Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2023, 18:03   #21
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga dan ergens anders wonen. Ge moogt van mij onmiddellijk België verlaten en naar uw uw waanbeeldland verhuizen.
Uw Belgie is een kunstmatig wangedrocht gesticht in 1830.
Als we morgen de koning schrappen en voor een republiek gaan dan is het over en out. Maar veel Charles 3 fans hier.

Met het ganse gedoe met de Ecolo mevrouw Shilhz , haar onwil om nederlands te praten, Bouchez van de MR is in het zelfde bedje ziek, en in vorige regering (zweedse) liep het ook bij de MR vol nederlands onkundigen het is gewoon een misprijzen , dat ze dan hun plan trekken.

Ik ben verdomme professioneel 3 talig en ministers moet en dat niet zijn, als je verdomme de taal van de meerderheid in het land niet kan praten, geen minister.
MAAR DAN HEBBEN ZE IN WALENLAND EEN PROBLEEM OM DE VACATURES IN TE VULLEN. Ze mogen dan wat mij betreft daar in Luik en Charleroi direct gaan aan sluiten bij la douce france ou on parle le français !
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 18:44   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Uw Belgie is een kunstmatig wangedrocht gesticht in 1830.
Als we morgen de koning schrappen en voor een republiek gaan dan is het over en out. Maar veel Charles 3 fans hier.

Met het ganse gedoe met de Ecolo mevrouw Shilhz , haar onwil om nederlands te praten, Bouchez van de MR is in het zelfde bedje ziek, en in vorige regering (zweedse) liep het ook bij de MR vol nederlands onkundigen het is gewoon een misprijzen , dat ze dan hun plan trekken.

Ik ben verdomme professioneel 3 talig en ministers moet en dat niet zijn, als je verdomme de taal van de meerderheid in het land niet kan praten, geen minister.
MAAR DAN HEBBEN ZE IN WALENLAND EEN PROBLEEM OM DE VACATURES IN TE VULLEN. Ze mogen dan wat mij betreft daar in Luik en Charleroi direct gaan aan sluiten bij la douce france ou on parle le français !

Als het je hier niet goed af gaat, dan emigreer je toch ? In Patagonië of Nieuw-Zeeland is er zeker nog veel potentieel voor drietalige helpdesk-medewerkers. Voor schapen te verzorgen is er zelfs geen taalvereiste, daar ligt de lat nog lager.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 18:56   #23
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als het je hier niet goed af gaat, dan emigreer je toch ? In Patagonië of Nieuw-Zeeland is er zeker nog veel potentieel voor drietalige helpdesk-medewerkers. Voor schapen te verzorgen is er zelfs geen taalvereiste, daar ligt de lat nog lager.
Je bent de woordjes "vergassen" en "ontluizen" vergeten in je post.....Je weet wel woorden die we linken met het nazi regime.

Zaterdag naar de kroning gekeken van een monarch ? Dat zal wel iets voor jou zijn.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 19:05   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
België als land heeft Brussel als hoofdstedelijk kankergezwel.

Ik voel België niet als mijn land, maar eerder als een parasiet die vastgezogen zit op Vlaanderen.
Als u een probleem met Brussel en Wallonië hebt, is dit vooral uw probleem. Tot nu toe "verplicht" de realiteit toch u België te "accepteren". Ze bestaat. Niemand mag het ontkennen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 19:39   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Uw Belgie is een kunstmatig wangedrocht gesticht in 1830.
Als we morgen de koning schrappen en voor een republiek gaan dan is het over en out. Maar veel Charles 3 fans hier.

Met het ganse gedoe met de Ecolo mevrouw Shilhz , haar onwil om nederlands te praten, Bouchez van de MR is in het zelfde bedje ziek, en in vorige regering (zweedse) liep het ook bij de MR vol nederlands onkundigen het is gewoon een misprijzen , dat ze dan hun plan trekken.

Ik ben verdomme professioneel 3 talig en ministers moet en dat niet zijn, als je verdomme de taal van de meerderheid in het land niet kan praten, geen minister.
MAAR DAN HEBBEN ZE IN WALENLAND EEN PROBLEEM OM DE VACATURES IN TE VULLEN. Ze mogen dan wat mij betreft daar in Luik en Charleroi direct gaan aan sluiten bij la douce france ou on parle le français !
Ik ben ook professionneel drietalig en dit samen met andere Franstaligen.Ik laat uw stereotypes voor wat ze zijn. Ik ken in mijn omgeving Franstaligen die hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen en die in Vlaanderen wonen. Ze hebben er geen probleem mee daar te wonen en ze lachen meer dan terecht met bekrompene Vlaams-Nationalisten zoals u die alles negatief vinden als ze over de Franstaligen spreken.

