Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2015, 14:30   #41
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Nog een leuke vermelding over kennis. Men mag daar nooit arrogant mee zijn.

Iedereen heeft wel gehoord over Mozes en de farao maar Korach/Qarun is niet iedereen even bekend (hij is wel vermeld in het OT en de Koran).

Het volk van Mozes (Israël) werd beschouwd als tweederangsburgers, slaven in het Oude Egypte van de farao. Hierdoor was het volk onderdrukt en heerste er ongenoegen onder hen, wat regelmatig tot opstootjes leidde. Korach was iemand van het volk van Mozes (Israël) die dicht bij de farao stond. Die post had hij bereikt door zijn eigen volk te bespioneren, er rapporteringen over te maken en eigenlijk dus te verraden bij de farao. Voor zijn werk werd hij rijkelijk beloond door de farao.

Citaat:
En Wij zonden Mozes met Onze tekenen en een duidelijk gezag,
Tot Pharao en Hamaan en Korach, maar zij zeiden: "Hij is een tovenaar en de grootste leugenaar."
(Koran 40: 23-24)

Korach behoorde voorwaar tot het volk van Mozes, maar hij gedroeg zich aanmatigend tegenover hen. En Wij hadden hem zoveel schatten gegeven dat zijn sleutels zeker een last waren geweest voor een groep sterke mannen. Toen zijn volk tot hem zeide: "Poch niet, want God houdt niet van degenen die pochen.(Koran 28:76)

Hij bleef verschijnen voor zijn volk met pracht en praal. Zij, die het leven dezer wereld wensten, zeiden: "O, ware ons hetzelfde gegeven als Korach. Waarlijk, hij is bezitter van een groot fortuin."
Maar zij, aan wie kennis was gegeven, zeiden: "Wee u, de beloning van God is beter voor degenen die geloven en goede werken doen; en het zal niemand worden geschonken behalve hun die geduldig zijn."
(Koran 28:79-80)

Toen zijn volk tot hem zeide: "Poch niet, want God houdt niet van degenen die pochen.
Maar zoek door hetgeen God u heeft gegeven het tehuis van het Hiernamaals; en vergeet uw deel aan de wereld niet, en doe goed (aan anderen) zoals God u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want God heeft hen, die onheil stichten, niet lief."
(Koran 28:76-77)

Hij antuoordde: "Mij werd het alleen door mijn kennis gegeven." Wist hij niet dat God vóór hem vele geslachten had vernietigd die machtiger waren dan hij en groter in aantal? En de schuldigen worden niet gevraagd omtrent hun zonden.(Koran 28:78)

Dan deden Wij hem en zijn huis in de aarde verzinken; en hij had geen partij om hem tegen God te helpen noch kon hij zich verdedigen. (Koran 28:81)

En zij, die zijn plaats de vorige dag hadden begeerd, begonnen (de volgende dag) te zeggen: "O wee, God vergroot en verkleint de voorziening voor wie Hij wil van Zijn dienaren. Indien God ons niet genadig was geweest zou Hij ons ook in de aarde hebben doen verzinken. Wee, de ondankbaren slagen nooit."(Koran 28:82)

Wij vernietigden eveneens Korach en Pharao en Hamaan. Mozes kwam tot hen met duidelijke tekenen, maar zij handelden hoogmoedig op aarde; toch konden zij Ons niet ontsnappen.(Koran 29:39)
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 14:43   #42
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog een leuke vermelding over kennis. Men mag daar nooit arrogant mee zijn.

Iedereen heeft wel gehoord over Mozes en de farao maar Korach/Qarun is niet iedereen even bekend (hij is wel vermeld in het OT en de Koran).

Het volk van Mozes (Israël) werd beschouwd als tweederangsburgers, slaven in het Oude Egypte van de farao. Hierdoor was het volk onderdrukt en heerste er ongenoegen onder hen, wat regelmatig tot opstootjes leidde. Korach was iemand van het volk van Mozes (Israël) die dicht bij de farao stond. Die post had hij bereikt door zijn eigen volk te bespioneren, er rapporteringen over te maken en eigenlijk dus te verraden bij de farao. Voor zijn werk werd hij rijkelijk beloond door de farao.
Eerder in de thread zei je dat het om ware kennis moet gaan.
En nu begin je toch weer sprookjes te vertellen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 14:45   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Allah heeft de mens vrije wil gegeven in het geloof, dit omdat Hij ons met een doel (stedehouder op aarde) en definitieve bestemming (Paradijs of Hel) heeft geschapen.
Eigenlijk bent u afwijkend binnen de (soeni) islam. De predestinatie is de regel. Niets gebeurt zonder dat Allah het wil. Alles ligt vast vanaf de geboorte.

