Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2015, 16:04   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee hoor, de meeste mensen, zelfs moslims begrijpen de Koran.
Toch spijtig dat 21ste eeuwers de koran begrijpen als het niet chronologisch opgesteld mislukt wetboek dat moorden, plunderen, verkrachten en brandschappen regulariseerd.
Citaat:
Maar er is een verschil tussen het begrijpen van de globale boodschap en iets tot in detail of dieper begrijpen.
Oh, de globale boodschap is simpel. Laat hen die zich voordoen als muzel met rust, en de rest, da's of uit te moorden of tot slaaf te maken.
De details gaan dieper in over hoe te moorden, verkrachten, plunderen en brandschatten.
Maar dat mag U mij dan wel eens uitleggen, want zo'n uitleg over de diepere koraninformatie is vergelijkbaar met de werken van Markies de Sade. Op voorwaarde dat er wat meer werk gemaakt wordt van de literaire geplogenheden.
Citaat:
Dat is nu het mirakel van de Koran. Je, of een moslim, kan er ALTIJD van blijven bijleren.
Het belangrijkste dat ik er van bijleer is dat mensen die het gebruiken als handleiding voor het leven of hersendood, of extreem geweldadig zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 16:48   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarover gaat dit? Ik voel me niet afgetroefd. Alleen ben ik geen godheid maar een mens die niet eindeloos hetzelfde inhoudloze gezanik kan aanhoren, laat staan erop reageren.
Komaan... in het draadje over het NT als construct zat je al na enkele berichten hopeloos vast. Aton, Geertvdb en JeeBee weten duidelijk véél meer af over de ontstaansgeschiedenis van de koran en ja, je zat vast.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 17:07   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee hoor, de meeste mensen, zelfs moslims begrijpen de Koran. Maar er is een verschil tussen het begrijpen van de globale boodschap en iets tot in detail of dieper begrijpen. Dat is nu het mirakel van de Koran. Je, of een moslim, kan er ALTIJD van blijven bijleren.
Nee hoor,
Ook moslims hebben hun schriftgeleerden nodig om uit tme leggen wat er staat.
Zelfs dan resulteert dat in verschillende strekkingen die elkaar de kop afbijten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 17:13   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Alleen ben ik geen godheid maar een mens die niet eindeloos hetzelfde inhoudloze gezanik kan aanhoren, laat staan erop reageren.
Toch slaagt ge er wonderlijkwel in hetzelfde inhoudloze gezanik te posten.
Uiteraard zonder de reacties erop te lezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 17:34   #25
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee hoor, de meeste mensen, zelfs moslims begrijpen de Koran.
Je liegt. In een andere thread stelde je een paar dagen terug zelf dat de moslims dat boek niet begrijpen en op de 'geleerden' moeten steunen.

De meeste moslims lezen de koran trouwens helemaal niet. Zelfs 'godsvruchtige' moslims niet.

Ik was laatst op reis in Turkijë en onze gidse was een vrome moslima die regelmatig zat te bidden. Ik had vele discussies met haar en na 2 dagen vertelde ik haar dat ze niets wist van de islam. Uiteindelijk moest ze me gelijk geven, ze las de koran niet en praat na wat de imam voorpraat.

Maar meer fundamenteel is de positie van de 'geleerden', zij die de koran bestuderen en uitleggen. Na bijna 15 eeuwen, tot op de dag van vandaag, is er GEEN ENKELE studie omtrent de historische bronnen van de islam, dat is een taboe in de moslimwereld. Aan geen enkele moslimuniversiteit kan je e en vak als 'historische kritiek' op de bronnen van de islam studeren.

Dat gebeurt wél in het westen. Moslims van 'ginder' die iets willen weten moeten hier komen studeren.

Ik zeg: de moslim'geleerden' zijn niet allemaal ezels. Dat er geen enkele poging wordt gedaan om de duistere geschiedenis van de islam uit te klaren bewijst dat er str.nt aan de knikker is. Potjes moeten toegedekt blijven.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 18:12   #26
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Alhoewel Guinevere naïeve onzin verkoopt zoals elke extreem gelovige, moet ik wel toegeven dat ze moed heeft om hier als enige moslim haar boodschap te verspreiden.

