Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2023, 12:19   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Waarom comeback Rutten slecht nieuws lijkt voor Vlaamse regering: “De timing van Somers’ vertrek blijft bizar”

Gwendolyn Rutten is voorstander van soepelere stikstofdoelstellingen en stelde zich in het verleden kritisch op tegenover omgevingsminister Zuhal Demir (N-VA). Tot grote irritatie van Demir. Wat zal Rutten doen nu ze deel uitmaakt van de Vlaamse regering? Voet bij stuk houden of haar visie bijschaven en meespelen met de groep?
https://www.hln.be/binnenland/waarom...izar~a29441b8/

EEN ding is zeker: Crootje dropte Rutten niet in de Vlaamse regering om er de eendracht te bevorderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:29   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/waarom...izar~a29441b8/

EEN ding is zeker: Crootje dropte Rutten niet in de Vlaamse regering om er de eendracht te bevorderen.
Als Rutten slim is stelt ze zich soepel op. Een geslaagde Vlaamse regering is immers een perfecte manier om De Croo af te slachten na de verkiezingen. Als ze zich voor De Croo zijn kar laat spannen zal ze immers zelf het eerste slachtoffer worden.

Maar of Rutten zo slim is, is natuurlijk zeer twijfelachtig. Deze zomer liet ze zich immers ook keihard gebruiken door De Croo.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:39   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Jij kent Rutten niet, Fox. Die weet héél goed wat ze doet. Zich achter de blauwe kopstukken scharen die het nuttigst voor haar zijn. En haar kar draaien als dat beter uitkomt.
Rutten is niet het soort dat zich tevreden stelt met een postje in de Vlaamse regering.
Mij maakt niemand wijs dat Rutten een politieke carriëre plant in de Vlaamse regering.
Zij heeft andere ambities. Maar die zitten er voor haar én haar partaai niet meer in.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:47   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Rutten is geen uil. Zij weet dat het afgelopen is met de VLD. Zij weet dat de tijden én de mensen veranderd zijn, maar niet haar partij.
Bovendien is zij ervan overtuigd dat haar manier van denken superieur is aan die van ALLE anderen.

Zij hield er rekening mee dat de Vlaamse onafhankelijkheid misschien dichterbij is dan "we" denken.

Ik hou er rekening mee dat ze zich voorbereid op een overstap naar de N-VA.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 november 2023 om 12:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:53   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Rutten is geen uil. Zij weet dat het afgelopen is met de VLD. Zij weet dat de tijden én de mensen veranderd zijn, maar niet haar partij.
Bovendien is zij ervan overtuigd dat haar manier van denken superieur is aan die van ALLE anderen.

Zij hield er rekening mee dat de Vlaamse onafhankelijkheid misschien dichterbij is dan "we" denken.

Ik hou er rekening mee dat ze zich voorbereid op een overstap naar de N-VA.
Dat zou voor een aantal VLD ers wel eens kunnen opgaan. Die gaan dus best ook niet teveel meer tegen den Bart zijn schenen stampen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:53   #26
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat heet: vooruitgang.
Ironisch vooruitgang, of achteruitgang verpakt als vooruitgang.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:58   #27
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk en zoiets is te vermijden.

DE grotere systeemfout is echter aan intensieve veeteelt te willen gaan doen in een dichtbevolkte regio als Vlaanderen waar ruimte en natuur enorm onder druk staan met als doel het buitenland te voorzien van vlees. DAT is de waanzin.
Waarom zegt men dat dan niet gewoon?
Beste Heren en Dames van de pers; goed nieuws; wij hebben een lapje grond gekocht in de graanschuur van Europa, Oekraïne van ongeveer 30.000km2.
Wij gaan daar nu ons eten produceren, en ook voor landen die dat niet kunnen wegens onvruchtbare grond, en er goed aan verdienen.
Als ge goesting hebt, betalen we onze landbouwers een ticketje enkel naar ginder (met uw belastingsgeld), en sturen hun zwaar materiaal met UPS of postNL na.
Zo, stikstofprobleem (althans hier) opgelost.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 november 2023 om 12:58.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:23   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ironisch vooruitgang, of achteruitgang verpakt als vooruitgang.
Ik weet het.
Mijn grootouders aan beide kanten waren boeren.

