Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2023, 08:45   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Aantal reacties in deze topic. 38

In 2 hiervan komt het woord fietsstraat voor.

Ik heb niet veel goeds te schrijven over fietsstraten. Het lijkt wel een doorgangsweg voor figuren die denken dat ze onkwetsbaar zijn op hun fiets en dat dan ook proberen te demonstreren.

En ik ben een fietser....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 08:49   #42
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het ging dan ook niet over de fietsstraat maar over het ongeluk in de fietsstraat.
De topictitel spreekt over fietsstraten of de onzin ervan.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 08:51   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb niet veel goeds te schrijven over fietsstraten. Het lijkt wel een doorgangsweg voor figuren die denken dat ze onkwetsbaar zijn op hun fiets en dat dan ook proberen te demonstreren.

En ik ben een fietser....
Meestal zijn fietsstraten smalle wegen waar inhalen, zelfs van fietsers, moeilijk/gevaarlijk is en dan zie ik geen probleem. De auto’s die daar rijden zijn hoofdzakelijk bewoners van die straat.

Soms gaat men echter van gewone straten met doorgaand verkeer fietsstraten maken en als die te lang zijn wordt het soms vervelend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 08:55   #44
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Dus kinderen (cfr. "minstens tem. lagere school") kunnen en mogen zelf beslissen wat voor hen het veiligste is!!??
Goe zot

allez, de volgende met zo'n dwaze opmerkingen... zoals ik al schreef "Heeft er ooit al een helm, een veiligheidsgordel of airbag een ongeval kunnen voorkomen?? Nee! Dus die zijn allemaal nutteloos, of wa?"

allez zeg, wie had dat nu kunnen bedenken. Maar in dit concrete geval gaat het niet over een "letsel", maar over een hersenletsel
maar ja, wat weten die er nu van
Hoe weet jij eigenlijk dat het kind geen helm op had? Hier in mijn buurt dragen die dat eigenlijk allemaal. Dat was in mijn tijd als schoolgaande jeugd wel even anders...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 08:58   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zeg, zal het es gaan, ja?
Wij hebben ook nooit een fietshelm gedragen tijdens onze schooljaren en we hebben het ook overleefd.
Je moet je niet zo zot van angst laten maken.
Dat we het ook overleefd hebben vind ik geen referentie.
De wielrenners droegen toen ook geen helm. Ondertussen is toch wel gebleken dat het zinvol is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 09:04   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Meestal zijn fietsstraten smalle wegen waar inhalen, zelfs van fietsers, moeilijk/gevaarlijk is en dan zie ik geen probleem.
Een kwartier achter een fietser rijden die aan 20 per uur rijdt kan wel ferm op de zenuwen werken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 09:15   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat we het ook overleefd hebben vind ik geen referentie.
De wielrenners droegen toen ook geen helm. Ondertussen is toch wel gebleken dat het zinvol is.
Tuurlijk is het zinvol. Natuurlijk beslis je zelf of je dat doet of niet, maar kinderen hebben meestal nog niet de capaciteiten om zelf de gevaren in te schatten en dan vind ik het wel een plicht van de ouders om hun kinderen erop te wijzen. Zelf verplicht ik hen altijd om een helm op te zetten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 09:29   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk is het zinvol. Natuurlijk beslis je zelf of je dat doet of niet, maar kinderen hebben meestal nog niet de capaciteiten om zelf de gevaren in te schatten en dan vind ik het wel een plicht van de ouders om hun kinderen erop te wijzen. Zelf verplicht ik hen altijd om een helm op te zetten.
Akkoord.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 09:35   #49
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een kwartier achter een fietser rijden die aan 20 per uur rijdt kan wel ferm op de zenuwen werken.
Dan mogen het geen kwebbelende tieners zijn aan 10 km per uur.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 12 mei 2023 om 09:36.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 10:00   #50
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat we het ook overleefd hebben vind ik geen referentie.
De wielrenners droegen toen ook geen helm. Ondertussen is toch wel gebleken dat het zinvol is.
Toen stonden wij helemaal niet stil bij ongelukken die mogelijk, misschien, ooit of nooit zouden kunnen gebeuren... we moesten goed uitkijken en voorzichtig zijn, dat wel...maar dat is nu niet meer genoeg.

