Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2022, 14:41   #21
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Vandaag verloor de Bitcoin meer dan 7% en noteerde onder de 43.000 dollar.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 12:05   #22
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Bitcoin crasht door het afsluiten van het www in Kazachstan
Als je ziet wat een klucht het minen feitelijk is...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 12:53   #23
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Bitcoin crasht door het afsluiten van het www in Kazachstan
Als je ziet wat een klucht het minen feitelijk is...
Wacht maar tot de beurzen door hun steunpunten zakken.
Dan zie je doorgaans een vlucht van risicokapitaal naar veilige havens.
Want in tegenstelling tot wat de believers geloven, is crypto geen hedge tegen een recessie, maar eerder een uitspatting van een algemene zeepbel.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2022, 13:38   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Bitcoin crasht door het afsluiten van het www in Kazachstan
Als je ziet wat een klucht het minen feitelijk is...
Dat zijn zo van die totaal ongefundeerde correlaties die als oorzakelijk verband gegeven worden he. Als je naar de (log schaal) evolutie kijkt van bitcoin (en dus ook grosso modo gans de cryptomarkt) en die gaat zelfs verder terug dan 2014, dan zie je dat er een mechanisme in zit, waarbij je een sterke stijging hebt, dan een twijfelachtige periode, dan een daling die niet zo diep gaat als de vorige top, en dan weer een langzaam aanzetten tot een volgende stijging.

De vroege geschiedenis had dat al:

https://www.buybitcoinworldwide.com/price/

Het is inderdaad deze keer wat anders met een double top. Is die tweede bult gewoon een lichtjes andere versie van de hobbelige periode na een piek, of is het deze keer echt anders ? Ik denk niet dat het in grote lijnen anders zal gaan dan gewoonlijk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot at 2022-01-07 13:39:18.png‎
Bekeken: 54
Grootte:  51,7 KB
ID: 115534  


Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 13:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 20:38   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Nochtans heeft geen enkele mutatie totnogtoe enige impact gehad op de economische productie en consumptie in de samenleving.
De nazi's wel, met hun terreur.
In die mate dat ze na 10 jaar stabiele prijzen, fel tegen hun goesting, erin geslaagd zijn om mensen toch meer te doen vragen en betalen.
Centrale planning, op zijn lelijkst.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 13:09   #26
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn zo van die totaal ongefundeerde correlaties die als oorzakelijk verband gegeven worden he. Als je naar de (log schaal) evolutie kijkt van bitcoin (en dus ook grosso modo gans de cryptomarkt) en die gaat zelfs verder terug dan 2014, dan zie je dat er een mechanisme in zit, waarbij je een sterke stijging hebt, dan een twijfelachtige periode, dan een daling die niet zo diep gaat als de vorige top, en dan weer een langzaam aanzetten tot een volgende stijging.

De vroege geschiedenis had dat al:

https://www.buybitcoinworldwide.com/price/

Het is inderdaad deze keer wat anders met een double top. Is die tweede bult gewoon een lichtjes andere versie van de hobbelige periode na een piek, of is het deze keer echt anders ? Ik denk niet dat het in grote lijnen anders zal gaan dan gewoonlijk.



Bitcoin onder de 39.000 dollar = -7%
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 14:05   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Bitcoin onder de 39.000 dollar = -7%
Het zal hopelijk heel goed dalen, kunnen we bijkopen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 16:26   #28
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

En ook nog wat ethereum bijkopen seffens
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 21:39   #29
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

• Cryptocrash: De belangrijkste cryptomunten donderden fors lager in de recente handel. Bitcoin verloor ruim 7 procent in een dag en Ethereum (Ether) zelfs 8 procent. Een duidelijke verklaring is er niet meteen. Daarom schrijven sommige waarnemers deze val toe aan de recente verliezen op Wall Street, die op hun beurt ingegeven zijn door het verstrakkende geldbeleid van de Amerikaanse centrale bank. De Russische centrale bank hintte eerder deze week wel op een verbod op het gebruik en het delven van Bitcoin. Ook een topman van de Europese toezichthouder ESMA pleitte om ecologische redenen voor een verbod op het minen van de cryptomunt. (Meer bij onderwerp #4 en #6) (Business AM)
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 21:42   #30
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

De Amerikaanse Federal Reserve bracht dinsdag een witboek uit voor een eigen digitale centrale bankmunt (CBDC). Zo wil de Fed de discussie over een digitale dollar op gang brengen. In het Fed-document is er sprake van een “tussenmodel” voor CBDC’s, waarbij banken en betaalbedrijven een rekening of digitale portemonnee zouden moeten creëren bij de Fed. Volgens het huidige idee van de Fed zou er dus sprake zijn van een hypercentralisatie van financiën, waarbij het instituut het volledige overzicht over transacties in handen zou kunnen krijgen. (Business AM)
• Fed brengt witboek voor digitale dollar uit: wat staat er in die blauwdruk?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 21:45   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zal hopelijk heel goed dalen, kunnen we bijkopen
To catch a falling knife.
Tricky business.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 22:21   #32
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zal hopelijk heel goed dalen, kunnen we bijkopen
BTC gedraagt zich de laatste tijd zoals een hoog beta aandeel. hypergevoelig de markt volgen.

