Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2022, 13:09   #1
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard De Grote Corona Troostdraad voor Vaccinwappies

Nu onze vaccinwappies hun verhaal zienderogen zien afbrokkelen, is het kommer + kwel + afzien in de kelders waar ze al twee jaar verschanst in zitten (mét mondmasker, mag ik hopen). Met pijn in het hart moeten we toekijken hoe ze strompelend op hun laatste krukken elkaar pogen op te vrolijken, zoals in dit schrijnende bericht en volgende.

Omdat wappies goedaardige mensen zijn (altijd geweest) wil ik hier een draad opstarten waarin deze toekomstige verschoppelingen van de maatschappij troost kunnen vinden in berichten over dwangvaccinatie en uitsluiting van hun recalcitrante medeburgers.

Ik wil hier zelf openen met dit hoopgevende bericht van onze Panda.

Komaan vrienden, laat u gaan. En ik wil hier alleen goed nieuws voor de vaccinwappies zien hé!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 14:13   #2
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Ze mogen dood neervallen, de force-vaxxeurs. Van het frequent gebruik van vaccins, door de bliksem, of door ouderdom. Could not care less.

Dat ik geen geweld wil gebruiken, mag dan als "goed nieuws" worden beschouwd.

Of alle ontwaakte bevolking zo denkt, weet ik niet.......
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 januari 2022 om 14:14.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 14:15   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ze mogen dood neervallen, de force-vaxxeurs. Van het frequent gebruik van vaccins, door de bliksem, of door ouderdom. Could not care less.

Dat ik mijne longrifle ni pak, mag dan als "goed nieuws" worden beschouwd.

Of alle ontwaakte bevolking zo denkt, weet ik niet.......
2,
Diegenen die anderen willen verplichten mogen wat mij betreft inderdaad hun laatste gevaccineerde adem uitblazen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 15:33   #4
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard Nieuwe versie van omikron in ons land die erin slaagt onder radar te blijven

Nieuwe versie van omikron in ons land die erin slaagt onder radar te blijven: “Vermoedelijk nóg wat beter in ontsnappen aan ons immuunsysteem”

Ik wens onze forumvaccinwappies veel sterkte!

Citaat:
Nieuwe versie van omikron in ons land die erin slaagt onder radar te blijven: “Vermoedelijk nóg wat beter in ontsnappen aan ons immuunsysteem”

Er doet een nieuwe sublijn van de omikronvariant de ronde in ons land. Naast BA.1 - die onze besmettingscijfers de jongste weken naar ongekende hoogten stuwde - blijkt nu ook haar zusje BA.2 bij ons opgedoken te zijn. Die nieuwe versie van omikron bleef aanvankelijk onder de radar omdat hij niet opgespoord kan worden met dezelfde techniek als BA.1. Volgens biostatisticus Tom Wenseleers (KU Leuven) komt de nieuwe sublijn waarschijnlijk uit India en vertoont ze vermoedelijk nog wat meer immune-escape.

Experts fronsten vorige week de wenkbrauwen toen het recentste rapport van het Nationaal Referentiecentrum binnenliep. Daarin stond te lezen dat de omikronvariant intussen goed was voor ongeveer 85 procent van de coronabesmettingen in ons land. Opmerkelijk, omdat modellen hadden voorspeld dat omikron rond de jaarwisseling al goed zou zijn voor 90 procent van de besmettingen. Delta leek dus beter stand te houden dan verwacht. Onder meer Dirk Ramaekers van de Taskforce Vaccinatie noemde de cijfers zaterdag tijdens een wekelijkse briefing “een verrassing”.

Volgens biostatisticus Tom Wenseleers speelt er echter iets anders. Het antwoord ligt bij BA.2, een nieuwe sublijn van de omikronvariant die er niet uitgehaald blijkt te worden met de techniek waarmee de originele sublijn BA.1 geïdentificeerd wordt, en daardoor verkeerdelijk als delta aanzien kan worden in de cijfers.
Wat is er precies aan de hand?

“Eigenlijk zijn er intussen al drie sublijnen van omikron ontdekt - BA.1, BA.2 en BA.3 - maar alleen de eerste twee zijn al in ons land gedetecteerd", vertelt Wenseleers . “BA.1 en BA.2 blijken redelijk afwijkend van elkaar en je ziet dat BA.2 aan een groei bezig is bij ons. Voorlopig gaat het wel nog om kleine aantallen. Een exact cijfer geven is moeilijk, want dat is afhankelijk van welke datasets je precies gebruikt.”