Ik herinner mij een 14-jarige scholiere met de fiets van onze school die werd doodgereden op een kruispunt op weg naar school in '69, dat maakte wat indruk, we waren daarna een tijdje wat voorzichtiger maar het leven ging voort en we werden niet hysterisch bang om te fietsen zoals nu de kinderen angst aangejaagd blijft worden door elk fiets ongeval uit te vergroten in de media.

Tegenwoordig moeten we allemaal voor alles bang gemaakt worden, ook voor mogelijkheden die misschien weleens zouden kunnen gebeuren maar die alleen dienen zodat enkelingen weer hun zakken kunnen vullen door een verplichting, betutteling voor iedereen onder het mom van veiligheid.
Het draait altijd om de poen.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid door voorzichtig te zijn maar je hebt geen enkele controle over wat andere weggebruikers doen dus moet je goed uit je doppen te kijken als je de baan opgaat en uiteraard als volwassene extra oplettend zijn voor kinderen.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, met of zonder fietshelm en wie daar zo bang voor is, die komt best helemaal niet meer zijn huis uit.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 14:59   #51
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.764
Standaard

Even iets anders
Citaat:
Gerrit (58) moet een boete van 68 euro betalen omdat hij... te traag reed in zone 30: “Dit is pure geldklopperij”
“Ik rijd jaarlijks tussen de 50 en de 100.000 kilometer, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.” Gerrit De Smet (58) kreeg deze week een wel erg opmerkelijke boete in de bus. Volgens de politie reed hij te traag in een zone 30. “Ik was een adres aan het zoeken om een doodsbrief af te geven, aangezien mijn vader onlangs gestorven is”, zegt Gerrit teneergeslagen.
https://www.hln.be/aalter/gerrit-58-...erij~af7371e0/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 20:34   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een kwartier achter een fietser rijden die aan 20 per uur rijdt kan wel ferm op de zenuwen werken.
2
maar jij overdrijft nu wel. Een fietsstraat van exact 5 km heb ik nog niet tegengekomen.
Alhoewel er in mijn buurt wel degelijk lange en brede fietsstraten zijn. Hoogst ambetant.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 22:32   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Op het nieuws de fietsstraten van Mechelen gezien.

Van overkill gesproken.

De aannemer van fietspaden en de aannemer van de verf op de fietspaden zullen intussen wel strontrijk zijn.

Allicht werken ze op het departement aanbesteding als gedetacheerde?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 mei 2023 om 22:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 22:44   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe weet jij eigenlijk dat het kind geen helm op had? Hier in mijn buurt dragen die dat eigenlijk allemaal. Dat was in mijn tijd als schoolgaande jeugd wel even anders...
wij droegen nooit helmen, hadden ook geen rubberen tegels onder de schuifaf liggen en als we de bieze bijs op onze kop kregen omdat we te dicht kwamen was die doorgaans van ijzer.

daarmee dat dat tegenwoordig allemaal mietjes zijn he, er is niet genoeg natuurlijke selectie meer.

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2023, 22:53   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
wij droegen nooit helmen, hadden ook geen rubberen tegels onder de schuifaf liggen en als we de bieze bijs op onze kop kregen omdat we te dicht kwamen was die doorgaans van ijzer.

daarmee dat dat tegenwoordig allemaal mietjes zijn he, er is niet genoeg natuurlijke selectie meer.

De tijd waar ge met 5 promille in een blikken auto met trommelremmen aan 150 per uur door de dorpskern mocht rijden?
Nooit meegemaakt tot mijn grote spijt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2023, 08:22   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Toen stonden wij helemaal niet stil bij ongelukken die mogelijk, misschien, ooit of nooit zouden kunnen gebeuren... we moesten goed uitkijken en voorzichtig zijn, dat wel...maar dat is nu niet meer genoeg.

