Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn regieuze mensen idioten?
Ja 47 69,12%
Neen 21 30,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2020, 18:00   #1941
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Geen antwoord op de vraag wat men met de eindtijd bedoelde. Je blijft dus maar leuteren.
Maar gr zegt zelf al dat ik er niets van weet, ok dan
Uitgepraat met jou wat mij betreft.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:24   #1942
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar gr zegt zelf al dat ik er niets van weet, ok dan
Uitgepraat met jou wat mij betreft.

Het is wel een feit dat gelovigen zoals u allerlei aannames doen en die als absolute waarheid verkondigen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:30   #1943
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is wel een feit dat gelovigen zoals u allerlei aannames doen en die als absolute waarheid verkondigen.
Zoals u met aliens doet? Beetje hypocriet niet waar?
Ik kan alles beargumenteren wat ik zeg en los van religie bij fundamentele standpunten als dat moet.
Zo heb ik meer licht op die 6 dagen plus rustdag “onzin” geworpen, Cyrus en de tempels. Door het beargumenteren met mensen als Aton en jij heb ik helaas ondervonden dat het zinloos is.
Want is a beredeneerd, ga je naar b en dan naar c om uiteindelijk terug bij a te belanden.
En dan is alles onzin en blijf je aan de materie voorbij gaan je eigen ideologie verder centraal te stellen.
De essentie ontgaat u en naar de letter leven waar iedere komma moet recht staan is wat Farizeeën doen, niet voor mensen die naar de Geest leven.
In de discussie over de geest had ik ook met oogkleppen van jou te maken.

Het is u enkel om je eigen te doen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 18:32.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:35   #1944
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoals u met aliens doet? Beetje hypocriet niet waar?
Ik kan alles beargumenteren wat ik zeg en bij los van religie bij fundamentele standpunten als dat moet.
Zo heb ik meer licht op die 6 dagen plus rustdag “onzin” geworpen, Cyrus en de tempels. Door het beargumenteren met mensen als Aton en jij heb ik helaas ondervonden dat het zinloos is.
Want is a beredeneerd, ga je naar b en dan naar c om uiteindelijk terug bij a te belanden.
En dan is alles onzin en blijf je aan de materie voorbij gaan je eigen ideologie verder centraal te stellen.
De essentie ontgaat u en naar de letter leven waar iedere komma moet recht staan is wat Farizeeën doen, niet voor mensen die naar de Geest leven.
In de discussie over de geest had ik ook met oogkleppen van jou te maken.

Het is u enkel om je eigen te doen.

Neen. Ik sluit het mogelijk bestaan aliens hier niet per se uit. Maar dat is een hypothese, een mogelijkheid. En geen absolute waarheid.

Bij u en bij mensen van uw gezindte is het de waarheid en niets dan de Waarheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 18:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:44   #1945
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen. Ik sluit het mogelijk bestaan aliens hier niet per se uit. Maar dat is een hypothese, een mogelijkheid. En geen absolute waarheid.

Bij u is het de waarheid en niets dan de Waarheid.
Maar je sluit zelfs bestaan van historische figuren uit en raaskalt als een Aton dat er nooit iets gevonden is. Het is niet omdat mensen kennis niet weten toepassen en tot niets komen er niet meer aan is he.
Als dat dan getoond wordt spring je van de ene dwaasheid in de andere.
Er is een gehele context en leidende draad, die telt; niet de komma’s die op theologische onkunde rusten.
Ik ben zelf geen expert, maar veel is vanzelfsprekend en door daar al over te struikelen verliezen we over wat het echt gaat.

Er is wel een absoluutheid en ge leeft er meer naar dan je zelf durft vermoeden. Een man is een man en een vrouw is een vrouw.
1 + 1 = 2.
En wie dat naar het relatieve wilt dwingen zal toch eerst serieus de draak met natuurwetten moeten spelen dat enigszins te beargumenteren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 18:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:52   #1946
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar gr zegt zelf al dat ik er niets van weet, ok dan
Uitgepraat met jou wat mij betreft.
Zo geef je me gelijk dat je hier enkel wat komt leuteren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:54   #1947
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zo geef je me gelijk dat je hier enkel wat komt leuteren.
Job 13:5
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 18:58   #1948
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Job 13:5
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat men bedoelde met de eindtijd.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:03   #1949
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat men bedoelde met de eindtijd.
Als je deze rubriek enigszins zou volgen had je uw antwoord deze morgen vernomen. Maar een half uurtje opletten zal vermoed ik teveel “me-time” opeisen. Anders zou je geen 15 jaar achterlopen en via google op reli sites terecht komen als ge op archeologie zoekt

(Om het concreter te stellen: zie de ochtendpreek)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:09   #1950
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar je sluit zelfs bestaan van historische figuren uit en raaskalt als een Aton dat er nooit iets gevonden is. Het is niet omdat mensen kennis niet weten toepassen en tot niets komen er niet meer aan is he.
Als dat dan getoond wordt spring je van de ene dwaasheid in de andere.
Er is een gehele context en leidende draad, die telt; niet de komma’s die op theologische onkunde rusten.
Ik ben zelf geen expert, maar veel is vanzelfsprekend en door daar al over te struikelen verliezen we over wat het echt gaat.