En echt veel religieuzen zitten er niet op dit forum, of vergis ik mij?

JvdB (katholiek), Drukazz (zionistische katholiek of zoiets), Quercus (iets zeer obscuur, Noachiet of zoiets).

Zijn er nog?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 18:58   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Alhoewel Guinevere naïeve onzin verkoopt zoals elke extreem gelovige, moet ik wel toegeven dat ze moed heeft om hier als enige moslim haar boodschap te verspreiden.
Er was ook "moed" voor nodig om de journalisten van Charly Hebdo een kopje kleiner te maken.
De moed der fanatici.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 20:00   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Je liegt. In een andere thread stelde je een paar dagen terug zelf dat de moslims dat boek niet begrijpen en op de 'geleerden' moeten steunen.

De meeste moslims lezen de koran trouwens helemaal niet. Zelfs 'godsvruchtige' moslims niet.

Ik was laatst op reis in Turkijë en onze gidse was een vrome moslima die regelmatig zat te bidden. Ik had vele discussies met haar en na 2 dagen vertelde ik haar dat ze niets wist van de islam. Uiteindelijk moest ze me gelijk geven, ze las de koran niet en praat na wat de imam voorpraat.

Maar meer fundamenteel is de positie van de 'geleerden', zij die de koran bestuderen en uitleggen. Na bijna 15 eeuwen, tot op de dag van vandaag, is er GEEN ENKELE studie omtrent de historische bronnen van de islam, dat is een taboe in de moslimwereld. Aan geen enkele moslimuniversiteit kan je e en vak als 'historische kritiek' op de bronnen van de islam studeren.

Dat gebeurt wél in het westen. Moslims van 'ginder' die iets willen weten moeten hier komen studeren.

Ik zeg: de moslim'geleerden' zijn niet allemaal ezels. Dat er geen enkele poging wordt gedaan om de duistere geschiedenis van de islam uit te klaren bewijst dat er str.nt aan de knikker is. Potjes moeten toegedekt blijven.
Mijn ervaring is dat moslims veel sneller dan katholieken 'advies' gaan vragen aan 'zij die het weten'.
Je zult toch al ver moeten zoeken om nog een tsjeef te vinden die voor levensbeschouwelijke vragen de telefoon pakt en naar nonkel pastoor belt. Bij moslims bestaat dat wel : bellen naar de grote moskee in brussel.
Een maat van mij, marokkaan 2e generatie en zelfstandig aannemer komt uit een gezin waar de helft van de kinderen nog traditioneel leeft, de andere helft is onherkenbaar in het straatbeeld tussen de belgen waaronder hij. Maar als die met vragen zit, belt die écht naar de imam of een van zijn hulpjes voor 'advies'. Toen hij mij dat vertelde bekeek ik hem echt schaapachtig, maar hij meende dat. Hij leeft even westers als jij en ik, is heus niet bang van een goeie pint bier, trouwde met een vlaamse, zijn 2 dochters gaan naar een katholieke school en hij past 100% in de couleur locale van Ronse.
Maar toch heb je die verknochtheid aan de imam, iets dat bij 'ons' toch echt quasi uitgestorven is ten opzichte van de pastoors.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 20:19   #29
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Islam is opium voor het volk

Opium Crop at Record High in Afghanistan



Allah is groot in opium.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 20:47   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle

In soera nr 16 An-Nahl (de Bij) heeft God het over Zijn neergezonden Openbaring(en), Zijn Schepping in het algemeen en over hoe hij water uit de hemel zendt om deze schepping te doen leven.


Schijnbaar staan deze zaken, m.b. het neerzenden van de Koran en het neerzenden van regen uit de hemel los van elkaar. Schijnbaar. Maar niets is toeval in de Koran.




God heeft het Boek tot ons neergezonden en God zendt dus regen uit de hemel om de aarde na haar dood terug op te wekken.

