Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2018, 10:51   #141
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De school zal bedoelen dat een hoofddoek de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man symboliseert. Het maakt niet uit of het een religieus of een cultureel symbool is of beide. Mogen of moeten scholen een opvoedkundig cultureel beleid voeren? Ik vind dat staatsscholen niet op eigen houtje cultuurpolitiek mogen bedrijven.

Maar wat gebeurt er als de overheid van de staatsscholen eist dat ze hoofddoeken verbieden? Zullen meisjes uit bepaalde culturen dan nog naar school gaan als ze elf of twaalf jaar oud zijn? Of gaan ze naar hun eigen scholen die juist eisen dat ze hoofddoeken dragen? Of worden ze naar Marokko of Tunesië en Egypte, en zo voort, gezonden? Integratie is een mooi woord.
Dat is al zo in Vlaanderen. De overheid heeft al jaren geleden beslist dat alle staatsscholen een dergelijk verbod moeten invoeren. Maar omdat men niet durft te zeggen dat men gewoon zoals Wilders "minder Marokkanen" wil, blijft men rond de pot draaien.

Men heeft het verbod al lang ingevoerd, maar is nog altijd op zoek naar een plausibele reden. En als de rechtbank dit dan vaststelt (dat de argumentatie aan alle kanten rammelt), dan begint men hysterisch te huilen en islamisering te roepen.

Allemaal zo grotesk en zo voorspelbaar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
Dit artikel schetst problemen met integratie op Franse universiteiten:
Het openbaar onderwijs in Frankrijk kent een dergelijk verbod al sinds 2004, zonder dat dit problemen geeft. Maar dat is niet genoeg als het aan de Haut Conseil l'intégration (Hoge Raad voor de integratie) ligt. Volgens dit adviesorgaan rukt de hoofddoek op in de collegezaal. Ook zouden er steeds meer problemen zijn met studenten die een gebeds- of verenigingsruimte opeisen, delen van de leerstof afwijzen of voor een mondeling examen contact weigeren met personen van een andere sekse. https://www.trouw.nl/home/franse-raa...teit~ad348077/
Dat was een voorstel uit 2013 dat toen ook verworpen werd:

Citaat:
Peu probable que cette proposition soit suivie

Joint par France Info, l'Observatoire de la laïcité indique que les recommandations du HCI "n'engagent que lui " et ne font pas partie du "plan de travail " de l'Observatoire. "Cette question pourra bien entendu revenir sur la table mais ?* ce jour il y a d'autres urgences ", explique Nicolas Cadene, rapporteur général de l'Observatoire.

Le président de la Conférence des présidents d'université (CPU), Jean-Loup Salzmann, a également indiqué ?* l'AFP lundi n'avoir "jamais demandé qu'on légifère contre le port du voile ?* l'université. Pour la bonne raison que nous ne
sommes pas favorables ?* une loi. C'est en outre ce que nous avons écrit fin mars au Haut conseil ?* l'intégration. Par ailleurs, il n'y a aucune aggravation de la situation dans les facs ".
https://www.francetvinfo.fr/societe/...e_1663621.html

Voor de situatie in Frankrijk zou ik mij niet beroepen op Nederlandse bronnen, omdat je dan nog een extra filter hebt. Niet dat de Franse media allemaal zo objectief zijn, hoor. Maar als je daar nog een extra filter op zet, dan wordt het beeld helemaal troebel.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 10:56   #142
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Rokken zijn te verbieden als een school dat in het schoolreglement schrijft. Maar BH's? Hoe gaan ze dat doen? Ingangscontroles?
Of bedoeld u BH's op het hoofd gedragen als antiaanrandingssignaal?
Dat moet je aan de verbodsfetichisten vragen hé, hoe ze al die verbodsbepalingen gaan implementeren...

Ik zou eerder, om een mei '68 slogan te parafraseren, al die slecht gemotiveerde verbodsbepalingen willen verbieden. Dat geldt ook voor elk verbod op piercings, tatoeages, gekleurd haar, punkkapsels, enzovoort. Laat de mensen nu toch eens dragen wat ze willen, bende gefrustreerde schoolfrikken...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 maart 2018 om 10:56.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 11:28   #143
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat moet je aan de verbodsfetichisten vragen hé, hoe ze al die verbodsbepalingen gaan implementeren...