Er is wel een absoluutheid en ge leeft er meer naar dan je zelf durft vermoeden. Een man is een man en een vrouw is een vrouw.
1 + 1 = 2.
En wie dat naar het relatieve wilt dwingen zal toch eerst serieus de draak met natuurwetten moeten spelen dat enigszins te beargumenteren.
Ik sluit die mogelijkerwijze uit omdat we geen archeologische vondsten vinden die het bestaan van een tempel van Salomon bevestigen. Want als we de bijbel mogen geloven, moet het een grote prachtige tempel zijn geweest. Daar vinden we niets van terug in het Jeruzalem in de lagen uit de tijd van een Salomon van toen. En als we geen sporen vinden van zo’n machtig gebouw, dan kan men zich ook terecht de vraag stellen of de bouwer van die tempel, vermeld in de bijbel, Salomon, heeft bestaan en dat de kans zeer groot is dat Salomon een mythische figuur is.Te meer dat we nergens op kleitabletten de naam van een machtige vorst Salomon terugvinden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 19:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 19:16   #1951
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik sluit die mogelijkerwijze uit omdat we geen archeologische vondsten vinden die het bestaan van een tempel van Salomon bevestigen. Want als we de bijbel mogen geloven, moet het een grote prachtige tempel zijn geweest. Daar vinden we niets van terug in het Jeruzalem in de lagen uit de tijd van een Salomon van toen. En als we geen sporen vinden van zo’n machtig gebouw, dan kan men zich ook terecht de vraag stellen of de bouwer van die tempel, vermeld in de bijbel, Salomon, heeft bestaan en dat de kans zeer groot is dat Salomon een mythische figuur. Te meer dat we nergens op kleitabletten de naam van een machtige vorst Salomon terugvinden.
Ik sprak over de tweede tempel die gebouwd kon worden door interventie van Cyrus en deze daarom naast Trump op de munt staat.
Dan was het onzin tot ik een archeologische expeditie naar voor duwde die beide tempels bewees. Inclusief de historische figuren die ik benoemde en niet degene die erna door anderen bij gebreid werden.
Ik ga geen appels debatteren door peren aan te halen.

Ge zou die preek zelf ook eens kunnen bekijken en er misschien zelf wijzer uit worden. Of er nu aliens of demonische krachten aan de mens sleutelen is bijzaak, het agenda is wat onze koers bepaald.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 19:23. Reden: Dee tee lijdende voorwerpen :[
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 20:22   #1952
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is niets openbaard. Ook dat zijn fabels.
Dat mag u denken, zolang u er zich maar bewust van blijft dat dit uw visie, uw opinie, uw mening is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 20:33   #1953
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik sprak over de tweede tempel die gebouwd kon worden door interventie van Cyrus en deze daarom naast Trump op de munt staat.
Dan was het onzin tot ik een archeologische expeditie naar voor duwde die beide tempels bewees. Inclusief de historische figuren die ik benoemde en niet degene die erna door anderen bij gebreid werden.
Ik ga geen appels debatteren door peren aan te halen.

Ge zou die preek zelf ook eens kunnen bekijken en er misschien zelf wijzer uit worden. Of er nu aliens of demonische krachten aan de mens sleutelen is bijzaak, het agenda is wat onze koers bepaald.

In ieder geval men heeft op de tempelberg nooit bewijzen kunnen vinden van de Eerste Tempel. De enige bronnen van de Eerste Tempel zijn de bijbelse bronnen.


Maar er is een andere mogelijkheid. Een andere hypothese. De Joden vóór hun ballingschap zullen wellicht een tempel gehad hebben voor hun god (of... voor hun goden!). Zoals vele volkeren die hadden voor hun goden. Het zal ook niet zo'n grote en impressionante tempel geweest zijn als deze waarover de bijbel spreekt. En of de bouwer ervan Salomo heette is nog maar zeer de vraag. Bovendien zou die Eerste Tempel niet gebouwd zijn op de Tempelberg.

Na de Babylonische gevangenschap hebben de Joden een Tweede Tempel mogen bouwen omdat de Eerste denkelijk verwoest was door de Babyloniërs. En deze is wel gebouwd geworden op de Tempelberg. Dat zou kunnen verklaren waarom men de Eerste Tempel niet kan vinden. De Tweede Tempel zou dus nooit op de Eerste Tempel zijn gebouwd. Jeruzalem heeft nog andere heuvels. O.m Zion.



