Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2022, 14:27   #35361
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Denk je dat Oekraïne geen gevangenen inzet? Dit waren de aller eersten die naar het front vlogen. In Oekraïne moeten ALLE mannen, zelfs 60 plussers, naar het front. Deze oorlog was al lang voorbij geweest als Kiev de Minsk akkoorden had toegepast, in plaats van ze te verscheuren.
Rusland voert deze oorlog op een been in deze tijd , door burgerdoelen te bombarderen met raketten , dus oorlogsmisdaden.
Met het andere been voeren ze oorlog in de loopgraven op de grond zoals in 1914-1918.
iedereen vraagt zich af, heeft Poetin en zijn regime nog verstand tussen de oren.

Laatst gewijzigd door cato : 1 december 2022 om 14:28.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:39   #35362
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland voert deze oorlog op een been in deze tijd , door burgerdoelen te bombarderen met raketten , dus oorlogsmisdaden.
Met het andere been voeren ze oorlog in de loopgraven op de grond zoals in 1914-1918.
iedereen vraagt zich af, heeft Poetin en zijn regime nog verstand tussen de oren.
Zoals ik aantoonde deed de NAVO niets anders dan burgerdoelen bombarderen. Zowel in Servië, in Afghanistan, in Libië, etc.

Het Westen voert, sinds WOII, geen oorlogen met tegenstanders van hun eigen gewicht. Ze bombarderen eerst alles dat beweegt in een klein derde wereld land, en trekken dan pas binnen. Loopgraven oorlogen zijn oorlogen waar beide tegenstanders militair aan elkaar gewaagd zijn. (derde leger ter wereld tegen grootste land van Europa dat de hele mannelijke bevolking mobiliseerde, en massaal bewapend, getraind, van informatie voorzien wordt door de NAVO, veruit het machtigste militaire bondgenootschap op deze wereld)
Poetin had het graag anders gezien, maar toen het regime in Kiev de Minsk akkoorden verscheurden, de oppositie en media buiten de wet stelden (Rusland hoopte lang op democratische verkiezingen, die een pro-Rus zouden verkiezen, net als gebeurde in 2010) had Rusland weinig andere keuze.
Sowieso ging het regime Donbas binnenvallen, dus oorlog was onvermijdelijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:44   #35363
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bron?
Ik heb dit hier al talloze malen gepost. Zoek zelf op als je over mijn posts gekeken zou hebben: BNP per inwoner 2021 (vergelijk Oekraïne en Rusland) en Human Development Index 2021.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:05   #35364
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Sowieso ging het regime Donbas binnenvallen, dus oorlog was onvermijdelijk.
Volgens mij is poetin niet enkel de donbas binnengevallen hoor
enne, volgens de agressor in moskou is er geen oorlog

ook deze fout blijf je consequent maken en daarvoor riskeer je in poetsonland 15 jaar cel

je onderbouwt nooit je eigen onzin, of je stuurt linkjes die aantonen dat je zelf niet kunt lezen

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 december 2022 om 15:06.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:11   #35365
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Volgens mij is poetin niet enkel de donbas binnengevallen hoor
enne, volgens de agressor in moskou is er geen oorlog

ook deze fout blijf je consequent maken en daarvoor riskeer je in poetsonland 15 jaar cel

je onderbouwt nooit je eigen onzin, of je stuurt linkjes die aantonen dat je zelf niet kunt lezen
Mijn linken tonen aan dat U een leugenaar bent. Ik heb U keer op keer ontmaskerd als leugenaar.
De oorlog wordt een operatie genoemd, net als de Amerikanen deden in Irak. Natuurlijk is dit wel oorlog, en niemand in Rusland ontkent dit ook. Tenzij u een geloofwaardige link hebt?
15 jaar krijg je als je desinformatie verspreidt die het leven van Russische soldaten in gevaar brengen. Ik stuur geen linken meer naar jouw. Als je betrapt wordt op leugens begin je gewoon over iets anders, nooit zul je je eigen leugens toegeven. JE bent de tijd om naar linken te zoeken met andere woorden niet waard.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:20   #35366
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals ik aantoonde deed de NAVO niets anders dan burgerdoelen bombarderen. Zowel in Servië, in Afghanistan, in Libië, etc.
....
U heeft nul de kloten aangetoond.
U heeft alleen maar de leugens van de communistische propagandacellen herhaald.
U blijft de Russische agressie goedpraten.
U verdient hiervoor een brede maatschappelijke strenge afkeuring.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:44   #35367
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U heeft nul de kloten aangetoond.
U heeft alleen maar de leugens van de communistische propagandacellen herhaald.
U blijft de Russische agressie goedpraten.
U verdient hiervoor een brede maatschappelijke strenge afkeuring.
U zou beter moeite doen om eens proberen op te zoeken welke de aanleidingen waren.
Behalve de blijkbaar grote obsessie voor uw kloten lezen we van u weinig of nooit argumenten.
Het doet me denken aan de grote veranderaar die nog steeds niemendal heeft veranderd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2022 om 15:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:54   #35368
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mijn linken tonen aan dat U een leugenaar bent.
ik reageer enkel op jouw onzin en stel vragen
hoe zit het nu met de Russische stad kherson en de russische grondwet die nucleaire verdediging eist?
wat moet een rus doen?
de terugtrekking, en aanslag op de russische territoriale integriteit, verdedigen of veroordelen?
in beide gevallen riskeert die rus een celstraf volgens de Russische wet


