Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2022, 13:37   #36401
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Thx, ik was idd de bronvermelding vergeten te plaatsen.
"Vergeten"? Niet flauw doen. Eerder pogen de Oekraïense versie als waarheid te verkopen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:44   #36402
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb al met heel veel Oekrainers gepraat (...) Velen beschouwen Russen niet als terroristen, maar als bevrijders van een regime dat hen zelfs hun eigen taal niet meer liet spreken.
ow man,

Rusland zit nu zelfs Russische kraamklinieken in russische steden plat te gooien, mn Kherson.

denk je nu echt dat die moeders in dat ziekenhuis rusland als bevrijders zien?
of ga je nu weer zeverend at de kraamkliniek in kherson een hoogmodern militair cia/kraken/azov hoofdkwartier was ... .

je hebt inderdaad veel te veel tijd op je donkere kamertje

blijkbaar is er afweergeschut in w-rusland meegekomen
uiteraard zal Wit-rusland zich nu met volle kracht tegne deze buitenproportionele oekraiense agressie/provocatie moeten verdedigen.
maw de stok is er om zich voor de volle 100% in de oorlog te smijten en oekraien aan te vallen.
uiteraard zal Rusland zich veprlcith voelen om het slachtoffer wit-rusland te verdedigen

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 december 2022 om 13:48.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:50   #36403
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Thx, ik was idd de bronvermelding vergeten te plaatsen.
"De generale Staf van het Oekraiense regime informeert", staat er letterlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:52   #36404
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Vergeten"? Niet flauw doen. Eerder pogen de Oekraïense versie als waarheid te verkopen.
Gewoon de feiten weergeven. De 'alternative facts' komen vanuit de trollenfabrieken van Moscou en St Petersburg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:53   #36405
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Veel zonen en kleinzonen van Oostfronters hier. Ze voelen zich genetisch verwant met het regime in Kiev, ik begrijp het.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:54   #36406
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

[quote=tomm;10091276]
Ik kijk niet de hele dag naar RT in een donkere kamer, als ik tijd heb dan bekijk ik allerlei bronnen inclusief Kiyv independent en Ukrinform. ik doe geen uitsprakrn over burgerslachtoffers want de informatie die ons aangereikt wordt spreekt elkaar tegen.
[quote]

Helemaal niet, die cijfers kwamen oorspronkelijk uit Donetsk zelf. En die rebellen waren daar aan de macht, dus die zouden eigenlijk redenen hebben om die te overdrijven. En die cijfers zijn dan ook nog eens gecontroleerd door de OHCHR.

Citaat:
U herhaalt gewoon de Oekraiense propaganda
Komaan, *dezelfde* persoon getuigt in verschillende steden op *Russische staatstelevisie* over dingen waarover toen serieuze vragen konden gesteld worden. De ene dag volledig gehandicapt, de volgende dag terug springlevend. Als je dat weet, en je kan dat verifiëren op Russische TV. Wie dat dan nog vertrouwt en gelooft, die zijn hersencellen zijn dan toch afgestorven tot aan zijn kleine teen? Hoe kan je dat nog Oekraïnse "propaganda" noemen? Hebben de Oekraïners de Russische staatstelevisie gehackt en daar fake uitzendingen op gezet dan? En Russische tv-presentators mee omgekocht?

En dat zijn dan de zaken waar de oorlog volgens Rusland is op gebaseerd...

Bovendien zijn er wel onderzoeken geweest van trajecten die raketten hebben afgelegd, inslag, dus dat is geen propaganda, dat zijn onderzochte feiten.

Nee, propaganda is, een acteur die komt vertellen dat ze door een Oekraïne raket is geraakt en enkele dagen later vrolijk gezond op tv in een andere stad komt vertellen dat Oekraïners baby's aan het kruis nagelen- uiteraard alles zonder bewijs.

Citaat:
Hoeveel burgerdoden er vielen in Donetsk weet ik niet
Wel, de OHCHR weet dit wel. En het is uitgebreid gedocumenteerd, niet eenzijdig, zowel langs Oekraïense kant en langs de kant van de rebellen. Het feit dat u hier geen weet van hebt, betekent dat u langs geen kanten op de hoogte bent van wat er zich echt afspeelt, of meer waarschijnlijk, dat u hiet niet WIL weten omdat het niet in je Russische plaatje past.

