Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2009, 13:54   #1
Choi Segers
Vreemdeling
 
Choi Segers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2009
Berichten: 13
Standaard China dominanste economische plaats!

Toen als ik vorig jaar op reis was naar Hong Kong was ik dankzij mijn (Chinese Oma) uitgenodigd op een economische conventie in The Bank Of China
Waar een toespraak werd gehouden over de Chinese economische toekomst,

Dankzij deze toespraak ben ik tot de conclusie gekomen dat China de volgende 20 jaar gaat uitgroeien tot een Wereldmacht met het hoogste economisch potentieel!
__________________
Helo Iedereen ik ben Choi Segers en mijn moeder is half Chinees.
Choi Segers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:19   #2
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Oké.
__________________
anything peaceful
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:33   #3
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Tof.
Maar wat gaan ze doen als er binnen 30 jaar geen petrol meer is?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:55   #4
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choi Segers Bekijk bericht
Toen als ik vorig jaar op reis was naar Hong Kong was ik dankzij mijn (Chinese Oma) uitgenodigd op een economische conventie in The Bank Of China
Waar een toespraak werd gehouden over de Chinese economische toekomst,

Dankzij deze toespraak ben ik tot de conclusie gekomen dat China de volgende 20 jaar gaat uitgroeien tot een Wereldmacht met het hoogste economisch potentieel!
Dat zit er dik in maar het opkomend nationalisme in China zou daar wel eens een stokje kunnen voor steken. Het is niet de eerste keer dat China de eerste economie ter wereld is of zou kunnen worden maar dat het zich door interne problemen plots terug inzichzelf keert. We zullen zien. Het is hun gegund en hopelijk zal de hele wereld er wel bij varen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 16:50   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choi Segers Bekijk bericht
Toen als ik vorig jaar op reis was naar Hong Kong was ik dankzij mijn (Chinese Oma) uitgenodigd op een economische conventie in The Bank Of China
Waar een toespraak werd gehouden over de Chinese economische toekomst,

Dankzij deze toespraak ben ik tot de conclusie gekomen dat China de volgende 20 jaar gaat uitgroeien tot een Wereldmacht met het hoogste economisch potentieel!
China 'groeit' zonder hiervoor militaire acties in het buitenland nodig te hebben. Aangezien geweld wel eens gezien wordt als de laatste toevlucht van degenen die de situatie niet meer beheersen, kunnen we verwachten dat de Chinese toekomst er solieder uitziet dan de Amerikaanse of Europese. Ik hoop echter nog steeds dat Europa het roer kan omgooien. Daarvoor is echter eerst een bewustwording en een 'onafhankelijkheidsproces' nodig, en dat lijkt op dit ogenblik niet echt realistisch te zijn. Kijk naar de verdeeldheid tussen 'links' en 'rechts' op dit forum en de themas die prioritair geacht worden, en je ziet een niet erg rooskleurige nabije toekomst omwille van verdeeldheid en kortzichtigheid.

Polygamie is terug van weggeweest in china. Als je rijk genoeg bent is het weer in om een paar dozijn concubines te hebben las ik overlaatst. Groei is duidelijk niet hetzelfde als rechtvaardigheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juli 2009 om 16:54.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 17:55   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choi Segers Bekijk bericht
Toen als ik vorig jaar op reis was naar Hong Kong was ik dankzij mijn (Chinese Oma) uitgenodigd op een economische conventie in The Bank Of China
Waar een toespraak werd gehouden over de Chinese economische toekomst,

Dankzij deze toespraak ben ik tot de conclusie gekomen dat China de volgende 20 jaar gaat uitgroeien tot een Wereldmacht met het hoogste economisch potentieel!
terecht......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 15:50   #7
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Choi Segers Bekijk bericht
Toen als ik vorig jaar op reis was naar Hong Kong was ik dankzij mijn (Chinese Oma) uitgenodigd op een economische conventie in The Bank Of China
Waar een toespraak werd gehouden over de Chinese economische toekomst,

Dankzij deze toespraak ben ik tot de conclusie gekomen dat China de volgende 20 jaar gaat uitgroeien tot een Wereldmacht met het hoogste economisch potentieel!
Ze kunnen moeiijk arm blijven terwijl ze zich te pletter werken om voor de hele wereld (maar hoofdzakelijk voor de eigen markt) te produceren, terwijl het Westen op zijn luie krent blijft zitten; het probleem van de te grote en te snel toenemende bevolking is al lang opgelost. In beide opzichten volgen ze het voorbeeld van Japan. Als ze het wat breder hebben, zullen ze hopelijk het milieu wat meer gaan ontzien.

