Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2023, 15:15   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
IK zie op wikipedia dat de Kardinaal Mercier in Schaarbeek alleen de Nederlandstalige afdeling gesloten is. Heeft dus weinig te maken met de oorzaak die gij opnoemt.
Kronkel-kronkel. Het heeft er alles mee te maken! En ik weet waarover ik spreek. Ik haal mijn wijsheid hierover niet uit Wikipedia.
Het ging over Vlaamse scholen, Nederlandstalige mensen, wat is daar moeilijk aan! En de Franstaligen in de Franstalige school Kardinaal Mercier werden met rust gelaten. Waarom? Omdat de overgrote bevolking van die school juist diegene waren uit de groep die voor de problemen zorgden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 juni 2023 om 15:16.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 08:14   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel.

Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten

,maar dan op onze voorwaarden
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 09:36   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
Kom, kom… niet overdrijven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 09:41   #24
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
zonder vlaanderen zijn de overlevingskansen voor wallonie en brussel nihil
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 09:45   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zonder vlaanderen zijn de overlevingskansen voor wallonie en brussel nihil
Rudy is besmet met Brussels chauvinisme.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2023, 19:41   #26
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
Leg dat eens uit,als je kan.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2023, 19:53   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Meer en meer Vlamingen zijn het francofiele Brussel beu
De meesten die naar Vlaanderen trekken zijn geen Vlamingen hoor. Anderstaligen maken meer dan 80% van deze migratiestroom uit.
Vlaanderen is spotgoedkoop, er zijn banen en er is onderwijs genoeg.

De gemiddelde woningprijs in Brussel ligt ruim 200.000 euro boven de gemiddelde prijs in Vlaanderen
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 08:38   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
Ah, waarom? U begrijpt toch dat alle privé bedrijven richting Brusselse rand trekken hé. En ondanks de naam "Brusselse rand", liggen die bedrijven allemaal in Vlaanderen. Haal de Vlaamse en federale ambtenaren weg uit Brussel en je hebt alleen nog wat EU volk over dat geen noemenswaardige bijdrage levert tot de staatskas.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juni 2023 om 08:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 11:48   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah, waarom? U begrijpt toch dat alle privé bedrijven richting Brusselse rand trekken hé. En ondanks de naam "Brusselse rand", liggen die bedrijven allemaal in Vlaanderen. Haal de Vlaamse en federale ambtenaren weg uit Brussel en je hebt alleen nog wat EU volk over dat geen noemenswaardige bijdrage levert tot de staatskas.
de franstaligen zouden die rand natuurlijk wel graag zien opgaan in het BHG.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 16:46   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat ze er weggaan wil niet zeggen dat ze het beu zijn Zipper. Of is dat te simpel?
Inderdaad. Een Franstalige vriendin van mij heeft Brussel verlaten om naar het verre Oost-Vlaanderen te verhuizen. Ze heeft geen enkel probleem met Brussel. Ze wilde gewoon de stad verlaten en naar het platteland verhuizen.
Zo simpel is het. Maar dit kunnen sommige Vlamingen op dit forum niet begrijpen. Bekrompenheid en oogkleppen misschien.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 17:03   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, ze lopen weg omdat het daar zo fantastisch is. Ze zijn zo altruistisch dat ze de kans aan anderen willen geven om ook op die geweldige plek te leven.
Wat kent u van Brussel?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2023, 18:12   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad. Een Franstalige vriendin van mij heeft Brussel verlaten om naar het verre Oost-Vlaanderen te verhuizen. Ze heeft geen enkel probleem met Brussel. Ze wilde gewoon de stad verlaten en naar het platteland verhuizen.
Zo simpel is het. Maar dit kunnen sommige Vlamingen op dit forum niet begrijpen. Bekrompenheid en oogkleppen misschien.
Dat mag en valt te begrijpen. Enkel hoop ik ze daar dan ook niet gaat verwachten of nog erger gaat eisen ze daar altijd en overal in het Frans moet worden geholpen en of bedient. Beetje goede wil kan al veel helpen.

Als ik morgen naar de Ardennen ga wonen besef ook ik ik me zal moeten aanpassen op vlak van taal.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 00:30   #33
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat mag en valt te begrijpen. Enkel hoop ik ze daar dan ook niet gaat verwachten of nog erger gaat eisen ze daar altijd en overal in het Frans moet worden geholpen en of bedient. Beetje goede wil kan al veel helpen.

Als ik morgen naar de Ardennen ga wonen besef ook ik ik me zal moeten aanpassen op vlak van taal.
Waarom moet men zich aanpassen in Vlaanderen?