Eind november gaf BTC een short signaal en hier heb ik ook een hele hoop put optie chains lopen op Marathon Digital Holdings (bitcoin miner, prijs aandeel volgt +/- bitcoin) die maar blijven printen.
BTC op weg naar de 12K-15K range imho (-80% top)
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 23:55   #33
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ik had wat (milli)coins gekocht begin dit jaar, na de grote drop, en na studie van de pers die zei dat ctypto's een grootse toekomst hadden in 2022.
Niet zoveel geld, een paar honderd euro, verdeeld over 3 coins.
Ik heb mijn 20% verlies nu maar genomen.
Normaal betekent dat, dat ze nu weer zullen gaan stijgen. 't is misschien het moment om te kopen dus.
(afijn voorlopig droppen ze nog)
Merkwaaridig is wel hoe synchroon die 3 coins die ik had bewegen. Dat lijkt gewoon een computerprogramma dat voor alleman hetzelfde berekent.
Een experiment dat mislukt is. Ik had beter eens naar de hoeren gegaan of wat bakken bier gekocht voor dat verdampte geld.
Moet niet denken dat er mensen zijn die daar recent hun spaarcenten in gestoken hebben.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 januari 2022 om 23:56.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 00:16   #34
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik had wat (milli)coins gekocht begin dit jaar, na de grote drop, en na studie van de pers die zei dat ctypto's een grootse toekomst hadden in 2022.
Niet zoveel geld, een paar honderd euro, verdeeld over 3 coins.
Ik heb mijn 20% verlies nu maar genomen.
Normaal betekent dat, dat ze nu weer zullen gaan stijgen. 't is misschien het moment om te kopen dus.
(afijn voorlopig droppen ze nog)
Merkwaaridig is wel hoe synchroon die 3 coins die ik had bewegen. Dat lijkt gewoon een computerprogramma dat voor alleman hetzelfde berekent.
Een experiment dat mislukt is. Ik had beter eens naar de hoeren gegaan of wat bakken bier gekocht voor dat verdampte geld.
Moet niet denken dat er mensen zijn die daar recent hun spaarcenten in gestoken hebben.
Als je het synchroon bewegen tussen coins merkwaardig zou vinden, zou ik je aanraden om eens te bekijken hoe er een correlatie bestaat in beurskoers tussen - pak 'm beet - 95% van alle bedrijven binnen een bepaalde sector (die op een US beurs staan genoteerd) en dit tot op de minuut.

Dit zijn gewoon computeralgoritmes van grote jongens die autonoom leidende indexen (of in het geval van crypto de BTC) volgen en zodoende ook handelen. Het is dus gewoon ook een computerprogramma.

Wanneer iemand afkomt met 'een grootse toekomst' voor een crypto, beware of the pump&dump.

Als ik een gok mag maken voor 2022: Er gaan veel -vooral jonge- crypto 'investeerders' traantjes laten en hun geld verliezen in een cryptocorrectie die gelijk gaat lopen met de bekende beurs indexen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 00:22   #35
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Bij de coins is de synchroniciteit zowat op de seconde na. Natuurlijk heb je ook op de beurs tendenzen. Maar kijk naar Ethereum en bitcoin, en die volgen elkaar in real time. (toch gedurende de laatste 3 weken of zo, sinds ik het volg) Alsof de aandelen van BNP, KBC, ING en Dexia perfect synchroon zouden zwemmen.
Creepy.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 22 januari 2022 om 00:26.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 01:01   #36
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Bij de coins is de synchroniciteit zowat op de seconde na. Natuurlijk heb je ook op de beurs tendenzen. Maar kijk naar Ethereum en bitcoin, en die volgen elkaar in real time. (toch gedurende de laatste 3 weken of zo, sinds ik het volg) Alsof de aandelen van BNP, KBC, ING en Dexia perfect synchroon zouden zwemmen.
Creepy.
Dat betekent dat de beta waarde van de crypto's hetzelfde zouden zijn. Aandelen (van vooral Amerikaans genoteerde) banken volgen ook allemaal hetzlfde patroon tenzij er een fundamentele gebeurtenis is. KBC, ING, Dexia en BNP zullen ook grotendeels hetzelfde reageren op zaken die niet rechtstreeks tot de bankenwereld betrekking hebben of die niet tot een specifieke bank betrekking heeft.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 09:38   #37
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
• Cryptocrash: De belangrijkste cryptomunten donderden fors lager in de recente handel. Bitcoin verloor ruim 7 procent in een dag en Ethereum (Ether) zelfs 8 procent. Een duidelijke verklaring is er niet meteen. Daarom schrijven sommige waarnemers deze val toe aan de recente verliezen op Wall Street, die op hun beurt ingegeven zijn door het verstrakkende geldbeleid van de Amerikaanse centrale bank. De Russische centrale bank hintte eerder deze week wel op een verbod op het gebruik en het delven van Bitcoin. Ook een topman van de Europese toezichthouder ESMA pleitte om ecologische redenen voor een verbod op het minen van de cryptomunt. (Meer bij onderwerp #4 en #6) (Business AM)
"ThE pErFeCt HeDgE!"
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 10:30   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
To catch a falling knife.
Tricky business.
Nee, natuurlijk niet. Een jaar of twee jaar of zo wachten. Het patroon begint toch nogal repetitief te worden bij bitcoin he.