Ik herinner mij een 14-jarige scholiere met de fiets van onze school die werd doodgereden op een kruispunt op weg naar school in '69, dat maakte wat indruk, we waren daarna een tijdje wat voorzichtiger maar het leven ging voort en we werden niet hysterisch bang om te fietsen zoals nu de kinderen angst aangejaagd blijft worden door elk fiets ongeval uit te vergroten in de media.

Tegenwoordig moeten we allemaal voor alles bang gemaakt worden, ook voor mogelijkheden die misschien weleens zouden kunnen gebeuren maar die alleen dienen zodat enkelingen weer hun zakken kunnen vullen door een verplichting, betutteling voor iedereen onder het mom van veiligheid.
Het draait altijd om de poen.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid door voorzichtig te zijn maar je hebt geen enkele controle over wat andere weggebruikers doen dus moet je goed uit je doppen te kijken als je de baan opgaat en uiteraard als volwassene extra oplettend zijn voor kinderen.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, met of zonder fietshelm en wie daar zo bang voor is, die komt best helemaal niet meer zijn huis uit.
Ik ga niet beweren dat er in die tijd geen verkeersongelukken gebeurden, maar wie oud genoeg is moet toch vaststellen dat de verkeersdrukte is geëvolueerd. Plus, de auto's van nu zijn niet meer deze van pakweg 50 of 60 jaar geleden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2023, 08:40   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2
maar jij overdrijft nu wel. Een fietsstraat van exact 5 km heb ik nog niet tegengekomen.
Alhoewel er in mijn buurt wel degelijk lange en brede fietsstraten zijn. Hoogst ambetant.
Akkoord, 5 km is wat overdreven.
Kleine anekdote. Hier in Oostende is de Boulevard (Van Iseghemlaan) een weg waar traditioneel nogal dure auto's rijden, eufemistisch uitgedrukt. De bestuurders durven er nogal eens tonen wat hun vierwieler onder de motorkap heeft.
Oostende heeft onlangs beslist om van die boulevard een fietsstraat te maken, tweerichtingsverkeer. Max snelheid 30.
De eigenaars van de Porsches, Mustangs of MacLaren vegen daar hun kloten aan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2023, 09:37   #58
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Over nog eens 50 jaar zullen auto's verboden zijn voor volk dat niet van algemeen belang is, zullen ze de huidige autosteegjes verder vernauwd hebben tot fietssteegjes en de huidige "fietsostrades" waar ze met 10 naast elkaar kunnen rijden gereserveerd worden voor voetgangers uitgezonderd het volk dat niet van algemeen belang is.
Voor de Veiligheid.
De Berlijnse Muur, de tankgrachten en prikkeldraad en mijnenvelden, die waren ook voor de Veiligheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 13 mei 2023 om 09:37.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2023, 10:10   #59
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Over nog eens 50 jaar zullen auto's verboden zijn voor volk dat niet van algemeen belang is, zullen ze de huidige autosteegjes verder vernauwd hebben tot fietssteegjes en de huidige "fietsostrades" waar ze met 10 naast elkaar kunnen rijden gereserveerd worden voor voetgangers uitgezonderd het volk dat niet van algemeen belang is.
Voor de Veiligheid.
De Berlijnse Muur, de tankgrachten en prikkeldraad en mijnenvelden, die waren ook voor de Veiligheid.
Prachtige vergelijking.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2023, 10:57   #60
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Over nog eens 50 jaar zullen auto's verboden zijn voor volk dat niet van algemeen belang is, zullen ze de huidige autosteegjes verder vernauwd hebben tot fietssteegjes en de huidige "fietsostrades" waar ze met 10 naast elkaar kunnen rijden gereserveerd worden voor voetgangers uitgezonderd het volk dat niet van algemeen belang is.
Voor de Veiligheid.
De Berlijnse Muur, de tankgrachten en prikkeldraad en mijnenvelden, die waren ook voor de Veiligheid.
Zolang zal dat niet eens meer duren dankzij de elite/politiek die dan alleen nog een auto zal hebben en daaraan geholpen wordt door de meute bange schaapjes die niet meer op de fiets durven zonder helm en maar blaten over fietsstraten waar de auto al verdrongen werd.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be