Citaat:
Natuurlijk is dit wel oorlog, en niemand in Rusland ontkent dit ook.
15j cel voor wie beweert dat het een oorlog is
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220303_97312812
al zal dit wel fake en propaganda zijn nu
uiteraard ongeloofwaardig volgens jou
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 07:56   #35369
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U heeft nul de kloten aangetoond.
U heeft alleen maar de leugens van de communistische propagandacellen herhaald.
U blijft de Russische agressie goedpraten.
U verdient hiervoor een brede maatschappelijke strenge afkeuring.
http://edition.cnn.com/WORLD/europe/9905/23/kosovo.01/


U blijft de NAVO goedpraten. U verdient hiervoor een strenge maatschappelijke afkeuring..
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 07:59   #35370
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik reageer enkel op jouw onzin en stel vragen
hoe zit het nu met de Russische stad kherson en de russische grondwet die nucleaire verdediging eist?
wat moet een rus doen?
de terugtrekking, en aanslag op de russische territoriale integriteit, verdedigen of veroordelen?
in beide gevallen riskeert die rus een celstraf volgens de Russische wet


15j cel voor wie beweert dat het een oorlog is
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220303_97312812
al zal dit wel fake en propaganda zijn nu
uiteraard ongeloofwaardig volgens jou
Uw link dateert van maart. Nog niemand werd tot 15 jaar cel veroordeeld om deze operatie een oorlog te noemen. Dus opnieuw fake news.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:05   #35371
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Rusland is het slachtoffer van een informatieoorlog, die racistisch geinspireerd is. Russen zijn niet meer welkom in Europa, net als de Joden 80 jaar geleden.
Joden vallen geen landen binnen, zult u misschien zeggen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:25   #35372
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland is het slachtoffer
uiteraard, 1 groot slachtoffer van 1 groot misverstand
Citaat:
die racistisch geinspireerd is.
uiteraard, wie kritiek heeft op een rus meot wel racist zijn

Citaat:
Russen zijn niet meer welkom in Europa, net als de Joden 80 jaar geleden.
ik zie nergens verinetigingskampen waar russen de gaskamer worden ingeduwd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:42   #35373
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U was blijkbaar ter plaatse.
Zelfs volgens de Amerikanen lijden de Oekraïners minstens even grote verliezen.
Dat kan U natuurlijk geen kloten schelen, zolang de Russen maar strategisch verzwakt worden. Typisch voor westerse geo-strategische "armchair warriors".

Het Westen speelt overal in de wereld geostrategische spelletjes, die leiden tot grote oorlogen en rampen, zoals het provocerende bezoek van Pelosi aan Taiwan, Maidan, de invasie van Irak, Libië, Servië, de steun aan islamistische rebellen in Syrië, etc. Die Oekraïense doden kunnen U niets schelen. Om mensen zoals U terwille te zijn hoop ik oprecht dat de Russen die oorlog naar het Westen brengen. Bvb. actieve steun van de Catalaanse separatisten, niet enkel blabla maar grote wapenleveringen, oprichten van gewapende vleugel, etc. Het wordt tijd dat de "strategische spelletjes" van het Westen eens een degelijk antwoord krijgen.
U hoeft het niet op een ander af te schuiven.

De vraag kan met een eenvoudig 'ja' of 'neen' worden beantwoord:

hoopt u oprecht dat de Russen de oorlog naar het Westen brengen?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 09:01   #35374
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
http://edition.cnn.com/WORLD/europe/9905/23/kosovo.01/


U blijft de NAVO goedpraten. U verdient hiervoor een strenge maatschappelijke afkeuring..
Maar dat deed/doet u zelf toch ook voortdurend?

Alles wat Putin en z'n leger zich reeds permitteerden, rechtvaardigde u tot nu toe telkens opnieuw met op door de NAVO of 'het Westen' geschapen 'precedenten' te wijzen.

Het is niet omdat 'het Westen' doorgaans straffeloos (*) kon handelen, dat de gestelde handelingen zélf plots géén misdaad meer zijn.




(*): Naast de geleden nederlagen (Vietnam, Irak, Afghanistan) is er, zoals u zelf en medeformeer "Bach" terecht al opmerkten, ook nog een soort 'karma': 'het Westen' is z'n aanzien en prestige in grote delen van de wereld (wellicht voorgoed) kwijt gespeeld. Dat lijkt me wel een vorm van afstraffing te zijn. Het was beter tot processen in Den Haag gekomen, maar niemand kan uitsluiten dat het er ooit toch nog van komt (en dan misschien niet eens meer in Den Haag).
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 09:19   #35375
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
http://edition.cnn.com/WORLD/europe/9905/23/kosovo.01/


U blijft de NAVO goedpraten. U verdient hiervoor een strenge maatschappelijke afkeuring..
U begrijpt het nog steeds niet he. De NAVO dat zijn WIJ. Dus als wij iets mispeuteren gaan we dat bagatelliseren.

