Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2023, 22:44   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard Demir grijpt in tegen containerdorp Fedasil in Koksijde

Daarbij kan ik Zuhal Demir geen ongelijk geven.

De borden met als opschrift FEDASIL staan al voor de gebouwen van de 'oude militaire luchthaven'

Zoals ik eerder schreef zou men daar beter terug een volwaardige militaire basis van maken.

In dit geval heeft Zuhal Demir meer dan gelijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 juni 2023 om 22:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 22:52   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarbij kan ik Zuhal Demir geen ongelijk geven.

De borden met als opschrift FEDASIL staan al voor de gebouwen van de 'oude militaire luchthaven'

Zoals ik eerder schreef zou men daar beter terug een volwaardige militaire basis van maken.

In dit geval heeft Zuhal Demir meer dan gelijk.
NVA politici:

‘Het is ons probleem niet, we laten ze creperen.
Wat kunnen ons dode gijzelaars en Oekraïnse asielzoekers schelen.’

Vivaldi jennen is onze core business.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 juni 2023 om 22:54.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 05:05   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
‘Het is ons probleem niet, we laten ze creperen.
Wat kunnen ons dode gijzelaars en Oekraïnse asielzoekers schelen.’
Euh, ja, dat hoop ik toch.

Dat gezegd, ik vind het nogal onnozel om CONTAINERdorpen tegen te gaan, want ze zitten al in containers dan, praktischer kan toch niet

Destijds moest men ze nog op treinen krijgen. Hier zitten ze vanzelf al in containers

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2023 om 05:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 06:29   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Toerisme Vlaanderen zal ook niet bepaald gelukkig zijn hiermee...

Ach,ik neem aan dat de Federale op Federale terreinen kan doen wat ze wil uiteindelijk en op korte termijn zal ergens een of andere oplossing moeten komen.....(ik woon zelf ook in een coté met constant wel "vreemdelingen" die komen en gaan)

Ten gronde echter,onze politici en al hun bevoegdheidsniveeus en wetjes en regeltjes weigeren,ook in de migratiecrisis samen te werken en KEIHARD (en het zullen HARDe scnes worden) de migranten te scheiden van de vluchtelingen waardoor we inderdaad dreigen uiteindelijk onze VN-overeenkomsten om mensen die het nodig hebben asiel te bieden ook in de kou gaan laten staan....


Regel 1 zou van mij zijn dat jongere mannen van minder dan 40 jaar GEEN asiel kunnen krijgen in Belgie,gelijk wat er aan de hand is in het thuisland,GEEN...Ik heb altijd al meer respect gehad voor een Taliban strijder of een Kalifaat soldaat,hoewel ik het helemaal niet eens ben met hun "model" is het HUN model,DAAR,dan met die ellendelingen die hier wat te zitten facebooken op mijn kosten en NIKS bijbrengen.Niet aan ons en niet aan hun land van oorsprong.....ellendelingen...

Jonge mannen horen KANT te kiezen of iets te doen en daarnaar te reageren op de situatie die voor ligt....Als jonge mannen ook al weglopen wordt er niks opgelost....daar niet,en zeker ook in Koksijde niet...


Bij ons in de gemeente lopen enkele jongere (40-) Oekrainse mannen rond ook.....U kunt zich voorstellen wat ik van hen denk,want mij moet men niet vertellen dat dit correct is en helaas,evident,werken Belgische overheden mee om die lafaards te beschermen....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2023 om 06:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 06:56   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toerisme Vlaanderen zal ook niet bepaald gelukkig zijn hiermee...

Ach,ik neem aan dat de Federale op Federale terreinen kan doen wat ze wil uiteindelijk en op korte termijn zal ergens een of andere oplossing moeten komen.....(ik woon zelf ook in een coté met constant wel "vreemdelingen" die komen en gaan)

Ten gronde echter,onze politici en al hun bevoegdheidsniveeus en wetjes en regeltjes weigeren,ook in de migratiecrisis samen te werken en KEIHARD (en het zullen HARDe scnes worden) de migranten te scheiden van de vluchtelingen waardoor we inderdaad dreigen uiteindelijk onze VN-overeenkomsten om mensen die het nodig hebben asiel te bieden ook in de kou gaan laten staan....


Regel 1 zou van mij zijn dat jongere mannen van minder dan 40 jaar GEEN asiel kunnen krijgen in Belgie,gelijk wat er aan de hand is in het thuisland,GEEN...Ik heb altijd al meer respect gehad voor een Taliban strijder of een Kalifaat soldaat,hoewel ik het helemaal niet eens ben met hun "model" is het HUN model,DAAR,dan met die ellendelingen die hier wat te zitten facebooken op mijn kosten en NIKS bijbrengen.Niet aan ons en niet aan hun land van oorsprong.....ellendelingen...

