Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2022, 14:57   #1421
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij roken zodat niet zomaar iedereen ons zou kussen.

Bweurk.

Ze stinken allemaal naar aldi wijn.
Een kus van de juffrouw en een bank vooruit.
Ik hou van zo'n humor. Meer van dat graag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 14:59   #1422
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij vergroenen de stedelijke omgeving.

Tabak en papier is 100% natuur.
Teer in en voorbij je luchtige pijp is dat iets minder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 17:43   #1423
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kus enkel rooksters.
Mij heeft dat eigenlijk nooit gestoord. Een vrouw die rookt vind ik nog altijd iets stouts of rebels hebben. Ik vind een sigaret ook niet slecht ruiken. Nu nog als ik een sigaret ruik roept dat wat nostalgie bij me op naar de tijd dit schering en inslag was.

Nu wat sigaretten rook in open lucht is niet direct hetzelfde als de gesloten café's van vroeger waar je de rook kon snijden. Daar had ik destijds toen ik zelf nog rookte al een hekel aan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2022 om 17:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 06:59   #1424
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb mijn eerste sigaret van vandaag zojuist gerookt.
ZO ben ik zeker dat alleen Albeir mij zal kussen want hij rookt ook.

Ontopic nu: huisbazen hebben zich niet te bemoeien met de leefgewoonten van hun huurders. Behalve natuurlijk wanneer de huurders het kot afbreken.
Huisbazen kunnen en mogen aan hun huurders vragen of ze niet binnen roken maar ze kunnen dat niet afdwingen.

Wat ze wel kunnen: op het einde van het huurcontract kunnen ze de 'borgsom' inhouden om evt te laten herbehangen en herschilderen.
Dat kan als in de plaatsbeschrijving vermeld werd dat het behangpapier en de verf geen sporen van rook of nicotine bevatten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 07:07   #1425
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat kan als in de plaatsbeschrijving vermeld werd dat het behangpapier en de verf geen sporen van rook of nicotine bevatten.
Je kunt er ook inzetten dat ze opnieuw moeten verven en / of behangen als ze het pand verlaten. Of dat dit gedaan wordt op hun kosten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 07:08   #1426
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij heeft dat eigenlijk nooit gestoord. Een vrouw die rookt vind ik nog altijd iets stouts of rebels hebben. Ik vind een sigaret ook niet slecht ruiken. Nu nog als ik een sigaret ruik roept dat wat nostalgie bij me op naar de tijd dit schering en inslag was.

Nu wat sigaretten rook in open lucht is niet direct hetzelfde als de gesloten café's van vroeger waar je de rook kon snijden. Daar had ik destijds toen ik zelf nog rookte al een hekel aan.
Ik herinner mij die tijd ook nog.
Veel pijn in de ogen door de slechte lucht die in zo'n cafe's hing.
Gelukkig is dat voorbij en is het verboden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 07:23   #1427
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik herinner mij die tijd ook nog.
Veel pijn in de ogen door de slechte lucht die in zo'n cafe's hing.
Gelukkig is dat voorbij en is het verboden.
Of zoals destijds in de trein Brussel-Rozendaal, de cannabistrein.
In de rokerscoupés kon je elkaar soms met moeite zien zitten door den doemp. De niet rokers konden in de rookvrije coupés gewoonweg meegenieten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 09:18   #1428
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Neen, huren impliceert niet dat de verhuurder mag bepalen hoe je als huurder zou moeten leven.
Jawadde!
Als verhuurder en eigenaar van een woning heb jij je niet te bemoeien met het privéleven en zeker niet te bepalen hoe mensen in "jouw woning", waarvoor ze huur betalen, zouden moeten leven en doen en laten in huis.
Eigendomsrecht geeft je als verhuurder helemaal niet het recht om je snuit in het privéleven van je huurders te steken, dan moet je maar niet verhuren en er zelf gaan wonen.
Recht op privacy is een belangrijk goed.
Bovendien heb jij als verhuurder een borg gekregen ingeval de huurder "in het huis doet wat niet mag." maar gij bepaalt just niks.

Stel je voor dat de bank bepaalt wat er in en met jouw woning mag gebeuren en wat niet zolang je hypotheek nog loopt.
De vergelijking met de bank is absurd.

