Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Stemt N-VA congres in met een federale regeringsdeelname ?
1. Ja. 23 79,31%
2. Neen. 4 13,79%
3. Misschien. 2 6,90%
4. Prins Laurent for president. 3 10,34%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 24 juli 2014, 22:01   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Wat zei ik? Klapvee dus:

Bart De Wever en de toekomstige minister-president Geert Bourgeois kregen een staande ovatie. Het akkoord is quasi unaniem goedgekeurd. (http://www.standaard.be/cnt/dmf20140724_01190626)

Ik ben ooit op een congres van Groen getuige geweest van hoe Magda Aelvoet een staande ovatie kreeg na dat ze de levering van Minimi machinegeweren aan Nepal had goedgekeurd. Partijcongressen zijn vergelijkbaar met een kudde gnoes in de Afrikaanse steppe.


Quasi unanieme goedkeuring dus.
Weet iemand of fonne het aandurfde om zijn kritische vraag te stellen ? Is Xenophon met zijn sjokkedijzen buiten gesmeten door de security toen hij zijn rede wou afsteken ?

Vlaams nationalisten, ze zijn zo grappig, mijnheer.
Pandareus is offline  
Oud 24 juli 2014, 22:07   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Gisteren in TerZake zag ik Bourgeois al ongemakkelijk op zijn stoel schuiven toen ze aan het woord kwam. Vooral toen ze zei dat de onderhandelingen met hen al weken aan de gang waren waarmee ze impliceerde dat CD&V en N-VA de publieke opinie al die tijd aan het voorliegen waren. Maar ze deed op zo een manier dat Bourgeois er niets op kon zeggen. Geweldig!
Niet gezien, jammer. Maar het is wel zo : al die show dat de vlaamse formatie vast zat tussen de tsjeven en n-va was dus gewoon show om tijd te winnen. Deugnietjes, die ex-kartelpartners.
Pandareus is offline  
Oud 25 juli 2014, 00:18   #103
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Doe die lelijke vlag van je avatar
ik heb geen lessen te krijgen van Jodenhatende dummy's
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 25 juli 2014, 01:02   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet gezien, jammer. Maar het is wel zo : al die show dat de vlaamse formatie vast zat tussen de tsjeven en n-va was dus gewoon show om tijd te winnen. Deugnietjes, die ex-kartelpartners.
Het was wel Peeters die leurde dat het niet mooi meer was, dat weet je maar al te goed. En je weet ook waarom.

Ik vind het geen fraaie bedoening, en heb hier nooit achter gestaan. Ook d�*t weet je.

Maar wie was er zo zeker van Di Rupo II?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2014, 05:49   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij kunt er niet aan doen,
en je kent er ook niets van. Van ons programma en van onze strategie. Van het feit dat het huidige federale parlement geen constituante is. Zelfs niet van het actuele Vlaams regeerakkoord.

In het begin van de draad zeg je dus dat wij nooit uitgenodigd gingen worden.
Nu zeg je bien joué.
Later ga te toegeven: très bien joué.

.
Ik zal zeggen "bien joué" als de totale fiscale druk in Vlaanderen, met, laten we bescheiden blijven, 20% is gedaald. Want dat is de bedoeling van het Vlaams Nationalisme, de N-VA, en al dat gedoe uiteindelijk he.

Of dat nu is door de Franstaligen aan de macht te laten, een état Belgo-Flamand op te richten, of een confederatie, of het Graafschap Vlaanderen of de Verenigde Nederlanden kan mij allemaal niet schelen: dat zijn maar middelen om er te geraken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2014 om 05:52.
patrickve is offline  
Oud 25 juli 2014, 05:59   #106
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Voor het geval u het niet moest doorhebben: ik ben geen N-VA'er en de redding van België juich ik allesbehalve toe.
Herr Oberst, ik had het reeds door van toen ik je eerste post las, dit ter verduidelijking.

Verder mag je "de redding van België" voor minstens 3 decennia aankruisen in je agenda.

Volledig toe te schrijven aan je vriendjes van de N-VA.

En denk je niet dat er nu reeds veel van dat klapvee, na het zien van wat er in dit regeerakkoord staat en henzelf in de portemonnee raakt, (jammer dat het voor velen slechts langzaam doorsijpelt), nog achter N-VA blijven staan?
subocaj is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:39   #107
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Jawel, het Vlaams regeerakkoord is zeker te verdedigen.

Maar de tactiek op federaal vlak, is niet te verdedigen. In een federale regering stappen zonder democratische legitimatie in 1 van de deelstaten is onverantwoord, als regionalistische partij.
Denk je echt dat CD&V en OVLD het hadden toegelaten om én Vlaams mee te regeren én federaal oppositie te voeren?