Citaat:
wel dat de stad al 8 jaar beschoten wordt, ook de OVSE getuigenissen bevestigden dit.
Beschoten, ja. Daarom zijn er ook meer mensen gesneuveld dan de cijfers die ik je gaf, maar dat zijn Orcs, rebellen en Oekraiense soldaten. Dus om de orcs en de groene russische mannetjes weg te krijgen. Dat zou jij toch ook doen als er een terrorist in je huis zit, zeker als je familie er nog aanwezig is?

Citaat:
Poroshenko zei zelf in een toespraak dat hij van het leven in de betwiste gebieden een hel wilde maken, en dat "hun kinderen niet naar school zullen kunnen gaan."
Ok, Poroshenko was niet tof. Rusland maakt het leven van miljoenen Oekraieners een hel. Rusland is minder tof.


Citaat:
Ik heb al met heel veel Oekrainers gepraat maar je moet met ze praten als ze alleen zijn of met hun familie niet op een plaats waar vertegenwoordigers en spionnen van het regime aanwezig zijn. Ik weet ook niet hoe goed jouw Russisch is, als je een tolk gebruikt zul je niet te horen krijgen wat ze echt denken.
Ik heb zelf mensen van Soemi en Donetsk thuis opgevangen en ben zelf tolk. Met hoeveel Oekraïners denk je dat ik in contact kom? Die me persoonlijk aanspreken? Die persoonlijk opgenomen video's van hun telefoon laten zien?

Citaat:
Velen beschouwen Russen niet als terroristen, maar als bevrijders van een regime dat hen zelfs hun eigen taal niet meer liet spreken.
Ja, dat klopt, er zijn inderdaad aanhangers van het regime, die slachtoffer zijn geworden van de propaganda. De propaganda werkt natuurlijk, het regime van Oekraïne en de situatie in Oekraïne was al niet ideaal, en als je niet weet dat het acteurs zijn en zo'n hoop leugens over je heen krijgt... dat is heel erg...

Laatst gewijzigd door Tommeke : 29 december 2022 om 13:55.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 13:55   #36407
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gewoon de feiten weergeven. De 'alternative facts' komen vanuit de trollenfabrieken van Moscou en St Petersburg.
Ja, alles dat niet 100% overeen komt met de "informatie van de Generale Staf" is Russische desinformatie en moet verboden worden, dus ook wat de Amerikaanse legerleiding zei.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:04   #36408
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel zonen en kleinzonen van Oostfronters hier. Ze voelen zich genetisch verwant met het regime in Kiev, ik begrijp het.
voila
iedereen die het niet met u eens is eventjes snel nazi noemen
Neen, ik zal er niet voor rapporteren hoor

gelukkig ben jij neit aan de macht. Ik zou waarschijnlijk snel in een folterkamer Russische stijl zitten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:16   #36409
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

[quote=Tommeke;10091323][quote=tomm;10091276]
Ik kijk niet de hele dag naar RT in een donkere kamer, als ik tijd heb dan bekijk ik allerlei bronnen inclusief Kiyv independent en Ukrinform. ik doe geen uitsprakrn over burgerslachtoffers want de informatie die ons aangereikt wordt spreekt elkaar tegen.
Citaat:

Helemaal niet, die cijfers kwamen oorspronkelijk uit Donetsk zelf. En die rebellen waren daar aan de macht, dus die zouden eigenlijk redenen hebben om die te overdrijven. En die cijfers zijn dan ook nog eens gecontroleerd door de OHCHR.



Komaan, *dezelfde* persoon getuigt in verschillende steden op *Russische staatstelevisie* over dingen waarover toen serieuze vragen konden gesteld worden. De ene dag volledig gehandicapt, de volgende dag terug springlevend. Als je dat weet, en je kan dat verifiëren op Russische TV. Wie dat dan nog vertrouwt en gelooft, die zijn hersencellen zijn dan toch afgestorven tot aan zijn kleine teen? Hoe kan je dat nog Oekraïnse "propaganda" noemen? Hebben de Oekraïners de Russische staatstelevisie gehackt en daar fake uitzendingen op gezet dan? En Russische tv-presentators mee omgekocht?

En dat zijn dan de zaken waar de oorlog volgens Rusland is op gebaseerd...

Bovendien zijn er wel onderzoeken geweest van trajecten die raketten hebben afgelegd, inslag, dus dat is geen propaganda, dat zijn onderzochte feiten.

