Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2012, 20:34   #161
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je had het wel over bewijzen, hé.
Di Rupo had gewoon geluk dat hij op dat moment een belangrijke pion in de regering-De Haene was. het hele establishment heft hemel en aarde bewogen om het allemaal zo snel mogelijk te ontkennen en met de mantel der liefde en de macht van de PS te bedekken. Als mensen getuigenissen afleggen met naam en al over iemand die zelfs niet in de streek woont, dan is dat niet verzonnen.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 20:37   #162
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Di Rupo had gewoon geluk dat hij op dat moment een belangrijke pion in de regering-De Haene was. het hele establishment heft hemel en aarde bewogen om het allemaal zo snel mogelijk te ontkennen en met de mantel der liefde en de macht van de PS te bedekken. Als mensen getuigenissen afleggen met naam en al over iemand die zelfs niet in de streek woont, dan is dat niet verzonnen.
En hoe komt het dat de drie Guy's dan wel geslachtofferd zijn. Die waren toch ook van de PS ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 20:59   #163
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In feite is dit zelfs helemaal iets anders.
Men is niet een beetje schuldig of een beetje onschuldig. Men is schuldig of onschuldig zo simpel is dat in feite.
Op de manier waarop u het voorstelt lijkt het alsof er een gradatie bestaat.
Integendeel. Als u zegt dat hij onschuldig is zolang zijn schuld niet bewezen is, dan is hij even onschuldig als u, van wie de schuld ook niet bewezen is. Je kan dus niet "iets minder onschuldig" zijn omdat er valse aantijgingen zijn geweest.

Citaat:
En dat is dus niet mutatis mutandis.

Het Latijnse mutatis mutandis betekent letterlijk "nadat veranderd is wat veranderd moet worden". Dikwijls betekent dit dat men een tekst niet helemaal herhaalt, maar aan de lezer/toehoorder zegt: verander het op die punten waar het veranderd moet worden. Zo bijvoorbeeld een beschrijving van een beroep in de mannelijke vorm (leraar) bevat woorden als hij, aan hem, zijn, ... Bij de beschrijving in vrouwelijke vorm (lerares), moeten dus alleen de mannelijke voornaamwoorden, adjectieven aangepast worden.

Deze uitdrukking wordt vaak gebruikt bij de bewerking van een juridische tekst of officiële statuten. Aldus kan een reeks wijzigingen met enkele woorden worden aangegeven.
Bent u dan Elio Di Rupo misschien?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 21:01   #164
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als mensen getuigenissen afleggen met naam en al over iemand die zelfs niet in de streek woont, dan is dat niet verzonnen.
Als ik dus niet in uw streek woon, en ik verklaar dat ik u kippen heb zien neuken, dan mogen we ervan uitgaan dat dat niet verzonnen is en dat u dus zoöfiel bent??!
Breng me niet op ideeën...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 21:20   #165
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

ik peis dat jij het vriendje van di rupo bent...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 21:26   #166
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat mutatis mutandis betekent dat hij even onschuldig is als u en ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Integendeel. Als u zegt dat hij onschuldig is zolang zijn schuld niet bewezen is, dan is hij even onschuldig als u, van wie de schuld ook niet bewezen is. Je kan dus niet "iets minder onschuldig" zijn omdat er valse aantijgingen zijn geweest.


