Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2015, 22:16   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Uiterlijke kentekens geloof.

Moslima's dragen voor hun geloof een hoofddoek. En tijdje geleden zag ik in het nieuws een moslima die als bezoeker ons parlement bezocht. Als zij haar hoofddoek mag ophouden als teken van haar geloof mag ik dan een groot kruis dragen als teken van mijn geloof in datzelfde parlement? Ik ben christen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 03:06   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wat zou het geven als je met een hamer & sikkel en/of hakenkruis binnenkomt ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 08:40   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Moslima's dragen voor hun geloof een hoofddoek. En tijdje geleden zag ik in het nieuws een moslima die als bezoeker ons parlement bezocht. Als zij haar hoofddoek mag ophouden als teken van haar geloof mag ik dan een groot kruis dragen als teken van mijn geloof in datzelfde parlement? Ik ben christen.
Mag dat niet dan?

Het "probleem" is juist altijd dat als scholen hoofddoekjes willen verbieden dat ze dan ook keppeltjes en kruizen moeten verbieden, en dat willen de anti-hoofddoekers dan weer niet. Toch?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 08:51   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mag dat niet dan?

Het "probleem" is juist altijd dat als scholen hoofddoekjes willen verbieden dat ze dan ook keppeltjes en kruizen moeten verbieden, en dat willen de anti-hoofddoekers dan weer niet. Toch?
Er is toch geen probleem, daar de regels nu toch al gelden in het gemeenschapsonderwijs, nl. geen religieuze symbolen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 09:01   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Edit: godsdienstige symbolen in het openbaar, behoren minder en minder tot onze Westerse en Vlaamse cultuur.

Stop edit, en nu een beetje zagen dus:

Voor mij is een islamitsich-geïnspireerde hoofddoek teveel een symbool van ongelijkheid m/v. En dat stoort mij.
Dat stoort mij evenveel als mocht iemand anders een symbool dragen dat racisme verheerlijkt.

Toch ben ik bereid in heel wat omstandigheden te aanvaarden dat anderen het recht hebben om dingen te doen mij mij storen.

Ik vraag simpelweg hetzelfde dan ook van anderen. Maar helaas: iemand die mij zo stoort, mag ik niet weigeren als huurder, als klant, als ....

Het wringt dus wel.
Eigenlijk wringt het vooral omdat de linkse kerk misbruik maakt door die mensen zo voor hun kar te spannen. Ze doen dat niet uit menselijke bezorgdheid, maar uit politieke overwegingen.
En dan blijft het wringen.

Wie is daar eerst slachtoffer van? Diegene, aan welke kant ook, die eerst zijn geduld verliest. Wellicht een simpele geest. En dat is dan proper ! Die sukkelaar zal een boete krijgen, of erger.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 juni 2015 om 09:03.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 09:06   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Edit: godsdienstige symbolen in het openbaar, behoren minder en minder tot onze Westerse en Vlaamse cultuur.

Stop edit, en nu een beetje zagen dus:

Voor mij is een islamitsich-geïnspireerde hoofddoek teveel een symbool van ongelijkheid m/v. En dat stoort mij.
Dat stoort mij evenveel als mocht iemand anders een symbool dragen dat racisme verheerlijkt.

Toch ben ik bereid in heel wat omstandigheden te aanvaarden dat anderen het recht hebben om dingen te doen mij mij storen.

Ik vraag simpelweg hetzelfde dan ook van anderen. Maar helaas: iemand die mij zo stoort, mag ik niet weigeren als huurder, als klant, als ....

Het wringt dus wel.
Eigenlijk wringt het vooral omdat de linkse kerk misbruik maakt door die mensen zo voor hun kar te spannen. Ze doen dat niet uit menselijke bezorgdheid, maar uit politieke overwegingen.
En dan blijft het wringen.

Wie is daar eerst slachtoffer van? Diegene, aan welke kant ook, die eerst zijn geduld verliest. Wellicht een simpele geest. En dat is dan proper ! Die sukkelaar zal een boete krijgen, of erger.

.
Tegelijkertijd ben ik ook voor de vrijheid voor de andere zijde: als iemand een huurder wil weigeren omwille van bepaalde elementen, dan moet dat nu eenmaal kunnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 11:40   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Edit: godsdienstige symbolen in het openbaar, behoren minder en minder tot onze Westerse en Vlaamse cultuur.

Stop edit, en nu een beetje zagen dus:

Voor mij is een islamitsich-geïnspireerde hoofddoek teveel een symbool van ongelijkheid m/v. En dat stoort mij.
Dat stoort mij evenveel als mocht iemand anders een symbool dragen dat racisme verheerlijkt.

Toch ben ik bereid in heel wat omstandigheden te aanvaarden dat anderen het recht hebben om dingen te doen mij mij storen.

Ik vraag simpelweg hetzelfde dan ook van anderen. Maar helaas: iemand die mij zo stoort, mag ik niet weigeren als huurder, als klant, als ....

Het wringt dus wel.
Eigenlijk wringt het vooral omdat de linkse kerk misbruik maakt door die mensen zo voor hun kar te spannen. Ze doen dat niet uit menselijke bezorgdheid, maar uit politieke overwegingen.
En dan blijft het wringen.

Wie is daar eerst slachtoffer van? Diegene, aan welke kant ook, die eerst zijn geduld verliest. Wellicht een simpele geest. En dat is dan proper ! Die sukkelaar zal een boete krijgen, of erger.

.
De hoofddoek is als een SS uniform of bruinhemd. "Wij behoren tot de club en jullie niet."