Ik heb 20 jaar geleden al Chinezen rijst zien verbouwen in Afrika: met eigen werkvolk! En vlijtig dat ze waren, onder die verzengende tropische zon.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 23:39   #8
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
China 'groeit' zonder hiervoor militaire acties in het buitenland nodig te hebben. Aangezien geweld wel eens gezien wordt als de laatste toevlucht van degenen die de situatie niet meer beheersen, kunnen we verwachten dat de Chinese toekomst er solieder uitziet dan de Amerikaanse of Europese. Ik hoop echter nog steeds dat Europa het roer kan omgooien. Daarvoor is echter eerst een bewustwording en een 'onafhankelijkheidsproces' nodig, en dat lijkt op dit ogenblik niet echt realistisch te zijn. Kijk naar de verdeeldheid tussen 'links' en 'rechts' op dit forum en de themas die prioritair geacht worden, en je ziet een niet erg rooskleurige nabije toekomst omwille van verdeeldheid en kortzichtigheid.

Polygamie is terug van weggeweest in china. Als je rijk genoeg bent is het weer in om een paar dozijn concubines te hebben las ik overlaatst. Groei is duidelijk niet hetzelfde als rechtvaardigheid.
China hoeft geen andere landen binnen te vallen. Ze hebben al genoeg kolonies in hun eigen land. Heel het binnenland is een kolonie van de rijke kust streek.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 05:27   #9
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

De economische toekomst van China is positief, alleen zitten er ook grote nadelen aan: het agressieve nationalisme, dat zich uit o.a. in de repressie in Tibet en Xinjiang, en in de militaire moderniseringen, met o.a. een vloot die sterk uitbreidt en die - zoals de Japanse vloot in de jaren 1930 - een bedreiging zal vormen voor de VS.
Dan is er ook de Chinese steun aan onsmakelijke regimes a la Zimbabwe, Soedan, Birma.

Ik hoop ook dat de positieve, meestal economische, elementen de bovenhand zullen halen op de negatieve totalitaire elementen, maar het is een fifty-fifty kans.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 08:46   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

