Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 30 november 2004, 23:26   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Behangersclub beknot vrije meningsuiting!

De Vlaamse Behangersclub, recentelijk veroordeeld voor racisme, wil de vrije meningsuiting van Prins Filip beknotten.
Niet dat ze zich in het verleden nog niet ge-out hadden als fervente tegenstanders van de vrije meningsuiting, maar dit gaat werkelijk te ver.
Patriot! is offline  
Oud 30 november 2004, 23:27   #2
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Vlaamse Behangersclub, recentelijk veroordeeld voor racisme, wil de vrije meningsuiting van Prins Filip beknotten.
Niet dat ze zich in het verleden nog niet ge-out hadden als fervente tegenstanders van de vrije meningsuiting, maar dit gaat werkelijk te ver.
Ga je nog wat de idioot uithangen patriot?
Die belachelijke statements van die belachelijke belgicistjes toch.
Spolpoel is offline  
Oud 30 november 2004, 23:31   #3
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Vrije meningsuiting is nooit absoluut, zeker wanneer het gaat over een zaak van openbaar belang.
Stel dat een rechter tegen één van de partijen zou zeggen, u bent een monster. Dat kan niet, een rechter moet neutraal en onpartijdig zijn. Anders kan u hem laten wraken overigens. Dat geldt ook voor het Koningshuis (art. 88, art. 106 grondwet). Wanneer dit niet gebeurt komen er sancties zoals in art. 93.
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline  
Oud 30 november 2004, 23:32   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dat artikel gaat over de KONING. Hier gaat het over de PRINS. Dingen niet verwarren, he Belgenhater.
Patriot! is offline  
Oud 30 november 2004, 23:35   #5
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Wanneer u gelooft dat Filip nooit Koning zal worden is er geen enkel probleem, maar als hij dat wel is dan kan men teruggrijpen (bij nog meer schendingen van de neutraliteit) naar art. 93. Ik haat België niet, maar Filip moet over politiek zijn mond houden anders is er geen enkel argument meer om het koningshuis te behouden. Dan worden het partijdige buitenlandse reizen, partijdige kerstspeeches (wanneer hij Koning is),... Dat kan niet!
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline  
Oud 30 november 2004, 23:35   #6
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat artikel gaat over de KONING. Hier gaat het over de PRINS. Dingen niet verwarren, he Belgenhater.
So what? Die koningen en prinsen kunnen mijn reet kussen.
Spolpoel is offline  
Oud 30 november 2004, 23:37   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
So what? Die koningen en prinsen kunnen mijn reet kussen.
Das tenminste eerlijk. U heeft deze discussie wel verloren.
Patriot! is offline  
Oud 30 november 2004, 23:39   #8
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Das tenminste eerlijk. U heeft deze discussie wel verloren.
Pfffffffffffffff, Blubber-logica.
Geen wonder dat de BUB [size=7]NIETS[/size] betekent op politiek vlak.
Spolpoel is offline  
Oud 30 november 2004, 23:40   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Pfffffffffffffff, Blubber-logica.
Geen wonder dat de BUB [size=7]NIETS[/size] betekent op politiek vlak.
Nog zo'n schitterend argument
Patriot! is offline  
Oud 30 november 2004, 23:41   #10
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?
instromaniac is offline  
Oud 30 november 2004, 23:42   #11
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Toch reageert u niet op mijn argumenten.
Oftewel kiest u Filip als geen troonopvolger oftewel moet hij zijn mond houden, wat kiest u?
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline  
Oud 30 november 2004, 23:42   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?

Iedereen weetr dat Vlaanderen niet op democratische wijze KAN afscheiden, omdat de mensen dat niet willen, dus uw argument vervalt.
Patriot! is offline  
Oud 1 december 2004, 00:05   #13
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

[quote=instromaniac]Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

QUOTE]

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?
Spolpoel is offline  
Oud 1 december 2004, 00:17   #14
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Ik herhaal :

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?
Spolpoel is offline  
Oud 1 december 2004, 00:22   #15
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik herhaal :

Hoe gaat de Fluppe zijn DREIGING hard maken Blubbers?
Deportatie van alle Vlaams-Nationalisten ? Folteringen? Executies? Vergassingen?
Zijn de Blubberkes een partijraad aan 't houden over hoe ze Flupke's DREIGING op een politiek correcte manier kunnen toelichten?
Of zijn ze hem nu de basics in kickboxen aan 't bijbrengen?
Spolpoel is offline  
Oud 1 december 2004, 00:34   #16
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Iedereen weetr dat Vlaanderen niet op democratische wijze KAN afscheiden, omdat de mensen dat niet willen, dus uw argument vervalt.
Als de Vlaamse partijen in de Federale Kamer dit beslissen, is dat dan niet in orde?
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 1 december 2004, 00:43   #17
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Yossarian: Als hij dat letterlijk gezegd heeft (heb het zelf nog niet gecheckd) is het inderdaad een straffe uitspraak. Maar slappe kost in vergelijking met de openlijke en persoonlijke bedreiging van rechters door het Vlaams Gevang.

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Yossarian: Niet overdrijven hé. "Het Volk" bestaat uit nog wat meer dan 1/4 van 1/2 = 1/8 van het land. En dan kan je je nog afvragen hoeveel VB-stemmers er echt te vinden zijn voor een splitsing.

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?

Yossarian: Que? Ik begrijp uw conclusie niet.
Yossarian is offline  
Oud 1 december 2004, 01:00   #18
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Vrije meningsuiting is nooit absoluut, zeker wanneer het gaat over een zaak van openbaar belang.
Stel dat een rechter tegen één van de partijen zou zeggen, u bent een monster. Dat kan niet, een rechter moet neutraal en onpartijdig zijn. Anders kan u hem laten wraken overigens. Dat geldt ook voor het Koningshuis (art. 88, art. 106 grondwet). Wanneer dit niet gebeurt komen er sancties zoals in art. 93.
Zeer goed. En daarom is het VB ook veroordeeld. Haat zaaien tegen bevolkingsgroepen mag inderdaad niet.
Hans1 is offline  
Oud 1 december 2004, 01:13   #19
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Meneertje vrije meningsuiting, heb je wel goed gelezen wat Filip heeft gezegd? "In ons land zijn er mensen, partijen zoals het Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen"

Dus, als het Vlaams Belang (let wel, ik sta helemaal niet achter die partij), op een democratische wijze Vlaanderen zou kunnen doen afscheiden, zal Filip daar een stokje voor steken? Dat is wat hij zegt niet? Besef je wel goed, meneer "vrije meningsuiting", dat hij dan ingaat tegen de wil van het volk, tegen de stem van het volk?

Jij gaat dan een beetje zagen over vrije meningsuiting terwijl je dierbare prince philippe openlijk stelt dat hij veel kiezers helemaal niet respecteert.
Jullie nemen dus maar alles graag blindelings aan, alles wat Le Prince zegt is dus juist. Onfeilbaarheid van het koningshuis iemand?
Het is de constitutionele plicht van de de koning om de nationale integriteit te verdedigen ! De kroonprins moet en mag zich op die taak voorbereiden.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 december 2004 om 01:13.
Hans1 is offline  
Oud 1 december 2004, 01:41   #20
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is de constitutionele plicht van de de koning om de nationale integriteit te verdedigen ! De kroonprins moet en mag zich op die taak voorbereiden.
Als den Duits nog eens binnenvalt, mag hij dat doen. Zich bemoeien met beslissingen, genomen door een meerderheid van het parlement (defederalisering Buitenlandse Handel) of politieke partijen aanvallen is een ander paar mouwen...
zorroaster is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be