BA.2 komt vermoedelijk uit India. Daar is hij intussen bijna de enige variant. “Maar ook in andere landen is er een opmars te zien. In Denemarken bijvoorbeeld, waar hij al doorgestegen is tot meer dan 50 procent. Hij vertoont vermoedelijk nog een klein beetje meer immune-escape, maar voor de rest weten we er nog bijzonder weinig over. Vermoedelijk zullen de eerste nuttige data uit Denemarken komen. Met de data uit India moeten we opletten, omdat het een land is dat erg van ons verschilt. Zo is er een lagere vaccinatiegraad en een andere leeftijdsstructuur van de bevolking. Een beetje zoals je de situatie in Zuid-Afrika ook niet zomaar naar hier kan vertalen. Het is in elk geval te hopen dat BA.2 min of meer dezelfde eigenschappen heeft als BA.1.”

Waarom wordt BA.2 niet opgepikt in tests zoals BA.1?

Wenseleers: “BA.1 kan gedetecteerd worden als nevenresultaat van de PCR-tests die door de acht laboratoria van het Federaal Platform COVID Testing gebruikt worden. Bij de test worden drie genen ‘geamplificeerd’ (zeg maar ‘geweekt’ om te kunnen analyseren, red.) en in het geval van BA.1 laat het S-gen het daarbij afweten. Het werd een manier om BA.1 te onderscheiden van delta, waar het S-gen wél amplificeert. BA.2 blijkt zich op dat vlak echter te gedragen zoals delta: ook daar amplificeert het S-gen. Dat maakt dat als je de incidentie van omikron zou bepalen op basis van die ‘S-dropout’, dat je de gevallen van BA.2 foutief bij die van delta zou rekenen.”

Delta is dus verder op zijn retour dan gedacht?
Wenseleers: “Daar lijkt het toch op. En ik denk dat delta nog altijd aan het inkrimpen is. Het is wel de vraag of de variant ooit volledig zal verdwijnen en op termijn niet zal terugkeren. Dat heeft te maken met het feit dat omikron een variant met immune-escape is.”

Wetenschapper Alex Sigal van het Max Planck Institute for Infection Biology in Berlijn schreef pas nog een paper die aantoont dat een omikroninfectie een boost geeft aan je immuniteit en ook bescherming biedt tegen een herinfectie met delta. Maar dat blijkt alleen het geval als je gevaccineerd bent. “Voor wie niet gevaccineerd is, wekt een omikroninfectie maar heel beperkte immuniteit op, niet genoeg om een herinfectie met delta te voorkomen. Dan kan je een heropflakkering krijgen van delta. Je kan dan over de langere termijn afwisselende golvende krijgen of een co-circulatie van omikron en delta. Het is iets wat je verwacht door de beperkte kruisimmuniteit tussen omikron en delta. Dit is dus een extra argument om je te laten vaccineren. ”

Het is volgens Wenseleers nog te vroeg om die evolutie nu al te zien in de cijfers. Het gaat om een proces op de langere termijn, lees: over een periode van maanden. “Je ziet zoiets ook bij andere virussen”, vertelt hij. “OC43 is bijvoorbeeld een endemisch coronavirus dat een gewone verkoudheid veroorzaakt. Daar zien we ook dat er twee grote afwijkende lijnen zijn, die eigenlijk stabiel co-circuleren en behouden blijven in de populatie. Dat komt ook door een beperkte kruisimmuniteit. Ook bij influenza B zie je dat: twee grote lijnen die kunnen alterneren in opeenvolgende jaren en een beetje haasje over spelen.”

Is dat geen slecht nieuws? Komen we er dan nooit van af?

Wenseleers: “Het is niet wat we graag willen zien, maar het is ook niet het einde van de wereld. De ziekte-ernst zal immers wel altijd verder dalen. Het immuunsysteem van de mens raakt getraind. Dat zien we nu al. Bij nog maar 1 procent van de besmettingen is nog hospitalisatie vereist. De infecties worden altijd minder ernstig. Dat komt omdat we niet meer te maken hebben met een ‘naïeve populatie’. Mensen raken steeds beter bestand en worden minder ziek. Daar kunnen we blij mee zijn. Het percentage mensen dat nog in het ziekenhuis moet worden opgenomen, zal ook in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid verder dalen.”