Trouwens, het is een koekje van eigen deeg, en wat voor één.

Citaat:
Om wat te doen trouwens? Bewijzen dat er geen 2 democratieën bestaan in dit land die moeten rekening houden met 2 socio-economische situaties?
Het gaat net niet beter in de verf gezet kunnen worden als nu.
Of denk je dat de PS/PSC nu plots daar rechts gaat regeren omdat de federale en Vlaamse regionale een rechtser beleid gaat voeren?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:45   #108
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten heeft me verbaasd in haar potentieel. Ze laat een Vlaamse regeringsdeelname goedkeuren op de N-VA/CD&V congressen én op het Open VLD congres zonder te vermelden wie ze als minister afvaardigt. Ik denk dat deze dame Bart De Wever nog voorbij steekt als politieke belofte van deze eeuw.
De posten zijn verdeeld. Zou een partij dan moeten afhaken omwille van een persoon die één van de partners naar voren schuift?
Indien er echt een afkeer zou zijn tegen een bepaald persoon, dan zou dit ook wel besproken geweest zijn, niet?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:45   #109
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten heeft me verbaasd in haar potentieel. Ze laat een Vlaamse regeringsdeelname goedkeuren op de N-VA/CD&V congressen én op het Open VLD congres zonder te vermelden wie ze als minister afvaardigt. Ik denk dat deze dame Bart De Wever nog voorbij steekt als politieke belofte van deze eeuw.
De posten zijn verdeeld. Zou een partij dan moeten afhaken omwille van een persoon die één van de partners naar voren schuift?
Indien in het hypothetische er echt een afkeer zou zijn tegen een bepaald persoon, dan zou dit ook wel besproken geweest zijn, niet?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 06:46   #110
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Gisteren in TerZake zag ik Bourgeois al ongemakkelijk op zijn stoel schuiven toen ze aan het woord kwam. Vooral toen ze zei dat de onderhandelingen met hen al weken aan de gang waren waarmee ze impliceerde dat CD&V en N-VA de publieke opinie al die tijd aan het voorliegen waren. Maar ze deed op zo een manier dat Bourgeois er niets op kon zeggen. Geweldig!
Dat was discreet onderhandelen en dus goed toneel.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:02   #111
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Herr Oberst, ik had het reeds door van toen ik je eerste post las, dit ter verduidelijking.

Verder mag je "de redding van België" voor minstens 3 decennia aankruisen in je agenda.
Dus een tripartite was als ander alternatief dan het einde geweest van belziek?
Waarom had je ons niet gewaarschuwd?

Citaat:
En denk je niet dat er nu reeds veel van dat klapvee, na het zien van wat er in dit regeerakkoord staat en henzelf in de portemonnee raakt, (jammer dat het voor velen slechts langzaam doorsijpelt), nog achter N-VA blijven staan?
Wel, N-VA had op voorhand gezegd dat het héél veel pijn zou doen.
Zelfs de groenen hadden, om een voorbeeld te noemen, door dat het systeem van de woonbonus, hoe goed bedoeld ook, een geldverslindend gedrocht was dat er enkel toe geleid heeft dat deze verantwoordelijk was voor een stijging van 28% van vastgoed.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 25 juli 2014, 07:48   #112
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten heeft me verbaasd in haar potentieel. Ze laat een Vlaamse regeringsdeelname goedkeuren op de N-VA/CD&V congressen én op het Open VLD congres zonder te vermelden wie ze als minister afvaardigt. Ik denk dat deze dame Bart De Wever nog voorbij steekt als politieke belofte van deze eeuw.
moet zonder meer toegeven dat zij in deze bijzonder goed gespeeld heeft, flink boven het gewicht van haar partij.

geef ook grif toe dat ik haar tot nu toe dus flink onderschat heb.

sterk.
Anna List is offline  
Oud 26 juli 2014, 08:31   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moet zonder meer toegeven dat zij in deze bijzonder goed gespeeld heeft, flink boven het gewicht van haar partij.

geef ook grif toe dat ik haar tot nu toe dus flink onderschat heb.

sterk.
Inderdaad. De trut uithangen en ondertussen heel strategisch schaken !

Ik heb het idee dat er in Vlaanderen een nieuwe generatie politici is opgestaan van de haaiensoort. Niet zozeer de boertige sjoemelaars van de vorige generatie, wel het soort sluwe machiavellisten die om geen truuk verlegen zitten om hun doelstellingen waar te maken. (doelstellingen die natuurlijk niks te maken hebben met wat ze openlijk zeggen).

