Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2016, 15:21   #5281
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
60 miljoen doden in de Sovjet-Unie zeg je... Je moet weten dat er toen 150 miljoen mensen woonden in de Sovjet-Unie, en in de jaren 80 woonden er 350 miljoen. De gemiddelde levensduur steeg in dezelfde periode van gemiddeld 45 jaar naar gemiddeld 70 jaar door betere gezondheidszorg, voeding, etc. 25 miljoen kwamen om door de inval van Hitler.
Do the math...
Ik heb "the math" gedaan. Zo ben ik op die 60 miljoen gekomen.

Citaat:
In Cuba is niemand ondervoed.
Unicef denkt daar anders over...


Citaat:
Cuba was een derde wereld land onder Batista, nu heeft het een hogere levensstandaard dan sommige Europese landen.

In 1953, the average Cuban family only had an income of $6.00 a week, and only a third of the homes had running water.
In België was dat toen overigens niet anders.

Maar het opvallende is dat Cuba in die tijd ook al bij de beste was wat levensverwachting betrof, en geletterheid. En het land had een groot aantal kranten, radiozenders en tv stations. Allemaal (op een handvol na) gesloten door Castro.


Citaat:
Dus volgens U was Cuba geen derde wereld land voor Castro?
De cijfers van maddison liegen er trouwens niet om, Cuba had eind jaren 50 een lagere levensstandaard dan Guatemala.
http://www.worldeconomics.com/Data/M...GDP%20Data.efp
Nu de hoogste levensstandaard van Latijns-Amerika na Argentinië en Chili.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index
Dit is een typische truuk van jouw.

Voor 1950 gebruik je GDP, en voor nu HDI... De relevantie van een statistiek hangt dus volledig af van hoe ze in je betoog past...

Echter als je de HDI voor Cuba van 1950 zou berekenen dan kwam je toen waarschijnlijk hoger uit dan België in dezelfde periode...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 15:28   #5282
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
60 miljoen doden in de Sovjet-Unie zeg je... Je moet weten dat er toen 150 miljoen mensen woonden in de Sovjet-Unie, en in de jaren 80 woonden er 350 miljoen. De gemiddelde levensduur steeg in dezelfde periode van gemiddeld 45 jaar naar gemiddeld 70 jaar door betere gezondheidszorg, voeding, etc. 25 miljoen kwamen om door de inval van Hitler.
Do the math...
Ik heb "the math" gedaan. Zo ben ik op die 60 miljoen gekomen.

Citaat:
In Cuba is niemand ondervoed.
Unicef denkt daar anders over...


Citaat:
Cuba was een derde wereld land onder Batista, nu heeft het een hogere levensstandaard dan sommige Europese landen.

In 1953, the average Cuban family only had an income of $6.00 a week, and only a third of the homes had running water.
In België was dat toen overigens niet anders.

Maar het opvallende is dat Cuba in die tijd ook al bij de beste was wat levensverwachting betrof, en geletterheid. En het land had een groot aantal kranten, radiozenders en tv stations. Allemaal (op een handvol na) gesloten door Castro.


Citaat:
Dus volgens U was Cuba geen derde wereld land voor Castro?
De cijfers van maddison liegen er trouwens niet om, Cuba had eind jaren 50 een lagere levensstandaard dan Guatemala.
http://www.worldeconomics.com/Data/M...GDP%20Data.efp
Nu de hoogste levensstandaard van Latijns-Amerika na Argentinië en Chili.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index
Dit is een typische truuk van jouw.

Voor 1950 gebruik je GDP, en voor nu HDI... De relevantie van een statistiek hangt dus volledig af van hoe ze in je betoog past...
Maar let wel even op wat je doet. De cijfers van Madison die jij aanhaalt geven Guatamala een hoger GDP per capita dan Cuba.

Als je de HDI voor Cuba van 1950 zou berekenen dan kwam je toen waarschijnlijk hoger uit dan België in dezelfde periode...

Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: Als het voor de gewone Cubaan dan zo schitterend leven is in Cuba, waarom is er geweld nodig om ze te beletten van te vertrekken?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 16:35   #5283
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Beslissing van de NMBS top.
Omdat het onderhoud in handen was van Infrabel en omdat daar te weinig onderhoudsmensen waren.
Is toen overgegaan naar de privé maar die krijgen de roltrappen in Hasselt niet onderhouden en hersteld.

Vervolg voor Hasselt...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...33178914,d.d2s

De privé firma die instaat voor het onderhoud en herstellingen van de roktrappen krijgen de roltrappen niet hersteld in Hasselt.
De NMBS wel, 1 roltrap is hersteld en de andere roltrappen zullen hersteld worden in de loop van deze week dus...
wat de privé firma die instaat voor het onderhoud en herstelling niet voor elkaar krijgt, krijgt de NMBS wel voor elkaar.
Wie werkt er dus efficiënt?
Juist...
Ik heb gezocht, gezocht en gezocht.
Nergens kan ik lezen of horen dat de NMBS de roltrappen zelf hersteld heeft.