Ook in het geval van delta? Want omikron is intrinsiek natuurlijk minder ziekmakend.
Wenseleers: “Dat is in elk geval de hoop, dat we ook beter tegen een nieuwe deltagolf bestand zullen zijn. Cellulaire immuniteit werkt over veel langere termijn en voorkomt in belangrijke mate ernstige symptomen.”

Er wordt daarnaast ook aan een nieuwe generatie vaccins gewerkt.
Wenseleers: “Dat klopt. Het gaat om vaccins die zowel werken tegen delta als tegen omikron. Pfizer denkt het vaccin in maart klaar te hebben, Moderna eerder tegen het najaar. Dat zou een scenario met twee samen circulerende varianten ook minder erg maken. Er bestaat natuurlijk altijd nog wel een mogelijkheid dat er nieuwe varianten met immune-escape opduiken, dat is niet van de baan. Maar nogmaals: we zien met omikron dat de ziekte-ernst opnieuw minder wordt.”

Dat is volgens de biostatisticus hoofdzakelijk gelinkt aan onze hoge vaccinatiegraad en boosters. “In het Verenigd Koninkrijk is de berekening gemaakt. Mocht de boostercampagne daar niet gebeurd zijn, dan zou de omikrongolf tot een piek in hospitalisaties geleid hebben die nog 25 procent hoger had gelegen dan de piek van de winter vorig jaar", zegt hij nog.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 15:56   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Rust in vrede en tot nooit meer, spuit jezelf vol nutteloze rommel en laat ons met rust.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 17:26   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 17:29   #7
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
Dat kan je toch kapot relativeren, net als de vorige 2 jaar en de heksenjacht op niet gevaccineerden
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 17:31   #8
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
Vraag aan de force-vaxxeurs eens waarom ze de laatste 2 jaar zo tekeer gingen tegen de free-choice-vaxxeurs?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 18:30   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
niet tegen gevaccineerden, tegen diegene die het manu militari willen verplichten voor iedereen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 18:52   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
Meent u dat het allemaal samenvalt: mensen die gevaccineerd zijn en mensen die achter coronamaatregelen staan die ongevaccineerden discrimineren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 19:51   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ook in Nederland hebben ze er genoeg van.

Ruim de helft wil de booster-shots niet meer en komt ze niet meer halen.

