Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 2 maart 2005, 20:30   #41
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bart De Wever:

[font=Verdana]Haast en spoed zijn zelden goed... [/font][font=Verdana]

Ik begrijp het ongeduld van de opgezweepte achterban. Maar door te veel op snelheid aan te dringen plaatsen we ons in een vragende positie ten opzicht van de Franstaligen, wat de prijs fors kan opdrijven.

Doe liever zoals de Franstaligen bij de kwestie migrantenstemrecht.

Wetsvoorstel ligt er, de behandeling is bezig en de uitslag van de stemming staat vast (als Vlaamse politici consequent handelen natuurlijk). Kostprijs: nul komma nul aan toegevingen.

Het enige wat we moeten doen is de voorstellen op de parlementaire agenda houden en de bespreking zo normaal mogelijk laten opschieten (maximaal afblokken van Franstalige vertragingsmaneuvers).

En verder de interministeriële conferentie laten doodbloeden, want dat is een paars mechanisme omde federale regering overeind te houden ten koste van onnodige communautaire toegevingen. Het is op dit vlak dat CD&V en N-VA een belangrijke verantwoordelijkheid dragen, vooralsnog tot ieders tevredenheid. Houden zo!!![/font]
Waar lees jij dat Bart De wever instemt met vertragingsmanoeuvres?!
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:39   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Waar lees jij dat Bart De wever instemt met vertragingsmanoeuvres?!
Hier geldt de spreuk: "Kijk niet naar mijn daden, maar luister naar mijn woorden".

Door haar daden toont de N-VA dat ze haar principes liever over boord gooit om de macht dan compromisloos door het leven te gaan. En daar helpen geen duizend mooie verklaringen iets aan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:39   #43
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
En separatist

Hoe zou dat dan moeten gebeuren ?????????????????

Slogans ..... Slogans ......... Slogans

Zonder inhoud

Maar dat zijn we van het Blok gewoon geraakt.

27 jaar Blok - maar geen resultaten.
neen voor ons is dat een val van de regering waard. Volledige chaos tot het gesplitst geraakt en waarbij iedereen zich inzet. N-VA gaat in zee met VLD en SP.A, alles voor de macht nietwaar.
De N-VA stelt me teleur we zijn verdomme al 2 Maart. Ben eens benieuwd of dat gesplits gaat geraken ZONDER compromis anders zal u dat nog lang achterevolgen. Wij hebben verdomme niets te bewijzen we zitten in de oppositie dankzij jullie, tis aan ulle om het te doen, vit niet op een ander.
Internaut is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:43   #44
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
net als het VB trouwens. Die zien BHV (ook) liever mislukken
Komaan dat gelooft ge toch zelf ook niet zeker.
Internaut is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:51   #45
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hier geldt de spreuk: "Kijk niet naar mijn daden, maar luister naar mijn woorden".

Door haar daden toont de N-VA dat ze haar principes liever over boord gooit om de macht dan compromisloos door het leven te gaan. En daar helpen geen duizend mooie verklaringen iets aan.
Zeg, ik kwam hier niet aandraven met de tekst van Bart de Wever!
Eerst proberen jullie op basis van die tekst te bewijzen dat Bart de Wever zou instemmen met vertragingsmanoeuvres. Wanneer achteraf blijkt dat dat helemaal niet uit de tekst kan worden afgeleid, kom je af met dooddoeners zoals: "Kijk niet naar mijn daden, maar luister naar mijn woorden".
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:51   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
In de huidige context lijkt het voorstel van het Vlaams Belang (waarvan ze wisten dat het nooit een meerderheid zou halen*) een vertragingsmanoeuvre.
Het voorstel van het Vlaams Belang was inhoudelijk juist hetzelfde als wat de burgemeesters hadden voorgesteld.

Indien u dat als een vertragingsmanoeuver beschouwt, dan zegt dat heel veel over de wijze waarop u over heel deze zaak denkt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:53   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Zeg, ik kwam hier niet aandraven met de tekst van Bart de Wever!
Eerst proberen jullie op basis van die tekst te bewijzen dat Bart de Wever zou instemmen met vertragingsmanoeuvres. Wanneer achteraf blijkt dat dat helemaal niet uit de tekst kan worden afgeleid, kom je af met dooddoeners zoals: "Kijk niet naar mijn daden, maar luister naar mijn woorden".
Ik heb eerder niets gezegd over Bart de Wever. Ik heb hem niet ter sprake gebracht.

Ik beoordeel de N-VA niet wat op een bepaald politicus zegt, maar wel op de wijze waarop de ministers van die partij alsook de partij in haar geheel handelt.

Hierop geldt de spreuk zoals ik eerder al aanhaalde.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:00   #48
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het voorstel van het Vlaams Belang was inhoudelijk juist hetzelfde als wat de burgemeesters hadden voorgesteld.

