Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2022, 21:21   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die dag is exact over 8 dagen !!!

Ondertussen heeft "Luka" nog eens laten weten dat het niet de bedoeling van de Republiek Wit-Rusland is om Oekraine te bombarderen...

In het licht van de Wit-Russische handelingen (of het gebrek daaraan) kunnen we de neiging hebben dat te geloven...

Helaas ,de Russische militairen in Wit-Rusland trekken zich geen ene moer aan van dictaten van Minsk valt te vrezen.In de praktijk is dat voor hen niet meer dan de hoofdstad van wat zowat een deelrepubliek van de Federatie geworden is (maar momenteel,om praktische en diplomatieke redenen nog formeel niet is)

HUN instructies komen van de hoofdstad van die Federatie....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2022 om 21:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2022, 22:17   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.942
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen heeft "Luka" nog eens laten weten dat het niet de bedoeling van de Republiek Wit-Rusland is om Oekraine te bombarderen...

In het licht van de Wit-Russische handelingen (of het gebrek daaraan) kunnen we de neiging hebben dat te geloven...

Helaas ,de Russische militairen in Wit-Rusland trekken zich geen ene moer aan van dictaten van Minsk valt te vrezen.In de praktijk is dat voor hen niet meer dan de hoofdstad van wat zowat een deelrepubliek van de Federatie geworden is (maar momenteel,om praktische en diplomatieke redenen nog formeel niet is)

HUN instructies komen van de hoofdstad van die Federatie....
Et alors ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 05:35   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ik heb ook wat vertraging maar op de Oekrinse Nationale Feestdag recent heeft de Wit-Russische President het bestaan om officiele gelukwensen over te maken aan buurrepubliek Oekraine...

https://eng.belta.by/president/view/...e-152654-2022/

Hij wenste de Oekrainers onderandere "vredevolle luchten".....

De ietwat sadistische ironie daarvan zal de Oekrainers niet ontgaan zijn,ik kan niet vinden of er een dankwoordje van kiev terug naar Minsk zal gegaan zijn...

elders op de website belta (zie link) kan men wel andere commentaren over Oekraine vinden...


"Luka" imiteert in veel opzichten zijn Russische baas.Totrnogtoe slaagt hij er nog steeds in om Wit-Rusland direct uit die beperkte militaire operatie te houden en zijn eigen "baronietje" te besturen....maar het is alsof zijn kleren langzaam maar zeker in de raderen van het Russische staatsapparaat getrokken worden...en hij weet dat wel....Het zal zijn tijd nog duren.....Het mag nog van Moskou...


Dit ganse conflict lijkt Moskou alvast een grote prijs op te leveren,namelijk de definitieve omzetting van dat "overnamecontract" dat notabene Luka zelf nog ooit getekend heeft met toenmalig Russisch President Yeltsin en dat hij vervolgens,succesvol totnogtoe,kon afhouden....

Ze hebben nog wel tijd,in Moskou.....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 augustus 2022 om 05:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 22:56   #24
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Thumbs down 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik heb ook wat vertraging maar op de Oekrinse Nationale Feestdag recent heeft de Wit-Russische President het bestaan om officiele gelukwensen over te maken aan buurrepubliek Oekraine...

https://eng.belta.by/president/view/...e-152654-2022/

Hij wenste de Oekrainers onderandere "vredevolle luchten".....

De ietwat sadistische ironie daarvan zal de Oekrainers niet ontgaan zijn,ik kan niet vinden of er een dankwoordje van kiev terug naar Minsk zal gegaan zijn...

elders op de website belta (zie link) kan men wel andere commentaren over Oekraine vinden...


"Luka" imiteert in veel opzichten zijn Russische baas.Totrnogtoe slaagt hij er nog steeds in om Wit-Rusland direct uit die beperkte militaire operatie te houden en zijn eigen "baronietje" te besturen....maar het is alsof zijn kleren langzaam maar zeker in de raderen van het Russische staatsapparaat getrokken worden...en hij weet dat wel....Het zal zijn tijd nog duren.....Het mag nog van Moskou...