Nee, propaganda is, een acteur die komt vertellen dat ze door een Oekraïne raket is geraakt en enkele dagen later vrolijk gezond op tv in een andere stad komt vertellen dat Oekraïners baby's aan het kruis nagelen- uiteraard alles zonder bewijs.



Wel, de OHCHR weet dit wel. En het is uitgebreid gedocumenteerd, niet eenzijdig, zowel langs Oekraïense kant en langs de kant van de rebellen. Het feit dat u hier geen weet van hebt, betekent dat u langs geen kanten op de hoogte bent van wat er zich echt afspeelt, of meer waarschijnlijk, dat u hiet niet WIL weten omdat het niet in je Russische plaatje past.



Beschoten, ja. Daarom zijn er ook meer mensen gesneuveld dan de cijfers die ik je gaf, maar dat zijn Orcs, rebellen en Oekraiense soldaten. Dus om de orcs en de groene russische mannetjes weg te krijgen. Dat zou jij toch ook doen als er een terrorist in je huis zit, zeker als je familie er nog aanwezig is?



Ok, Poroshenko was niet tof. Rusland maakt het leven van miljoenen Oekraieners een hel. Rusland is minder tof.




Ik heb zelf mensen van Soemi en Donetsk thuis opgevangen en ben zelf tolk. Met hoeveel Oekraïners denk je dat ik in contact kom? Die me persoonlijk aanspreken? Die persoonlijk opgenomen video's van hun telefoon laten zien?



Ja, dat klopt, er zijn inderdaad aanhangers van het regime, die slachtoffer zijn geworden van de propaganda. De propaganda werkt natuurlijk, het regime van Oekraïne en de situatie in Oekraïne was al niet ideaal, en als je niet weet dat het acteurs zijn en zo'n hoop leugens over je heen krijgt... dat is heel erg...
Ik heb ook heel exacte info gefeven over waar in Moldova en Oekraine ik me bevond. Waar juist ben je tolk? Tolk Russisch of tolk Oekraiens? Hoe komt het dat je Russisch en/of Oekraiens spreekt? Kun je iets opladen van officieel document (je kunt je naam onzichtbaar maken ) om dit te bewijzen?

U herhaalt opnieuw Oekraiense propaganda, die niet bewezen kan worden aan de hand van verifieerbare informatie. Uw beweringen kunnen niet gestaafd worden. U beweert vanalles over de Russische staatstelevisie maar wie zegt dat eigenlijk en wie zegt dat die beelden niet gemanipuleerd werden?

Poroshenko zei letterlijk dat kinderen niet naar school zullen kunnen door beschietingen. Dat is meer dan "niet tof", dat is een oproep tot oorlogsmisdaden door de bevelhebben van het leger. Poetin heeft nooit gezegd "hun kinderen zullen niet naar school kunnen". De scholen die door de Russen beschoten werden, werden door de Oekrainers gebruikt als militaire basis, zelfs volgens het westerse AI.

Er was het vredesakkoord van Minsk, ondertekend door Poroshenko. Het moest geratificeerd worden door het Oekraiense parlement, maar zo ver kwam het nooit, er vielen zelfs doden rond het parlement toen. En finaal in januari 2022 werd het akkoord door het regime in Kiev verscheurd.

Dit akkoord ging een einde maken aan de oorlog. Donbas zou grote autonomie krijgen binnen Oekraine, het regime dat in 2014 illegaal aan de macht kwam en de democratisch verkozen president verjoeg, zou moeten praten met de rebellen die het daar niet mee eens waren en autonomie wilden voor de Russisch talige delen. Dit werd als verraad beschouwd door uiterst-rechts, en het regime zwichtte voor de druk, hoewel ook Frankrijk en Duitsland het akkoord mee ondertekend hadden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:16   #36410
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, alles dat niet 100% overeen komt met de "informatie van de Generale Staf" is Russische desinformatie en moet verboden worden, dus ook wat de Amerikaanse legerleiding zei.
De legerleiding registreert dagelijks hoeveel ze er konden elimineren, en maakt dat op een gestructureerde manier publiek. Zowel in aantal Orcs als inzake materieel.
De opgegeven getallen inzake materieel komen overigens zeer dicht bij de cijfers die think tanks zoals Oryx opmeten. En die registreren pas nadat ze zelf visuele confirmatie konden geven van de uitgeschakelde russische tanks, APC's e.d.