De koeien liepen in de weien achter de boerderij te grazen tijdens de dag.

Als ik daar mijn vakantie doorbracht ging ik mee met een "tante" die maar enkele jaartjes ouder was dan ik.

Zij hing de melkkruiken aan het stuur van haar fiets als ze de koeien in de wei ging melken. De melk werd thuis gezeefd en ging meteen rechtstreeks naar de bakkers die klant waren.
Ikzelf heb er liters van gedronken toen ik herstelde van een operatie.
Wat een geweldige tijd was dat!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:28   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet het.
Mijn grootouders aan beide kanten waren boeren.

De koeien liepen in de weien achter de boerderij te grazen tijdens de dag.

Als ik daar mijn vakantie doorbracht ging ik mee met een "tante" die maar enkele jaartjes ouder was dan ik.

Zij hing de melkkruiken aan het stuur van haar fiets als ze de koeien in de wei ging melken. De melk werd thuis gezeefd en ging meteen rechtstreeks naar de bakkers die klant waren.
Ikzelf heb er liters van gedronken toen ik herstelde van een operatie.
Wat een geweldige tijd was dat!

Allemaal leuk die ongepasteuriseerde melk tot je salmonella of E.colli en consoorten begint te drinken...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:30   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Rutten is geen uil. Zij weet dat het afgelopen is met de VLD. Zij weet dat de tijden én de mensen veranderd zijn, maar niet haar partij.
Bovendien is zij ervan overtuigd dat haar manier van denken superieur is aan die van ALLE anderen.

Zij hield er rekening mee dat de Vlaamse onafhankelijkheid misschien dichterbij is dan "we" denken.

Ik hou er rekening mee dat ze zich voorbereid op een overstap naar de N-VA.
dan zal ze nu toch niet teveel tegen Zuhal haar kar moeten rijden
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:31   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Politici die voedselonafhankelijkheid van een bevolking tegenwerken plegen hoogverraad.

Da’s mijn positie.
Vrouwen in de politiek : dat is ook nog niet alles.

Laatst gewijzigd door Boduo : 9 november 2023 om 13:33.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:45   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Allemaal leuk die ongepasteuriseerde melk tot je salmonella of E.colli en consoorten begint te drinken...
Als dat uit het koe beest komt in een proper recepient is daar niks mis mee.

Als vervolgens de koude keten gevolgd wordt is daar ook niks mis mee

de beste kaas en ijs bereidingen zijn immers ook met ongepasturiseerde melk.

Als je die melk in een vuile kan opvangt of eerst een halve dag in de zon laat staan is dat iets anders he.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 november 2023 om 13:45.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:49   #33
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Landbouw is zeer zeker een economische sector, maar als je 60 euro per varken moet subsidieren om die dat varken vervolgens voor 50 euro te exporteren naar het buitenland, dan stop je beter met het produceren van overschot

Nu ja, als uw stelling is dat NVA de landbouw in Vlaanderen weg wil, dan is elke discussie met overbodig. Met extremisten valt immers niet te discussieren en dat zijn overigens uw eigen woorden. Het is klaar en duidelijk dat het stikstofdossier u an sich weinig interesseert. Het enige belangrijke daarin is dat Rutten best zo ambetant mogelijk doet, zodat de aandacht van de federale fuckups weggaat. Qua cynische politiek kan dat alleszins tellen.
100% juist gezien !

Het betreft hier een reactie op de bamboe-knabbelaar.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 9 november 2023 om 13:50.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 13:54   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk en zoiets is te vermijden.

