Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2017, 14:38   #861
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Wij laten ons niet commanderen.
Correctie: IK laat mij niet commanderen en me tot WIJ verpoppen.

Was getekend: een vrijdenker.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 00:18   #862
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Correctie: IK laat mij niet commanderen en me tot WIJ verpoppen.

Was getekend: een vrijdenker.
Herlees post #2, met wij verwijs ik specifiek naar agnosten, atheisten en antitheisten, zonder meer. Ik richt een voorstel tot die groep om niet meer zomaar met zich te laten sollen.
Ik heb nl. genoeg van religioten die zich alsmaar meer 'beledigd' gaan voelen als wij ons bvb. kritisch opstellen t.o.v. hun onzin en zo alsmaar meer onze vrijheden willen inperken.

Je hebt alle recht je als agnost, atheist, antitheist tegen dit voorstel te kanten en te argumenteren waarom het geen goed idee is, ik richt het voorstel namelijk naar jou toe als je jezelf tot die groep toekent, het is tenslotte een discussieforum. Maar mijn gebruik van het woord wij was in die zin gewoon een aanwijzing aan wie het voorstel gericht is en dus niet ongepast.

Wij gaan dus gewoon verder...
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 00:27   #863
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Correctie: IK laat mij niet commanderen en me tot WIJ verpoppen.

Was getekend: een vrijdenker.
Herlees post #2, met wij verwijs ik specifiek naar agnosten, atheisten en antitheisten, zonder meer. Ik richt een voorstel tot die groep om niet meer zomaar met zich te laten sollen.
Ik heb nl. genoeg van religioten die zich alsmaar meer 'beledigd' gaan voelen als wij ons bvb. kritisch opstellen t.o.v. hun onzin en zo alsmaar meer onze vrijheden willen inperken.

Je hebt alle recht je als agnost, atheist, antitheist tegen dit voorstel te kanten en te argumenteren waarom het geen goed idee is, ik richt het voorstel namelijk naar jou toe als je jezelf tot die groep toekent, het is tenslotte een discussieforum. Maar mijn gebruik van het woord wij was in die zin gewoon een aanwijzing aan wie het voorstel gericht is en dus niet ongepast.

Wij gaan dus gewoon verder...
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 01:42   #864
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geweldig, hé?

En zijn woordgebruik is zo eenvoudig en to the point.
Dennett is inderdaad 1 van die mensen waar ik uren kan naar luisteren.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 02:59   #865
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geweldig, hé?

En zijn woordgebruik is zo eenvoudig en to the point.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dennett is inderdaad 1 van die mensen waar ik uren kan naar luisteren.
Zo ontstaan religies. Hoe ironisch.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 03:48   #866
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zo ontstaan religies. Hoe ironisch.
Heerlijk, die hadden ze niet zien aankomen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 05:33   #867
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zo ontstaan religies. Hoe ironisch.
Hoezo?
Nog nooit een religie geweten die gebazeerd is op feiten en logisch nadenken.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 06:39   #868
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Hoezo?
Nog nooit een religie geweten die gebazeerd is op feiten en logisch nadenken.
Het gaat om de "ow's en de ah's", oftewel, "creating a following, cult or whatever".

Trouwens, is 'onlogisch nadenken' een voorwaarde voor een religie?
Wat nu onlogisch is of lijkt, was het misschien wel enkele duizenden jaren geleden.
En neen, met die 'duizenden jaren' verwijs ik niet naar de leeftijd van de aarde volgens Bijbelse normen.

Het werkt in de wetenschap vaak ook omgekeerd. Wat ooit onlogisch was, wordt later algemeen aanvaard.
Bijvoorbeeld een deeltje dat volgens de kwantummechanica op twee plaatsen tegelijk kan zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 mei 2017 om 06:47.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 07:29   #869
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat nu onlogisch is of lijkt, was het misschien wel enkele duizenden jaren geleden.
En weet je wat zo droevig is aan gelovigen ? Dat ze nog steeds vasthouden aan het denken van duizenden jaren geleden. Kijk, dat noem ik "onlogisch".