Eigenlijk bent u een Qadariet. Een ketter binnen de (soeni) islam die de vrije wil voorstaat. Mohammed veroordeelde deze strekking en vergeleek hen met aanhangers van Zoroaster:" Quadarieten zijn de magiers binnen onze gemeenschap. Indien ze ziek zijn, ga hen niet bezoeken. Indien ze sterven, ga niet naar hun begrafenis."
(Abu Dawood)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juni 2015 om 14:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 14:55   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hop hop naar de koranschool:

15:19 And the earth We have spread out (like a carpet); set thereon mountains firm and immovable; and produced therein all kinds of things in due balance.
20:53 He Who has, made for you the earth like a carpet spread out; has enabled you to go about therein by roads (and channels); and has sent down water from the sky.” With it have We produced diverse pairs of plants each separate from the others.
43:10 (Yea, the same that) has made for you the earth (like a carpet) spread out, and has made for you roads (and channels) therein, in order that ye may find guidance (on the way);
50:7 And the earth- We have spread it out, and set thereon mountains standing firm, and produced therein every kind of beautiful growth (in pairs)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Eerder in de thread zei je dat het om ware kennis moet gaan.
En nu begin je toch weer sprookjes te vertellen...
Wel, Guinevere, ik heb je nog altijd geen antwoord zien geven op deze koranteksten?

Moet ik nu zelf de moeite doen om die sferen en die lantaarns ook nog eens op te zoeken? Het lijkt wel of ik de koran beter ken dan jij?

Blessed be He Who has placed in the heaven big stars, and has placed therein a great lamp (sun), and a moon giving light.

( سورة الفرقان , Al-Furqan, Chapter #25, Verse #61)

sinds wanneer geeft de maan licht? ik dacht dat die het licht van de zon weerkaatste? zoiets zal Allah toch zelf wel geweten hebben?

Pickthall vertaalde 71.15 en 71.16 als volgt:

15 See ye not how Allah hath created seven heavens in harmony,

16 And hath made the moon a light therein, and made the sun a lamp?

zoals ik dus zei: volgens Allah zijn er zeven sferen (hemels) en de zon en de maan hangen in één van die sferen.

Nu gij!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 15:35   #45
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog een leuke vermelding over kennis. Men mag daar nooit arrogant mee zijn.

Iedereen heeft wel gehoord over Mozes en de farao maar Korach/Qarun is niet iedereen even bekend (hij is wel vermeld in het OT en de Koran).

Het volk van Mozes (Israël) werd beschouwd als tweederangsburgers, slaven in het Oude Egypte van de farao. Hierdoor was het volk onderdrukt en heerste er ongenoegen onder hen, wat regelmatig tot opstootjes leidde. Korach was iemand van het volk van Mozes (Israël) die dicht bij de farao stond. Die post had hij bereikt door zijn eigen volk te bespioneren, er rapporteringen over te maken en eigenlijk dus te verraden bij de farao. Voor zijn werk werd hij rijkelijk beloond door de farao.
Totaal verzonnen verhaal, en dat weet men al jaaaaren !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:06   #46
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Uw bewering is fout. De poort op onafhankelijk redeneren is nooit gesloten geweest en zal dat ook nooit zijn.

In de islam heeft men nooit "onafhankelijk" geredeneert maar steeds op basis van de Koran en soenna. En tegen de 10e eeuw was de sharia (koran en soenna) volledig geïnterpreteerd, vandaar de zgn sluiting van de poort op ijtihad.
U weigert dus te antwoorden op de gestelde vragen. U kan dat ook niet, want ze leggen fundamentele zwaktes van de islam bloot in verband met 'kennis'.

En indien u halsstarrig blijft volhouden dat de 'poort op onaafhankelijk redeneren nooit gesloten is geweest maar dat tegen de 10e eeuw (toen de 'poort' dus gesloten werd) de sharia VOLLEDIG geïntepreteerd was dan zegt u feitelijk hetzelfde: sinds de 10e eeuw is het verboden nieuwe interpretaties toe te voegen.

De poort is gesloten.

De sji'ieten hebben integendeel die 'poort' steeds open gehouden.

Kortom, u spreekt met dubbele tong omdat de waarheid en de kennis knap lastig is wanneer het om eenduidgheid gaat.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:19   #47
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat zijn die grote verschillen specifiek aub? De labels conservatief en liberaal lijken me eerder aan uw fantasie te zijn ontsprongen.
De verschillen tussen de rechtsscholen zijn duidelijk.

Indien u de Wahabieten niet conservatief noemt, dan hebt u een serieuze vijs los. Ik noem die verachterlijk ultraconservatief en gevaarlijk.

Om de term liberaal toe te lichten bij de Hanifi duid ik enige verschillen aan die u nooit zal kunnen toedichten aan een salafist.