Wel heb ik ergens gelezen dat er offertes gemaakt zijn door een privé firma in versnelde procedure. Helaas kan ik dit niet terugvinden, waarschijnlijk was dat in het betalend gedeelte van HBVL.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 17:35   #5284
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Zwitser


Citaat:
Citaat:
Ik heb "the math" gedaan. Zo ben ik op die 60 miljoen gekomen.

maybe you'll be able to elaborate how exactly you came to those conclusions?


Citaat:
Unicef denkt daar anders over...
enige referentie?


Citaat:
In België was dat toen overigens niet anders.

Maar het opvallende is dat Cuba in die tijd ook al bij de beste was wat levensverwachting betrof, en geletterheid. En het land had een groot aantal kranten, radiozenders en tv stations. Allemaal (op een handvol na) gesloten door Castro.
onzin natuurlijk, U ontgoochelt me. In België verdiende een gemiddelde heus meer dan 48 dollar per maand...




Dit is een typische truuk van jouw.
Citaat:
Voor 1950 gebruik je GDP, en voor nu HDI... De relevantie van een statistiek hangt dus volledig af van hoe ze in je betoog past...
inderdaad maar dat is iets dat al heel lang in het westers betoog past, en het Westen al eeuwen toepast...



Citaat:
Citaat:
Maar let wel even op wat je doet. De cijfers van Madison die jij aanhaalt geven Guatamala een hoger GDP per capita dan Cuba.
nee hoor, je hebt zelfs niet gekeken.


Citaat:
Als je de HDI voor Cuba van 1950 zou berekenen dan kwam je toen waarschijnlijk hoger uit dan België in dezelfde periode...
Ik heb net een link gegeven dat 2 derden geen stromend water had in 1952... je ontgoochelt me opnieuw.


Citaat:
Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: Als het voor de gewone Cubaan dan zo schitterend leven is in Cuba, waarom is er geweld nodig om ze te beletten van te vertrekken?
Het blijft een derde wereld land met een bevolking voornamelijk van Afrikaanse origine, en het Amerikaanse embargo heeft natuurlijk schade berokkend. Iedereen in heel de niet-westerse wereld wil naar het Westen verhuizen. Dat is al 2 eeuwen zo. "The top of the food chain" in the mondiale economie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 17:46   #5285
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zwitser





maybe you'll be able to elaborate how exactly you came to those conclusions?




enige referentie?




onzin natuurlijk, U ontgoochelt me. In België verdiende een gemiddelde heus meer dan 48 dollar per maand...




Dit is een typische truuk van jouw.


inderdaad maar dat is iets dat al heel lang in het westers betoog past, en het Westen al eeuwen toepast...





nee hoor, je hebt zelfs niet gekeken.




Ik heb net een link gegeven dat 2 derden geen stromend water had in 1952... je ontgoochelt me opnieuw.




Het blijft een derde wereld land met een bevolking voornamelijk van Afrikaanse origine, en het Amerikaanse embargo heeft natuurlijk schade berokkend. Iedereen in heel de niet-westerse wereld wil naar het Westen verhuizen. Dat is al 2 eeuwen zo. "The top of the food chain" in the mondiale economie.
Het is natuurlijk erg dat het communistische regime wordt rechtgehouden door de dollars van de Cubaanse gemeenschap in Florida. Je weet wel, die mensen die het zo goed hadden in Cuba dat ze op gammele vlotjes de oversteek waagden. Heerlijk dat communisme.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:27   #5286
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb gezocht, gezocht en gezocht.
Nergens kan ik lezen of horen dat de NMBS de roltrappen zelf hersteld heeft.

Wel heb ik ergens gelezen dat er offertes gemaakt zijn door een privé firma in versnelde procedure. Helaas kan ik dit niet terugvinden, waarschijnlijk was dat in het betalend gedeelte van HBVL.
Natuurlijk heeft u dat ergens gelezen maar u kunt dit helaas niet terugvinden.
Versnelde procedure nu dat het in het nieuws is gekomen.
natuurlijk
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:29   #5287
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het is natuurlijk erg dat het communistische regime wordt rechtgehouden door de dollars van de Cubaanse gemeenschap in Florida. Je weet wel, die mensen die het zo goed hadden in Cuba dat ze op gammele vlotjes de oversteek waagden. Heerlijk dat communisme.
oh ja ,zeker een waardig antwoord op m'n post vol referenties en feiten... Maar ja, laat de simpelen van ziel in hun geloof...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:26   #5288
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Natuurlijk heeft u dat ergens gelezen maar u kunt dit helaas niet terugvinden.
Versnelde procedure nu dat het in het nieuws is gekomen.
natuurlijk
Geef me een link waar staat dat de NMBS de herstelling zelf uitgevoerd heeft!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:28   #5289
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Natuurlijk heeft u dat ergens gelezen maar u kunt dit helaas niet terugvinden.
Versnelde procedure nu dat het in het nieuws is gekomen.
natuurlijk
Daarvoor moet je op de NMBS schieten, een firma gaat niet ongevraagd offertes maken.