Citaat:
Het werkt in de wetenschap vaak ook omgekeerd. Wat ooit onlogisch was, wordt later algemeen aanvaard.
Bijvoorbeeld een deeltje dat volgens de kwantummechanica op twee plaatsen tegelijk kan zijn.
In de wetenschap gaat men nooit over één nacht ijs. Er kan nu wel iemand komen aanzetten met een stelling, maar wordt pas aanvaard als dat uit meerdere invalshoeken en proefnemingen als aanvaardbaar kan worden beschouwd zonder er ooit een dogma van te maken zoals we zien in religie.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 07:41   #870
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Hoezo?
Nog nooit een religie geweten die gebazeerd is op feiten en logisch nadenken.
Ik denk wel dat hij een punt heeft. Als men afgaat op de preek van de ene of de andere, dan gaat het er vooral om hoe overtuigend men die preekt vindt. Men heeft geen tijd om aan fact checking te gaan doen en blijkbaar hebt u er ook geen behoefte aan aangezien u er uren naar kunt luisteren.

Ik kan zelfs geen 5 minuten naar al die parlé luisteren. Ik moet deze zaken lezen en ik moet tijd hebben om erover na te denken.

Vandaar de bedenking dat men naar iemand gewoon kan luisteren en opneemt wat die je inlepelt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 07:46   #871
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het gaat om de "ow's en de ah's", oftewel, "creating a following, cult or whatever".
Volgens die logica zijn beliebers ook religioten dan?

Kijk, Geert en ik zijn het eens dat een man zoals Dennett vaak nagels met koppen slaat en we bevestigen dit hier, is dit vergelijkbaar met de oorsprong van een religie of cult?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Trouwens, is 'onlogisch nadenken' een voorwaarde voor een religie?
Inderdaad, 'geloof' binnen de context van religie betekent het klakkelooos aannemen van een bewering zonder enig geloofwaardig bewijs.
'Logisch nadenken' komt daar niet bij te pas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat nu onlogisch is of lijkt, was het misschien wel enkele duizenden jaren geleden.
Ja, enkele voobeelden, mensen geloofden ooit dat de aarde plat was, dat de zon rond de aarde draaide, dat de aarde 6000 jaar oud was, dat ziekten kwamen van vloeken en heksen enz. enz. enz.
We wisten van niet beter dus religie gaf ons toen de beste uitleg,
Maar naarmate onze kennis vorderde heeft religie telkens weer plaats moeten maken voor betere verklaringen die de wetenschap ons gaf.

Het enige wat momenteel nog overblijft waar religie probeert aan vast te klampen is een verklaring voor bewustzijn en de oorsprong van het heelal.
De meeste neurologen zullen je vertellen dat dat eerste eigenlijk al geen raadsel meer is, dat tweede hebben veel theorieen voor maar nog geen concrete bewijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het werkt in de wetenschap vaak ook omgekeerd. Wat ooit onlogisch was, wordt later algemeen aanvaard.
Juist!
Maar wat van belang is hier is de wetenschappelijke methode die we gebruiken om tot zulke conclusies te komen.
En die methode is absoluut niet de methode die religioten gebruiken om hun stellingen te bekomen en te argumenteren.

En wat ook van belang is, de wetenschap staat altijd open voor nieuwe ideeen, ook al staan die in contrast met huidige aanvaarde theorieen, religie doet dat absoluut niet!
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 08:22   #872
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En weet je wat zo droevig is aan gelovigen ? Dat ze nog steeds vasthouden aan het denken van duizenden jaren geleden. Kijk, dat noem ik "onlogisch".
Een échte ongelovige trekt zich daar niets van aan, tenzij hij/zij gehinderd wordt door de handelingen van gelovigen.
Een échte ongelovige ziet zich niet genoodzaakt of voelt zich niet geroepen om een tegenbeweging op te zetten, of zelfs maar uit eigen initiatief in discussie te treden met gelovigen.

Citaat:
In de wetenschap gaat men nooit over één nacht ijs. Er kan nu wel iemand komen aanzetten met een stelling, maar wordt pas aanvaard als dat uit meerdere invalshoeken en proefnemingen als aanvaardbaar kan worden beschouwd zonder er ooit een dogma van te maken zoals we zien in religie.
Zodra een bepaalde wetenschappelijk stelling sterk gepolitiseerd wordt, dan begint het echt wel een religieus kantje te krijgen hoor.
De klimaathysterie is daar een mooi voorbeeld van. Of enkele jaren geleden 'de verzuring' en 'het gat in de ozonlaag'.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 mei 2017 om 08:26.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 08:39   #873
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Volgens die logica zijn beliebers ook religioten dan?