En dus kunnen passen en codes ook de boom in.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2022 om 19:53.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 20:04   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Meent u dat het allemaal samenvalt: mensen die gevaccineerd zijn en mensen die achter coronamaatregelen staan die ongevaccineerden discrimineren?
Stel je eerst de vraag wie uiteindelijk discrimineert. De overheid discrimineert omdat je zonder CST geen café binnen mag. Ondertussen is het voor de burger duidelijk dat de niet gevaccineerde geen gevaar is voor de gevaccineerde, ondanks wat ostentatieve wappie prietpraat op dit forum;
Ik verwacht versoepelingen voor de zomer begint. Politiek en wetenschappelijk kan je de huidige gang van zaken niet meer verkopen.
We leven niet in Frankrijk waar een Macron niets meer te verliezen heeft en toch in niemandsland zal verdwijnen.
Alle maatregelen verdwijnen als er geen agressieve virusvariant opduikt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 20:47   #13
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel je eerst de vraag wie uiteindelijk discrimineert. De overheid discrimineert omdat je zonder CST geen café binnen mag. Ondertussen is het voor de burger duidelijk dat de niet gevaccineerde geen gevaar is voor de gevaccineerde, ondanks wat ostentatieve wappie prietpraat op dit forum;
Ik verwacht versoepelingen voor de zomer begint. Politiek en wetenschappelijk kan je de huidige gang van zaken niet meer verkopen.
We leven niet in Frankrijk waar een Macron niets meer te verliezen heeft en toch in niemandsland zal verdwijnen.
Alle maatregelen verdwijnen als er geen agressieve virusvariant opduikt.
Versoepelingen voor de zomer begint? Gaan we nog een half jaar wegsmijten?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 20:56   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel je eerst de vraag wie uiteindelijk discrimineert. De overheid discrimineert omdat je zonder CST geen café binnen mag.
Natuurlijk, maar er zijn hier (en ook buiten dit forum) heel wat gevaccineerden die met een bijna overdadige wellust en gretigheid discriminerende maatregelen steunen en juichen. Meer zelfs, sommigen (onder wie een Pandareus) willen zelfs nog veel verder gaan en ongevaccineerden compleet in de tang nemen. Tot ze zich laten vaccineren, ongeacht of dat nu sanitaire winst oplevert of niet. Pandaman houdt er een haatdiscours op en kan daarvoor geen enkele sanitaire of medische grond voor aangeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 21:31   #15
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zo tekeer gaan tegen de gevaccineerden ?
Dat heb je niet goed gelezen. Gevaccineerde =/= vaccinwappie.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 10:43   #16
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vraag aan de force-vaxxeurs eens waarom ze de laatste 2 jaar zo tekeer gingen tegen de free-choice-vaxxeurs?
Omdat VDB er in geslaagd is ze behandelen gelijk ze een baby zijn tutteke afpakken. "Ge moogt niet meer meespelen tenzij ge een spuit laat zetten" en ze dringen om de eerste te zijn. Dat het een lepe schurk was wist ik al lang maar dergelijke sluwheid had ik er niet in gezien. (hoe het uiterlijk kan bedriegen) Ge moet de burgen niet IETS GEVEN... ge moet hem IETS AFPAKKEN dat hij graag heeft en dat ge dan later zonder gezichtsverlies kunt teruggeven.
En de onnozele burger kan zijn tutteke niet missen en gaat gelijk een hond op zijn gat zitten bedelen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 10:47   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Omdat VDB er in geslaagd is ze behandelen gelijk ze een baby zijn tutteke afpakken. "Ge moogt niet meer meespelen tenzij ge een spuit laat zetten" en ze dringen om de eerste te zijn. Dat het een lepe schurk was wist ik al lang maar dergelijke sluwheid had ik er niet in gezien. (hoe het uiterlijk kan bedriegen) Ge moet de burgen niet IETS GEVEN... ge moet hem IETS AFPAKKEN dat hij graag heeft en dat ge dan later zonder gezichtsverlies kunt teruggeven.
En de onnozele burger kan zijn tutteke niet missen en gaat gelijk een hond op zijn gat zitten bedelen.
Maar wie is echt de loebas geweest ? E. Gidius heeft gelijk he, het is Macron. Al de anderen zijn maar imitatoren. Macron begon met "nous sommes en guerre" en is ook de uitvinder van het tutteke afpakken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 11:04   #18
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Ik ben eigenlijk eens benieuwd naar ziekenhuisopnames en het gebruik van de IC bedden.

Het percentage besmet met Omikron
Het percentage gevaccineerd en besmet met Omikron
Het percentage niet-gevaccineerd en besmet met Omikron

ingedeeld per leeftijdsgroep.

Van ziekenhuis gesproken, daar hebben we ook weeral weken niks meer van gehoord. Is daar geen vuiltje aan de lucht ofzo?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 12:24   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar er zijn hier (en ook buiten dit forum) heel wat gevaccineerden die met een bijna overdadige wellust en gretigheid discriminerende maatregelen steunen en juichen. Meer zelfs, sommigen (onder wie een Pandareus) willen zelfs nog veel verder gaan en ongevaccineerden compleet in de tang nemen. Tot ze zich laten vaccineren, ongeacht of dat nu sanitaire winst oplevert of niet. Pandaman houdt er een haatdiscours op en kan daarvoor geen enkele sanitaire of medische grond voor aangeven.
Dat heb ik gemerkt. Ik stel mij wel al eens de vraag of het menens is of louter wat provocatie.
In de dagelijkse omgang ontmoet ik zo goed als geen mensen die niet gevaccineerden discrimineren, hoogstens bedenkingen hebben waarom iemand die belang heeft bij vaccinatie zich niet laat vaccineren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 12:25   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk eens benieuwd naar ziekenhuisopnames en het gebruik van de IC bedden.

Het percentage besmet met Omikron
Het percentage gevaccineerd en besmet met Omikron
Het percentage niet-gevaccineerd en besmet met Omikron

ingedeeld per leeftijdsgroep.

Van ziekenhuis gesproken, daar hebben we ook weeral weken niks meer van gehoord. Is daar geen vuiltje aan de lucht ofzo?
https://www.hln.be/buitenland/afdeli...rden~aa3c06a0/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be