Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2008, 22:45   #1
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard Leven erna...

Stel dat een meisje de kans krijgt om haar lichaam voor seksuele handelingen aan te bieden tegen een bepaalde vergoeding. En ze doet het dan ook, op regelmatige basis, met verschillende jongens/mannen. Het geld is handig meegenomen als "extraatje", waarmee ze zich luxe-voorwerpen kan veroorloven.

Maar op een dag heeft ze genoeg van de situatie of wordt ze door omstandigheden gedwongen om ermee te stoppen. Nu is mijn vraag: hoe groot is de kans dat ze een normale (serieuze) relatie met één man, zowel op psychisch als fysisch vlak, kan doen slagen na dat hele gedoe? En/of kan ze haar eventuele toekomstige partner dit soort zaken uit haar verleden beter verzwijgen?

Hoe maatschappelijk aanvaard is zoiets eigenlijk?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 22:54   #2
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Maatschappelijk zal 't een probleem zijn(we zijn niet in India!)
Persoonlijk voor haar en voor haar man? D�*t hangt véél af van hun respectievelijke karakters.
-Kan ze verder (zuiniger) leven zonder die financiële extras??
-Kan hij zich inhouden en haar niet haar verleden naar 't hoofd slingeren bij 't eerste meningsverschil?
Verzwijgen? Kan ze dat volhouden, zonder depressief te worden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 augustus 2008 om 23:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 22:57   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Stel dat een meisje de kans krijgt om haar lichaam voor seksuele handelingen aan te bieden tegen een bepaalde vergoeding. En ze doet het dan ook, op regelmatige basis, met verschillende jongens/mannen. Het geld is handig meegenomen als "extraatje", waarmee ze zich luxe-voorwerpen kan veroorloven.

Maar op een dag heeft ze genoeg van de situatie of wordt ze door omstandigheden gedwongen om ermee te stoppen. Nu is mijn vraag: hoe groot is de kans dat ze een normale (serieuze) relatie met één man, zowel op psychisch als fysisch vlak, kan doen slagen na dat hele gedoe? En/of kan ze haar eventuele toekomstige partner dit soort zaken uit haar verleden beter verzwijgen?

Hoe maatschappelijk aanvaard is zoiets eigenlijk?
Tja, er zijn naar men zegt goede huwelijken reeds voorhanden tussen ex prostituees en partners.

Volgens mij komt de waarheid toch altijd boven ooit.
Toch maar beter met een schone lei beginnen volgens mij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 23:03   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja, er zijn naar men zegt goede huwelijken reeds voorhanden tussen ex prostituees en partners.

Volgens mij komt de waarheid toch altijd boven ooit.
Toch maar beter met een schone lei beginnen volgens mij.
Onmogelijk is 't niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 23:09   #5
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Men zegt wel eens dat eens je je in zulke milieus begeeft, je er nooit meer volledig uitraakt. Ik geloof dit wel, want je stelt je dan enorm kwetsbaar op. Ten eerste als iemand die alles doet voor het geld/een geldprobleem heeft, ten tweede leef je dan met een geheim want je wil waarschijnlijk niet dat je familie, vrienden, (toekomstige) werkgever, docenten,... het weten. Op die manier ben je makkelijk te chanteren. Zo heb je binnen de kortste keren een 'pooier', misschien maar goed ook want anders heb je totaal geen bescherming en je weet nooit waar je terecht komt als iemand belt om je te komen oppikken, toch?
Je zal zo in die wereld verweven geraken dat eruitstappen heel moeilijk is, en nadien altijd met de vrees rondlopen om nadien nog "een klant' of iemand die ervan wist tegen te komen die het je voor de voeten gooit volgens mij.
Misschien stereotypeer ik dat wereldje iets te veel, maar ik denk niet dat het er echt rooskleurig aan toe gaat. Je bent ook totaal niet beschermd hé ...
Als je een relatie aangaat, denk ik dat je het dus wel zal moeten zeggen voordat hij van een ander tegenkomt, en voordat hij je gaat beschuldigen van belangrijke informatie achtergehouden te hebben. Lijkt me niet makkelijk.
Maar je hebt zoveel mensen, soms zijn vrouwen zelfs stripsters/prostituees terwijl ze een koppel zijn en hun man ervan weet ...
En het is niet maatschappelijk aanvaard, lijkt me ook geen reden om rouwig te zijn.