Frans is er nog steeds verplicht op school. Gebruik dat dan toch! Wat is er op tegen?
Of investeert Vlaanderen die miljarden euro's in het taalonderwijs om NIET te gebruiken?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 21:31   #34
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kardinaal Mercier Schaarbeek van meer dan 400 naar nog geen 50 op een paar jaar tijd.
St Joris in Brussel.
Instituut De La Salle - Instituut Jean-Batist.Ligt in de buurt van Riboucourt- Zwarte Vijvers. Een nogo-zone waar je vroeger zonde problemen kon doorlopen. Nu niet meer.
H Hart-college Ganshoren.
Officieel: het leerlingenaantal liep terug (en dit terwijl er tekort aan plaats is in het Nederlandstalig onderwijs.)
Allemaal om dezelfde reden (die niet genoemd wordt: omdat niet politiek correct). Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
Dat zou dan ook moeten gelden voor de Franstalige scholen in die buurten, en is dat ook zo ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 21:50   #35
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Het gebeurt zelden, maar ditmaal moet ik Pajoske volmondig bijtreden !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gebrek aan Nederlandstalig onderwijs is een Vlaamse bevoegdheid, en dus te wijten aan de onwil van Vlaanderen om daar geld aan te spenderen. En zo de uitgesproken kans om kennis van de Nederlandse taal in Brussel te bevorderen. Schande. Grote schande.
De massale aanwezigheid van het Franstalig onderwijs te Brussel (en de afschaffing in 1830 van de door Willem I opgerichte Nederlandstalige scholen) was anderhalve eeuw de grote motor van de verfransingsmachine.

Maar het is omkeerbaar; de TAALRECONQUISTA is mogelijk door een massale investering in het NL-onderwijs. De uitdaging daarbij zou moeten zijn dat de Vlaamse Gemeenschap op termijn het franstalig onderwijs overneemt en vervangt door Nederlandstalig onderwijs.
Maar onze beleidsmakers hechten meer belang aan centen dan aan hun moedertaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel. Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten
,maar dan op onze voorwaarden
Ik zie dat net omgekeerd. Eerst moet in Brussel de Taalreconquista voltrokken worden via de weg die ik hierboven aangaf. En dat kan enkel maar gebeuren zolang Vlaanderen NIET onafhankelijk is, omdat Vlaanderen in de huidige situatie haar gemeenschapsbevoegdheid kan uitoefenen te Brussel.
En het is nu net de onderwijsbevoegdheid die voor het Taalreconquistadoel de enige belangrijke is. Als Vlaanderen nu zou onafhankelijk worden, is het die bevoegdheid kwijt en de Brusselse Francofonie kan dan finaal afrekenen met wat overblijft het Nederlandstalige element te Brussel.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 juni 2023 om 22:04.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 21:53   #36
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De meesten die naar Vlaanderen trekken zijn geen Vlamingen hoor. Anderstaligen maken meer dan 80% van deze migratiestroom uit.
Meerzeggend zouden natuurlijk de percentages per groep zijn.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 17:10   #37
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Vlaanderen kan van de taalwetgeving een politiek instrument maken. Maar doet het niet

Uit: Doorbraak - 19/06/2023 - Michael Vandamme.


De toepassing van de taalwetgeving in onze hoofdstad wordt steeds problematischer. Ten koste van het Nederlands overigens, want overtredingen in de andere richting zijn de uitzondering. Daar verandering in brengen begint bij het maken van een politieke keuze. En die bal ligt in het kamp van de hoofdzetels van de Vlaamse partijen. Op hun Brusselse discipelen moet immers niet worden gerekend.

‘De grondwet is geen vodje papier’, verklaarde toenmalig premier Leo Tindemans (CD&V) tijdens het Egmont-debacle in de Kamer. De woorden zouden de geschiedenis ingaan en voor altijd gelinkt blijven aan de man wiens actieve politieke carrière nog twee decennia zou duren, voornamelijk op Europees niveau. Wat we inmiddels ook weten is dat wie zoekt, binnen het juridisch stelsel van dit land wel meer vodjes papier vindt. Te beginnen met de taalwetgeving en haar toepassing in Brussel: gebrekkig en (dus) problematisch.

Realiteit

Het is een prima hedendaags voorbeeld van wat in andere tijden het verschil tussen ‘le pays légal‘ en ‘le pays réel‘ werd genoemd. Op zich zijn de regels duidelijk. Er is wetgeving, vaste rechtspraak en de Vaste Commissie voor Taaltoezicht gaf meerdere adviezen over de taalwetgeving.