De staat wordt eindelijk de optimale gangsterbende. Hip hip hoera.
patrickve is offline  
Oud 26 juli 2014, 09:30   #114
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. De trut uithangen en ondertussen heel strategisch schaken !
Waar heeft Gwendolyn Rutten volgens jou de trut uitgehangen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb het idee dat er in Vlaanderen een nieuwe generatie politici is opgestaan van de haaiensoort. Niet zozeer de boertige sjoemelaars van de vorige generatie, wel het soort sluwe machiavellisten die om geen truuk verlegen zitten om hun doelstellingen waar te maken. (doelstellingen die natuurlijk niks te maken hebben met wat ze openlijk zeggen).

De staat wordt eindelijk de optimale gangsterbende. Hip hip hoera.
Naar de libertijnse ideologie is de staat steeds aanzien geweest als een maffia. Ik hoop dat Gwendolyn Rutten een beetje het tij kan keren door het vertrouwen en de verwachtingen in de politiek een beetje te temperen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 oktober 2014, 19:58   #115
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Het N-VA ledencongres zal donderdag doorgaan. in Lotto Arena te Antwerpen. Bron:

NIEUWS HEET VAN DE NAALD: @de_NVA zal donderdagavond congresseren in de Lotto Arena te Antwerpen over de federale regeringsdeelname
Getweet door Piet De Zaeger en geretweet door de officiële N-VA twitteraccount.

Voor meer details kan je www.n-va.be in de gaten houden en je mail en je gsm checken.

De enquête loopt nog.

Verwacht jij dat het N-VA ledencongres gaat instemmen op een federale regeringsdeelname aan Charles Michel I ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 oktober 2014 om 19:59.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 oktober 2014, 21:11   #116
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het N-VA ledencongres zal donderdag doorgaan. in Lotto Arena te Antwerpen. Bron:

NIEUWS HEET VAN DE NAALD: @de_NVA zal donderdagavond congresseren in de Lotto Arena te Antwerpen over de federale regeringsdeelname
Getweet door Piet De Zaeger en geretweet door de officiële N-VA twitteraccount.

Voor meer details kan je www.n-va.be in de gaten houden en je mail en je gsm checken.

De enquête loopt nog.

Verwacht jij dat het N-VA ledencongres gaat instemmen op een federale regeringsdeelname aan Charles Michel I ?
Tuurlijk gaan ze instemmen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 oktober 2014, 10:38   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

http://www.rtl.be/videos/video/51047...CategoryID=304

Bart De Wever wil het institutionele in de frigo houden zelfs na 2019 als hij met de huidige coalitie zonder de PS kan verder gaan.

Dat doet me een beetje denken aan Elio Di Rupo die bij zijn aantreden in 2011 zijn coalitiepartners beloofde in 2014 verder te gaan met Elio Di Rupo II als het zonder N-VA had gekund...

__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 oktober 2014 om 10:44.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 oktober 2014, 14:18   #118
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Het zou er bij cd&v wel eens veel spannender kunnen aan toe gaan trouwens.

Maar die hebben maar een gewone meerderheid nodig neem ik aan ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 9 oktober 2014, 14:26   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

@Eyjafjallajökull

Bij CD&V volstaat een gewone meerderheid op hun toetredingscongres om een afvaardiging in de federale regering te krijgen. De plaatsen zijn beperkt bij CD&V. Bij het N-VA congres is veel meer volk verwacht. Daar is geen limiet op het aantal leden dat kan meedoen. Alle N-VA leden kunnen tot 18.30 inschrijven en stemmen als ze langer dan 3 maand lid zijn.

http://www.sterkervlaanderensterkerl...erale-regering

http://www.n-va.be/congres-federaleregering
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 oktober 2014, 15:07   #120
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Eyjafjallajökull

Bij CD&V volstaat een gewone meerderheid op hun toetredingscongres om een afvaardiging in de federale regering te krijgen. De plaatsen zijn beperkt bij CD&V. Bij het N-VA congres is veel meer volk verwacht. Daar is geen limiet op het aantal leden dat kan meedoen. Alle N-VA leden kunnen tot 18.30 inschrijven en stemmen als ze langer dan 3 maand lid zijn.

http://www.sterkervlaanderensterkerl...erale-regering

http://www.n-va.be/congres-federaleregering

Thx

Wat bedoel je met 'de plaatsen zijn beperkt bij cd&v' ?
Dat lijkt niet te blijken uit het congresreglement.
Eyjafjallajökull is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be