Ik zou eerder, om een mei '68 slogan te parafraseren, al die slecht gemotiveerde verbodsbepalingen willen verbieden. Dat geldt ook voor elk verbod op piercings, tatoeages, gekleurd haar, punkkapsels, enzovoort. Laat de mensen nu toch eens dragen wat ze willen, bende gefrustreerde schoolfrikken...
Ik begrijp dat vrijheid en rebellie hoge waarden zijn voor u, en ik geef toe dat een wereld zonder vrijheid en rebellie geen levenswaardige plaats kan zijn, maar er bestaat ook zoiets als gehoorzaamheid en eenheid. Een groep identificeert zich als een geheel van vrije individuen. Mijn opinie: Vrij denken: ja, vrij handelen: nee. Als je tot een groep wil horen en geaccepteerd wil worden (lees:zich wil integreren), dan gelden er ook bepaalde regels, normen en zelfs waarden die je ook moet integreren. Het is niet de bedoeling dat een buitenstaander zijn eigen waarden en normen gaat integreren in de huidige samenleving. Hij mag dit vertellen, erover praten, zelfs zeggen dat het beter is (vrijheid van mening) maar niet opdringen.

Nu ga ik ophouden want het lijkt wel of ik de basisregels van de Sharia aan het dicteren ben.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 12:23   #144
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is al zo in Vlaanderen. De overheid heeft al jaren geleden beslist dat alle staatsscholen een dergelijk verbod moeten invoeren. Maar omdat men niet durft te zeggen dat men gewoon zoals Wilders "minder Marokkanen" wil, blijft men rond de pot draaien.

Men heeft het verbod al lang ingevoerd, maar is nog altijd op zoek naar een plausibele reden. En als de rechtbank dit dan vaststelt (dat de argumentatie aan alle kanten rammelt), dan begint men hysterisch te huilen en islamisering te roepen.

Allemaal zo grotesk en zo voorspelbaar...

Dat was een voorstel uit 2013 dat toen ook verworpen werd:

https://www.francetvinfo.fr/societe/...e_1663621.html

Voor de situatie in Frankrijk zou ik mij niet beroepen op Nederlandse bronnen, omdat je dan nog een extra filter hebt. Niet dat de Franse media allemaal zo objectief zijn, hoor. Maar als je daar nog een extra filter op zet, dan wordt het beeld helemaal troebel.
Dat het op Rijksscholen al verboden was om hoofddoeken te dragen wist ik (nederlander) niet. De zaak betreft een GO!-school en dus alle GO!-scholen. Dat maakt de uitspraak extra pikant. Want waarom zou een gesubsidieerde school de overheidsmaatregel niet mogen volgen? Of is die maatregel in strijd met de grondwet en de UVRM? Als ik de beginselen van de GO!-scholen bekijk dan zie ik daar vooral argumenten in tégen het dragen van een hoofddoek als symbool van ondergeschiktheid. Maar het beginsel dat ik in vet heb gezet is daarnee in tegenspraak. Het is ook pikant om de UVRM in te zetten als middel om de dominante positie van de man te verdedigen.
- kijkt met een open geest, zonder vooroordelen, en toont belangstelling en respect voor ieders mening en bestaande verschillen;
- toont zich authentiek en integer in het samenleven met anderen, door eerlijk en respectvol uit te komen voor eigen ideeën en overtuigingen;
- huldigt de gelijkwaardigheid van mensen en de emancipatie van elk individu niet enkel als principe, maar spant zich ook in om ze te verwezenlijken;
- is betrokken bij de sociale werkelijkheid, dat wil zeggen: eerbiedigt de universele rechten van de mens en zijn fundamentele vrijheden en draagt bij tot hun realisatie;
- handelt volgens democratische waarden en instellingen;
- verzet zich tegen maatschappelijke ongelijkheden en zet zich in voor sociale rechtvaardigheid. Wiki: GO!
Het blijft actueel, ook in Nederland.
https://www.metronieuws.nl/rotterdam...-uit-rotterdam
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 12:36   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik begrijp dat vrijheid en rebellie hoge waarden zijn voor u, en ik geef toe dat een wereld zonder vrijheid en rebellie geen levenswaardige plaats kan zijn, maar er bestaat ook zoiets als gehoorzaamheid en eenheid.
Eenheid door gehoorzaamheid... Waar hebben we dat nog gehoord.