Jonge mannen horen KANT te kiezen of iets te doen en daarnaar te reageren op de situatie die voor ligt....Als jonge mannen ook al weglopen wordt er niks opgelost....daar niet,en zeker ook in Koksijde niet...


Bij ons in de gemeente lopen enkele jongere (40-) Oekrainse mannen rond ook.....U kunt zich voorstellen wat ik van hen denk,want mij moet men niet vertellen dat dit correct is en helaas,evident,werken Belgische overheden mee om die lafaards te beschermen....
Ik begrijp uw verontwaardiging niet.
Waarom moeten we vrouwen opvangen en mannen niet?
Wie heeft er gestreden voor gelijke behandelingen? De mannen of de vrouwen?

En als het dan ergens brand, dan hoeft die gelijkheid plots niet meer, dan is een mannenleven plots veel minder waard dan een vrouwenleven.

Gekke denkbeelden in de vrouwenemancipatiewereld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:33   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp uw verontwaardiging niet.
Waarom moeten we vrouwen opvangen en mannen niet?
Wie heeft er gestreden voor gelijke behandelingen? De mannen of de vrouwen?

En als het dan ergens brand, dan hoeft die gelijkheid plots niet meer, dan is een mannenleven plots veel minder waard dan een vrouwenleven.

Gekke denkbeelden in de vrouwenemancipatiewereld.

disclosure:Er zijn "mannelijke" en "vrouwelijke" opdrachten...ongeacht wat wereldverbeteraars (soms inderdaad vermomd als emancipatie-adepten,eigenlijk maar aktief in een heel klein deeltje van de wereld)beweren.

Bewijs: iedere dag te zien overal ter wereld....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2023 om 07:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:50   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Ik zie niet in waarom er geen vergunning kan gegeven worden om containers en aanhorigen te plaatsen op militaire domeinen.

De ene overheid die de andere verbaliseert is vechtfederalisme. Dat kan niet zijn. Politici mogen geen gemeenschapsmiddelen misbruiken om juridisch te procederen tegen overheden. Politici hebben wetgevende macht via het parlement en uitvoerende macht via de regering. De grondwet kent hen geen rechten toe overheden aan te vallen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 09:11   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom er geen vergunning kan gegeven worden om containers en aanhorigen te plaatsen op militaire domeinen.
Die kunnen dan sneller op schepen overgeladen worden he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 10:03   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
disclosure:Er zijn "mannelijke" en "vrouwelijke" opdrachten...ongeacht wat wereldverbeteraars (soms inderdaad vermomd als emancipatie-adepten,eigenlijk maar aktief in een heel klein deeltje van de wereld)beweren.

Bewijs: iedere dag te zien overal ter wereld....
Waarom moeten we dan vrouwen hebben in ons leger?
Als er oorlog uitbreekt zijn vrouwen plots niet nodig op het strijdtoneel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 10:49   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moeten we dan vrouwen hebben in ons leger?
Als er oorlog uitbreekt zijn vrouwen plots niet nodig op het strijdtoneel.
precies!

Als puntje bij paaltje komt blijken ze enkel bij medische teams uitmuntend te presteren...Ik verwijs naar Oekraine,een ECHTE oorlog!

Voor de rest zijn ze "vulling" en nemen ze administratieve- en logistieke posities in die beter door mannelijke militairen zouden ingevuld worden die om een of andere reden niet meer in de gevechtseenheden kunnen dienen,maar die de strijdkrachten graag nog enkele jaren aan boord zouden willen houden wegens hun bredere kennis van de organisatie...


Afghanistan was voor mij de echte "eye-opener"...

Kompleet vrouwelijke Westerse gevechtseenheden die Talibans verslaan,DAT zou een doorbraak geweest zijn,het einde van de macho-cultuur daar...

Het is niet gebeurd...

Totnogtoe hebben enkel Koerdische en Yezedi meisjes zich al bewezen...tegen het Kalifaat nota bene.....niet onze "blondjes"...zijn we niks mee....

Zie je,tot op zekere hoogte zijn we het eens...

MAar dan nu terug naar Koksijde...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2023 om 10:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 17:18   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Er zijn toch vrouwelijke militairen waar je beter een etentje met doet dan er tegen te beginnen.

Alhoewel...