Dit ganse conflict lijkt Moskou alvast een grote prijs op te leveren,namelijk de definitieve omzetting van dat "overnamecontract" dat notabene Luka zelf nog ooit getekend heeft met toenmalig Russisch President Yeltsin en dat hij vervolgens,succesvol totnogtoe,kon afhouden....

Ze hebben nog wel tijd,in Moskou.....

zeker na winter aanvallen, lente in maart/ april is hun oude Germaanse OORLOGSTraditie.

kan harde, bittere winter worden ok voor laatste horde Oekrainers, dus ja na winter magere nekken eraf en op staken.

Oude Europa heeft toch Duivelse OORLOGS verleden met kannibalisme en baby moorden
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2022, 11:28   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Ja Wit-Rusland wil zeker stukje rijke landbouwgrond van Oekraine inpikken ok, logisch hoogproduktieve graanschuur van de wereld, nu begrijp ik waarom in de geschiedenisboeken vroeger op mulo. vwo school stond dat adolf hitler de graanschuur wilde veroveren van europa door Rusland aan te vallen. Woord Oekraine stond erin maar ik heb het nooit begrepen, nu wel.

Wit-Rusland wint erbij, hoeveel duizenden vierkante kilometer Vruchtbare graanschuur grond vd Oekraine kunnen zij inpikken nu, met massieve grondaanvallen?? Leger Oekraine is al uitgedund, frontlinies liggen open, verse, geharde Wit Russische troepen knallen er zo doorheen.

Nu begrijp ik die deal van geniale strateeg vladimir POETIN met Wit Rusland.

als POlen dan wit rusland aanvalt dan staan alle overige warschau landen gereed met verse troepen om Polen af te straffen.


DERDE WERELDOORLOG zal binnen 8 dagen losbarsten denk ik nu.

Poetin zal zelf GEEN Russische troepen laten meevechten tegen POLEN denk ik nu.

Wie zitten in het Warschau pact??
Het volgende gelezen te hebben ga je denken dat Poetin zijn eigen frustratie op een wel heel moordende manier naar andere mensen toe aan het uitwerken is.


“Poetin onderging behandeling voor vergevorderde kanker”Poetin
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2022, 17:58   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

In de grensstreken van Oekraine en Wit-Rusland,veelal dicht bebost,ritselt het onderhand wel van voorbereide stellingen ....Bepaalde fouten worden geen tweede keer meer gemaakt....

Voor zover ik begrijp bestaat de typische Oekrainse "soldaat" in die Noordelijke Oblasten daar uit een territoriaal,iemand van de Nationale garde (de Rijkswacht) of van de grensbewakingsdetachementen...(ze hebben daar ECHTE douaniers,die de grenzen desnoods gewapenderhand verdedigen ipv van "rode mazout-controleurs" die de eigen mensen pesten in het binnenland)


Na de prestaties van dergelijke "reservesoldaten" eerder in dit conflict lacht daar niemand meer mee..

Neen,het lijkt me tamelijk beveiligd daar in het Noorden,mochten "Luka" of zijn Moskouse zetbaas nog eens iets willen proberen lopen ze daar tegen een taai rubber aan.......

Laatst gewijzigd door kelt : 14 september 2022 om 18:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 05:10   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Met aanzienlijke handigheid heeft de Wit-Russische President zijn strijdkrachten uit het conflict kunnen houden,hoewel het territorium waar hij zogezegd de President van is (vroeger bekend als de Republiek Wit-Rusland) in het begin dit jaar werd gebruikt voor een reusachtige aanval door een "supermacht" op buurland Oekraine.
(exact een vergelijkbaar soort situatie die voor het Koninkrijk Belgie zo onaanvaardbaar was dat ze er ook de Eerste Wereldoorlog voor in gingen)

Maar "Luca" raakt uitgemanouvreerd....Wit Rusland is ook financieel onderdanig aan de Russische Federatie,het Wit-Russische leger is intact en grotendeels gestructureerd en uitgerust zoals het Russische.Maar de Wit-Russische officieren hebben natuurlijk kunnen toezien en leren.Bepaalde fouten zouden zij niet maken....