Citaat:
Een groep identificeert zich als een geheel van vrije individuen. Mijn opinie: Vrij denken: ja, vrij handelen: nee. Als je tot een groep wil horen en geaccepteerd wil worden (lees:zich wil integreren), dan gelden er ook bepaalde regels, normen en zelfs waarden die je ook moet integreren. Het is niet de bedoeling dat een buitenstaander zijn eigen waarden en normen gaat integreren in de huidige samenleving.
Wie bepaalt er wie een buitenstaander is? Het orakel van Antwerpen? De "goede Vlamingen" zijnde N-VA'ers en VB'ers horen erbij en een "sos" dat is een buitenstaander? Leuke samenleving, eenheid door gehoorzaamheid aan de Führer...

Citaat:
Hij mag dit vertellen, erover praten, zelfs zeggen dat het beter is (vrijheid van mening) maar niet opdringen.
In welke zin dringt iemand zijn mening op door individuele keuzes te maken inzake piercings, kledij of haartooi?

Citaat:
Nu ga ik ophouden want het lijkt wel of ik de basisregels van de Sharia aan het dicteren ben.
Conservatieven in alle landen redeneren inderdaad op jouw manier. Dus niet alleen de Sharia-adepten. In Rusland discrimineert men homoseksuelen met het agument dat zij hun "levenswijze" zouden opdringen aan de meerderheid. Terwijl zij gewoon met rust gelaten willen worden.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 12:49   #146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat het op Rijksscholen al verboden was om hoofddoeken te dragen wist ik (nederlander) niet. De zaak betreft een GO!-school en dus alle GO!-scholen.
Om eventuele verwarring te vermijden: onderwijs is geen federale bevoegdheid bij ons. De vroegere "rijksscholen" heten in Vlaanderen en, wat de Nederlandstalige scholen betreft, ook in Brussel dus "GO!-scholen" (van GemeenschapsOnderwijs). Het rijk (België) is namelijk niet meer bevoegd, wel de Vlaamse Gemeenschap.

Citaat:
Dat maakt de uitspraak extra pikant. Want waarom zou een gesubsidieerde school de overheidsmaatregel niet mogen volgen?
Zij mogen dat, maar b.v. in het katholiek onderwijs beslist elk schoolbestuur hierover autonoom.

Citaat:
Of is die maatregel in strijd met de grondwet en de UVRM? Als ik de beginselen van de GO!-scholen bekijk dan zie ik daar vooral argumenten in tégen het dragen van een hoofddoek als symbool van ondergeschiktheid.
Je kent de grap, hé.



Het is sowieso wel heel paradoxaal om alleen voor meisjes bepaalde verbodsbepalingen uit te vaardigen en het geheel dan te legitimeren als een maatregel ter bevordering van de gelijkheid!

Citaat:
Maar het beginsel dat ik in vet heb gezet is daarnee in tegenspraak. Het is ook pikant om de UVRM in te zetten als middel om de dominante positie van de man te verdedigen.
De dominante positie van de man verdedigen door seksistische verbodsbepalingen die enkel meisjes treffen aan te vechten voor de rechtbank, dat is hogere wiskunde...

Citaat:
- kijkt met een open geest, zonder vooroordelen, en toont belangstelling en respect voor ieders mening en bestaande verschillen;
- toont zich authentiek en integer in het samenleven met anderen, door eerlijk en respectvol uit te komen voor eigen ideeën en overtuigingen;
- huldigt de gelijkwaardigheid van mensen en de emancipatie van elk individu niet enkel als principe, maar spant zich ook in om ze te verwezenlijken;
- is betrokken bij de sociale werkelijkheid, dat wil zeggen: eerbiedigt de universele rechten van de mens en zijn fundamentele vrijheden en draagt bij tot hun realisatie;
- handelt volgens democratische waarden en instellingen;
- verzet zich tegen maatschappelijke ongelijkheden en zet zich in voor sociale rechtvaardigheid. Wiki: GO!
Het blijft actueel, ook in Nederland.
https://www.metronieuws.nl/rotterdam...-uit-rotterdam
Ik krijg een link naar de woonspecial 2018 (https://issuu.com/denieuwspeper/docs/woonspecial_2018). Dat lijkt me inderdaad een interessanter onderwerp.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 12:58   #147
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat zijn nudisme Harry en niet atheïsten. Nog niet niet gewoon aan het zomeruur ?
Het moest even wennen, maar juist de zomer noodt ons uit allemaal in de blote kont te lopen om weer terug te keren tot de onschuld van het paradijs.
Was dat niet de boodschap van onze lieve Heer?