Betrouwbare cijfers dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:26   #36411
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
voila
iedereen die het niet met u eens is eventjes snel nazi noemen
Neen, ik zal er niet voor rapporteren hoor

gelukkig ben jij neit aan de macht. Ik zou waarschijnlijk snel in een folterkamer Russische stijl zitten
Nee hoor, er zullen altijd narren nodig zijn om het volk te vermaken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:33   #36412
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De legerleiding registreert dagelijks hoeveel ze er konden elimineren, en maakt dat op een gestructureerde manier publiek. Zowel in aantal Orcs als inzake materieel.
De opgegeven getallen inzake materieel komen overigens zeer dicht bij de cijfers die think tanks zoals Oryx opmeten. En die registreren pas nadat ze zelf visuele confirmatie konden geven van de uitgeschakelde russische tanks, APC's e.d.

Betrouwbare cijfers dus.
Oryx is een Bellingcat spinoff.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:35   #36413
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De legerleiding registreert dagelijks hoeveel ze er konden elimineren, en maakt dat op een gestructureerde manier publiek. Zowel in aantal Orcs als inzake materieel.
De opgegeven getallen inzake materieel komen overigens zeer dicht bij de cijfers die think tanks zoals Oryx opmeten. En die registreren pas nadat ze zelf visuele confirmatie konden geven van de uitgeschakelde russische tanks, APC's e.d.

Betrouwbare cijfers dus.
Volgens de BBC vielen er 23000 Russische soldaten. En de BBC is westerse propaganda, dus aantal zal op zich al zwaar overschat zijn.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casu...-Ukrainian_War

Is het U ontgaan dat het overschatten van de verliezen van de vijand en onderschatten van de eigen verliezen al sinds honderden, mogelijk duizenden jaren deel uitmaakt van elke oorlogspropaganda? Ik had u toch slimmer ingeschat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 14:56   #36414
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb ook heel exacte info gefeven over waar in Moldova en Oekraine ik me bevond.
Euh, ok... leuk voor jou zeker?

Citaat:
Waar juist ben je tolk? Tolk Russisch of tolk Oekraiens? Hoe komt het dat je Russisch en/of Oekraiens spreekt?
Enkel Russisch, niet beëdigd, gestudeerd, en een tijd in Moskou gezeten. In de "goede" tijd kon je er trouwens makkelijk werk vinden (zeker als buitenlander), jammer dat het zo is gelopen als nu, ik dacht dat het op termijn wel zou goed komen met Rusland, een tijdje ging het elk jaar wel beter.

Citaat:
Kun je iets opladen van officieel document (je kunt je naam onzichtbaar maken ) om dit te bewijzen?
We moeten alles letterlijk te vertalen en geen standpunt innemen. Ik deel geen professionele informatie op een publiek forum, ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen.

Citaat:
U herhaalt opnieuw Oekraiense propaganda, die niet bewezen kan worden aan de hand van verifieerbare informatie. Uw beweringen kunnen niet gestaafd worden. U beweert vanalles over de Russische staatstelevisie maar wie zegt dat eigenlijk en wie zegt dat die beelden niet gemanipuleerd werden?
Natuurlijk kan je die staven, je kan ze nog terugvinden op Youtube en vroeger online op de Russische tv-sites. Ik heb de naam van de actrice teruggevonden, Galina Astapenko, even gegoogled en hier vind je bv. filmpjes : http://bolshoyforum.com/forum/index.php?page=887

Je moet de film "Donbass" van 2018 eens bekijken, dat geeft misschien ook wel wat inzicht.

Citaat:
Er was het vredesakkoord van Minsk, ondertekend door Poroshenko.
Nogmaals, het regime in Oekraïne was corrupt en slecht. Dat is geen reden om misbruik van dat land te maken, gebieden te stelen/annexeren, alles plat te bombarderen, burgers uit te moorden, vrouwen te verkrachten, dingen te stelen, en ga zo maar verder.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 15:18   #36415
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

@ Tommeke

1/ De situatie waarin Rusland zich de laatste honderd jaar bevindt moet geopolitiek gekaderd worden.