Ik, dacht eerst dat het Kate Beckinsale was maar ik heb mij weer maar eens vergist.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juni 2023 om 17:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 17:29   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom er geen vergunning kan gegeven worden om containers en aanhorigen te plaatsen op militaire domeinen.

De ene overheid die de andere verbaliseert is vechtfederalisme. Dat kan niet zijn. Politici mogen geen gemeenschapsmiddelen misbruiken om juridisch te procederen tegen overheden. Politici hebben wetgevende macht via het parlement en uitvoerende macht via de regering. De grondwet kent hen geen rechten toe overheden aan te vallen.
Om te beginnen, moet zelfs de federale overheid, een vergunning aanvragen voor dergelijke zaken, met inbegrip van de nodige bijlagen, zoals een milieu-effectenrapport.
Als de federale meent te moeten doen alsof de grondvod effectief een vod is, met bepalingen welke daarin de bevoegdheden zijn van de gewesten,
dan moet de federale maar het deksel op de neus krijgen.

Als ze een fatsoenlijk dossier indienen, laat de minister het dan maar eens afkeuren zonder degelijke motivering ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 20:32   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te beginnen, moet zelfs de federale overheid, een vergunning aanvragen voor dergelijke zaken, met inbegrip van de nodige bijlagen, zoals een milieu-effectenrapport.
Onzin. Het is militair domein. Het volstaat de noodtoestand uit te roepen als regionale omgevingsministers moeilijk doen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 21:12   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Onzin. Het is militair domein. Het volstaat de noodtoestand uit te roepen als regionale omgevingsministers moeilijk doen.
Moeilijk doen?
En dan een noodtoestand uitroepen?
Nogal een belgicistische kijk op zaken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 21:22   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeilijk doen?
En dan een noodtoestand uitroepen?
Nogal een belgicistische kijk op zaken ...
Moest Diependaele het geld voor sociale woningen niet laten wegrotten was deze noodingreep niet nodig.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2023, 05:27   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest Diependaele het geld voor sociale woningen niet laten wegrotten was deze noodingreep niet nodig.
Je bent het dus eens dat dat sociaal woningenbouwen enkel maar dient om meer makak gezellig te huisvesten.

Kortom, een ganse stad erbij bouwen vol verse makak.

Hoog tijd om het systeem van sociale woningen dan af te schaffen he. Wij gaan toch geen huizen bouwen op kosten van de belastingsbetaler om daar makakken in te logeren zekers. Goed gek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2023 om 05:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2023, 08:16   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeilijk doen?
En dan een noodtoestand uitroepen?
Nogal een belgicistische kijk op zaken ...
Ik weet niet wat jij juist bedoelt met een belgicistische kijk. Begrijp jij niet dat vechtfederalisme jouw pensioen niet kan financieren ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 08:56   #18
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh, ja, dat hoop ik toch.

Dat gezegd, ik vind het nogal onnozel om CONTAINERdorpen tegen te gaan, want ze zitten al in containers dan, praktischer kan toch niet
Dan rest er enkel nog de containers hermetisch te sluiten en in zee te dumpen richting Noord-Afrika.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 5 juni 2023 om 08:57.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 09:08   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik weet niet wat jij juist bedoelt met een belgicistische kijk. Begrijp jij niet dat vechtfederalisme jouw pensioen niet kan financieren ?
Natuurlijk begrijpen wij dat. Jij lijkt het niet te begrijpen aangezien JIJ blijft ijveren voor het voortbestaan van Belgie. Maar goed, ik begrijp wel waar je naartoe wil hoor. Vlaanderen moet stoppen met zagen en moet uitvoeren wat de Waalsnationalisten wensen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juni 2023 om 09:37.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 11:40   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
NVA politici:

‘Het is ons probleem niet, we laten ze creperen.
Wat kunnen ons dode gijzelaars en Oekraïnse asielzoekers schelen.’

Vivaldi jennen is onze core business.
Dadeeke, containers op een veld plaatsen zonder verguning is ook sluikstorten he, zie onze discusie over de bus op een veld.

Dus als ik geen containers in mijnen hof mag zetten dan de staat ook niet. tenzij ze een vergunning vragen , eventueel ne Vlarem, dat is daar miliair domain, mag men daar zomaar burgers op te slapen leggen. Zijn die containers wel geschikt voor menselijke bewoning, hoe zit dat me hygiene, beveiliging en sanitair... Is de brandweer commandant geraadpleegd en heeft die zijn fiat gegeven ?

Allee ja ge verstaat wel dat ge niet zomaar wat container ergens neerzet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be