Bent u dan Elio Di Rupo misschien?
Door uw woordgebruik : "even onschuldig" wekt u de indruk dat er een gradatie van schuld bestaat. Wat niet het geval is. Het zijn uw woorden en niet de mijne.
Ik bedenk net dat VanGheluwe is ook niet schuldig is bevonden door de rechter, moeten we er dan vanuit gaan dat hij onschuldig is ? Ik denk het niet. De feiten zijn enkel verjaard.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 januari 2012 om 21:27.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 21:28   #167
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Di Rupo werd over de hele lijn gezuiverd.
Dat is de onzin die sommigen ons willen doen geloven. Maar Di Rupo is helemaal niet over de hele lijn gezuiverd. Men heeft alleen vastgesteld dat men geen bewijs had voor het feit dat sommige van de knapen die hij betaalde voor sex minderjarig waren. Dat is alles. Blijft het feit dat hij een verachtelijke hoerenloper is met bedenkelijke voorkeuren. Of dat juridisch als pedofilie klassificeerbaar is of niet interesseert mij daarbij niet eens.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 21:29   #168
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als ik dus niet in uw streek woon, en ik verklaar dat ik u kippen heb zien neuken, dan mogen we ervan uitgaan dat dat niet verzonnen is en dat u dus zoöfiel bent??!
Breng me niet op ideeën...
Dus u kent de echte naam van Bokkenreyder ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 10:44   #169
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat is de onzin die sommigen ons willen doen geloven. Maar Di Rupo is helemaal niet over de hele lijn gezuiverd. Men heeft alleen vastgesteld dat men geen bewijs had voor het feit dat sommige van de knapen die hij betaalde voor sex minderjarig waren. Dat is alles. Blijft het feit dat hij een verachtelijke hoerenloper is met bedenkelijke voorkeuren.
Bron?

Citaat:
Of dat juridisch als pedofilie klassificeerbaar is of niet interesseert mij daarbij niet eens.
Juridisch gezien bent u evenveel pedofiel als Di Rupo, met name: niet!

Laatst gewijzigd door drosophila : 15 januari 2012 om 10:44.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 10:59   #170
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bron?


Juridisch gezien bent u evenveel pedofiel als Di Rupo, met name: niet!
Juridisch gezien is Di Rupo geen pedofiel en Fonne ook niet. Juridisch gezien is men geen 10% pedofiel. Juridisch gezien is VanGheluwe ook geen pedofiel. Stemt tot nadenken vind je niet ? Wat hebben we aan dat juridische als in het geval van VanGheluwe zonder meer duidelijk is dat hij schuldig is, als zelfs de kerk er al voor betaalt ? Bar weinig.
Voor mij mag die verjaring afgeschaft worden.
Als je zelf kinderen hebt, dan denk ik niet dat je veel moeite zult hebben om dat standpunt te begrijpen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 11:01   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bron?


Juridisch gezien bent u evenveel pedofiel als Di Rupo, met name: niet!
Kan deze draad rond homofilie niet afgesloten worden? Bij het lezen van alles wat hierrond wordt opgedist voel ik mij een beetje misselijk worden. Ik lees over hetgeen volwassen homofielen onder elkaar uitspoken liefst zo weinig mogelijk. Het is hun voorkeur en hun verantwoordelijkheid. Wat ik bij homofielen volstrekt niet aanvaard is in feite hetzelfde als hetgeen ik evenmin aanvaard bij hetero's: a)pedofilie en b)verkrachting. Voor het overige moeten ze maar zien dat ze met hun eigen geweten in het reine komen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:32   #172
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
uiterst zwak van hln dat ze zulk afval nog een podium geven om hun vergif rond te spuien. De klootzak zegt zelf dat hij geen feiten kent, maar mag toch iemand reputatie te grabbel gooien. Zelfs dat klote verhaal van olivier trugsnach passeert terug de revue. Zwak, dit doet zelfs story niet.
Inderdaad.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 januari 2012 om 21:32.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:36   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Arme Di Rupo.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:37   #174
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Di Rupo.


pffffffffffffffffffffff
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:45   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
pffffffffffffffffffffff
Wat nu? Je trekt zo'n gezicht?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:09   #176
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat is de onzin die sommigen ons willen doen geloven. Maar Di Rupo is helemaal niet over de hele lijn gezuiverd. Men heeft alleen vastgesteld dat men geen bewijs had voor het feit dat sommige van de knapen die hij betaalde voor sex minderjarig waren. Dat is alles. Blijft het feit dat hij een verachtelijke hoerenloper is met bedenkelijke voorkeuren. Of dat juridisch als pedofilie klassificeerbaar is of niet interesseert mij daarbij niet eens.
Ja ? Heeft "men" vastgesteld dat "men" geen bewijzen had van hetgeen "men" beweerde te weten ? Dat is verdomme politiewerk van de bovenste plank !
Kun je hier toch wel namen op kleven ? Of andere kontroleerbare feiten ? Of ga je doen zoals Olivier Trusgnach ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:47   #177
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ja ? Heeft "men" vastgesteld dat "men" geen bewijzen had van hetgeen "men" beweerde te weten ? Dat is verdomme politiewerk van de bovenste plank !
Kun je hier toch wel namen op kleven ? Of andere kontroleerbare feiten ? Of ga je doen zoals Olivier Trusgnach ?
Misschien kan je dit eens lezen, het geeft een goede samenvatting van de feiten die je zo graag te weten wil komen (of toch niet?).
Gays under pressure in Belgium's moral backlash.