Maar dan is er de praktijk, die te lezen valt in het jaarlijks verslag van de Brusselse vicegouverneur. De man, Jozef Ostyn, is een wat vreemde institutionele eend in de bijt. Hij is de enige vicegouverneur zonder… gouverneur, en heeft slechts één actiedomein: de naleving van de taalwetgeving in kaart brengen. Deze realiteit wordt keurig in een jaarlijks rapport gebundeld, waarna dat in de archieven der onverschilligheid verdwijnt.

Schorsingen

Sinds Ostyn, voormalig kabinetschef bij Brussels minister Brigitte Grouwels (CD&V), zo’n tien jaar geleden in functie trad, heeft zich een duidelijk patroon afgetekend. Samengevat: jaar na jaar verslechtert de situatie. Benoemingen die niet in overeenstemming met de tweetaligheidsvereisten gebeuren, mogen dan al geschorst worden door de vicegouverneur, de beslissing om daadwerkelijk te vernietigen is politiek van aard.

Twee Brusselse ministers moeten hiervoor tekenen, een Nederlandstalige en Franstalige, wat in regel niet gebeurt. Daardoor vervalt de schorsing en blijft alles bij het oude. Welkom in le pays réel. En zeggen dat de taalwetgeving geacht wordt van openbare orde te zijn, in lekentaal: een wetgeving die beschouwd wordt een hoeksteen van onze rechtsstaat te zijn. Kortom, le pays réel.

Politie is pijnpunt. - Vlaamse politieke apathie.

Op zich is de cocktail aan verklaringen van deze mistoestand de voorbije jaren niet fundamenteel gewijzigd. Het aandeel van sommige ‘ingrediënten’ is misschien wat geschommeld, maar niet het recept: manifeste onwil, onkunde (het belabberde niveau van het Nederlands in het Franstalige onderwijs is inmiddels legendarisch), maar vooral politieke apathie, ook aan Vlaamse kant. Dat heeft nochtans gevolgen voor de dienstverlening naar Nederlandstaligen toe, Brusselaars of niet-Brusselaars. Want wie er nog aan zou twijfelen: het gebrek aan tweetaligheid in de brede zin van het woord is voornamelijk op het Franstalige conto te schrijven.

Niet zo lang geleden nog maakte iemand het mee dat hij bij de politie in Stad Brussel geen verklaring in het Nederlands kon afleggen (‘anders blijft u hier maar zitten tot morgen hé meneer’). Ook Jozef Ostyn wees er in een interview in Doorbraak Magazine op dat het probleem zich bij de politie bijzonder scherp stekt. De man in kwestie lanceerde het op Twitter, waarna ook Sven Gatz (Open Vld), Brussels minister bevoegd voor onder andere meertaligheid, zich mengde om te zeggen dat dit ‘niet aanvaardbaar’ is. Dan toch. In een polemiek twee jaar geleden had hij het nog over ‘c’est comme ça‘.
Het moeten aanvaarden van de Brusselse realiteit met al haar scheeftrekkingen.

Nationale hoofdzetels.

De keuze om van de correcte toepassing van de taalwetgeving een politiek punt te maken ligt in Vlaanderen. Op de Brusselse banken, hoort men enkel ontevredenheid bij de V-partijen, elders blijft het stil. Aan Franstalige kant is dit natuurlijk een non-issue, altijd geweest.

Enigszins parallel met de manier waarop het Brussels gewest zich steeds meer als autonoom gewest is gaan profileren, hebben de Brusselse afdelingen van de Vlaamse partijen een verzelfstandiging ten opzichte van de moederpartij gekend. Het werd allemaal meer Brussels en minder Vlaams, wat zich in wijzigende aandachtspunten en vooral desinteresses vertaald heeft. Het onderwerp taalwetgeving op de agenda plaatsen is een beslissing van de Wetstraat, Keizerslaan, Melsenstraat en dergelijke. Of niet natuurlijk.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 juni 2023 om 17:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 19:19   #38
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat zou dan ook moeten gelden voor de Franstalige scholen in die buurten, en is dat ook zo ?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=21
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 17:18   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom moet men zich aanpassen in Vlaanderen?

Frans is er nog steeds verplicht op school. Gebruik dat dan toch! Wat is er op tegen?
Of investeert Vlaanderen die miljarden euro's in het taalonderwijs om NIET te gebruiken?
Volledig akkoord maar het leven is geven en nemen. Wat geldt voor Nederlandstaligen is ook van toepassing voor Franstaligen en daar wringt het schoentje.
Liefde moet van twee kanten komen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 18:50   #40
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

en
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be