Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2021, 15:01   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Mijnheer Van Ranst, ik beschuldig u regelrecht van racisme en meer specifiek van Jodenhaat omdat u de Joodse staat “ge- out singled” hebt op basis van selectieve discriminatie.

Wagner was een verstokte Jodenhater, doch een subliem componist. Met zijn muziek als achtergrond werden honderdduizenden Joden (en zigeuners, homoseksuelen) naar de gaskamer geselecteerd. Mag men daarom zijn muziek niet meer beluisteren? Ik denk van wel! Muziek is in alle opzicht universeel. Mag men zijn racistische theorieën ook verspreiden? Zeker niet!

Mijnheer Van Ranst mag op medisch vlak een uitstekend vorser zijn, en zijn publicaties zijn wellicht de moeite waard om zich erin te verdiepen. Geeft het hem daarom het recht om, misbruik makend van zijn status – en dat is in zijn geval geen woordspeling – het virus van de Jodenhaatte verspreiden? En dat, onder zijn nieuw gemuteerde vorm: men is niet meer antisemitisch, dat mag (nog) niet… antizionistisch is ‘cool’.

Maar als men met de verpakking antizionisme een lading exclusieve standaarden hanteert tegen een Volk en Staat die men jegens geen enkel ander Volk of Staat hanteert, dan heeft men hier met regelrechte discriminatie en racisme te maken.

Hebt u, mijnheer Van Ranst, opgeroepen, tot boycot van Amerikaanse producten telkens er talloze onschuldige burgers in Afghanistan en Pakistan platgebombardeerd werden?

Hebt u, mijnheer Van Ranst, opgeroepen tot een boycot van de NATO landen die actief vanuit de lucht en passief op het terrein, de burgerbevolking in de Balkan hebben afgeslacht?

Hebt u, mijnheer van Ranst, opgeroepen tot boycot van China, wegens de bezetting en de niet aflatende verkrachting van de burgers van Tibet?

Hebt u, mijnheer Van Ranst, uw stem laten horen tegen Rusland dat dagelijks de zoveelste slachting, rechtstreeks of onrechtstreeks in de Oekraïne verricht?

Hebt u, mijnheer Van Ranst, Syrië en Hezbollah openlijk en zonder terughoudendheid, veroordeeld voor hun misdaden?

Hebt u, mijnheer Van Ranst, uw verbolgenheid in een krant laten publiceren voor wat er in Irak gebeurt?

Hebt u, mijnheer Van Ranst, publiekelijk geprotesteerd tegen de slachtingen in onze gewezen kolonies in Afrika?

Hebt u, mijnheer Van Ranst ….de lijst is nog lang mijnheer. Ellenlang de lijst van WERKELIJKE misdaden tegen de menselijkheid, waar u blijkbaar selectief stom voor blijft!

Dat het Israëlisch vernuft een middel heeft gevonden om de poging tot moord (meer dan 3000 Hamas raketten) te verhinderen, doet niets af aan de ernst van deze verfoeilijke daad.

U valt onder deze categorie zoals die omschreven werd in de laatste richtlijnen van de Verenigde Naties en door de speciale rapporteur gehanteerd worden om antisemitisme te definiëren. Mijnheer Van Ranst, u hebt mij, als Jood, arts, burger, geboren en getogen in Antwerpen diep gekwetst.

Ik dacht dat Jodenhaat uit onze samenleving voor altijd verbannen was.

Het monster is uit de fles en u, mijnheer Van Ranst hebt uw geweten laten wegvreten door een oeroud vergif. Zoals in de Middeleeuwen de Joden schuldig waren aan opzettelijke verspreiding van de pest en het vergiftigen van de waterputten, zijn het weer de Joden die, volgens u, mijnheer Van Ranst, de enige schuldigen zijn voor wat er in Gaza en Israël gebeurt.

Mijnheer Van Ranst (en consoorten), u bent de zoveelste “USEFUL IDIOT” of Idiote Intellectueel en “morele narcissist” die zich door de “vredelievende” Islam laat strikken. De Joden zijn altijd schuldig en de Palestijnen steeds de slachtoffers, wat ze ook doen.

Ik wacht tot u met de klassieke repliek van alle “salonsfähige” Jodenhaters gaat afkomen : “ik tel zelf veel Joodse vrienden”. Bent u, mijnheer Van Ranst, gedreven door een obscuur schuldgevoel tegenover de Joden waardoor u per se wil aantonen dat ze niet beter zijn dan de nazi’s en daarom hun lot (de Holocaust) verdienden?

Waar u stelt dat België niet langer neutraal mag blijven, kan ik uw stelling bijtreden. Het wordt immers tijd dat België de dubbele oorlogsmisdaden van Hamas, nml. raketten afvuren vanachter al dan niet instemmende Palestijnse burgers, op onschuldige – zeker niet instemmende – Israëlische burgers. En ENKEL op burgers!

Ook vind ik het ergens betreurenswaardig dat u geen kijkje ter plekke kan geven in minsten twee UNWRA-scholen die als opslagplaats voor langeafstandsraketten dienst deden (dixit UNWRA zélf in een officiële persmededeling). Wat denkt u, mijnheer Van Rans over de “picknick” in Syrië en Irak? Zal u ook hier de term Syriëcaust of Irakcaust gebruiken?

Ik ben nog lang niet uitgepraat, mijnheer Van Rast, maar ik geloof dat ik nu beter te doen heb dan u van repliek te dienen voor verderfelijk initiatief.

Ik, mijnheer Van Ranst, moet nu patiënten gaan helpen.

Oh ja…nog een laatste verduidelijking, MIJNHEER Van Ranst…ik heb u opzettelijk niet aangeschreven als Dokter…Ik walg namelijk alleen al bij de gedachte dat ik als arts ooit met u maar iets te maken zou kunnen hebben.

Uw niet toegenegene,

Dr. Benny Scharf


https://joodsactueel.be/2014/08/10/j...arc-van-ranst/

Een open brief van Marc Van Ranst van 2014. Als meneer zich tussen de feestdagen zichzelf op stang jaagt in een twitteroorlog met verkozen politici zoals de maatschappelijke dreiging van zijn verbeelde salsa-epidemie wel meevallen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 15:02   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is niet verboden. Tömmchen mag dat gerust aandoen in het parlement. Zolang hij dat niet in verband brengt met de Holocaust.
Dwaze veronderstelling.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 17:57   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is appelen met citroenen vergelijken.
En wie zijn dan de appelen en wie de citroenen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 december 2021 om 17:57.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 00:51   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aangezien die hier toch al wel een hele poos geleden een ban kreeg, kun jij dat als nieuw lid sinds september 2021 onmogelijk weten.
Ik wist niet dat je lid moet zijn om mee te lezen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 01:17   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aangezien die hier toch al wel een hele poos geleden een ban kreeg, kun jij dat als nieuw lid sinds september 2021 onmogelijk weten.
Klikspaan. Bah
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 december 2021 om 01:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 09:30   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Volgende zomaar even volledig terzijde zijnde:

Waarom de islam vrijheid van godsdienst verbiedt
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be