Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2014, 20:21   #21
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Flamingant zijn is heus niet iets om fier op te zijn. Het wijst op een kinderachtige achterlijkheid. De mensheid is niet gebaat bij verdeling, maar wel bij maximale samenwerking en eenheid.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:37   #22
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
"Wij zijn tegen overheidsbetutteling en vinden dat de burger zelf verantwoordelijkheid moet opnemen, maar wij gaan keihard drugs vervolgen want wij vinden drugs niet leuk".
N-VA is economisch liberaal maar ethisch conservatief. Dat mag toch?

Het is niet omdat wij dat niet zijn, dat zij dit niet mogen zijn en het lijkt mij een niet zo vreemde combinatie. Dat ze zich daarmee op dezelfde lijn plaatsen als de rijke bourgeoisie die het België van vlak na de onafhankelijkheid, maakt het wel wat curieus, maar nogmaals: daar is niets mis mee.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:40   #23
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze hebben alleen wel gelijk over heel het drugs gebeuren.

Drugs is voor dom volk.
Ik neem aan dat je het niet over medicijnen hebt.

Ik neem aan dat je dus ook niet rookt, alcohol of koffie drinkt en zelfs dat reepje chocolade begint ernaartoe te gaan.

Of zijn dat heel andere drugs? Goeie drugs tegenover slechte drugs? Door een Goddelijke interventie in categorieën gedeeld?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:41   #24
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Je bedoelt de werklozen? Die krijgen een basisinkomen.
Uit de helicopter van Ben zeker?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:42   #25
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
N-VA is economisch liberaal maar ethisch conservatief. Dat mag toch?

Het is niet omdat wij dat niet zijn, dat zij dit niet mogen zijn en het lijkt mij een niet zo vreemde combinatie. Dat ze zich daarmee op dezelfde lijn plaatsen als de rijke bourgeoisie die het België van vlak na de onafhankelijkheid, maakt het wel wat curieus, maar nogmaals: daar is niets mis mee.
Nee, dat mag niet. Mensen die dat zijn, zijn gestoord uitschot.

N-VA is tegen "betutteling" als het over alcohol gaat, maar wel pro allerlei andere regulaties. Dus het is dit: hetgeen de rijke burgerman gedoogt, moet volledig vrij zijn, en hetgeen hij niet leuk vindt, moet men verbieden.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:43   #26
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Of zijn dat heel andere drugs? Goeie drugs tegenover slechte drugs? Door een Goddelijke interventie in categorieën gedeeld?
Rechtsburgerij doet niets anders dan drugs indelen in goeie en slechte.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:49   #27
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nee, dat mag niet. Mensen die dat zijn, zijn gestoord uitschot.

N-VA is tegen "betutteling" als het over alcohol gaat, maar wel pro allerlei andere regulaties. Dus het is dit: hetgeen de rijke burgerman gedoogt, moet volledig vrij zijn, en hetgeen hij niet leuk vindt, moet men verbieden.
Dat deel over alcohol heb ik dus gemist in de pers.

Maar ik heb ook liever emancipatie op alle gebied hoor: Vlaams, economisch en ethisch. Ik heb nooit begrepen waarom een product als alcohol door onze cultuur omarmd werd, terwijl in de 20e eeuw een drug als cannabis opeens verboden werd, hoewel het a) minder verslavend b) niet toxisch en c) bijgevolg minder de productiviteit van de mensen schaadt the day after. Moest ik zelf aan cannabis geraken, ik zou verdorie beginnen blowen ipv drinken.

Ik vrees dat N-VA hiermee een deel conservatieve kiezers aan zich probeert te binden die nu vanuit hun kleinburgerlijkheid op VB of CD&V stemmen.

En nu ga ik heel wat boze heertjes over mij heen krijgen. Laat maar komen jongens...
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:51   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
"Wij zijn tegen overheidsbetutteling en vinden dat de burger zelf verantwoordelijkheid moet opnemen,
Dat is enkel maar het optrekken van een liberale façade om de O-VLD stemmen te ontfutselen.
In realiteit is de N-VA net de partij die zonder iemand te raadplegen gaat regelen in welke staat en samenleving we moeten wonen.

Citaat:
maar wij gaan keihard drugs vervolgen want wij vinden drugs niet leuk".
Dat is nog maar het topje van de betuttelende reglementenberg.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 20:53   #29
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Rechtsburgerij doet niets anders dan drugs indelen in goeie en slechte.
Ik zie mezelf als rechts, althans wat de economische definitie inhoudt. Ik ben een burger, behoor tot de middenklasse. Ik heb N-VA gestemd en ben van plan dat opnieuw te doen, doch niet op alle niveaus.

Ikzelf sta achter open voor legalisatie.

Ben ik nu ook ingedeeld bij de slechten?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 21:03   #30
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Je bedoelt de werklozen? Die krijgen een basisinkomen.
En een muts van de rode duivels.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 21:12   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
... dat het Europees parlement direct zal verhuizen van Brussel naar Genève...
Direct naar Genève?

Hoe gaat de EU dat aan de Zwitsers verkocht krijgen?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 22:30   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik neem aan dat je het niet over medicijnen hebt.

Ik neem aan dat je dus ook niet rookt, alcohol of koffie drinkt en zelfs dat reepje chocolade begint ernaartoe te gaan.

Of zijn dat heel andere drugs? Goeie drugs tegenover slechte drugs? Door een Goddelijke interventie in categorieën gedeeld?
Jij ziet geen verschil tussen een reep chocola en soft/hard drugs ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 01:20   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij ziet geen verschil tussen een reep chocola en soft/hard drugs ?
De groenen doen dat toch ook niet.
Chocolade sigaretten verbieden en soft drugs toelaten is hun motto.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 08:55   #34
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij ziet geen verschil tussen een reep chocola en soft/hard drugs ?
Natuurlijk wel. Maar:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chocol...op_de_hersenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren.
Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.
Een drug dus. Voor dom volk.

