd geld tekort.
T'moet zijn van niet ergens , want sedert ik weer overgeschakeld ben op de 1e medicamenten is het weer aan het verbeteren? en tussen haakjes ik ben geen die denkt ziek te zijn integendeel, maar vanaf 55 J maakt men soms méér kans op haperingen in de gezondheid , vandaar
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2016, 08:15   #104
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
T'moet zijn van niet ergens , want sedert ik weer overgeschakeld ben op de 1e medicamenten is het weer aan het verbeteren? en tussen haakjes ik ben geen die denkt ziek te zijn integendeel, maar vanaf 55 J maakt men soms méér kans op haperingen in de gezondheid , vandaar
Daarom dat ik zeg:
als één firma zijn best doet om een pil bvb een beter te maken dan de andere
dan wordt dat in het huidige systeem genegeerd...

anderzijds als er één zoveel beter is, zou ze beter op de doos zetten bvb 100% bioavailability.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be