Indien u dat als een vertragingsmanoeuver beschouwt, dan zegt dat heel veel over de wijze waarop u over heel deze zaak denkt.
Ik kijk enkel naar de feiten: SPA en VLD voeren vertragingsmanoeuvres uit op hun eigen voorstel tot splitsing van BHV. Ik kan moeilijk geloven dat het Vlaams Belang zo naief is om in deze context een meerderheid (dus stemmen van diezelfde SPA en VLD) voor hun voorstel te verwachten.
Heeft dit de splitsing van BHV dichterbij gebracht? NEE
Heeft het Vlaams Belang zich weer eens goed kunnen profileren? JA
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'

Laatst gewijzigd door Xenon : 2 maart 2005 om 21:01.
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:06   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik kijk enkel naar de feiten: SPA en VLD voeren vertragingsmanoeuvres uit op hun eigen voorstel tot splitsing van BHV.
En de N-VA laat zich ondertussen gewoon kisten, belijdt dan wel met de lippen dat ze een krachtiger aanpak wil maar doet eigenlijk niets (integendeel, ze stemt een wetsvoorstel van een andere partij gewoon weg en volgt daarmee de andere machtspartijen).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:06   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Heeft dit de splitsing van BHV dichterbij gebracht? NEE
Heeft het Vlaams Belang zich weer eens goed kunnen profileren? JA
Dan pleit dat eens te meer voor het schitterend strategisch inzicht van de VB-leiding en het totaal onvermogen en onmacht van de tegenpartij.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:06   #51
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik heb eerder niets gezegd over Bart de Wever. Ik heb hem niet ter sprake gebracht.

Ik beoordeel de N-VA niet wat op een bepaald politicus zegt, maar wel op de wijze waarop de ministers van die partij alsook de partij in haar geheel handelt.

Hierop geldt de spreuk zoals ik eerder al aanhaalde.
Uw posting is wel gebaseerd op een reactie die verband houdt met die tekst, nl.
Waar lees jij dat Bart De wever instemt met vertragingsmanoeuvres?!
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:09   #52
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ongelooflijk , het Vb doet juist wat is afgesproken op de betoging met de burgemeesters en u gaat dat dan als vertragingsmanoeuvre afdoen... dat voorstel is allang behandelt onverwijlt geklasseerd. Het is de n-va en cdenv die er helemaal geen punt van gemaakt hebben dat het regeerakjkoord als een vodje papier wordt behandeld.... Hoe kan je eigenlijk nog klagen met een 12 uitstel dat je al die 11 vorige paarse vertragingsmanoeuvres al hebt toegestaan.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:10   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Uw posting is wel gebaseerd op een reactie die verband houdt met die tekst, nl.
Waar lees jij dat Bart De wever instemt met vertragingsmanoeuvres?!
Mijn bericht is een repliek op wat ik citeerde. Ga gerust maar eens mijn berichten na.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:17   #54
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
ongelooflijk , het Vb doet juist wat is afgesproken op de betoging met de burgemeesters en u gaat dat dan als vertragingsmanoeuvre afdoen... dat voorstel is allang behandelt onverwijlt geklasseerd. Het is de n-va en cdenv die er helemaal geen punt van gemaakt hebben dat het regeerakjkoord als een vodje papier wordt behandeld.... Hoe kan je eigenlijk nog klagen met een 12 uitstel dat je al die 11 vorige paarse vertragingsmanoeuvres al hebt toegestaan.
Het voorstel van de burgemeesters wordt behandeld maar heeft af te rekenen met vertragingsmanoeuvres. Ik zie niet in op welke manier het nieuwe voorstel van het VB op enige zoden aan de dijk zou brengen.

SPA en VLD hebben niet liever dan dat de N-VA uit de regering zou stappen. Nu mag jij mij eens vertellen wat de N_VA moet doen om die vertragingsmanoeuvres te counteren.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'

Laatst gewijzigd door Xenon : 2 maart 2005 om 21:18.
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:22   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het voorstel van de burgemeesters wordt behandeld maar heeft af te rekenen met vertragingsmanoeuvres.
Wat bedoelt u juist?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:22   #56
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mijn bericht is een repliek op wat ik citeerde. Ga gerust maar eens mijn berichten na.
Ik begrijp er niets meer van?!

postings #41 en 42, iedereen kan ze lezen
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:24   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
SPA en VLD hebben niet liever dan dat de N-VA uit de regering zou stappen. Nu mag jij mij eens vertellen wat de N_VA moet doen om die vertragingsmanoeuvres te counteren.
Zich principieel opstellen en niet vastplakken aan de macht. Nu is ondertussen duidelijk geworden dat de N-VA-leiding voor de vetpotten van de macht heeft gekozen: ondanks vroegere stoere verklaringen dan toch in kartelvorm met de CD&V samengaan (zonder dat er duidelijke garanties waren neergeschreven), daarna de verkiezingsbelofte "eerst splitsing dan regeringsdeelname" inslikken voor een ministerpost en vervolgens om de haverklap allerlei streefdata vooropstellen waarvan tot nu toe geen enkele werd gehaald.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:28   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.209
Standaard