Het moeilijkste is telkens te schatten wanneer je moet VERkopen. Ik laat mij telkens vangen en verkoop een beetje te vroeg. Deze keer zat ik juist, maar dat kwam door andere omstandigheden.

De vraag is waar de volgende bodem zal zijn. Ergens rond de 15 kEuro ? Of lager ? Of zo laag niet ? Het zou me verwonderen dat we nog een ferme opstoot hebben in de nabije toekomst, maar met bitcoin weet je nooit.

Het lijken eerder lange golven te zijn, he. Nu ja, het gevaar is natuurlijk dat wanneer een patroon te duidelijk wordt, het te gemakkelijk geexploiteerd kan worden - maar golven van 3 - 4 jaar zijn meestal redelijk "veilig" omdat mensen een veel te kort geheugen hebben en rap winst willen zien, of rap panikeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 13:09   #39
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Een jaar of twee jaar of zo wachten. Het patroon begint toch nogal repetitief te worden bij bitcoin he.

Het moeilijkste is telkens te schatten wanneer je moet VERkopen. Ik laat mij telkens vangen en verkoop een beetje te vroeg. Deze keer zat ik juist, maar dat kwam door andere omstandigheden.
Ik neem doorgaans winst bij 3R tot 5R, waarbij R het risico is dat ik bereid ben te nemen, oftewel het verschil tussen het instapmoment en het moment dat ik mijn verlies neem.

Op die manier hoef ik maar 25% juist te zitten om het hoofd boven water te houden.

En ja, soms zie je dan dat het blijft doorstijgen naar 6R, maar je kan altijd terug instappen bij de volgende dip, die het misschien terug tot op 4R brengt.
Dat scenario waarbij je dan 1R misloopt doet zich veel minder vaak voor dan dat het van 3R terug naar beneden duikt waarbij je blij bent dat je de winst hebt genomen.
Of anders gezegd, 6R bewegingen doen zich minder vaak voor dan 3R bewegingen. Ik pak liever 20 3R bewegingen dan 3 6R bewegingen.

Het grote voordeel van te rekenen in R-units is dat je elke trade met elkaar kan vergelijken ongeacht de koers nu op $100 ligt of op $1000.

Alleen bij volatiele stocks wil dat wel eens tegenvallen omdat die -1R (verlies) makkelijk -2R (of meer) kan worden als het aandeel naar beneden gapt.

Citaat:
De vraag is waar de volgende bodem zal zijn. Ergens rond de 15 kEuro ? Of lager ? Of zo laag niet ? Het zou me verwonderen dat we nog een ferme opstoot hebben in de nabije toekomst, maar met bitcoin weet je nooit.
Ik probeer nooit te bodemvissen, maar wacht op een duidelijke reversal (door de key-pivots), TENZIJ bij een dubbele bodem (of top). Dan heb je bijna minstens 75% kans om het bij het rechte eind te hebben.
In dat geval verdubbel ik meestal de initiële investering.

Citaat:
Het lijken eerder lange golven te zijn, he. Nu ja, het gevaar is natuurlijk dat wanneer een patroon te duidelijk wordt, het te gemakkelijk geexploiteerd kan worden - maar golven van 3 - 4 jaar zijn meestal redelijk "veilig" omdat mensen een veel te kort geheugen hebben en rap winst willen zien, of rap panikeren.
Intra-trend swings vinden vaak plaats rond de voor de hand liggende trendlijnen, maar een trend-reversal haast altijd bij de key pivot-points.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 22 januari 2022 om 13:17.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 13:36   #40
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Zou men de gebruiksmogelijkheden niet beter aan banden leggen? Zulke (anti-)speculaties werken ondermijnend.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be