They sell drugs to our children, will please someone think of the children!
https://www.youtube.com/watch?v=Qh2sWSVRrmo

Ik hoop dat je dezelfde analyse ook zou kunnen maken over het verschil tussen cannabis en alcohol? Of cannabis en heroïne. Chocolade schijn je al te kunnen evalueren, je bent op de goede weg.

Maar niettemin een drug, voor dom volk dus. En N-VA heeft gelijk over drugs: dus verbieden. En niet eten, he Nietzsche.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 08:58   #35
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De groenen doen dat toch ook niet.
Chocolade sigaretten verbieden en soft drugs toelaten is hun motto.
En heb je daar ooit al eens diep over nagedacht? Heb je überhaupt al eens nagedacht of bepaal je je ideeën enkel vanuit dat onderbuikgevoel.

Ik geef je een tip: het was niet omwille van de substantie chocolade (hoewel een drug). Gaat het al wat lopen in die hersens?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 10:22   #36
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

(wel geen goede maatregel, wegens te betuttelend, maar niet de karikatuur die de meesten ervan maken)
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 13:19   #37
crapuuleersteklas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 januari 2014
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Flamingant zijn is heus niet iets om fier op te zijn. Het wijst op een kinderachtige achterlijkheid. De mensheid is niet gebaat bij verdeling, maar wel bij maximale samenwerking en eenheid.
Nog zo een en het sneeuwt. Ik ben Flamingant en ik ben daar heel fier op. Al het vreemd gespuis inclusief Walen buiten. Desnoods met harde hand.
crapuuleersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 13:29   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Maar:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chocol...op_de_hersenen



Een drug dus. Voor dom volk.

They sell drugs to our children, will please someone think of the children!
https://www.youtube.com/watch?v=Qh2sWSVRrmo

Ik hoop dat je dezelfde analyse ook zou kunnen maken over het verschil tussen cannabis en alcohol? Of cannabis en heroïne. Chocolade schijn je al te kunnen evalueren, je bent op de goede weg.

Maar niettemin een drug, voor dom volk dus. En N-VA heeft gelijk over drugs: dus verbieden. En niet eten, he Nietzsche.
Doe is een beetje rustig. De N-VA doelt uiteraard niet op chocola, ze doelen op zaken als wiet (soft drugs) en bijvoorbeeld LSD/cocaïne (hard drugs). Deze zaken zou men inderdaad direct moeten gaan verbieden.

Waar drugs is is namelijk criminaliteit en uiteraard is dit ook zo met alcohol. Sterker nog, alcohol is misschien wel de meest harde drug die er is. Het punt is alleen dat alcohol al zodanig "volks" is geworden dat het verbieden daarvan zeer lastig gaat zijn.

Wel is het van belang dat het drinken van alcohol langzaam gaat verminderen. En dat kun je bijvoorbeeld doen door de leeftijd te verhogen, prijs van drank duurder enz enz.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 30 januari 2014 om 13:29.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 13:38   #39
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Doe is een beetje rustig. De N-VA doelt uiteraard niet op chocola, ze doelen op zaken als wiet (soft drugs) en bijvoorbeeld LSD/cocaïne (hard drugs). Deze zaken zou men inderdaad direct moeten gaan verbieden.Waar drugs is is namelijk criminaliteit ...
Er is niet zozeer criminaliteit, waar drugs is; eerder daar waar vraag is naar goederen (hier dus drugs) dewelke zijn verboden. Legaliseer drugs, en het probleem van criminaliteit is voor een groot stuk voorbij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
... en uiteraard is dit ook zo met alcohol. Sterker nog, alcohol is misschien wel de meest harde drug die er is. Het punt is alleen dat alcohol al zodanig "volks" is geworden dat het verbieden daarvan zeer lastig gaat zijn.
Dat zou geen argument mogen zijn. Roken, was/is ook heel volks. Doch, u weet wat er gebeurde ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wel is het van belang dat het drinken van alcohol langzaam gaat verminderen. En dat kun je bijvoorbeeld doen door de leeftijd te verhogen, prijs van drank duurder enz enz.
Drank zal altijd goedkoop te vinden zijn; voor die groep die in de eerste plaats drinkt om te drinken. De iets verfijndere alcoholgebruiker, betaalt reeds een hoge prijs. Een goede Whiskey, Cognac of Rum, heeft zijn prijs.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 30 januari 2014 om 13:39.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 13:48   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Er is niet zozeer criminaliteit, waar drugs is; eerder daar waar vraag is naar goederen (hier dus drugs) dewelke zijn verboden. Legaliseer drugs, en het probleem van criminaliteit is voor een groot stuk voorbij.



Dat zou geen argument mogen zijn. Roken, was/is ook heel volks. Doch, u weet wat er gebeurde ...



Drank zal altijd goedkoop te vinden zijn; voor die groep die in de eerste plaats drinkt om te drinken. De iets verfijndere alcoholgebruiker, betaalt reeds een hoge prijs. Een goede Whiskey, Cognac of Rum, heeft zijn prijs.
1: Nee, als je drugs gaat legaliseren dan legaliseer je eigenlijk gewoon marginaliteit/criminaliteit.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

2: In België kun je geen sigaretten meer kopen?

3: Uiteraard zal er altijd goedkoop drank te vinden zijn, dat moet de maatschappij er alleen niet van weerhouden om het toch tegen proberen te gaan.

Niets is gevaarlijker dan agressieve dronkenlappen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be