Met name:

-Overmacht (darura) is een aanvaarde reden om de plichten niet na te leven;
-De vrouw heeft een betere (ik zeg niet: een goede) positie
-De niet moslims hebben een betere positie. Zo wordt ook het gedoogstatuut toegekend aan heidenen (oh welke schande!), in het bijzonder aan de hindoes wat niet te verwonderen was omdat de stichter van de school Abu Hanifa zelf een geboren Hindoe was die als slaaf( niets nieuws onder de zon) naar Irak was gevoerd. De andere 3 scholen weigeren dit pertinent.
-Strenge moslimregels worden restrictief en handig geïnterpreteerd. Zo is bijvoorbeeld het alcoholverbod vervangen door een verbod op dronkenschap. Ook andere regels worden handig omzeild (hiyal).
-Ze passen ook 'taflik' toe: cherry picking bij regels van andere scholen wanneer hun dat beter uit komt.

Ziedaar.

Ik heb nu geduldig al uw vragen beantwoord en u vermoedelijk wat zaken bijgeleerd over de islam.

Nu wacht ik op uw gefundeerde antwoorden op mijn simpele opmerkingen.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 9 juni 2015 om 16:20.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:39   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De islam verplicht dus het vergaren van ilm, ware kennis, in de mate van het mogelijke voor de betrokken moslim.

Speciaal voor hen die erover in twijfel verkeren.
Vindt ge echt zelf de fout niet ?
Moslims moeten hun wijsheid in een sprookjesboek vergaren en al de rest verwerpen.
Korter kan ik het voor u niet uitleggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:45   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hebt enerzijds het vergaren van kennis en anderzijds er iets mee doen.

Bestaat er zoiets als een plicht om rekening te houden met voortschrijdend inzicht?
Ik vrees dat het juist verboden is.
Hij was blijkbaar zo slim te bese ffen dat de fouten in zijn boekje sne aan het licht zouden komen.
Stel u voor zeg, de zon die ondergaat in een modderpoel.: LOL:
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:53   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de kennis ... de zon die ondergaat in een modderpoel ... om te gillen die kennis
En lichtjes die aan de hemel gehangen zijn om ons bij te lichten.
Geen speld tussen te krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 16:56   #51
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vrije wil. Beschamend. Afvalligen worden gegeseld, opgesloten en van kant gemaakt.

Hoe iemand uit het Westen de meest obscurantistische en gewelddadige der religies kan aanhangen en als VROUW de meest vrouw-onderdrukkende, is me een compleet raadsel.
Geef eens antwoord graag.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:00   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De bedoeling van deze draad was het weerleggen van de bewering dat islam analfabetisme zou promoten.

In tegendeel, een moslim moet dus net kennis (blijven) opdoen en deze blijven herhalen, om niet te worden misleidt en om minder fouten te maken in het leven.

Het moet wel om ware kennis gaan (bv. het sprookjesboek van Grimm vanbuiten kennen is leuk maar niet verplicht) en daarna wordt er een onderscheid gemaakt tussen nuttige en onnuttige kennis (onnuttig = niet van nut in verhouding tot onze handelingen).
Dat is het verschil tussen de schrijver van Grim en de schrijver van uw sprookjes.
Grim had niet de pretentie zich een profeet te noemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:04   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waar is dat geboekstaafd?
En niet alle boeken zijn gelijk. Die van God en die op Zijn Woord geïnspireerd zijn, hebben weldegelijk meer gezag dan zij die puur door mensen zijn geschreven. Tot spijt van wie het benijdt.
Worden niet alle mensen door God geïnspireerd ?
De dag dat ge uw door God zelf geschreven boekje meehebt werp ik mij aan uw voeten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:06   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zoals haar onderschrift doet vermoeden heeft ons Geneviève haar mosterd gehaald bij de door ons gesubsidieerde site van Linda Bogaert van het C.I.E. (Bertje Anciaux(moge zijn dochters besneden worden), heeft voor de verspreiding van het islamitische gedachtengoed nl. jaarlijks +200.000€ voorzien)

Voor degenen met een sterke maag:

Lindatje haar "bewijs" over de leeftijd van Aisha

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm#4.1

ik word daar dus letterlijk FYSIEK kotsmisselijk van: ze besluit dat:

Citaat:
Op grond van de islamitische bronnen is niet met 100% zekerheid te zeggen hoe oud Aisha was bij haar huwelijk, maar als zij op 9-jarige leeftijd trouwde, was dit niet onwelvoeglijk voor haar tijd.
NERGENS heeft linda een hadith gevonden waarin stond dat het kind al gehuwd werd op haar 6 jaar!!!! NERGENS in heel haar leugenachtig betoog!