Vers 33.59 (waar ze de mosterd halen) zegt enkel dat ze herkenbaar moeten zijn als moslima om zo niet door eigen volk te worden lastiggevallen. Geen veroordeling van degenen die vrouwen lastigvallen, maar het legt de )verantwoordelijkheid bij de vrouw(en). Dit maakt dat ongehoofddoekte vrouwen voor moslims blijkbaar wel lastig te vallen zijn. En dat zou in onze 21ste eeuwse maatschappij niet meer getolereerd mogen worden. Het is de joodse ster in omgekeerde situatie.

We tolereren ook geen SS uniformen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 14:19   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tegelijkertijd ben ik ook voor de vrijheid voor de andere zijde: als iemand een huurder wil weigeren omwille van bepaalde elementen, dan moet dat nu eenmaal kunnen.
Een zij-vraagje: vind je dat een school een solliciterende leerkracht mag weigeren omdat hij/zij ongehuwd en desgevallend echtgescheiden, samen woont ?

Of omdat hij/zij holebi is. Of transgender omgebouwd ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 14:40   #9
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik ga een houten kruis maken van een meter hoog en 50 cm breed en daarmee ga ik naar ons parlement. Benieuwd of ik binnen mag.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:05   #10
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mag dat niet dan?

Het "probleem" is juist altijd dat als scholen hoofddoekjes willen verbieden dat ze dan ook keppeltjes en kruizen moeten verbieden, en dat willen de anti-hoofddoekers dan weer niet. Toch?
Ik ben niet tegen hoofddoeken omwille van het feit dat het religieuze symbolen zijn , maar omdat dit het symbool is voor een ideologie (religie) die ik rationeel objectief op dezelfde lijn kan stellen als het nazisme.
Zolang de tot haat en geweld aanzettende Koran natuurlijk de basis van de Islam blijft uiteraard.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:07   #11
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ga een houten kruis maken van een meter hoog en 50 cm breed en daarmee ga ik naar ons parlement. Benieuwd of ik binnen mag.
veel succes!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:08   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zij-vraagje: vind je dat een school een solliciterende leerkracht mag weigeren omdat hij/zij ongehuwd en desgevallend echtgescheiden, samen woont ?

Of omdat hij/zij holebi is. Of transgender omgebouwd ?

.
tot voor een paar decennia (als het al zo lang is) mochten leerkrachten in het katholieke onderwijs niet hertrouwen nadat ze gescheiden waren. Voordien mochten ze zelfs geen les geven indien gehuwd (zie ook sommige Belgische bedrijven zoals Gevaert).

Maar ik denk niet dat men deze burgerlijke stand tegenwoordig nog als beletsel mag opgeven. En alzeker niet de mensen die al jaren lesgeven gaan ontslaan. (ik ken genoeg leerkrachten die niet hertrouwd zijn omdat ze anders hun job verloren).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:11   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De hoofddoek is als een SS uniform of bruinhemd. "Wij behoren tot de club en jullie niet."

Vers 33.59 (waar ze de mosterd halen) zegt enkel dat ze herkenbaar moeten zijn als moslima om zo niet door eigen volk te worden lastiggevallen. Geen veroordeling van degenen die vrouwen lastigvallen, maar het legt de )verantwoordelijkheid bij de vrouw(en). Dit maakt dat ongehoofddoekte vrouwen voor moslims blijkbaar wel lastig te vallen zijn. En dat zou in onze 21ste eeuwse maatschappij niet meer getolereerd mogen worden. Het is de joodse ster in omgekeerde situatie.

We tolereren ook geen SS uniformen.
Jammer. Want ze zijn echt megagraaf. Steek de politie in het zwart, je weet wel waarom.



In sommige landen weten ze het gelukkig nog...

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:21   #14
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Moslima's dragen voor hun geloof een hoofddoek. En tijdje geleden zag ik in het nieuws een moslima die als bezoeker ons parlement bezocht. Als zij haar hoofddoek mag ophouden als teken van haar geloof mag ik dan een groot kruis dragen als teken van mijn geloof in datzelfde parlement? Ik ben christen.
Eu.... hoe groot zie je dat kruis ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:26   #15
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ga een houten kruis maken van een meter hoog en 50 cm breed en daarmee ga ik naar ons parlement. Benieuwd of ik binnen mag.
Waarom niet gelijk op ware grootte ? Zoiets uit de H.Bloedprocessie .
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:29   #16
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik ben niet tegen hoofddoeken omwille van het feit dat het religieuze symbolen zijn ,
Zijn het ook niet. Ze menen enkel dat dit een religieus voorschrift is. Een gouden kromzwaardje aan een kettinkje, dat is pas een symbool. Voorschriften zijn nog geen symbolen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 15:32   #17
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zijn het ook niet. Ze menen enkel dat dit een religieus voorschrift is. Een gouden kromzwaardje aan een kettinkje, dat is pas een symbool. Voorschriften zijn nog geen symbolen.
ja kom zeg, "een voorwerp waarmee je provoceert voor een bepaalde ideologie" als je dat nu liever hoort.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 17:24   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zijn het ook niet. Ze menen enkel dat dit een religieus voorschrift is. Een gouden kromzwaardje aan een kettinkje, dat is pas een symbool. Voorschriften zijn nog geen symbolen.
Een zwart uniform met leuke koperen knopen is dan ook geen symbolische dracht zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 20:15   #19
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een zwart uniform met leuke koperen knopen is dan ook geen symbolische dracht zeker?
Nee, wel de eventueel bijhorende insignes.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 21:02   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zij-vraagje: vind je dat een school een solliciterende leerkracht mag weigeren omdat hij/zij ongehuwd en desgevallend echtgescheiden, samen woont ?

Of omdat hij/zij holebi is. Of transgender omgebouwd ?

.
Natuurlijk. Dat lijkt me heel vanzelfsprekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be