Als ZIJ (de vijand aka de Russen) ergens binnen vallen gaan we dat veroordelen en ertegenin gaan.

U snapt gewoon niet dat hun normen en waarden lijnrecht tegenover die van ons staan en dat ze daarom de vijand zijn.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 09:40   #35376
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie zei er ook weer een paar maanden geleden dat Rusland nu enkel nog de nucleair optie had? Dit tijdens een offensief in Kharkov waar je niets meer over hoort. Pot en ketel.
Quote me op een voorspelling die ik gemaakt zou hebben die op dezelfde manier de mist in ging als 1 van deze van tomm of over Odessa.

https://forum.politics.be/showthread...7#post10074747
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 09:45   #35377
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelensky zei dat hij kerst ging vieren op de Krim. Hij heeft nog 3 weken.
Ja wat Zelensky voorspelt is voor zijn rekening he. Het gaat hier over jouw en mijn voorspelling.

Allez, moet ik eenzelfde zoektocht doen naar Kherson? Heb je niet ooit voorspeld dat Oekraine Kherson nooit meer zou heroveren?

Ik wil maar zeggen, het is tijd voor een beetje nederigheid. Je moet geen stoere voorspellingen doen. Ik doe dat ook niet.

Hoe ik het nu zie is dat na Kherson het niet makkelijk zal zijn voor beide partijen om ook maar ergens een doorbraak te forceren. Niet voor Oekraine, niet voor Rusland. Rusland mobiliseert zijn ganse economie en Westerse steun laar Oekraine toe om stand te houden. Mijn inziens zit Krim heroveren er voor Oekraine op korte termijn, if ever, niet in. Likewise, Rusland moet niet denken dat Odessa nog altijd haalbaar is.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 10:07   #35378
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Maar dat deed/doet u zelf toch ook voortdurend?

Alles wat Putin en z'n leger zich reeds permitteerden, rechtvaardigde u tot nu toe telkens opnieuw met op door de NAVO of 'het Westen' geschapen 'precedenten' te wijzen.

Het is niet omdat 'het Westen' doorgaans straffeloos (*) kon handelen, dat de gestelde handelingen zélf plots géén misdaad meer zijn.




(*): Naast de geleden nederlagen (Vietnam, Irak, Afghanistan) is er, zoals u zelf en medeformeer "Bach" terecht al opmerkten, ook nog een soort 'karma': 'het Westen' is z'n aanzien en prestige in grote delen van de wereld (wellicht voorgoed) kwijt gespeeld. Dat lijkt me wel een vorm van afstraffing te zijn. Het was beter tot processen in Den Haag gekomen, maar niemand kan uitsluiten dat het er ooit toch nog van komt (en dan misschien niet eens meer in Den Haag).
De vraag is, hoe voer je oorlog zonder de mensenrechten te schenden? Is dit Uberhaupt mogelijk? Een andere vraag is, hoe is het zo ver kunnen komen? En dan kun je niet rond de zeer schadelijke rol die het Westen gespeeld heeft op Maidan, maar ook door hun rol als garantsteller van de Minsk akkoorden niet op te nemen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 10:10   #35379
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja wat Zelensky voorspelt is voor zijn rekening he. Het gaat hier over jouw en mijn voorspelling.

Allez, moet ik eenzelfde zoektocht doen naar Kherson? Heb je niet ooit voorspeld dat Oekraine Kherson nooit meer zou heroveren?

Ik wil maar zeggen, het is tijd voor een beetje nederigheid. Je moet geen stoere voorspellingen doen. Ik doe dat ook niet.

Hoe ik het nu zie is dat na Kherson het niet makkelijk zal zijn voor beide partijen om ook maar ergens een doorbraak te forceren. Niet voor Oekraine, niet voor Rusland. Rusland mobiliseert zijn ganse economie en Westerse steun laar Oekraine toe om stand te houden. Mijn inziens zit Krim heroveren er voor Oekraine op korte termijn, if ever, niet in. Likewise, Rusland moet niet denken dat Odessa nog altijd haalbaar is.
Het lijkt inderdaad op een pad-stelling. Maar we weten niet wat de toekomst zal geven. De Krim, maar ook Donbas (Mariupol) gaan de Russen nooit opgeven dat weet ik wel zeker.

Beste oplossing zou een onderhandelde vrede zijn. Maar dat gaat het regime nooit aanvaarden want zou het einde betekenen. Dan gaan de uiterst-rechtse milities hen te lijf.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 december 2022 om 10:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 10:13   #35380
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik wil maar zeggen, het is tijd voor een beetje nederigheid. Je moet geen stoere voorspellingen doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Krim, maar ook Donbas (Mariupol) gaan de Russen nooit opgeven dat weet ik wel zeker.
Tja...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be