Ja, ook de Koran heeft het over het paradijs.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 13:52   #148
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Om eventuele verwarring te vermijden: onderwijs is geen federale bevoegdheid bij ons. De vroegere "rijksscholen" heten in Vlaanderen en, wat de Nederlandstalige scholen betreft, ook in Brussel dus "GO!-scholen" (van GemeenschapsOnderwijs). Het rijk (België) is namelijk niet meer bevoegd, wel de Vlaamse Gemeenschap.

Zij mogen dat, maar b.v. in het katholiek onderwijs beslist elk schoolbestuur hierover autonoom.

Je kent de grap, hé.

Het is sowieso wel heel paradoxaal om alleen voor meisjes bepaalde verbodsbepalingen uit te vaardigen en het geheel dan te legitimeren als een maatregel ter bevordering van de gelijkheid!

De dominante positie van de man verdedigen door seksistische verbodsbepalingen die enkel meisjes treffen aan te vechten voor de rechtbank, dat is hogere wiskunde...

Ik krijg een link naar de woonspecial 2018 (https://issuu.com/denieuwspeper/docs/woonspecial_2018). Dat lijkt me inderdaad een interessanter onderwerp.
En ik krijg een associatie met totem en taboe. De hoofddoek is het symbool van het taboe op seks tussen ongehuwden. Het symboliseert de kuisheid van het meisje of de vrouw en beschermt haar tegen pogingen haar te verleiden of aan te randen. In die culturele context zal een meisje zich niet veilig voelen als ze zich zonder hoofddoek in het openbaar, dus in gezelschap van mannen bevindt. Het minste dat haar dan zal overkomen is dat ze wordt uitgemaakt voor slet en hoer. Als dat zo is, dan kan een moslima argumenteren dat een verbod op het dragen van een hoofdoek op school een geldig excuus is om op school geen hoofddoek te dragen. Buiten school echter geldt dat excuus niet en zal ze de hoofddoek dragen. Toch zal deze gedeeltelijke aanpassing aan de moderniteit op den duur een culturele omslag teweeg kunnen brengen. Het taboe blijft bestaan, maar de verplichting het symbool te dragen zal verdwijnen.

Daarnaast moet men beseffen dat westerse vrouwen zonder hoofdbedekking door moslimmannen worden gezien als hoeren. Dat hebben ze laten blijken met groepsaanrandingen. Ook die associatie zal op den duur verdwijnen in de westerse samenleving. In SA zal dat nog wel een eeuw of langer vergen. In Turkije is men al weer op retour.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 14:13   #149
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat moet je aan de verbodsfetichisten vragen hé, hoe ze al die verbodsbepalingen gaan implementeren...

Ik zou eerder, om een mei '68 slogan te parafraseren, al die slecht gemotiveerde verbodsbepalingen willen verbieden. Dat geldt ook voor elk verbod op piercings, tatoeages, gekleurd haar, punkkapsels, enzovoort. Laat de mensen nu toch eens dragen wat ze willen, bende gefrustreerde schoolfrikken...
En u trekt de 'ga terug naar start' kaart.

Geen probleem!

Vindt u dat u met een nazi uniform door de jodenbuurt mag wandelen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2018, 14:16   #150
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Eenheid door gehoorzaamheid... Waar hebben we dat nog gehoord.
In Noord-Korea, Venezuela, en het nat. Socialistische (nazi) Duitsland. Ik geloof niet in een zwart/wit verhaal. Er moet wel degelijk ruimte blijven voor creativiteit en vrijheid, maar ook eenheid en gehoorzaamheid zijn.

