Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2010, 10:00   #401
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Way

(ik dacht het ook eerst hoor )
Ja, dat verandert alles natuurlijk
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 10:23   #402
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als je onze beschaving van nu als 1 rekent, dan wordt de ruimtevaartkolonie 2.
Maar je moet wel bedenken dat de duur van onze beschaving nu qua tijd heel weinig voorstelt ten opzichte van triljoenen jaren toekomst in de ruimte voor dat wij weer macro-atomen gaan bouwen.
Dat is dan slechts een fractie van een seconde daarvan ( bij wijze van spreken).
Dus dan zou je onze beschaving ook gerust bij die van de ruimtevaart op kunnen tellen en wordt het: 1.

Het zijn twee verschillende mogelijkheden van tellen.
Volgens Michio Kaku zijn we nog een type 0 beschaving. We gaan over naar type1 beschaving, maar dat is volgens hem een gevaarlijke overgang. Volgens hem kan het zelfs fataal aflopen voor de wereld, de overgang naar type1.

Aan uw opmerking merk ik wel dat je begrijpt waarover ik het had.
Maar de ruimtevaart zijn we nog lang niet machtig, we zijn nog niet voorbij de maan (bemand) gekomen.
We zoeken dan ook geen alternatieve energiebronnen om verder te komen.
Toch blijven we miljarden investeren in de ruimtevaart zelf, ipv nieuwe energiebronnen te financieren, uitbouwen, onderzoeken die dan betere ruimtevaart betekenen.

Qua observatie zitten we dan weer wel "héél" goed.
Wat hubble voor ons niet gedaan heeft, als amateur kan je tegenwoordig ook al heel ver in ons zonnestelsel kijken voor betaalbare prijzen.
Maar, ik zou de mensheid nog lang geen ruimtevaarder noemen.

Misschien zouden we beter onze rol als mens eens gaan relativeren en een lijstje met priors maken. Hoe anders kunnen we de wereld redden dan bij onszelf te beginnen.
En weest U even eerlijk Harriechristus, als uw atoomtheorie waar zou zijn, welke oplossing biedt ze?
De mens heeft bevrijding van zichzelf in het huidige systeem nodig.
Niet zozeer van God, goddelijkheid van het hierboven.

Laat wel duidelijk vermeld staan, ik zie ook overal God in. Waarom zou God zich beperken en niet aanwezig zijn in de microkosmos. Ze is in mijn opinie overal tegelijk ten allen tijden beschikbaar en aanwezig. 't Is gewoon de juiste vibratie in het innerlijke Zelf zien te vinden met het Zijn.

Maar duidelijk genoeg is dat niet wat opmerken in de wereld. Goden genoeg nochtans! Maar geen wereldvrede. God is de oplossing niet voor ons probleem. Al mag ze overal tegelijk zijn, ze laat duidelijk het "spel" over aan ons en als ze ingrijpt, doet ze dat subtiel. Zo subtiel dat een ander zijn vrije wil of de uwe het nog altijd kan teniet doen.

Als gelovige besef ik toch meer en meer dat de verantwoordelijkheid binnenin onszelf als collectief meer wonderen kan verrichten dan geschiedenis, wetenschap, godsdienst, politiek, filosofie, ... tezamen.
De mens moet meer in aanraking komen met zichZelf. Al dat bovenstaand moet ge voor uw eigen creëren, los van de overtuigingen die uitgezaaid zijn in de wereld. (imho)
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 11:46   #403
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Volgens Michio Kaku zijn we nog een type 0 beschaving. We gaan over naar type1 beschaving, maar dat is volgens hem een gevaarlijke overgang. Volgens hem kan het zelfs fataal aflopen voor de wereld, de overgang naar type1.
Beschaving 0 zou betekenen dat we nog helemaal geen beschaving hebben, en dat is niet het geval.
Onze beschaving is de eerste en de ruimtevaart is de tweede.
Citaat:
Aan uw opmerking merk ik wel dat je begrijpt waarover ik het had.
Maar de ruimtevaart zijn we nog lang niet machtig, we zijn nog niet voorbij de maan (bemand) gekomen.
We zoeken dan ook geen alternatieve energiebronnen om verder te komen.
Toch blijven we miljarden investeren in de ruimtevaart zelf, ipv nieuwe energiebronnen te financieren, uitbouwen, onderzoeken die dan betere ruimtevaart betekenen.
Ja: ik kan me voorstellen dat de mens dat niet na kan laten.
En het is de kwaal in het algemeen van onze beschaving dat ze niet eerst het probleem van het milieu en de energie op wil lossen.
Citaat:
Qua observatie zitten we dan weer wel "héél" goed.
Wat hubble voor ons niet gedaan heeft, als amateur kan je tegenwoordig ook al heel ver in ons zonnestelsel kijken voor betaalbare prijzen.
Maar, ik zou de mensheid nog lang geen ruimtevaarder noemen.
we staan aan het prille begin daarvan.
Citaat:
Misschien zouden we beter onze rol als mens eens gaan relativeren en een lijstje met priors maken. Hoe anders kunnen we de wereld redden dan bij onszelf te beginnen.
daar ben ik het ook mee eens.....zie mijn politieke partij: HCP bij de afdeling politiek.
Citaat:
En weest U even eerlijk Harriechristus, als uw atoomtheorie waar zou zijn, welke oplossing biedt ze?
De mens heeft bevrijding van zichzelf in het huidige systeem nodig.
Niet zozeer van God, goddelijkheid van het hierboven.
Alleen God kan ons hier echt bevrijden door een veel dieper inzicht op wat de werkelijkheid is, namelijk niet materialistisch, maar geestelijk en idealistisch. En tevens uitzicht op onze ontwikkeling op lange termijn.
Citaat:
Laat wel duidelijk vermeld staan, ik zie ook overal God in. Waarom zou God zich beperken en niet aanwezig zijn in de microkosmos.
God is juist aanwezig in de microkosmos als microwezen, lees daarvoor mijn atoomtheorie.
http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html
Citaat:
Maar duidelijk genoeg is dat niet wat opmerken in de wereld. Goden genoeg nochtans! Maar geen wereldvrede. God is de oplossing niet voor ons probleem. Al mag ze overal tegelijk zijn, ze laat duidelijk het "spel" over aan ons en als ze ingrijpt, doet ze dat subtiel. Zo subtiel dat een ander zijn vrije wil of de uwe het nog altijd kan teniet doen.
mijn atoomtheorie en godsbegrip is hier de oplossing.
Citaat:
Als gelovige besef ik toch meer en meer dat de verantwoordelijkheid binnenin onszelf als collectief meer wonderen kan verrichten dan geschiedenis, wetenschap, godsdienst, politiek, filosofie, ... tezamen.
De mens moet meer in aanraking komen met zichZelf. Al dat bovenstaand moet ge voor uw eigen creëren, los van de overtuigingen die uitgezaaid zijn in de wereld. (imho)
Nee: het is niet alleen maar een individuele kwestie, maar een nieuw bewustzijn voor alle mensen, dus collectief, zoals ook God zelf een collectief wezen is als een oneindig aantal microwezens in de microkosmos.
Vanuit dat besef kan een nieuw idealisme geboren worden.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 14:47   #404
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Hoe zou jij de wereld redden?