Jongens toch, en dat is afgevaardigde!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:15   #5290
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
oh ja ,zeker een waardig antwoord op m'n post vol referenties en feiten... Maar ja, laat de simpelen van ziel in hun geloof...
Citaat:
Het overmaken van dollars naar Cuba vanuit de VS bereikte in 2015 een recordhoogte, namelijk 3,3 miljard dollar, aldus een onderzoek van The Havana Consulting Group (THCG). Sinds de komst van Obama in 2008 in het Witte Huis zijn de dollartransacties – meestal door Cubaanse-Amerikanen – sterk gegroeid. Tussen 2008 en 2015 ging het om bijna 20 miljard dollar. Deze dollarstroom was in 2015 al groter dan de inkomsten voor Cuba uit nikkel, suiker, tabak, medicijnen of toerisme.

De 3,3 miljard aan dollarovermakingen waren in 2015 hoger dan de inkomsten uit andere belangrijke sectoren van de Cubaanse economie zoals de export van nikkel, suiker, tabak, medicamenten en de inkomsten uit het toerisme. Wie de financiële hulp en de materiële hulp (in de vorm van bijvoorbeeld huishoudelijke apparatuur, computers en kleding), erbij optelt komt tot een bedrag van 6,6 miljard dollar en ‘dat bedrag is groter dan de som van inkomsten uit de vijf belangrijkste economische activiteiten van het land, die samen 5,1 miljard dollar opbrengen’. De omvang van de dollartransacties naar Cuba was ook 1,95 maal groter dan het gemiddelde salaris van alle werknemers in het land samen.
Je moet het niet ver zoeken, het fenomeen is zeer goed gekend en zeer goed genegeerd door de liefhebbers van het communisme.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:23   #5291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Beslissing van de NMBS top.
Omdat het onderhoud in handen was van Infrabel en omdat daar te weinig onderhoudsmensen waren.
Is toen overgegaan naar de privé maar die krijgen de roltrappen in Hasselt niet onderhouden en hersteld.

Vervolg voor Hasselt...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...33178914,d.d2s

De privé firma die instaat voor het onderhoud en herstellingen van de roktrappen krijgen de roltrappen niet hersteld in Hasselt.
De NMBS wel, 1 roltrap is hersteld en de andere roltrappen zullen hersteld worden in de loop van deze week dus...
wat de privé firma die instaat voor het onderhoud en herstelling niet voor elkaar krijgt, krijgt de NMBS wel voor elkaar.
Wie werkt er dus efficiënt?
Juist...
Ik lees nergens wat u beweert. Mij lijkt het dan ook buiten kijf te staan dat u erop los fantaseert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:33   #5292
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees nergens wat u beweert. Mij lijkt het dan ook buiten kijf te staan dat u erop los fantaseert.
"Maar u kunt dat niet weten" zal wel volgen zo meteen...

Na raadplegen van mijn bronnen is het inderdaad opnieuw een privé firma die de herstelling zal uitvoeren. De NMBS heeft geen onderhoudspersoneel dat roltrappen kan herstellen, zo simpel blijkt het te zijn.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 23:44   #5293
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je moet het niet ver zoeken, het fenomeen is zeer goed gekend en zeer goed genegeerd door de liefhebbers van het communisme.
Vergelijkbaar met Dominicaanse republiek, Jamaica, etc.
Of met Marokko bij ons, zelfs Zuid-Italië. Derde wereldlanden die vlak bij rijke eerste wereld landen liggen, kennen dit fenomeen, Cuba is daarop geen uitzondering.
Enige verschil is dat deze landen niet te lijden hebben onder een Amerikaans economisch embargo, en dat burgers die zich op
Amerikaans grondgebied bevinden niet onmiddellijk Amerikaan worden zoals Cubanen. Moest men hetzelfde in België toepassen voor Noord-Afrikanen en Congolezen, dan zouden ze met miljoenen de middellandse zee oversteken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 04:29   #5294
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
onzin natuurlijk, U ontgoochelt me. In België verdiende een gemiddelde heus meer dan 48 dollar per maand...
48 Dollar dat was toen 2400 BEF. Zoveel meer was het gemiddelde maandloon in België toen ook niet. (Rond de 3500 als ik mij goed herinner, maar kan zo direct geen bron vinden.)
Overigens, het gemiddelde maandloon is nu in Cuba zo een 30$... Leve het communisme...