Tijdens de loopduur van je hypotheek is de woning immers al 100% jouw eigendom. De hypotheek geeft enkel een voorrecht voor de bank in geval van niet-betaling.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 09:20   #1429
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht

Een rookverbod bij verhuur is dus BLUFPOKER en dikke zever want het is een inbreuk op de grondwet, het recht op privéleven en mensenrechten en huurders moeten zich niet laten intimideren en beduvelen.
Wij hebben het recht om vrij te leven in onze privé zoals wij willen, ook in een gehuurde woning en de grondwet waarborgt dat recht. Punt.
De politiek probeert ook met blufpoker in ons privéleven en huizen binnen te dringen, dezelfde smerige strategie.
Je goochelt graag met termen waar je niet veel van begrijpt hé.

Bon, het is op zich heel gemakkelijk hé: als een potentiële huurder stinkt naar rook, verhuur je aan iemand anders.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:19   #1430
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De vergelijking met de bank is absurd.

Tijdens de loopduur van je hypotheek is de woning immers al 100% jouw eigendom. De hypotheek geeft enkel een voorrecht voor de bank in geval van niet-betaling.
Je snapt de vergelijking dan ook niet.
Je zou nogal rap uit "jouw eigendom" gezet worden als je je lening niet betaalt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:23   #1431
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De vergelijking met de bank is absurd.

Tijdens de loopduur van je hypotheek is de woning immers al 100% jouw eigendom. De hypotheek geeft enkel een voorrecht voor de bank in geval van niet-betaling.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:25   #1432
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je snapt de vergelijking dan ook niet.
Je zou nogal rap uit "jouw eigendom" gezet worden als je je lening niet betaalt.
Is dat zo?
Mijn ervaring is toch anders hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:30   #1433
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Je goochelt graag met termen waar je niet veel van begrijpt hé.

Bon, het is op zich heel gemakkelijk hé: als een potentiële huurder stinkt naar rook, verhuur je aan iemand anders.
En welke termen begrijp je dan niet? De grondwet, onschendbaarheid van de woning?
Je mag als verhuurder niet discrimineren dus is het heel gemakkelijk voor de potentiële huurder om dan klacht in te dienen.
Verhuurders zullen nog andere zorgen hebben dan rokers als huurder, bijvoorbeeld elke maand de huur betaald krijgen?
Er zullen steeds meer wanbetalers zijn die hun huur niet meer kunnen betalen naarmate de prijzen blijven stijgen, wellicht is dan een rokende huurder die wel huur betaalt helemaal geen bezwaar meer.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:38   #1434
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En welke termen begrijp je dan niet? De grondwet, onschendbaarheid van de woning?
Je mag als verhuurder niet discrimineren dus is het heel gemakkelijk voor de potentiële huurder om dan klacht in te dienen.
Verhuurders zullen nog andere zorgen hebben dan rokers als huurder, bijvoorbeeld elke maand de huur betaald krijgen?
Er zullen steeds meer wanbetalers zijn die hun huur niet meer kunnen betalen naarmate de prijzen blijven stijgen, wellicht is dan een rokende huurder die wel huur betaalt helemaal geen bezwaar meer.
Er is geen sprake van discriminatie. Men wil immers geen bepaalde categorieën van personen uitsluiten (rokers), maar louter bepaalde gedragingen verbieden(het roken binnenshuis).

Een roker die niet rookt binnen de woning, kan dus perfect de woning huren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:39   #1435
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je snapt de vergelijking dan ook niet.
Je zou nogal rap uit "jouw eigendom" gezet worden als je je lening niet betaalt.
Maar totdat het huis is verkocht, is het 100% jouw eigendom. Zelfs al heb je nog geen 1 euro afbetaald.

De bank heeft dus niet te beslissen wat er in 'haar eigendom' gebeurt, vermits het de eigendom van de bank niet is. Cruciaal verschil met een persoon die zijn eigendom wil verhuren.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2022 om 10:39.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:53   #1436
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is geen sprake van discriminatie. Men wil immers geen bepaalde categorieën van personen uitsluiten (rokers), maar louter bepaalde gedragingen verbieden(het roken binnenshuis).

