Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waarom worden er drugscontroles gehouden desondanks mensen ze massaal toch gebruiken?
Om de sfeer van "het is nog steeds een verboden product" in stand te houden, of die nu helpt of niet maakt niet uit. 9 81,82%
Omdat het weldegelijk mensen twee keer doet nadenken vooraleer te gebruiken! 2 18,18%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 18:33   #1
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard Waarom worden er nog steeds drugscontroles gehouden?

Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 10:22   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Blijkbaar is deze draad niet op het niveau van conservatieve tegenstanders van drugs.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 10:37   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Waarom worden er nog steeds drugscontroles gehouden?
Omdat wietroken verboden is.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 10:38   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Omdat wietroken verboden is.
Ja uiteraard, u wist natuurlijk ook wel dat ik hier een iets genuanceerdere discussie wil (laten) voeren.

Over nuanceren gesproken: is het niet gewoon het BEZIT dat verboden is, maar over gebruik op zich word er toch niks gezegd? Of heb ik mij dat laten wijsmaken?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 10:39.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:04   #5
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

u hebt zich dat niet laten wijsmaken. Doch is er ooit een tijd geweest dat vrouwe justitia blind was?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:19   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja uiteraard, u wist natuurlijk ook wel dat ik hier een iets genuanceerdere discussie wil (laten) voeren.

Over nuanceren gesproken: is het niet gewoon het BEZIT dat verboden is, maar over gebruik op zich word er toch niks gezegd? Of heb ik mij dat laten wijsmaken?
Handel en bezit zijn verboden ja. Gebruik mag theoretisch maar u kan niet gebruiken zonder dat u het in bezit heeft, handel en bezit zijn verboden dus staan we weer aan het begin.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:22   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.
Om de druggebruikers ne kloot af te draaien.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:25   #8
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Blijkbaar is deze draad niet op het niveau van conservatieve tegenstanders van drugs.
Je niveau is veeeeeel te hoog.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:24   #9
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.
Een heleboel mensen verdienen geld met drugs, en niet enkel dealers. Een hele verzameling politiemensen van verschillende diensten, douaniers, cipiers, dokters, psychiaters, verplegers, apothekers, rechters,openbare aanklagers, advokaten, sociaal assistenten en straathoekwerkers, journalisten en schrijvers, zangers en rockgroepen, bankiers en boekhouders enz enz leeft van het fenomeen DRUGS. Plus alle mensen die hen in allerlei materiaal voorzien...Een énorm pak mensen ! Drugs zijn diep in onze maatschappij ingeworteld. De gebruikers zijn de slachtoffers en zondebokken van deze fantastisch veel geld verbrassende business. Ook niet vergeten dat al dat vuil geld uiteindelijk terug in het "eerlijke" circuit terechtkomt. Veel mensen, de meesten , vergeten dat. Maar de politici niet, wees daar maar gerust in.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 16:50   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Het verbod van drugs en de controle daarop is natuurlijk ook een middel voor de flikken (vaak mensen met een hoog macho gehalte, inclusief de vrouwen onder hen) om zich te manifesteren en een flinke portie gezag uit te stralen. Het is een soort mensen dat anders geen blijf weten met hun haantjesgedrag, en dat word dan netjes gecanaliseerd naar het politiecorps.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 09:58   #11
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het verbod van drugs en de controle daarop is natuurlijk ook een middel voor de flikken (vaak mensen met een hoog macho gehalte, inclusief de vrouwen onder hen) om zich te manifesteren en een flinke portie gezag uit te stralen. Het is een soort mensen dat anders geen blijf weten met hun haantjesgedrag, en dat word dan netjes gecanaliseerd naar het politiecorps.
En de drugsgebruikers zijn de kuikentjes.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:00   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
En de drugsgebruikers zijn de kuikentjes.
Gij gelooft dus echt dat het verbod het gebruik onder controle houdt?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:05   #13
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Om de druggebruikers ne kloot af te draaien.
voila daar gaat het dus over

