Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2009, 11:50   #41
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
anarchistische huurlingen? niet erg waarschijnlijk
De harde overtuigde ideologische kern misschien niet, maar het merendeel van de "anarchistische" relschoppers zijn jongeren uit de middenklasse die zich verveelden op school of thuis en zich een rebellerende pose willen aanmeten. Idealen hebben zij niet. Enkel tijd te veel (en niet zelden rijkere ouders ook). Omkoopbaar zodra zich de gelegenheid voor doet. Tenminste, tot ze over werk en gezin beschikken, dan is het afgelopen met hun activisme.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 13:44   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Waarover ging die Spaanse "burgeroorlog" eigenlijk?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 15:39   #43
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Men refereert wellicht naar de strijd van de tweede republiek tegen de staatsgreep van Franco?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 16:39   #44
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
De harde overtuigde ideologische kern misschien niet, maar het merendeel van de "anarchistische" relschoppers zijn jongeren uit de middenklasse die zich verveelden op school of thuis en zich een rebellerende pose willen aanmeten. Idealen hebben zij niet. Enkel tijd te veel (en niet zelden rijkere ouders ook). Omkoopbaar zodra zich de gelegenheid voor doet. Tenminste, tot ze over werk en gezin beschikken, dan is het afgelopen met hun activisme.
Yep,alsof je die gasten persoonlijk kende...
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 16:46   #45
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Correct.

Tijdens de Spaanse burgeroorlog bestond ideologie nog.
en vandaag niet?Tis niet omdat éne Fukuyama dit verkondigde dat het waar is
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 16:50   #46
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarover ging die Spaanse "burgeroorlog" eigenlijk?
http://en.wikipedia.org/wiki/Confede...al_del_Trabajo
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 17:41   #47
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
En ik maar denken dat het om een staatsgreep tegen de democratische regering ging. Lomperik die ik ben!
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 september 2009 om 17:41.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 17:47   #48
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En ik maar denken dat het om een staatsgreep tegen de democratische regering ging. Lomperik die ik ben!
toch wel maar uit de fasco kamp van Franco
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 17:53   #49
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En ik maar denken dat het om een staatsgreep tegen de democratische regering ging. Lomperik die ik ben!
En de revolutie die daarop volgde ook een klein beetje.

Oja, deze anarchistische huurling biedt zichzelf trouwens aan om te rellen, 50 euro, wie biedt meer?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 18:34   #50
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Toch niet weer die discussie, he?

Er zijn hier maar 2 relevante posts op 3 bladzijden. De openingspost, maar na al dat terugkerend antifa versus nazis geblaat is iedereen al lang vergeten waarover die gaat.

En An Arkos' lijst met dooien. Al ware het misschien beter geweest als ze effectief langer was geweest.

Ja, Antifa heeft de naam gewelddadig te zijn. De anarchistische beweging over het algemeen heeft de naam gewelddadig te zijn. En guess what, Blood and Honour, die mannen slaan dus nooit op iemand he!
Dat er geweld komt van volk dat zich anarchistisch noemt, dat is een feit. Maar voor zover ik weet werken wij niet met lidkaarten. Zelfs de hond van de buren kan zich anarchist noemen en een kind bijten. De anarchisten op dit forum hebben dat geweld altijd afgekeurd (de meeste toch, en in de meeste gevallen toch. uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar). Die discussie is met andere woorden niet relevant.
Blood And Honour, Stormfront en weet ik wat nog allemaal dat zich rechts-autoritaire of ronduit neo-nazistisch niemt werkt wel met lidkaarten. Die lijst met dooien, dat zijn moorden die begaan en opgeëist zijn door neonazistische en fascistische organisaties (ik noem die niet zo, ze noemen zichzelf zo). In België valt het allemaal nog mee, ja. Maar op Stormfront zitten ze wel allemaal gezellig samen te chatten, ze komen bij elkaar op de koffie om naar NS Black Metal of RAC te luisteren en vooral: ze doen hun best om hier hetzelfde te bereiken. Of was Thomas B., Blood and Honourlid, militair en eigenaar van een waslijst illegale wapens, van plan om al die wapens voor zichzelf te houden misschien?

Maar ach, het is o zo gemakkelijk om te doen alsof er niets aan de hand is. Het zijn antifascisten die doodgaan, niet jullie. Het waren Joden die toen doodgingen, niet jullie. Jullie doen me nogal veel denken aan zielige Duitsers die over 5 jaar zullen roepen dat ze van niets wisten.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 20:18   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Toch niet weer die discussie, he?

Er zijn hier maar 2 relevante posts op 3 bladzijden. De openingspost, maar na al dat terugkerend antifa versus nazis geblaat is iedereen al lang vergeten waarover die gaat.

En An Arkos' lijst met dooien. Al ware het misschien beter geweest als ze effectief langer was geweest.