Begint er wat te dagen?

Zijn Boek doet de aarde dus (weer) leven (na haar dood). Het gaat hierbij om de volgende soorten dood: immoraliteit, dood van spiritualiteit, miserie-toestanden, armoede, oorlog,… kortom: de symbolische soorten dood van de mens, die, hoe hopeloos de situatie van een mens of zelfs de gehele aarde ook lijken te zijn, Zijn Openbaring toch weer tot leven wekt.

Wat een machtig Boek.

Alle lof zij Allah swt!
God heeft ons het Boek neergezonden... Hmm... Dat valt nog te bezien.

Het verhaal van Ibn Sa'd Ibn Abi Sarh is u zeker bekend. Ik heb het trouwens al eens vermeld op dit forum. Ibn Sa'd Ibn Abi Sarh was niet de eerste en de beste. Hij ging de profeet volgen vooraleer deze laatste Mekka innam. Hij ging dus Mohammed reeds vervoegen in Yathrib (Medina). Meer nog, Ibn Sa'd Ibn Abi Sarh werd zelfs één van de schrijvers van Mohammed die de zogenaamde revelaties van Allah aan Mohammed optekende. En juist daarom verliet hij Mohammed en keerde terug naar Mekka.

Daar aangekomen vertelde hij aan zijn stamleden, de Quraish:

"Ik heb Mohammed verlaten omdat ik tijdens het opschrijven andere woorden suggereerde aan Mohammed dan deze die de profeet volgens zijn zeggen van Allah had ontvangen. De profeet zei dat dit ook goed was. Ik kon hem meermaals andere woorden voorstellen. En Mohammed zei dan:'dat is ook goed'. En dus konden deze teksten niet van Allah komen, want woorden van Allah verandert men niet. Ik kwam tot het besluit dat de teksten die Mohammed mij liet opschrijven niet de woorden waren van Allah, maar van de man zelf. En daarom verliet ik hem."

Nu, Ibn Sa'd Ibn Abi Sarh kende Mohammed ongetwijfeld zeer goed, leefde met hem, en schreef zijn teksten op. Hij kon het dus weten.

De Koran, de woorden van Allah?? Hmm, eerder de woorden van Mohammed zelf! Daar kunnen we zo goed als zeker van zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juni 2015 om 21:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 21:56   #31
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat moslims veel sneller dan katholieken 'advies' gaan vragen aan 'zij die het weten'.
Je zult toch al ver moeten zoeken om nog een tsjeef te vinden die voor levensbeschouwelijke vragen de telefoon pakt en naar nonkel pastoor belt. Bij moslims bestaat dat wel : bellen naar de grote moskee in brussel.
Een maat van mij, marokkaan 2e generatie en zelfstandig aannemer komt uit een gezin waar de helft van de kinderen nog traditioneel leeft, de andere helft is onherkenbaar in het straatbeeld tussen de belgen waaronder hij. Maar als die met vragen zit, belt die écht naar de imam of een van zijn hulpjes voor 'advies'. Toen hij mij dat vertelde bekeek ik hem echt schaapachtig, maar hij meende dat. Hij leeft even westers als jij en ik, is heus niet bang van een goeie pint bier, trouwde met een vlaamse, zijn 2 dochters gaan naar een katholieke school en hij past 100% in de couleur locale van Ronse.
Maar toch heb je die verknochtheid aan de imam, iets dat bij 'ons' toch echt quasi uitgestorven is ten opzichte van de pastoors.
Precies.

Al zal een deel van de jeugd ook op internet zijn gading vinden.

En dan moet je nog weten dat een moslim'geleerde' in wezen niets te maken heeft met een imam. Een imam is gewoon een voorganger in het gebed. je kan bakker zijn of bij de tram werken en in je vrije uurtjes imam spelen bij wijze van spreken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 22:15   #32
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alhoewel Guinevere naïeve onzin verkoopt zoals elke extreem gelovige, moet ik wel toegeven dat ze moed heeft om hier als enige moslim haar boodschap te verspreiden.
Ik weet niet of ze het weet, maar in de klassieke traditionele opvatting mocht een moslim niet wonen in gebieden die niet onder islamitisch gezag staan. (Dar-al-Kufr). Het gebied moest eerst veroverd worden.