Het is juist op antwoord van mensen zoals u dat Franstaligen nog meer naar Vlaanderen moeten verhuizen. En meer bepaald waar mensen zoals u wonen, in het diepe Vlaanderen. En als dit u niet bevalt, is dit dezelfde pris! Een Franstalige vriendin woont trouwens nu in het verre Oost-Vlaanderen en weet u wat? Ze voelt zich daar PRIMA!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:03   #26
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
België als land heeft Brussel als hoofdstedelijk kankergezwel.

Ik voel België niet als mijn land, maar eerder als een parasiet die vastgezogen zit op Vlaanderen.
Dat is mogelijk dat ge dat voelt, raar is dat wel.
Zoals die draad als gevoel waar in de gloria nog een reportage over heeft gemaakt. Vreemde fenomenen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:24   #27
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
... een overbezorgde moeder ...
Mij lijkt het eerder een naïeve modepop met een groot gat in haar hand.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:25   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga dan ergens anders wonen. Ge moogt van mij onmiddellijk België verlaten en naar uw uw waanbeeldland verhuizen.
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen. Hij woont al in zijn thuisland, alleen moet dat wat aangepast worden.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:32   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
.... Ze mogen dan wat mij betreft daar in Luik en Charleroi direct gaan aan sluiten bij la douce france ou on parle le français !
Dan staan alle onbekwame Waalse ambtenaren direct op straat.
Het zal wat anders zijn dan ons federaal niveau waar aan die mensen enkel paraplu's worden uitgedeeld.

Als je er even over nadenkt ... een win/win situatie voor Vlaanderen en Frankrijk.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:44   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ken in mijn omgeving Franstaligen die hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen...
Toch zo'n 10 jaar in de buurt van Ciney gewoond.
Vrouwlief heeft in de lagere school in Emptinne op vrijwillige basis Nederlands gegeven. In het middelbaar kunnen de
leerlingen kiezen welke 'tweede' taal ze aanleren.

Onze zoon koos Nederlands ... - maar wat belangrijk is, hij zat daar zeker niet alleen in die taalklas.
Veel enthousiasme ... tot er een taalbad werd georganiseerd naar ... Antwerpen.
En dat komen die kinderen tot de vaststelling dat er in Vlaanderen zeer veel talen bestaan die moeten doorgaan voor Nederlands.

Ook nn die periode, een huisvriend (dokter, origine Koreaan), een tijdje aan de slag geweest in Brugge - zelfde verhaal.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 mei 2023 om 20:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 20:56   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u een probleem met Brussel en Wallonië hebt, is dit vooral uw probleem.
Er zijn er minstens 2 in deze draad die ongeveer hetzelfde denken, schrijven en misschien zelfs voelen.
Citaat:
Tot nu toe "verplicht" de realiteit toch u België te "accepteren". Ze bestaat. Niemand mag het ontkennen.
Ik ontken het bestaan toch niet. Ik vergelijk het wel met een parasiet.
En ik probeer op mijn persoonlijke, kleine schaal iets te doen aan die parasiet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 21:26   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn er minstens 2 in deze draad die ongeveer hetzelfde denken, schrijven en misschien zelfs voelen.

Ik ontken het bestaan toch niet. Ik vergelijk het wel met een parasiet.
En ik probeer op mijn persoonlijke, kleine schaal iets te doen aan die parasiet.
En wat DOET u? Ik zeg wel DOEN. Over een situatie klagen is niet hetzelfde als doen
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 21:28   #33
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat is dan uw hoofdstad?
De hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 mei 2023 om 21:28.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 21:32   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen.
En welke hoofdstad is het?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 21:40   #35
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Het overgrote deel van die bemoeizuchtige regels worden opgelegd vanuit de Europese Unie.

Het is echt levensnoodzakelijk dat een onafhankelijk Vlaanderen uit de Europese Unie stapt. Alleen dan kunnen de pestwetten vanuit de Europese Commissie gestopt worden.

Het Vlaamse volk kan dan ook vrij een regering en een beleid kiezen die ze goed vindt.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 21:49   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En wat DOET u? Ik zeg wel DOEN. Over een situatie klagen is niet hetzelfde als doen
Ik ga stemmen.

Ik werk in de privé, en betaal daar belastingen mee.