Citaat:
nee hoor, je hebt zelfs niet gekeken.
Jawel hoor. Voor de 1959 had Guatedmala in sommige jaren een hoger, in andere een lager GDP per catpita dan Cuba. In feite kan je stellen dat ze statistisch ongeveer even welvarend waren. Cuba presteerde wel beter op gebied van onderwijs, kultuur en gezondheid dan Guatemala toen (Cuba presteerde zelfs beter dan alle Zuid Europese landen toen).
Kijken we na 1959 dan doet Guatemala het beter dan Cuba in elk afzonderlijk jaar.
Kijken we naar heel Latijns Amerika dan zien we dat op 23 landen Cuba in de jaren 50 op plaats 9 of 10 stond, terwijl het na 1959 al heel snel in de staart terecht kwam, op plaats 20 of 21.
Vergelijken we met de Dominicaanse Republiek dan zien we iets interessants: in 1950 was het GDP per capita aldaar de helft van dat in Cuba. Nu is het hoger...
Maar ik denk dat je Cuba beter met Puerto Rico kan vergelijken.

Hoe dan ook, de cijfers van Madison ondersteunen jou stelling niet.



Citaat:
Het blijft een derde wereld land met een bevolking voornamelijk van Afrikaanse origine,
Wat heeft de Afrikaanse origine er mee te maken?
Citaat:
en het Amerikaanse embargo heeft natuurlijk schade berokkend.
Niet zo slim van Cuba dan van dat embargo over zich af te roepen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 06:13   #5295
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
"Maar u kunt dat niet weten" zal wel volgen zo meteen...

Na raadplegen van mijn bronnen is het inderdaad opnieuw een privé firma die de herstelling zal uitvoeren. De NMBS heeft geen onderhoudspersoneel dat roltrappen kan herstellen, zo simpel blijkt het te zijn.
U kunt dat niet weten want ...

Ik hoorde hetzelfde.
De NMBS heeft, via een versnelde procedure, privé firma's aangeschreven voor de herstelling. Omdat het een openbare aanbesteding is, moeten er minstens 3 firma's aangeschreven worden.
Een versnelde procedure is iets dat je hoogst uitzonderlijk mag of kan doen, je moet dan de hoogdringendheid bewijzen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:44   #5296
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb gezocht, gezocht en gezocht.
Nergens kan ik lezen of horen dat de NMBS de roltrappen zelf hersteld heeft.

Wel heb ik ergens gelezen dat er offertes gemaakt zijn door een privé firma in versnelde procedure. Helaas kan ik dit niet terugvinden, waarschijnlijk was dat in het betalend gedeelte van HBVL.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...33387755,d.d2s

AUB, u heeft het niet gevonden.
U had gewoon naar TV Limburg moeten kijken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:52   #5297
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...33387755,d.d2s

AUB, u heeft het niet gevonden.
U had gewoon naar TV Limburg moeten kijken.
De NMBS maakt meer geld vrij, maar nergens heeft men het er over dat de NMBS of het personeel zèlf de herstellingen heeft uitgevoerd. Het lijkt er dus op dat de NMBS teveel op z'n centen heeft gezeten en nu de prijs moet betalen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 12:46   #5298
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...33387755,d.d2s

AUB, u heeft het niet gevonden.
U had gewoon naar TV Limburg moeten kijken.
In welke minuut en seconde zegt de nieuwslezer dat de NMBS de herstellingen zelf uit zal voeren of uitgevoerd heeft.

Jongens toch, begreep je echt niet wat ik je vroeg?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 12:47   #5299
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De NMBS maakt meer geld vrij, maar nergens heeft men het er over dat de NMBS of het personeel zèlf de herstellingen heeft uitgevoerd. Het lijkt er dus op dat de NMBS teveel op z'n centen heeft gezeten en nu de prijs moet betalen.
Inderdaad, en de afgevaardigde begreep het alweer niet. En maar schieten op privé firma's.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 13:22   #5300
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, en de afgevaardigde begreep het alweer niet. En maar schieten op privé firma's.
De afgevaardigd begreep het wel want de afgevaardigde heeft naar het station van Hasselt gebeld en het antwoord op zijn vraag gekregen.
Het antwoord was...de NMBS medewerkers van Infrabel hebben een roltrap hersteld en de rest van de roltrappen komen deze week aan de beurt.
U bent slim genoeg om te weten welke vraag de afgevaardigde heeft gesteld.
En als u de vraag echt niet weet dan moet u het gewoon vragen.
En natuurlijk schieten op die privé firma, waarom niet?
U schiet ook op de NMBS medewerkers en de spoorbonden.
Die privé firma die instaat voor het onderhoud van die roltrappen krijgt de roltrappen niet hersteld maar wordt wel betaald voor het onderhoud van die roltrappen.
Maar zo iets noemen jullie efficiëntie.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be