DE grotere systeemfout is echter aan intensieve veeteelt te willen gaan doen in een dichtbevolkte regio als Vlaanderen waar ruimte en natuur enorm onder druk staan met als doel het buitenland te voorzien van vlees. DAT is de waanzin.
Zet eens een stapje in de wereld. Onze lage landen zijn het vruchtbaarste van West-Europa. In Hongarije en Oekraïense gebieden heb je ook zeer rendabele vlaktes. De rest van Europa heeft hellende vlakken, geen goede potgrondlaag en erosiegrond.

De reden dat onze contreien dicht bevolkt zijn heeft niet enkel te maken met de havengebieden maar ook met de extreme vruchtbaarheid van onze gronden en ons gematigd 4 seizoenenklimaat.

Dankzij de dichte bevolking worden onze velden ook voorzien van voldoende co², stront en urine wat de groei van teelgewassen bevordert.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 14:01   #35
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zet eens een stapje in de wereld. Onze lage landen zijn het vruchtbaarste van West-Europa. In Hongarije en Oekraïense gebieden heb je ook zeer rendabele vlaktes. De rest van Europa heeft hellende vlakken, geen goede potgrondlaag en erosiegrond.

De reden dat onze contreien dicht bevolkt zijn heeft niet enkel te maken met de havengebieden maar ook met de extreme vruchtbaarheid van onze gronden en ons gematigd 4 seizoenenklimaat.

Dankzij de dichte bevolking worden onze velden ook voorzien van voldoende co², stront en urine wat de groei van teelgewassen bevordert.
Hallo !
Blue Sky had het over VEETEELT !
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 14:11   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Allemaal leuk die ongepasteuriseerde melk tot je salmonella of E.colli en consoorten begint te drinken...
Ik denk dat de boeren die vroeger hun melk onverwerkt dronken een betere darmflora hadden waar door ze beter beschermd waren tegen bacteriële infecties.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 14:11   #37
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Citaat:
Met de natuurherstelwet wil de Europese Commissie 10 procent van ons landbouwareaal opofferen.

CD&V stemt voor de verwerping
N-VA: stemt voor de verwerping
Open VLD is verdeeld: Hilde Vautmans is voor verwerping, Guy Verhofstadt tegen
Vlaams Belang: voor verwerping
Groen: tegen verwerping
Vooruit: tegen verwerping
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...telwet-straks/

Weet de OVLD nog wel wat ze wil !
In Europa is ze voor de Habitat regels ( dus tegen de verwerping ervan), in Vlaanderen bij monde Rutten tegen !
Hoe moet men met zo'n lieden besturen.
Het is waarschijnlijk inderdaad zo dat het enkel erop aankomt het plan van de VR onder leiding van N-VA stokken in de wielen te steken waarop Fox elders reeds wees.
Is N-VA voor dan OVLD tegen.
Is N-VA tegen dan OVLD voor.
Wat een bende chagrijnige loosers, die OVLD!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 9 november 2023 om 14:13.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 14:38   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Weet de OVLD nog wel wat ze wil !
In Europa is ze voor de Habitat regels ( dus tegen de verwerping ervan), in Vlaanderen bij monde Rutten tegen !
Hoe moet men met zo'n lieden besturen.
Het is waarschijnlijk inderdaad zo dat het enkel erop aankomt het plan van de VR onder leiding van N-VA stokken in de wielen te steken waarop Fox elders reeds wees.
Is N-VA voor dan OVLD tegen.
Is N-VA tegen dan OVLD voor.
Wat een bende chagrijnige loosers, die OVLD!
Rutten heeft laten horen dat ze haar schouders onder het stikstofakkoord zal zetten in de Vlaamse regering. De vraag is wat ze bedoelt met ergens haar schouders onder te zetten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 00:41   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Hopelijk speelt Rutten het hard: gelijke normen voor iedereen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 06:20   #40
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hopelijk speelt Rutten het hard: gelijke normen voor iedereen.
kan afhangen welke periode van de maaand
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be