En feiten weergeven op mijn manier, U mag dat klagen noemen. Maar dat veranderd niets aan de feiten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 23:25   #37
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben ook professionneel drietalig en dit samen met andere Franstaligen.Ik laat uw stereotypes voor wat ze zijn. Ik ken in mijn omgeving Franstaligen die hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen en die in Vlaanderen wonen. Ze hebben er geen probleem mee daar te wonen en ze lachen meer dan terecht met bekrompene Vlaams-Nationalisten zoals u die alles negatief vinden als ze over de Franstaligen spreken.

Het is juist op antwoord van mensen zoals u dat Franstaligen nog meer naar Vlaanderen moeten verhuizen. En meer bepaald waar mensen zoals u wonen, in het diepe Vlaanderen. En als dit u niet bevalt, is dit dezelfde pris! Een Franstalige vriendin woont trouwens nu in het verre Oost-Vlaanderen en weet u wat? Ze voelt zich daar PRIMA!
Het is juist omdat ik werk in een 3 talige omgeving (al een tijdje), dat ik weet hoe het "werkt/niet werkt . Bespaar me uw gezeik, en uw opmerkingen van "bekrompen VL"

Ja uw vriendin zal zich daar goed voelen, mooi voor haar .....ontvlucht ze Brussel ?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 23:57   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Je bent de woordjes "vergassen" en "ontluizen" vergeten in je post.....Je weet wel woorden die we linken met het nazi regime.
.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2023, 05:54   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als het je hier niet goed af gaat, dan emigreer je toch ?
En daarmee word aangetoond waarom sommigen vinden dat "we binnendobberaars" met open armen moeten ontvangen.
Citaat:
In Patagonië of Nieuw-Zeeland is er zeker nog veel potentieel voor drietalige helpdesk-medewerkers.
Immigratievoorwaarden in Nieuw Zeeland zijn niet van de poes.
Daar zitten ze al zeker niet te wachten op maniokstampers en geitenhoeders, laat staan kamelenjockeys en schapenneukers.
Citaat:
Voor schapen te verzorgen is er zelfs geen taalvereiste, daar ligt de lat nog lager.
Vergis u daar niet in, in Nieuw Zeeland is de schapenfokkerij aan strikte regels gebonden.

Wat betreft Patagonië, dus Argentinië en Chili, als u er geen vrienden/familie hebt, of geld genoeg om overheidscontacten te kopen, dan kan u beter een goeie werkgever hebben daar. Oh, en zonder een goede beheersing van het Spaans, in de lokale vorm, vergeet die werkgever maar.
(voor een Belg dus niet zo'n groot verschil, alleen is het daar doorgedreven tot puur PS niveau)
Zo niet, ga maar creperen bij de rest van de armeluizen. OCMW en dergelijke, dat kennen ze er niet echt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 mei 2023 om 05:54.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2023, 09:40   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Verhuizen ga ik niet doen ,

wel mee helpen om België te vervangen,

op een democratische manier in het Vlaams Parlement,

door een onafhankelijk Vlaanderen waar ik in mijn eigen hoofdstad

in mijn eigen taal altijd en overal terecht zal kunnen.

Wie kan daar iets op tegen hebben?


Er is geen enkel ander land in Europa

waar de taalkundige meerderheid van een land niet overal

en altijd in haar eigen taal in haar eigen hoofdstad terecht kan.

Waarom zouden de Vlamingen dit onrecht dan wel moeten blijven verdragen?
Ik heb in uw eigen dorp na een vergadering in een plaatselijke horecazaak een discussie gehad met een van uw Vlaamse streekgenoten/geestesgenoten die van zijn nek aan het maken was dat hij in de supermarkt enkel in de Franse taal bediend werd. Toen ik hem erop attent maakte dat zijn taal Brabants dialect was en geen Nederlands, en hij niet de moeite nam AN te spreken alhoewel er West-Vlamingen en Limburgers aan de tafel zaten keek hij mij met verbaasde ogen aan. Mijn Brusselse vriend (uit een bekende politiek Vlaamse familie in de Brusselse rand) kon enkel mijn standpunt beamen. Dat de fout voor een groot deel bij de Vlamingen lag. Die een dialect blijven spreken en die niet de moeite doen om 500 meter verder te winkelen waar ze in de Nederlandse taal bediend worden.

Ter info: Vlaanderen (het huidige gewest) is even kunstmatig als België.

Laatst gewijzigd door pajoske : 9 mei 2023 om 09:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be