het gros van de mensen denken nog steeds dat druggebrukers, armen enz enz kloten uitgedraaid moeten worden en dat ze dan stoppen met drugs gebruiken en arm zijn

en daarom laat de minister de flikken af en toe nog eens wat druggebruikers pesten he - zelf weet hij ook al wel beter dat het niet helpt hoor - maar hij doet dat puur uit schrik van zijn kiezers

een echt leider zou het lef hebben zijn kiezers ervan te proberen overtuigen om die middeleeuwse mentaliteit nu maar eens eindelijk aan de kant te gaan zetten

dwang werkt niet
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:06   #14
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij gelooft dus echt dat het verbod het gebruik onder controle houdt?
Ja, en als men wat minder laks zou zijn, zou het drugsgebruik zelfs spectaculair dalen. Maar aan de mietjes mag niet geraakt worden. Als ze een beetje hardhandig achter de tralies gezet worden gaan ze bleiten en achter hun moeder roepen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:07   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ja, en als men wat minder laks zou zijn, zou het drugsgebruik zelfs spectaculair dalen. Maar aan de mietjes mag niet geraakt worden. Als ze een beetje hardhandig achter de tralies gezet worden gaan ze bleiten en achter hun moeder roepen.
Beetje zoals in AMerica, waar ze ook hard optreden. Daar durft niemand nog drugs pakken...
En das iets wat gij altijd negeert: dat er in america méér gebruikers zijn ondanks een strenger beleid. Maar gij ziet dat natuurlijk zo: het is net nodig dat beleid omdat er zoveel gebruikers zijn...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 augustus 2008 om 10:11.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:08   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in feite is het een beetje zoals vroeger op de markt

het simpel gepeupel heeft nog steeds af en toe die geur van verbrand mensenvlees nodig

en dus dienen politici nog regelmatig mensenvlees op

texaanse chimpansee for president
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 10:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:11   #17
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voila daar gaat het dus over

het gros van de mensen denken nog steeds dat druggebrukers, armen enz enz kloten uitgedraaid moeten worden en dat ze dan stoppen met drugs gebruiken en arm zijn

en daarom laat de minister de flikken af en toe nog eens wat druggebruikers pesten he - zelf weet hij ook al wel beter dat het niet helpt hoor - maar hij doet dat puur uit schrik van zijn kiezers

een echt leider zou het lef hebben zijn kiezers ervan te proberen overtuigen om die middeleeuwse mentaliteit nu maar eens eindelijk aan de kant te gaan zetten

dwang werkt niet
Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:13   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.
Een stevige uitgebreidde heksenjacht, dat ziet gij wel zitten zeker?
Misschien moet er eens een stevige dictatuur komen die de boel even komt opkuisen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:14   #19
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Beetje zoals in AMerica, waar ze ook hard optreden. Daar durft niemand nog drugs pakken...
En das iets wat gij altijd negeert: dat er in america méér gebruikers zijn ondanks een strenger beleid. Maar gij ziet dat natuurlijk zo: het is net nodig dat beleid omdat er zoveel gebruikers zijn...
In de VS heeft het gedoogbeleid van eerste instantie tot een echte ramp geleid. Men heeft te laat hard beginnen optreden. Het kalf was toen al verdronken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:14   #20
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.
je kan de heroinemarkt idd op een dag tijd in elkaar laten klappen - door alle verslaafden gratis heroine te verstrekken vanuit de apotheek - op voorschrift - met daaraan gekoppeld de mogelijkheid tot begeleiding

als de verslaafden het morgen uit de apotheek kunnen krijgen en de kosten vd ziekenkas kunnen terugtrekken dan kunnen de dealers aan hun niks meer verdienen en zijn ze hun markt kwijt

om hun heroine te hebben zullen ze bovendien niet meer gaan stelen, zich moeten prostitueren en andere verslaafden gaan proberen maken om aan te kunnen verkopen om eigen gebruik te betalen

enz enz
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be