De wereld stevent met rasse schreden op de ondergang af.
En wel in de eerste plaats door de enorme milieuvervuiling in combinatie met een enorme bevolkingsexplosie, die mogelijk is gemaakt door de natuurwetenschappen en de techniek, waardoor er een ongekende welvaart is ontstaan.

Geef jij ook de schuld aan het kapitalisme of denk je dat er andere oorzaken zijn of denk je dat het best wel goed gaat met de wereld?

Maar als jij net zoals ik denkt dat het goed mis gaat, hoe zou jij dan de wereld willen redden als je het voor het zeggen had?
Bijvoorbeeld als je God zelf zou zijn of de president van Amerika.
Of een nieuwe almachtige president van Europa?
Nog altijd actueel in deze tijd van economische crisis die tot de ondergang kan leiden of zou het slechts een dipje zijn?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 16:22   #405
Hypatia
Burger
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 179
Standaard

Ik hoorde gisteren toevallig op radio 2 een professor i.v.m. Klimaatonderzoek (ik ben zijn naam kwijt) zeggen dat het al te laat is en dat de opwarming van de aarde niet meer tegen te houden is en sneller verloopt dan het normale verloop. Hij schat het op 20 jaar en dan zouden de klimaatrampen gaan gebeuren. Meerdere oorzaken spelen hierin een rol.
Als ik dan zie op TV, dat de vluchtelingenkampen in bepaalde landen elk jaar verder uitbreiden en ik zie daar meer kinderen dan volwassenen lopen, dan denk ik: 'Hebben die volwassenen geen verstand! En maar mensen bijmaken terwijl er geen uitkomst is! Wij moeten ten onder gaan. Daar moeten problemen van komen. China is het enige land in de wereld die dat probleem durfde aan te pakken.
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 16:41   #406
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.440
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik hoorde gisteren toevallig op radio 2 een professor i.v.m. Klimaatonderzoek (ik ben zijn naam kwijt) zeggen dat het al te laat is en dat de opwarming van de aarde niet meer tegen te houden is en sneller verloopt dan het normale verloop. Hij schat het op 20 jaar en dan zouden de klimaatrampen gaan gebeuren.
Dat zien we dan wel binnen 20 jaar.
Citaat:
Meerdere oorzaken spelen hierin een rol.
De goedgelovigheid van het kiesvee, en de steeds groter wordende mensenmassa's.
Citaat:
Als ik dan zie op TV, dat de vluchtelingenkampen in bepaalde landen elk jaar verder uitbreiden en ik zie daar meer kinderen dan volwassenen lopen, dan denk ik: 'Hebben die volwassenen geen verstand!
De meeste mannen denken met hun klein verstand. En de rest is kiesvee.
Citaat:
En maar mensen bijmaken terwijl er geen uitkomst is! Wij moeten ten onder gaan. Daar moeten problemen van komen.
Ik hoor Satiper en mezelf hier.
Citaat:
China is het enige land in de wereld die dat probleem durfde aan te pakken.
Met een 50% bevolkingsgroei in die periode.... Van een klein miljard naar 1.4 miljard.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 juni 2015 om 16:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 06:36   #407
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik hoorde gisteren toevallig op radio 2 een professor i.v.m. Klimaatonderzoek (ik ben zijn naam kwijt) zeggen dat het al te laat is en dat de opwarming van de aarde niet meer tegen te houden is en sneller verloopt dan het normale verloop. Hij schat het op 20 jaar en dan zouden de klimaatrampen gaan gebeuren. Meerdere oorzaken spelen hierin een rol.
Wat vind je van de warme golfstroom?
Volgens de wetenschap zal deze tegen gehouden worden door het zoete smeltwater van Groenland en aldus zal West-Europa het warme water missen en ook de warme zuidwesten wind en in een ijstijd terecht komen.
Of in ieder geval in zeer koude winters zoals ook in in het oosten van Amerika het geval is.

Wiki: golfstroom.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 07:09   #408
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

De wereld redt zichzelf.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 07:40   #409
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
De wereld redt zichzelf.
De EHBO- (eerste hulp bij ongelukken) doos voor de zelfredzaamheid.



Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 juni 2015 om 07:41.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be