http://integrallife.com/node/38870

Citaat:
.... Wat een vaag gedoe, zou het wel ergens over gaan?
Oprecht interessante repliek en niet onwaar. Uiteindelijk gaat het inderdaad over ‘niets’. Hierbij is het echter belangrijk om dat ‘niets’ op een correcte manier te interpreteren wat mogelijk is door dieper in de materie te zakken. ‘Dieper in de materie zakken’ is een verwijzing naar het zich verrijken met kennis waardoor, zonder garantie op succes, het individuele zelf tot het nuchtere besluit kan komen dat het zelf dat zgn ‘niets’ is. Deze dynamiek moge initieel terecht ‘vaag’ genoemd worden maar dat verandert wanneer we de oefening daadwerkelijk aanvatten. Deze oefening is echter niet voor doetjes aangezien het kan leiden tot catharsis of het zich onthechten van de materie waarmee het individuele zelf zich vereenzelvigt. Wanneer deze houvast in vraag wordt gesteld, wordt als inherent aan dit proces ook de eigen identiteit in vraag gesteld, en dat resulteert doorgaans tot weigerachtigheid als gevolg van de angst die er ontegensprekelijk mee gepaard gaat. Wanneer echter deze angst overwonnen wordt, spreekt men over ‘overstijging’. Na een succesvolle integratie verandert dan ook de visie op het leven, een visie die eerder als ‘vaag’ gezien werd, verwordt dan tot een visie die inzicht krijgt in z’n ‘lagere’ manifestaties van hetzelfde proces van bewustwording. Bij het ontbreken van deze bewustwording blijven we dus in (en vrijwel leterlijk te nemen) in cirkeltjes draaien en zoeken we oplossingen binnen hetzelfde denken dan waarin de problemen veroorzaakt worden. En dat heeft zware gevolgen voor de maatschappij waardoor het ‘cirkeltjes draaien’ ook een regressieve vorm kan aannemen. Praktisch gezien bekrachtigt politiek thans deze regressieve beweging, het is dan ook zeer begrijpelijk en logisch dat de spanning in de maatschappij voelbaar toeneemt, beleidsbeslissingen druisen in tegen wat een logisch geachte evolutie mag genoemd worden op basis van dit studiewerk over de dynamiek van bewustzijn of de verschillende manieren van denken. Zoals altijd is er dan ook goed nieuws, net omwille van deze dynamiek. Als het morgen revolutie wordt, is dit ‘slechts’ een tegenreactie op de regressieve beleidsbeslissingen van een, zij het onbewust, verstarde politiek. Hoe deze ‘tegenreacties’ gewaardeerd worden valt af te wachten, we zullen niet langer kunnen ontkennen dat we ze zelf hebben geïnduceerd. Het staat je echter vrij het alsnog te ontkennen en als vaag te percipiëren, weet dan ook wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.

En omdat je niet graag van vaagheid houdt, geven we je nogmaals een rekenkundig bewijs waarom de monetaire crisis uiteindelijk ook over ‘niets’ gaat. Als je wereldwijd alle prijzen en lonen deelt door een factor 10 (als optie en om makkelijk te kunnen rekenen), dan valt het geld, omwille van de relativiteit, met bakken uit de lucht, alsof het uit het niets komt, letterlijk. Jammer genoeg zal ook deze eenvoudige rekensom niet onmiddellijk begrepen worden omwille van de hechting met de materie waardoor sommigen denken iets van economie begrepen te hebben. Kort gezegd, de monetaire crisis is een bijzonder jammerlijk verhaal maar herbergt wel de oplossing in zich. Over psychische blindheid bestaat geen twijfel, de vraag is hoe deze blindheid ooit zichzelf kan (door)zien ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 16:36   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik MIS het verband met China.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 16:53   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
China hoeft geen andere landen binnen te vallen. Ze hebben al genoeg kolonies in hun eigen land. Heel het binnenland is een kolonie van de rijke kust streek.
Dus voor u staat de kust van China tegenover het binnenland zoals de VS staat tegenover bv. Irak. Wat een bochtenwerk.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 22:26   #13
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Ik heb van China nog niet veel meer gezien dan wat goedkoper spul zoals dat oa op de kermissen wordt verkocht...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 21:01   #14
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik heb van China nog niet veel meer gezien dan wat goedkoper spul zoals dat oa op de kermissen wordt verkocht...
Beter de 'made in ...' labeltjes lezen dan.

Naja zelfs al is China de snelst groeiende plaats, ik zou toch nog altijd liever hier wonen dan ginder. Ze hebben nog een hele weg te gaan en die weg is niet zonder obstakels.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 22:17   #15
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Niet te snel, mensen zijn intelligent genoeg om te besluiten dat het niets met intelligentie te maken heeft. Ik weet nog niet zeker of ze van zichzelf willen menen dat ze dan dom zijn of dat ze het gegeven verstand niet tenvolle gebruiken. We zoeken het even op wat intelligentie wil zeggen om het vervolgens te kunnen ontkennen. Wie dit alles bedacht heeft moet wel bijzonder creatief geweest zijn, hoe verzin je nu iets dat zichzelf ontkent maar wel op zoek is naar zichzelf? Waarlijk een wonder.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 23:17   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Ik mag Aziaten wel, wens ze alle geluk. Dan maar hopen dat ze niet dezelfde fout maken als wij en teveel bebaarde boekenverbranders importeren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be