Een roker die niet rookt binnen de woning, kan dus perfect de woning huren.
Nee, inderdaad, dat is nog erger en verwerpelijker dan discriminatie - iemand voorschrijven hoe hij zich in zijn privé/leven zou moeten gedragen....OMG
Een verhuurder heeft geen "bepaalde gedragingen" van huurders te verbieden.
De verhuurder heeft geen zaken met hoe huurders zich zouden moeten gedragen in de privé leefruimte waarvoor ze huur betalen.
Hij verhuurt een pand en krijgt in ruil huurgeld en verder heeft hij zich niet te bemoeien.
Onschendbaarheid van de woning, ook de huurwoning...GRONDWET.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:59   #1437
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar totdat het huis is verkocht, is het 100% jouw eigendom. Zelfs al heb je nog geen 1 euro afbetaald.

De bank heeft dus niet te beslissen wat er in 'haar eigendom' gebeurt, vermits het de eigendom van de bank niet is. Cruciaal verschil met een persoon die zijn eigendom wil verhuren.
Zo heeft ook de verhuurder niet te beslissen wat er in 'zijn eigendom' gebeurt.
Het gaat gvd niet over wie de eigenaar is maar over zich bemoeien wat mag en niet in die eigendom..hehehe... dat schijnt heel moeilijk te zijn om te begrijpen..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 11:26   #1438
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nee, inderdaad, dat is nog erger en verwerpelijker dan discriminatie - iemand voorschrijven hoe hij zich in zijn privé/leven zou moeten gedragen....OMG
Een verhuurder heeft geen "bepaalde gedragingen" van huurders te verbieden.
De verhuurder heeft geen zaken met hoe huurders zich zouden moeten gedragen in de privé leefruimte waarvoor ze huur betalen.
Hij verhuurt een pand en krijgt in ruil huurgeld en verder heeft hij zich niet te bemoeien.


Natuurlijk mag de verhuurder bepaalde dingen verbieden of verplichten. Niet alles natuurlijk, maar hij heeft behoorlijk wat mogelijkheden.

Onschendbaarheid van de woning, ook de huurwoning...GRONDWET.
Dit illustreert perfect mijn punt hierboven: namelijk dat u goochelt met begrippen zonder de betekenis te kennen.

Onschendbaarheid woning gaat over wie zich al dan niet toegang mag verschaffen tot het gebouw, of met andere woorden: wie het gebouw mag betreden. Niet over wat er al dan niet mag in dat gebouw.

Een verhuurder mag bepaalde dingen verbieden of verplichten, maar mag uiteraard niet zomaar binnenkomen. Dat zijn twee verschillende dingen.

Zo kan een verhuurder wel roken binnenshuis verbieden, maar mag hij niet zomaar binnenkomen om dat verbod te controleren (= onschendbaarheid van de woning).

De grenzen aan wat een verhuurder al dan niet mag eisen van de huurder heeft NIETS te maken met onschendbaarheid van de woning maar alles met de eerbiediging van het privéleven of gezinsleven.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2022 om 11:28.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 11:29   #1439
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En welke termen begrijp je dan niet? De grondwet, onschendbaarheid van de woning?
Je mag als verhuurder niet discrimineren dus is het heel gemakkelijk voor de potentiële huurder om dan klacht in te dienen.
Verhuurders zullen nog andere zorgen hebben dan rokers als huurder, bijvoorbeeld elke maand de huur betaald krijgen?
Er zullen steeds meer wanbetalers zijn die hun huur niet meer kunnen betalen naarmate de prijzen blijven stijgen, wellicht is dan een rokende huurder die wel huur betaalt helemaal geen bezwaar meer.
Rokers weigeren is op zich discriminatie.
De verhuurder kan wel in het huurcontract laten optekenen dat er in bepaalde ruimtes niet mag worden gerookt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 11:29   #1440
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zo heeft ook de verhuurder niet te beslissen wat er in 'zijn eigendom' gebeurt.
Het gaat gvd niet over wie de eigenaar is maar over zich bemoeien wat mag en niet in die eigendom..hehehe... dat schijnt heel moeilijk te zijn om te begrijpen..
MAAR DAT IS NU NET HET VERSCHIL!

Bij de bank is het NIET de eigendom van de bank. De bank heeft zich dus totaal niet te bemoeien.

Bij verhuur is het WEL de eigendom van de verhuurder.


Gaat u nu echt beweren dat een eigenaar even veel te beslissen heeft als een niet-eigenaar?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be