Maar 't is wel zeer makkelijk verdiend geld natuurlijk (als je met dat soort zaken geen problemen hebt...).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 augustus 2008 om 23:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 23:55   #6
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Je moet er van uit gaan dat prostitutie altijd zal blijven bestaan. Ofwel verkiest de maatschappij er hypocriet over te doen en aldus dit beroep altijd in de marge van de samenleving te houden. Met alle nadelige gevolgen vandien. Ofwel beschouwt men dit als een normaal beroep en ziet men een prostituee niet meer als een wezen dat amper geduld wordt en waarvan men liefst niet te veel aan het bestaan ervan wordt herinnerd. De keuze is aan de maatschappij...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 00:19   #7
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

In nederland kan men officieel via een uitzendbureau als "animeerdame" werken. Met evenveel rechten/plichten als andere jobs.

Emigreer met je partner naar nederland, zou ik zeggen. Daar is prostitutie sociaal aanvaard en de normaalste zaak van de wereld. Belgie doet daar nogal middeleeuws over, vind ik.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 00:34   #8
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
In nederland kan men officieel via een uitzendbureau als "animeerdame" werken. Met evenveel rechten/plichten als andere jobs.

Emigreer met je partner naar nederland, zou ik zeggen. Daar is prostitutie sociaal aanvaard en de normaalste zaak van de wereld. Belgie doet daar nogal middeleeuws over, vind ik.
Precies. Vrouwenhandel en gedwongen prostitutie wordt hier ook gedoogd. Dus ken je nog labiele meisjes tussen de 15-25 jaar, zoek contactpersonen op de wallen en je kan gaan binnenlopen
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 04:03   #9
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Precies. Vrouwenhandel en gedwongen prostitutie wordt hier ook gedoogd. Dus ken je nog labiele meisjes tussen de 15-25 jaar, zoek contactpersonen op de wallen en je kan gaan binnenlopen
Nog een geluk dat het gedoogd is... anders zouden er een pak meer ongelukken zijn. Er is niets productief aan het feit dat mannen gefrustreerd rondlopen door een maatschappelijk gebrek aan seks. In Nederland hebben ze een beter statuut en worden ze gecontroleerd op soa of aids.

Dus de toeristen die wat joints roken pikken dan even een wip mee in het zo vrije Amsterdam. Ze vinden dit allemaal ongelooflijk die toeristen.
hoe molliger de dame des te goedkoper ze is. What you pay is what you get.
Als jij vraagt dat ze moet blaffen als een hond, zal ze dat doen. Zolang je maar betaalt
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 14:23   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nu is mijn vraag: hoe groot is de kans dat ze een normale (serieuze) relatie met één man, zowel op psychisch als fysisch vlak, kan doen slagen na dat hele gedoe? En/of kan ze haar eventuele toekomstige partner dit soort zaken uit haar verleden beter verzwijgen? Hoe maatschappelijk aanvaard is zoiets eigenlijk?
Verzwijgen ? Als ze meent haar geschiedenis te moeten verzwijgen, om wat voor reden ook, om de echtelijke vrede te bewaren bijvoorbeeld, dan meen ik dat ze beter een partner zoekt waar wel mee te praten valt. Als ze zwijgt betekent dit uiteindelijk dat haar partner haar niet zou aanvaarden zoals ze is en was.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 16:11   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Voila se Rudy meer moet dat niet zijn!
Als je niet eerlijk kunt of mag zijn stelt die relatie niets voor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 16:17   #12
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Er is niets productief aan het feit dat mannen gefrustreerd rondlopen door een maatschappelijk gebrek aan seks.
een maatschappelijk gebrek aan seks ? uhh
en
niets productief ?

Bedoel je dat bedrijven beter prostitutie zouden organiseren naast kinderopvang ? 't zou (verdorie) nog te combineren zijn ook.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be