Citaat:
Wie bepaalt er wie een buitenstaander is? Het orakel van Antwerpen? De "goede Vlamingen" zijnde N-VA'ers en VB'ers horen erbij en een "sos" dat is een buitenstaander? Leuke samenleving, eenheid door gehoorzaamheid aan de Führer...
Dat bepaalt de persoon in grote lijnen helemaal zelf, door zich bijvoorbeeld anders te gedragen, anders te kleden, anders te leven, andere religies te volgen... gaat hij zich distantiëren van de huidige cultuur die zich toont in het straatbeeld. Het is de verantwoordelijkheid van het individu zelf om de balans te zoeken waarin hij kan fusioneren (of:zich integreren) met de huidige maatschappelijke waarden. Wie bepaalt deze waarden? Niet het Orakel van Antwerpen maar de burger zelf. Als 99% van de Antwerpenaren een moslim zou zijn, dan is die 1% de buitenstaander... Dan zou het ook niet abnormaal zijn dat Antwerpen er uitziet als Mekka. Geloof echter niet de astronomische cijfers van het VB. Momenteel is maar een goede 7% van de Belgen een moslim dus statistisch vormen zij een minderheid. Als je echter in Antwerpen rondloopt heb je vaak het gevoel dat 70% moslim is. Dat is dus tien keer hoger dan de huidige densiteit van de werkelijke diversiteit. Dat komt omdat vele vinden dat die 7% moslims 50% inspraak moeten hebben.

Citaat:
In welke zin dringt iemand zijn mening op door individuele keuzes te maken inzake piercings, kledij of haartooi?
Vanaf dit een verplichting is al dan niet opgelegd door iemand anders.
Wanneer deze persoon dit doet uit angst iemand te beledigen. Bijvoorbeeld: familie, vrienden, God, ...

Citaat:
Conservatieven in alle landen redeneren inderdaad op jouw manier. Dus niet alleen de Sharia-adepten. In Rusland discrimineert men homoseksuelen met het agument dat zij hun "levenswijze" zouden opdringen aan de meerderheid. Terwijl zij gewoon met rust gelaten willen worden.
Dat is een volledig verkeerde interpretatie door de Russen. Als iemand homo of hetero is, dat is zijn zaak, maar in een bepaalde context, zoals op school, in een bedrijf doet het er niet toe of je homo of hetero bent, dus hoef je dat ook niet extra te benadrukken dat je dat al of niet bent. Je gedraagt je volgens de huisregels en de sfeer van de groep. (dat is wat ik overigens bedoel met eenheid en gehoorzaamheid)

Hier werkt ook een homo. Is gewoon normaal en deftig gekleed, is ook meestal verzorgder dan de meeste andere mannen. Werkt efficiënt en professioneel, dus ik zie daar absoluut geen graten in dat die homo is of niet. Als die echter morgen in een tuttefrutroze t-shirt en roze lippenstift zou komen opdagen dan ga ik daar toch een opmerking op geven dat dat niet kan.

Bovendien is er een cruciaal verschil tussen het dragen van bepaalde kledij en je geaardheid. Geaardheid word je mee geboren. Niemand wordt met een hoofddoek op geboren.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 13:44   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is al zo in Vlaanderen. De overheid heeft al jaren geleden beslist dat alle staatsscholen een dergelijk verbod moeten invoeren. Maar omdat men niet durft te zeggen dat men gewoon zoals Wilders "minder Marokkanen" wil, blijft men rond de pot draaien.

Men heeft het verbod al lang ingevoerd, maar is nog altijd op zoek naar een plausibele reden. En als de rechtbank dit dan vaststelt (dat de argumentatie aan alle kanten rammelt), dan begint men hysterisch te huilen en islamisering te roepen.
Als een school(engroep) wil overgaan tot het opleggen van een kledingvoorschrift, vind ik dat die vrijheid daartoe moet bestaan. Gaan ouders niet mee in die afspraken, dan zijn er nog andere scholen.

Vrijheid voor iedereen. Vrijheid voor de scholen. Vrijheid voor de ouders (die ten andere ook zelf een initiatief kunnen nemen op onderwijsgebied).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:31   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Natuurlijk. Het is hier dat ze zich willen manifesteren. In hun thuislanden lachen ze met die Euro-fundamentalisten.
In Marokko wonen Marokkanen, hier zitten we met Berbers opgezadeld, dat wat ze in Marokko het uitschot noemen dat ze daar liever kwijt dan rijk zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:37   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Marokko wonen Marokkanen, hier zitten we met Berbers opgezadeld, dat wat ze in Marokko het uitschot noemen dat ze daar liever kwijt dan rijk zijn.
Onwetendheid is erg. De eerste generatie die hier kwam werken, gedroeg zich voorbeeldig. Het was helemaal geen "uitschot". Het waren hardwerkende mensen die zelfs eens een pintje dronken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:39   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een school(engroep) wil overgaan tot het opleggen van een kledingvoorschrift, vind ik dat die vrijheid daartoe moet bestaan. Gaan ouders niet mee in die afspraken, dan zijn er nog andere scholen.