Citaat:
Paars gunt Verhofstadt meer tijd, CD&V en N-VA niet
Tijdbom tikt verder
Vandaag dreigt pas echt heibel rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Alle Franstaligen en ook SP.A en VLD zijn bereid in te gaan op de vraag van premier Guy Verhofstadt om hem meer tijd te geven. Maar CD&V en N-VA blijven erbij dat ze in de Kamer onmiddellijk met de bespreking van hun wetsvoorstellen starten.
De twee ministers van Institutionele Hervormingen, Didier Reynders (MR) en Johan Vande Lanotte (SP.A), komen de kamerleden vandaag een stand van zaken geven over Brussel-Halle-Vilvoorde. Veel vorderingen kunnen ze er niet aankondigen, want het dossier zit nog altijd muurvast. Maar Johan Vande Lanotte liet gisteren wel al even in zijn kaarten kijken. ,,Communautaire problemen zijn nog nooit op het publieke forum opgelost'', liet de vice-premier zich ontvallen. Daarvoor zijn onderhandelingen nodig, achter de schermen, niet in het parlement. ,,Binnen enkele weken kan het dan rond zijn'', voorspelt hij.

Premier Guy Verhofstadt sprak gisteren gelijkaardige woorden op de nieuwjaarsreceptie van koning Albert voor alle hoogwaardigheidsbekleders: ,,Dit vraagstuk zal maar ontmijnd worden door een overeenkomst tussen beide grote taalgemeenschappen'', zei de premier. Verhofstadt ziet in de Interministeriële Conferentie de ideale plaats voor onderhandelingen over BHV. ,,In elk geval is de regering niet van plan zich te laten opjagen door sommigen van wie kan worden betwijfeld of ze wel een oplossing wensen, of dit dossier willen gebruiken om politieke heibel en instabiliteit te veroorzaken.''

Misplaatst

De speech van Verhofstadt ontving gemengde reacties. ,,Misplaatst'', zongen CD&V'ers in koor. Volgens voorzitter Jo Vandeurzen is het ongehoord dat de toespraak voor de ,,gestelde lichamen'' voor partijpolitieke doeleinden wordt misbruikt. En Luc Van den Brande vindt het onbegrijpelijk dat de premier om meer geduld vraagt: ,,Hij heeft al vijf jaar de tijd gehad, maar niks gedaan.''

Het voorstel om de discussie naar de werkgroep van de Interministeriële Conferentie te verplaatsen, dat Reynders en Vande Lanotte vandaag voor de kamercommissie ongetwijfeld zullen herhalen, botst bij CD&V en N-VA al evenzeer op verzet: ,,Premier Verhofstadt moet een nieuwjaarsreceptie niet misbruiken om de parlementaire agenda door elkaar te halen'', zegt CD&V-kamerfractieleider Pieter De Crem. ,,Wij willen absoluut doorgaan met de bespreking van onze wetsvoorstellen in de Kamer.''

Daarmee dreigt het kartel CD&V-N-VA samen met het Vlaams Belang totaal geïsoleerd te geraken. Want SP.A en VLD hadden gisteren wèl oren naar de woorden van de premier: ,,Of we het nu willen of niet, om Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen zullen we toch eens met de Franstaligen moeten onderhandelen'', erkent Willy Cortois (VLD). Voor de VLD'er uit Vilvoorde moet dat niet noodzakelijk in de Kamercommissie gebeuren. ,,Als Reynders en Vande Lanotte vandaag een redelijk voorstel doen, moeten we dat toch een kans geven. Na veertig jaar wachten, kunnen er voor mij nog wel een paar weken bij.''

Ook Dirk Van der Maelen gaat vandaag niet met alle geweld de Vlaamse wetsvoorstellen doordrukken: ,,Ik heb Vande Lanotte horen zeggen dat hij de zaak binnen enkele weken kan afronden. Dat is toch positief'', zegt de SP.A-fractieleider. Als CD&V-N-VA toch met de bespreking van de Vlaamse wetsvoorstellen starten, verlaten de Franstalige partijen onverwijld de kamercommissie, bevestigden ze gisteren. Dan dreigt dus een crisis. ,,De Vlaamse meerderheid kan eenzijdig de splitsing goedkeuren'', zegt Willy Cortois. ,,Maar dan zetten de Franstaligen de alarmbelprocedure in, en is de crisis een feit. Brussel-Halle-Vilvoorde staat nu eindelijk op de agenda. CD&V gaat dan toch geen oplossing in de weg staan door een crisis uit te lokken? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze dat willen.''
Waar wacht de CD&V eigenlijk nog op?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:28   #59
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zich principieel opstellen en niet vastplakken aan de macht.
Wanneer N-VA uit de Vlaamse regering stapt, is de splitsing vaan BHV geen stap dichterbij, in tegendeel.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'

Laatst gewijzigd door Xenon : 2 maart 2005 om 21:30.
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 21:32   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Wanneer N-VA uit de Vlaamse regering stapt is de splitsing vaan BHV geen stap dichterbij, in tegendeel.
En d�*t, beste Xenon, wist de N-VA al toen ze, vol vertrouwen in hun kartel-en regeringspartners, in de Vlaamse regering stapten...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be