Kijk, Geert en ik zijn het eens dat een man zoals Dennett vaak nagels met koppen slaat en we bevestigen dit hier, is dit vergelijkbaar met de oorsprong van een religie of cult?



Inderdaad, 'geloof' binnen de context van religie betekent het klakkelooos aannemen van een bewering zonder enig geloofwaardig bewijs.
'Logisch nadenken' komt daar niet bij te pas.



Ja, enkele voobeelden, mensen geloofden ooit dat de aarde plat was, dat de zon rond de aarde draaide, dat de aarde 6000 jaar oud was, dat ziekten kwamen van vloeken en heksen enz. enz. enz.
We wisten van niet beter dus religie gaf ons toen de beste uitleg,
Maar naarmate onze kennis vorderde heeft religie telkens weer plaats moeten maken voor betere verklaringen die de wetenschap ons gaf.

Het enige wat momenteel nog overblijft waar religie probeert aan vast te klampen is een verklaring voor bewustzijn en de oorsprong van het heelal.
De meeste neurologen zullen je vertellen dat dat eerste eigenlijk al geen raadsel meer is, dat tweede hebben veel theorieen voor maar nog geen concrete bewijzen.



Juist!
Maar wat van belang is hier is de wetenschappelijke methode die we gebruiken om tot zulke conclusies te komen.
En die methode is absoluut niet de methode die religioten gebruiken om hun stellingen te bekomen en te argumenteren.

En wat ook van belang is, de wetenschap staat altijd open voor nieuwe ideeen, ook al staan die in contrast met huidige aanvaarde theorieen, religie doet dat absoluut niet!
Ge moet dat allemaal niet serieus nemen wat hamac schrijft. Hij is 1 van die gelovigen op dit forum die er niet voor durft uitkomen. En hij gebruikt dezelfde techniek die creationisten, en JvdB en Peche ook gebruiken: de atheïsten verwijten dat ze ook religieus zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:04   #874
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge moet dat allemaal niet serieus nemen wat hamac schrijft. Hij is 1 van die gelovigen op dit forum die er niet voor durft uitkomen. En hij gebruikt dezelfde techniek die creationisten, en JvdB en Peche ook gebruiken: de atheïsten verwijten dat ze ook religieus zijn.
Dat kan toch, ook al hoeft het niet. Zelf noem ik me een religieuze atheïst.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:05   #875
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zodra een bepaalde wetenschappelijk stelling sterk gepolitiseerd wordt, dan begint het echt wel een religieus kantje te krijgen hoor.
De klimaathysterie is daar een mooi voorbeeld van. Of enkele jaren geleden 'de verzuring' en 'het gat in de ozonlaag'.
Nog steeds van kracht of ben je een Trump adept ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:22   #876
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Volgens die logica zijn beliebers ook religioten dan?
Natuurlijk zijn er overeenkomsten. Uiteraard ook verschillen.

Citaat:
Kijk, Geert en ik zijn het eens dat een man zoals Dennett vaak nagels met koppen slaat en we bevestigen dit hier, is dit vergelijkbaar met de oorsprong van een religie of cult?
Elke religie of cult is ook begonnen met slechts enkele volgelingen.
Je staat er wellicht niet eens bij stil hoeveel overeenkomsten jullie vertonen met diegenen die jullie omschrijven als 'religioten'.

Citaat:
Inderdaad, 'geloof' binnen de context van religie betekent het klakkelooos aannemen van een bewering zonder enig geloofwaardig bewijs.
'Logisch nadenken' komt daar niet bij te pas.
Nogmaals, dat gebeurt eveneens in de niet-exacte wetenschappen en zelfs in de exacte wetenschappen.
Anders zou er geen sprake zijn van theorieën.

Iedereen neemt 'klakkeloos' dingen over. Zelfs wetenschappers maken gebruik van 'black boxes'.
Als studenten voor elke stelling een bewijs zouden vragen aan hun proffen, dan kan men universiteit blijven lopen tot aan het pensioen.

"Jamaar, het is elders en door derden bewezen."
Ok, maar dan gaat men telkens beroep moeten doen op het stokpaardje van de andere 'ioot' hier, zijnde 'appeal to authority'.