In de modernere opvatting is dat wel toegestaan mits ze publiekelijk getuigenis afleggen van hun geloof. Dit is de verplichting tot da'wa.

Ze kwijt zich dus goed van haar taak.

Alleen jammer dat je er het laagje vernis zo kan afkrabben en dat er weinig blijkt onder te zitten. Haar missionnaire activiteit is dus gedoemd te mislukken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 00:51   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
god heeft het Boek tot ons neergezonden
Wie heeft het eeste examplaar dan gekregen ??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
en god zendt dus regen uit de hemel om de aarde na haar dood terug op te wekken.
Hoe weet men dat ??
Verder , is het nu een hem of een haar of .... ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Begint er wat te dagen?
Geen idee !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 00:51   #34
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
niemand weet wat er écht in de Koran staat... En dat is zelfs de bedoeling: enkel God weet immers wat er écht in staat.
Hoe weet men dat ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 04:35   #35
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wtf ?!

23 jaar over ocharme zo'n 72 a4'tjes ?

Lijkt er op dat het die allah aan zijn reet kon roesten dat dat volk snel bekeerd werd...
Joseph Smith deed het in amper 3 jaar.

Citaat:
Smith beweerde dat hij deze platen in 1827 had ontvangen van een engel die Moroni heette.
.....
Het werd voor het eerst gepubliceerd in maart 1830 door Joseph Smith Jr. als The Book of Mormon.
Sommige goden beschikken blijkbaar over iets minder geduld dan hun concurrenten.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 04:42   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee hoor, de meeste mensen, zelfs moslims begrijpen de Koran.
Ik heb zo'n vermoeden dat je je niet goed realiseert wat je hier hebt geschreven....
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 06:32   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kent u iets van de chronologie van de Koran?
Jazeker. Wat wil je weten ?
Citaat:
Het is een Boek dat in 23 jaar werd opengebaard om een ongelovig volk te bekeren.
Aan een open-gebaardman ?
23 jaar ? Daar heeft men een stuk langer aan gewerkt hoor. Vele generaties, beginnende in de 4e eeuw. Die teksten waren toen nog in het Syrisch-Aramees en het Perzisch Pahlavi geschreven. Het Arabisch schrift waar nu de Koran in is geschreven bestaat maar vanaf het eind van de 8e eeuw. In de 7e eeuw was dit nog in het Nabatees, het proto-Arabisch.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 06:38   #38
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alhoewel Guinevere naïeve onzin verkoopt zoals elke extreem gelovige, moet ik wel toegeven dat ze moed heeft om hier als enige moslim haar boodschap te verspreiden.

En echt veel religieuzen zitten er niet op dit forum, of vergis ik mij?

JvdB (katholiek), Drukazz (zionistische katholiek of zoiets), Quercus (iets zeer obscuur, Noachiet of zoiets).

Zijn er nog?
Die lezen enkel mee en leren bij in stilte.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 07:38   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alhoewel Guinevere naïeve onzin verkoopt zoals elke extreem gelovige, moet ik wel toegeven dat ze moed heeft om hier als enige moslim haar boodschap te verspreiden.

En echt veel religieuzen zitten er niet op dit forum, of vergis ik mij?

JvdB (katholiek), Drukazz (zionistische katholiek of zoiets), Quercus (iets zeer obscuur, Noachiet of zoiets).

Zijn er nog?
De vraag is natuurlijk of zulke posten thuis horen op een discussieforum. De poster is volgens mij niet uit op discussie, maar wil gewoon de islam en de koran promoten. Ik beschouw zulke posten als niets anders dan als religieuze spam.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2015 om 08:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 07:40   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Hoe weet men dat ??
Het staat in de Koran geschreven.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be