2/ De Angelsaksen willen, als kosmopolieten, de hele wereld aan de onzichtbare memmen van Wall Street hangen. Alsof er geen machtsrelaties bestaan, geen hegemonie die vervangen kan worden door een nieuwe hegemonie. Dat de overgang van de ene hegemonie naar de andere niet van een leien dakje loopt is onvermijdelijk.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 december 2022 om 15:32.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 15:27   #36416
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens de BBC vielen er 23000 Russische soldaten. En de BBC is westerse propaganda, dus aantal zal op zich al zwaar overschat zijn.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casu...-Ukrainian_War

Is het U ontgaan dat het overschatten van de verliezen van de vijand en onderschatten van de eigen verliezen al sinds honderden, mogelijk duizenden jaren deel uitmaakt van elke oorlogspropaganda? Ik had u toch slimmer ingeschat.
Volgens Douglas Macgregor, die doorgaans goed ingelicht is, ligt de dodentol bij de strijdkrachten die in naam van Oekraïne zijn gesneuveld ondertussen tussen de 120 en de 125 duizend. De verhouding met de dodentol aan Russische zijde is volgens Macgregor zeer onevenredig, en ligt op 1 vs. 8 tot 1 vs. 10, of 1 gesneuvelde aan Russische zijde per 8 gesneuvelden aan de zijde van diegenen die zich in de naam van Oekraïne al dan niet vrijwillig, of totaal onwetend, in de val hebben laten lokken (ik zou niet graag als Russischtalige dienen in dat leger).
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 december 2022 om 15:27.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 15:41   #36417
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Volgens Douglas Macgregor, die doorgaans goed ingelicht is, ligt de dodentol bij de strijdkrachten die in naam van Oekraïne zijn gesneuveld ondertussen tussen de 120 en de 125 duizend. De verhouding met de dodentol aan Russische zijde is volgens Macgregor zeer onevenredig, en ligt op 1 vs. 8 tot 1 vs. 10, of 1 gesneuvelde aan Russische zijde per 8 gesneuvelden aan de zijde van diegenen die zich in de naam van Oekraïne al dan niet vrijwillig, of totaal onwetend, in de val hebben laten lokken (ik zou niet graag als Russischtalige dienen in dat leger).
Om het even: de wapenleveringen & financiële steun aan Oekraine gaan gewoon door.
Dát is belangrijk.
Ook de opleidingen in Engeland & de VS van Oekrainse soldaten gaat gewoon door...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 17:02   #36418
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Oryx is een Bellingcat spinoff.
en daarmee is de kous af!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 18:12   #36419
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om het even: de wapenleveringen & financiële steun aan Oekraine gaan gewoon door.
Dát is belangrijk.
Ook de opleidingen in Engeland & de VS van Oekrainse soldaten gaat gewoon door...
Er moeten ook nog voldoende getrainde, gemotiveerde soldaten overblijven om die wapens te gebruiken.
Degene die wilden gaan vechten en hun leven geven voor het regime zijn dikwijls al gesneuveld of gewond. De meest enthousiaste strijdkrachten werden al ingezet. Wat overblijft zijn de tweede, derde of vierde lichting dienstplichtigen (dus zowat alle volwassen mannen die verplicht ingelijft werden)
Persoonlijk weet ik dat heel veel Oekraieners NIET naar de meat grinder willen gaan. Ook hun familie wil dit niet.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2022 om 18:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 22:00   #36420
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Nogmaals, het regime in Oekraïne was corrupt en slecht. Dat is geen reden om misbruik van dat land te maken, gebieden te stelen/annexeren, alles plat te bombarderen, burgers uit te moorden, vrouwen te verkrachten, dingen te stelen, en ga zo maar verder.
de hele argumentatie van Tomm steunt hierop

daaraan hangt hij ook nog een verzonnen geschiedenis aan op waar hij hij allerlei rechten uit puurt. Vergelijk het met Antwerpen onder Oostenrijks bestuur en plots zou Wien Vlaanderen mogen annexeren.

Het 3e zijn dan al de oorlogsmisdaden uit het verleden. Ze zijn inderdaad vaak onbestraft gebleven en dus mag Rusland dit nu ook doen.

het 4e is staalhard ontkennen. Blijkbaar viseert Rusland op geen enkel moment burgerdoelwitten en zijn dit allemaal falseflag operaties vh oekraiense leger.

dit ondersteunt hij dan met allerlei dingen over zijn privéleven die volstrekt irrelevant zijn. dat hij op vakantie gaat in Moldavie, Russisch praat of een oekraiens lief heeft doet er natuurlijk niet toe


Ben net Plokhy aan het lezen en grosso modo heeft Viking Helgi Kiev gesticht.
Dus eigenlijk mag zweden Oekraine annexeren. Ze hebben in hun vlag alleszins dezelfde kleuren

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 december 2022 om 22:01.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be