Toemaatje.
"Er zijn weinig wetenschappelijke bewijzen voor het bestaan van een monarchie van Saul, David en Salomo. Het monotheïsme zou pas veel later tot bloei zijn gekomen."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 21:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 21:33   #1954
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval men heeft op de tempelberg nooit bewijzen kunnen vinden van de Eerste Tempel. De enige bronnen van de Eerste Tempel zijn de bijbelse bronnen.


Maar er is een andere mogelijkheid. Een andere hypothese. De Joden vóór hun ballingschap zullen wellicht een tempel gehad hebben voor hun god (of... voor hun goden!). Zoals vele volkeren die hadden voor hun goden. Het zal ook niet zo'n grote en impressionante tempel geweest zijn als deze waarover de bijbel spreekt. En of de bouwer ervan Salomo heette is nog maar zeer de vraag. Bovendien zou die Eerste Tempel niet gebouwd zijn op de Tempelberg.

Na de Babylonische gevangenschap hebben de Joden een Tweede Tempel mogen bouwen omdat de Eerste denkelijk verwoest was door de Babyloniërs. En deze is wel gebouwd geworden op de Tempelberg. Dat zou kunnen verklaren waarom men de Eerste Tempel niet kan vinden. De Tweede Tempel zou dus nooit op de Eerste Tempel zijn gebouwd. Jeruzalem heeft nog andere heuvels. O.m Zion.



Toemaatje.
"Er zijn weinig wetenschappelijke bewijzen voor het bestaan van een monarchie van Saul, David en Salomo. Het monotheïsme zou pas veel later tot bloei zijn gekomen."
Ik vraag mij soms of mensen op die links klikken en dan lezen wat er gevonden is?
Maar beter is Het Oosten, dat wij niet debatteren over tempels in het oosten.
Eerlijk, dat doet ons geen goed.

Religie draait dan ook niet rond het feit of die mensen daadwerkelijk leefde maar wat ze te zeggen hadden. En daar leren we veel meer van dan Het Oosten
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 21:55   #1955
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik vraag mij soms of mensen op die links klikken en dan lezen wat er gevonden is?
Maar beter is Het Oosten, dat wij niet debatteren over tempels in het oosten.
Eerlijk, dat doet ons geen goed.

Religie draait dan ook niet rond het feit of die mensen daadwerkelijk leefde maar wat ze te zeggen hadden. En daar leren we veel meer van dan Het Oosten

Ik weet niet. Alles heeft zo zijn belang op tijd en stond. A propos, u die zoveel waarde hecht aan de waarheidsgetrouwheid van de bijbel:

Psalmen 9 : 12
Zingt uw psalmen tot eer van Jahwe,
die zijn woonstede heeft op de Sion
,


Misschien ligt daar de Eerste Tempel ergens.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:06   #1956
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik weet niet. Alles heeft zo zijn belang op tijd en stond. A propos, u die zoveel waarde hecht aan de waarheidsgetrouwheid van de bijbel:

Psalmen 9 : 12
Zingt uw psalmen tot eer van Jahwe,
die zijn woonstede heeft op de Sion
,


Misschien ligt daar de Eerste Tempel ergens.
Is dat zo? Ik merk op dat jij er meer waarde aan hecht dan ik omdat je je op de letter vast pint maar weigert te zien welke geest er uit de doctrine kan komen. Het woord "geest" triggert u al tot een heel debat zonder het woord in de context te benaderen. Vermoeiend
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:10   #1957
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is dat zo? Ik merk op dat jij er meer waarde aan hecht dan ik omdat je je op de letter vast pint maar weigert te zien welke geest er uit de doctrine kan komen. Het woord "geest" triggert u al tot een heel debat zonder het woord in de context te benaderen. Vermoeiend
Misschien is uw context niet de mijne. Maar goed, we zullen deze discussie maar afsluiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2020 om 22:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:46   #1958
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Misschien is uw context niet de mijne. Maar goed, we zullen deze discussie maar afsluiten.
Hier :
https://m.youtube.com/watch?v=eFPeX4iNvC4

Koningschappen worden besproken en ook Cyrus komt aan bod. Maar pint u daar niet op vast; zie deze tijdperken en laat het verleden los. Het zijn voorbeelden voor deze tijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 23:48   #1959
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je gelooft dus in iets: dat toeval ervoor zorgt dat er leven ontstaat. Puur geloof.
Nee, fysica.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 23:50   #1960
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Nee, fysica.
Daarom dat het nog steeds niet empirisch kan worden vastgesteld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be