Maar of ze veel "goesting" hebben?


DOor het activeren van de Russisch/Wit-Russische "Joint" forces wegens een imaginaire dreiging van buitenaf echter riskeren Wit-Russische strijdkrachten onder commando van Russische hoofdofficieren te raken....."Luca" stelt het anders voor ,maar niemand gelooft dat nu nog hé?

De Orks gaan "Luca" zijn speeltje,zijn leger, afpakken ook en er vervolgens domme dingen mee proberen vrees ik nu......

Dus ja,het kan wel eens reeel worden,en het is een gok wat de motivatie van de Wit-Russen is.Voor hetzelfde geld wordt dit een schot in eigen doel...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 oktober 2022 om 05:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 05:32   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

De Polen zouden gebruik kunnen maken van een aanval van het Wit Russische leger op Oekraine, om zelf Wit Rusland binnen te vallen he Daar dan heel snel een referendum te houden, en vast te stellen dat een deel van wat vroeger Wit Rusland was, eigenlijk Polen is. En als Wit Rusland terugslaat, dat als een aanval op de NATO beschouwen en Wit Rusland onder de voeten lopen.
En zeggen dat Rusland zich niet te moeien heeft
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 06:13   #29
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Aan de uitspraken van Lukashenko te lezen lijkt het me eerder alsof hij zelf een aanval vreest vanuit Oekraïne en/of Polen.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 oktober 2022 om 06:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 09:08   #30
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Polen zouden gebruik kunnen maken van een aanval van het Wit Russische leger op Oekraine, om zelf Wit Rusland binnen te vallen he Daar dan heel snel een referendum te houden, en vast te stellen dat een deel van wat vroeger Wit Rusland was, eigenlijk Polen is. En als Wit Rusland terugslaat, dat als een aanval op de NATO beschouwen en Wit Rusland onder de voeten lopen.
En zeggen dat Rusland zich niet te moeien heeft
Uiteindelijk zijn het toch "broedervolkeren" hé.

Enkel jammer dat er soms wat bombardementen nodig zijn op hun broeders om hen dat te doen beseffen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 09:21   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

De Witrussen hebben echt geen zin in die oorlog, dat is al een tijdje duidelijk. Volgens mij is het eerder een moraal booster en wat troepen die toegevoegd worden aan de Russen in de Donbas.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 10:00   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Aan de uitspraken van Lukashenko te lezen lijkt het me eerder alsof hij zelf een aanval vreest vanuit Oekraïne en/of Polen.
Maar dat is ook Poetin zijn truuk geweest he: zeggen dat de anderen U gaan aanvallen om uw eigen aanval schoon te praten en te motiveren. Dat is wat ik hier ook in omgekeerde richting doe he er altijd op wijzen dat dit een potentiele aanval was op de rest van Europa. Dat kunt ge op dezelfde manier immers niet tegenspreken, vooral als er echt wapengekletter bij komt kijken.

Ik denk dat de NATO eens grote manoeuvers zou moeten gaan houden in Polen, dicht bij de Wit-Russische grens Kwestie dat den andere nie meer weet of hij zijn leger nu aan de Poolse, dan wel aan de Oekrainse grens moet opstellen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2022 om 10:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 10:07   #33
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Witrussen hebben echt geen zin in die oorlog, dat is al een tijdje duidelijk. Volgens mij is het eerder een moraal booster en wat troepen die toegevoegd worden aan de Russen in de Donbas.
Lukashenko zou beter gebruik maken vh debacle van de Russen om wat gas terug te nemen van zijn 'vriendschap' met Poetin en diens dreigende unificatiepolitiek met moedertje Rusland.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 10:16   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Lukashenko zou beter gebruik maken vh debacle van de Russen om wat gas terug te nemen van zijn 'vriendschap' met Poetin en diens dreigende unificatiepolitiek met moedertje Rusland.
Die mens wil niet van zijn balkon vallen he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 16:25   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die mens wil niet van zijn balkon vallen he.
Gezien zijn corpulentie zou dat nogal dramatisch zijn voor de voetgangers beneden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 17:57   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Aan de uitspraken van Lukashenko te lezen lijkt het me eerder alsof hij zelf een aanval vreest vanuit Oekraïne en/of Polen.
We hebben al geleerd dat we bij hem als volgt moeten interpreteren:

In de FYSIEKE wereld moet je het omgekeerde vermoeden van wat hij zegt te vermoeden

In de MENTALE wereld kan hij wel eens gelijk hebben,dat een "mentale aanval" vanuit Oektraine zijn regime onderuit haalt...


Jaja,de Luca,het is er eentje met een gebruiksaanwijzing...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 19:46   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Loekasjenko zit ook in een moeilijk parket, hij beseft misschien ook wel dat meegaan in deze waanzinnige oorlog zijn regime in de problemen kan brengen, anderzijds is hij bijzonder schatplichtig aan Poetin die zijn regime een tijdje geleden heeft rechtgehouden.
Er is meer: blijkbaar zitten er in Loekasjenko's omgeving een paar figuren die nog grotere Poetinfan zijn dan hijzelf. Indien Loeka de orders uit Moskou niet voldoende volgt, is een ongelukkige val uit het raam snel gebeurd...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 21:50   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Oefenen,oefenen,oefenen.....dat doen ze in de Noordelijke regio's van de Republiek,net over de grens is het Wit-Rusland.Het is al maanden wat rustiger maar dan kan nog omslaan,of mogelijk kunnen sabotage- en terreurteams proberen van daar binnen te glippen.
https://www.youtube.com/watch?v=iDMbFqJ7xCM

We zien hoe de "Joint Forces" van Oekraine scherp gehouden worden...

De term "Joint Forces" omdat het daar een mengeling van Nationale Garde,Grenswacht,politie en Landmacht betreft....
Ze mogen daar dan wel de "side show" van de Republiek zijn,ze gaan daar niet slapend in hun nest aangetroffen worden...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 oktober 2022 om 21:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 19:39   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Luidens berichtgeving uit Oekraine vertrekken vanuit verschillende wapenopslagplaatsen van het Wit-Russische leger de laatste dagen aanzienlijke hoeveelheden munitie en zelfs tanks....

We beginnen te begrijpen welke prijs "Luca" moet betalen om "onafhankelijk afhankelijk" te blijven....

(noot: het komt de Russen misschien zelfs heel goed uit dat het Wit-Russische leger wat uitgekleed wordt... )

Dat is natuurlijk niet compatibel met een eventuele geplande 2de grootschalige aanval vanuit Wit-Rusland richting Oekraine...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 19:47   #40
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Luidens berichtgeving uit Oekraine vertrekken vanuit verschillende wapenopslagplaatsen van het Wit-Russische leger de laatste dagen aanzienlijke hoeveelheden munitie en zelfs tanks....

We beginnen te begrijpen welke prijs "Luca" moet betalen om "onafhankelijk afhankelijk" te blijven....

(noot: het komt de Russen misschien zelfs heel goed uit dat het Wit-Russische leger wat uitgekleed wordt... )

Dat is natuurlijk niet compatibel met een eventuele geplande 2de grootschalige aanval vanuit Wit-Rusland richting Oekraine...
Vanuit Poetins standpunt snap ik het wel: het Russische leger zit zo in de rats in Zuid-Oekraïne dat alles wat hij maar kan gemobiliseerd krijgen, moet helpen, dus ook het Wit-Russische leger, dat misschien wat Oekraiense troepen kan laten wegtrekken uit het Zuiden. Leuk voor Oekraïne is dit alleszins niet
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be