Citaat:
Ja, enkele voobeelden, mensen geloofden ooit dat de aarde plat was, dat de zon rond de aarde draaide, dat de aarde 6000 jaar oud was, dat ziekten kwamen van vloeken en heksen enz. enz. enz.
We wisten van niet beter dus religie gaf ons toen de beste uitleg,
Maar naarmate onze kennis vorderde heeft religie telkens weer plaats moeten maken voor betere verklaringen die de wetenschap ons gaf.

Het enige wat momenteel nog overblijft waar religie probeert aan vast te klampen is een verklaring voor bewustzijn en de oorsprong van het heelal.
De meeste neurologen zullen je vertellen dat dat eerste eigenlijk al geen raadsel meer is, dat tweede hebben veel theorieen voor maar nog geen concrete bewijzen.
Vervang de mystieke figuur God door 'Moeder Natuur' en alles is plots perfect 'logisch' verklaarbaar dat men klakkeloos kan overnemen zonder enige vorm van bewijs.
Als tegenstander van de mystieke figuur God kan je er geen speld tussen krijgen tenzij je zelf beroep gaat doen op 'onwetenschappelijke en onlogische' verklaringen.

Wat is dan het verschil tussen het mystieke wezen God en de identiteit die we zouden kunnen kleven aan het concept natuur?

Citaat:
Juist!
Maar wat van belang is hier is de wetenschappelijke methode die we gebruiken om tot zulke conclusies te komen.
En die methode is absoluut niet de methode die religioten gebruiken om hun stellingen te bekomen en te argumenteren.
Er zijn meerdere groepen volgelingen die overeenkomsten vertonen met religieuzen die eveneens geen beroep doen op de 'wetenschappelijke methode'.
Er wordt vaak verwezen naar deze 'volgelingen' als zijnde zealots.
En er zijn hier een paar van die zealots die zich eveneens de titel 'ioten' als in 'religioten' mogen aanmeten.

Citaat:
En wat ook van belang is, de wetenschap staat altijd open voor nieuwe ideeen, ook al staan die in contrast met huidige aanvaarde theorieen, religie doet dat absoluut niet!
Ik sta hier dan ook niet religie te verdedigen. Ik wijs gewoon op de overeenkomsten tussen religieuzen en de 'ioten als in religioten' die kost wat kost de religieuzen willen bestrijden.
Die onweerstaanbare drang vertonen om met religieuzen in discussie te gaan en zelfs oproepen tot 'in het verweer te gaan'. Sounds familiar?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 mei 2017 om 09:51.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:31   #877
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge moet dat allemaal niet serieus nemen wat hamac schrijft. Hij is 1 van die gelovigen op dit forum die er niet voor durft uitkomen. En hij gebruikt dezelfde techniek die creationisten, en JvdB en Peche ook gebruiken: de atheïsten verwijten dat ze ook religieus zijn.


Een veronderstelling voor waarheid aannemen.
Nóg een overeenkomst met de 'andere religioten'.

Dan spreken we nog niet over de kromme logica "als A en B, Y als argument gebruiken, dan moet A == B".
Je maakte elders meermaals gebruik van dit soort kromme logica. En dan verwijzen naar de onlogische stellingen van de 'religioten'. Altijd grappig.

Maar of je dit gaat kunnen lezen is de vraag aangezien je mij kennelijk in jouw negeerlijst hebt geplaatst.
Ik begrijp dat wel hoor nadat je meermaals als een niet-zindelijke pup met de neus in de eigen stront wordt geduwd.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 mei 2017 om 10:00.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:39   #878
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog steeds van kracht of ben je een Trump adept ?
Moet je een Trump adept zijn om door de sterk politiek gedreven motieven van de 'wetenschappers' te kijken met hun fatalistische boodschappen als "onze kinderen zullen niet meer weten wat sneeuw is", "tegen 2030 is de Himalaya sneeuwvrij", "de poolberen zijn met uitsterven bedreigd". En zo zijn er vele voorbeelden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:45   #879
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat kan toch, ook al hoeft het niet. Zelf noem ik me een religieuze atheïst.
Wat bedoel je hiermee ?
Waar staat een religieuze atheïst tgo een agnost ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:24   #880
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee ?
Waar staat een religieuze atheïst tgo een agnost ?
Begin eerst eens met een definitie te bedenken van het woord 'religie' dat het begrip 'godsdienst' wel kan omvatten als deelverzameling maar dat vooral overstijgt.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be