En daar moet ik dus BELASTINGEN VOOR BETALEN hé!

lees even met me mee:

Citaat:
Profeet Mohamed op grond van zijn huwelijk met Aisha een pedofiel noemen, getuigt op zijn minst van onwetendheid, op zijn slechtst van kwaadwilligheid en is hoe dan ook een ernstige vorm van laster. Laster houdt in dat men iemand - in dit geval profeet Mohamed - in het openbaar ten onrechte beschuldigt van feiten die niet waar zijn met als doel zijn reputatie te ruïneren [44]. En zoals altijd het geval is met laster, zegt dit iets over denkwereld van diegene die de laster uitspreekt, maar niets over diegene die belasterd wordt.
Met andere woorden: neuken met meisjes zonder borsten en zonder ontwikkelde schaamdelen is GEEN pedofilie volgens Linda neukmijndochtertjemaar Bogaert! Alles hangt ervan af in welke jaar ge dat doet!

Volgens de goedgekeurde hadith was het kind zelfs maar zes jaar (maar die hadith heeft ons Linda dus niet gevonden. Misschien moeten we haar wat meer betalen?)

Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old. (Book #58, Hadith #236)

en mensen als guinevere worden dus door onze Linda netjes mee op sleeptouw genomen.

(Linda Bogaert is volgens mij een schuilnaam. Ik geloof nooit dat iemand voor het schrijven van zulke Goebbeliaanse propaganda haar eigen naam gaat gebruiken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:15   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat is onjuist. Niet elke mens is door God geïnspireerd. Het ontbreken van religie is bij sommige mensen een feit, alsook de influisteringen van de duivel(s). Alle schrijfsels die tegen Zijn geboden (Openbaring) ingaan, zijn zeker niet geschreven door mensen die door Hem geïnspireerd zijn.
Mooie inspiratie om uw eigen zoon aan God te offeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 17:20   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Allah heeft de mens vrije wil gegeven in het geloof, dit omdat Hij ons met een doel (stedehouder op aarde) en definitieve bestemming (Paradijs of Hel) heeft geschapen.
Behalve als hij een appeltje wilt eten.
Dt is dan een erfzonde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 18:27   #57
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog een leuke vermelding over kennis. Men mag daar nooit arrogant mee zijn.

Iedereen heeft wel gehoord over Mozes en de farao maar Korach/Qarun is niet iedereen even bekend (hij is wel vermeld in het OT en de Koran).

Het volk van Mozes (Israël) werd beschouwd als tweederangsburgers, slaven in het Oude Egypte van de farao. Hierdoor was het volk onderdrukt en heerste er ongenoegen onder hen, wat regelmatig tot opstootjes leidde. Korach was iemand van het volk van Mozes (Israël) die dicht bij de farao stond. Die post had hij bereikt door zijn eigen volk te bespioneren, er rapporteringen over te maken en eigenlijk dus te verraden bij de farao. Voor zijn werk werd hij rijkelijk beloond door de farao.
Joden waren geen slaven binnen de Egyptische samenleving (en zeker geen 2de rangsburgers). Egypte had zelfs amper slaven. Uw boekje is wederom fout...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 19:50   #58
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Iedere ziel komt van God en is puur gelovig. Dan zorgen veelal niet-religieuze opvoeding en verdere evoluties voor ongeloof.
Hoe kan dat ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Allah heeft de mens vrije wil gegeven in het geloof, dit omdat Hij ons met een doel (stedehouder op aarde) en definitieve bestemming (Paradijs of Hel) heeft geschapen.
Lijkt me eerder een vreemde ontwikkeling !!
Als je iets fabriceert , wil je toch meteen perfectie of .... ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat is onjuist. Niet elke mens is door God geïnspireerd. Het ontbreken van religie is bij sommige mensen een feit, alsook de influisteringen van de duivel(s). Alle schrijfsels die tegen Zijn geboden (Openbaring) ingaan, zijn zeker niet geschreven door mensen die door Hem geïnspireerd zijn.
Lijkt me eerder een vreemde ontwikkeling !!
Als je iets fabriceert , wil je toch meteen perfectie of .... ??

Lees de eerste quote , en ik zie een tegenstelling met de 3de ,
zelfs in alle 3 quotes lees ik tegenstellingen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 19:50   #59
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
U maakt er een potje van.

Het islamitisch recht is als volgt:

De Sharia is de goddelijke wet geopenbaard in de Koran en de Soenna.
Waar begint iets ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 21:24   #60
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Als je iets fabriceert , wil je toch meteen perfectie of .... ??
Natuurlijk niet. Er is sowieso 'teveel' gemaakt, dus dat moet er zo snel mogelijk afgeknipt worden. Joden hebben daar ook last van.
Maar wel blijven volhouden dat hun god de beste is!
Over prutswerk gesproken!
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 9 juni 2015 om 21:24.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be