De meest frappante zinnetjes:
Citaat:
The case of Eli Di Rupo, an openly gay politician, who admitted he has used male prostitutes but denied his partners have been under-age
Di Rupo heeft wel degelijk persoonlijk toegegeven dat hij gebruik maakte van mannelijke prostitués die hij liet ophalen op het Fontainas-plein.
Je mag gerust zijn dossier gaan inkijken bij het gerecht. Maar ze waren allemaal net 18 hoor. Nu, als je het Brusselse milieu uit die tijd een beetje zou kennen, dan zou je weten dat het er vol liep met kind-hoertjes die allemaal de trotse bezitter waren van een paspoort waarop ze 18 jaar verklaard werden. En de klanten wisten maar al te goed hoe dat in elkaar zat. Nergens waren valse papieren zo goedkoop te krijgen als in het Brusselse criminele milieu.
Citaat:
not even the police have bothered to establish whether Oliver T was under 16, the age of consent, when he allegedly had sex with the Deputy Prime Minister.
De politie heeft nooit ook maar enige moeite gedaan om de zaak behoorlijk te onderzoeken. De zaak moest zo snel mogelijk de doofpot in, door Oliver als onbetrouwbaar af te schilderen.
Citaat:
"He is a fool, that guy," said one young man, who called himself Jean. "We are discreet. We never talk." He would not say how old he was.
De omerta is wat ze is. Ook vandaag nog. De enige reden dat Di Rupo niet in de gevangenis zit is deze: "we never talk".
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 22:59   #178
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Misschien kan je dit eens lezen, het geeft een goede samenvatting van de feiten die je zo graag te weten wil komen (of toch niet?).
Gays under pressure in Belgium's moral backlash.

De meest frappante zinnetjes:

Di Rupo heeft wel degelijk persoonlijk toegegeven dat hij gebruik maakte van mannelijke prostitués die hij liet ophalen op het Fontainas-plein.
Je mag gerust zijn dossier gaan inkijken bij het gerecht. Maar ze waren allemaal net 18 hoor. Nu, als je het Brusselse milieu uit die tijd een beetje zou kennen, dan zou je weten dat het er vol liep met kind-hoertjes die allemaal de trotse bezitter waren van een paspoort waarop ze 18 jaar verklaard werden. En de klanten wisten maar al te goed hoe dat in elkaar zat. Nergens waren valse papieren zo goedkoop te krijgen als in het Brusselse criminele milieu.

De politie heeft nooit ook maar enige moeite gedaan om de zaak behoorlijk te onderzoeken. De zaak moest zo snel mogelijk de doofpot in, door Oliver als onbetrouwbaar af te schilderen.

De omerta is wat ze is. Ook vandaag nog. De enige reden dat Di Rupo niet in de gevangenis zit is deze: "we never talk".
Of zoals Elio daarstraks als enig antwoord op de aantijgingen had: "Een non-event!" Met andere woorden: "Zwijg erover!"
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 januari 2012 om 23:00.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:16   #179
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Of zoals Elio daarstraks als enig antwoord op de aantijgingen had: "Een non-event!" Met andere woorden: "Zwijg erover!"
Misschien bedoelde hij een nonne-vent (vent verkleed als non). Zijn uitspraak in het Nederlands is nooit duidelijk geweest, he.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:45   #180
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Misschien bedoelde hij een nonne-vent (vent verkleed als non). Zijn uitspraak in het Nederlands is nooit duidelijk geweest, he.
geen olli op het vuur gooien eh
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be