Ja, Antifa heeft de naam gewelddadig te zijn. De anarchistische beweging over het algemeen heeft de naam gewelddadig te zijn. En guess what, Blood and Honour, die mannen slaan dus nooit op iemand he!
Dat er geweld komt van volk dat zich anarchistisch noemt, dat is een feit. Maar voor zover ik weet werken wij niet met lidkaarten. Zelfs de hond van de buren kan zich anarchist noemen en een kind bijten. De anarchisten op dit forum hebben dat geweld altijd afgekeurd (de meeste toch, en in de meeste gevallen toch. uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar). Die discussie is met andere woorden niet relevant.
Blood And Honour, Stormfront en weet ik wat nog allemaal dat zich rechts-autoritaire of ronduit neo-nazistisch niemt werkt wel met lidkaarten. Die lijst met dooien, dat zijn moorden die begaan en opgeëist zijn door neonazistische en fascistische organisaties (ik noem die niet zo, ze noemen zichzelf zo). In België valt het allemaal nog mee, ja. Maar op Stormfront zitten ze wel allemaal gezellig samen te chatten, ze komen bij elkaar op de koffie om naar NS Black Metal of RAC te luisteren en vooral: ze doen hun best om hier hetzelfde te bereiken. Of was Thomas B., Blood and Honourlid, militair en eigenaar van een waslijst illegale wapens, van plan om al die wapens voor zichzelf te houden misschien?

Maar ach, het is o zo gemakkelijk om te doen alsof er niets aan de hand is. Het zijn antifascisten die doodgaan, niet jullie. Het waren Joden die toen doodgingen, niet jullie. Jullie doen me nogal veel denken aan zielige Duitsers die over 5 jaar zullen roepen dat ze van niets wisten.

Tegen wie heb je het?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 22:00   #52
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
en vandaag niet?Tis niet omdat éne Fukuyama dit verkondigde dat het waar is
Flanelcondoom zegt het ook, dus moet het wel waar zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 00:00   #53
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
en vandaag niet?Tis niet omdat éne Fukuyama dit verkondigde dat het waar is
Wanneer legalisatie van softdrugs (die trouwens verboden waren door de Spaanse anarchisten als roesproducten van de burgerij om de arbeider te verdoven) één van dé uithangborden wordt van het anarchisme vandaag de dag, dan is die ideologie alvast morsdood.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 09:47   #54
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Flanelcondoom zegt het ook, dus moet het wel waar zijn.
welkom p mijn negeerlijst
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 10:31   #55
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Yep,alsof je die gasten persoonlijk kende...
Ik heb heel wat "anarchisten" gekend en bezig gezien ja. In een ver verleden heb ik zelfs nog enthousiast aan "volxkeukens" en dergelijke mee gedaan, in kraakpanden allerhande, tenminste tot ik eenmaal begreep dat het merendeel van de "anarchisten" aldaar nooit verder kwam dan orakelen over een revolutie in een verre toekomst onder de roes van cannabis of andere substanties, maar de volgende ochtend alweer brave consumenten bleken te zijn. Niet weinigen onder hen zaten daar enkel bij omdat ze thuis niet gezien mochten worden met die joint tussen hun lippen. En dan maten ze zich maar een rebelse pose aan omdat dat ze nu eenmaal door hun hormonale huishouding gedreven werden, maar zodra die wilde jaren voorbij zijn, blijken het de braafste kleinburgerlijke middenklassers te zijn...
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 10:33   #56
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En de revolutie die daarop volgde ook een klein beetje.

Oja, deze anarchistische huurling biedt zichzelf trouwens aan om te rellen, 50 euro, wie biedt meer?
Indien U mijn betoog had gelezen had u gemerkt dat ik ook sprak over een ideologisch overtuigde harde kern. Ongetwijfeld hoort U daar ook bij anders zou U zich de moeite niet getroosten uw anarchistische visie te komen verdedigen op een politiek forum.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 11:44   #57
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Ik heb heel wat "anarchisten" gekend en bezig gezien ja. In een ver verleden heb ik zelfs nog enthousiast aan "volxkeukens" en dergelijke mee gedaan, in kraakpanden allerhande, tenminste tot ik eenmaal begreep dat het merendeel van de "anarchisten" aldaar nooit verder kwam dan orakelen over een revolutie in een verre toekomst onder de roes van cannabis of andere substanties, maar de volgende ochtend alweer brave consumenten bleken te zijn. Niet weinigen onder hen zaten daar enkel bij omdat ze thuis niet gezien mochten worden met die joint tussen hun lippen. En dan maten ze zich maar een rebelse pose aan omdat dat ze nu eenmaal door hun hormonale huishouding gedreven werden, maar zodra die wilde jaren voorbij zijn, blijken het de braafste kleinburgerlijke middenklassers te zijn...
Dit waren geen anarchisten of dan alleen bij naam.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 13:30   #58
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Dit waren geen anarchisten of dan alleen bij naam.
Ze maken wel de hoofdmoot uit van datgene wat men "de anarchisten" noemt. Misschien moeten de echte anarchisten maar eens paal en perk stellen aan deze meelopende "freeriders" want ze komen Uw geloofwaardigheid niet ten goede.

Laatst gewijzigd door Frans Oghtendlicht : 15 september 2009 om 13:30.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 15:04   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Geen woord over Comandante Almeida?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 15:37   #60
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Even off-topic gaan om te tonen hoe cool de ultras inferno (van Standard) zijn


En verdient Almeida's dood geen eigen topic?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be