Vrijheid voor iedereen. Vrijheid voor de scholen. Vrijheid voor de ouders (die ten andere ook zelf een initiatief kunnen nemen op onderwijsgebied).
dubbel

Laatst gewijzigd door Garry : 13 mei 2018 om 23:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:41   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Scholen zijn commerciële instellingen, ook, en misschien wel in het bijzonder, katholieke scholen. Die piepen allemaal al naar gelang waar dat ze het meest aan overhouden.
Scholen zijn geen commerciële instellingen. Geldelijk gewin is niet hun doel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:42   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een school die meisjes aanvaard met hoofddoek doet dat juist zolang dat ze merkt dat ze daardoor meer geld incasseren. Vanaf ze een leegloop contacteren van de andere leerlingen, gaan ze direct hun beleid aanpassen en gaan ze de hoofddoek weren.
En ongetwijfeld kunt u mij een voorbeeld geven van een school die doet/deed wat u hier beschrijft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:46   #157
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een school(engroep) wil overgaan tot het opleggen van een kledingvoorschrift, vind ik dat die vrijheid daartoe moet bestaan. Gaan ouders niet mee in die afspraken, dan zijn er nog andere scholen.

Vrijheid voor iedereen. Vrijheid voor de scholen. Vrijheid voor de ouders (die ten andere ook zelf een initiatief kunnen nemen op onderwijsgebied).
Scholen zijn commerciële instellingen, ook, en misschien wel in het bijzonder, katholieke scholen. Die piepen allemaal al naar gelang waar dat ze het meest aan overhouden.

Een school die meisjes aanvaard met hoofddoek doet dat juist zolang ze merkt dat ze daardoor meer geld incasseren. Vanaf ze een leegloop contacteren van de andere leerlingen, gaan ze direct hun beleid aanpassen en de hoofddoek weren.

De rekening is snel gemaakt, ze trekken subsidies naar gelang de hoeveelheid leerlingen. Als ze twintig leerlingen winnen door de hoofddoek te aanvaarden is dat Bingo. maar als blijkt dat er 50 leerlingen daardoor de school verlaten, dan wordt het een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 mei 2018 om 23:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:47   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Scholen zijn commerciële instellingen, ook, en misschien wel in het bijzonder, katholieke scholen. Die piepen allemaal al naar gelang waar dat ze het meest aan overhouden.
Al op geantwoord:

Citaat:
Scholen zijn geen commerciële instellingen. Geldelijk gewin is niet hun doel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:47   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een school die meisjes aanvaard met hoofddoek doet dat juist zolang ze merkt dat ze daardoor meer geld incasseren. Vanaf ze een leegloop contacteren van de andere leerlingen, gaan ze direct hun beleid aanpassen en de hoofddoek weren.

De rekening is snel gemaakt, ze trekken subsidies naar gelang de hoeveelheid leerlingen. Als ze twintig leerlingen winnen door de hoofddoek te aanvaarden is dat Bingo. maar als blijkt dat er 50 leerlingen daardoor de school verlaten, dan wordt het een ander verhaal.
Al op geantwoord:

Citaat:
En ongetwijfeld kunt u mij een voorbeeld geven van een school die doet/deed wat u hier beschrijft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:50   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onwetendheid is erg. De eerste generatie die hier kwam werken, gedroeg zich voorbeeldig. Het was helemaal geen "uitschot". Het waren hardwerkende mensen die zelfs eens een pintje dronken.
Die waren dan ook nog naar hier gekomen om te werken hé, maar de grote hoop is dat niet hoor. En dat uitschot waar ik het over heb, die zuipen ook hoor, maar dat zijn dan ook de grootste hypocrieten die er te vinden zijn.

Marokko telt een aantal grote wijngaarden waarvan enkel met vrij goede wijnen. na de oogst komen ook de Berbers die ginder zitten daar zuipen hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 mei 2018 om 23:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be