Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2020, 13:19   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Grote B-Post Discussie

Overheidsbedrijf -

Het ultieme bewijs dat dit land tot en met in handen is.

Ministers die in een overheidsbedrijf zelf niet meer op hun plaats durven zeggen.

Deze keer een groen minister toont dit allemaal aan.

In een zaak van pure ‘ pacta sunt servanda”.

Het is duidelijk dat in dit neo-liberalisme van mixte bedrijven met een voet in de publieke (voor de nadelen en een voet in de privé voor de winsten° alles mag.
Het is compleet ongehoord wat er daar vandaag gebeurd.

En nog veel erger is het ontbreken van een regeringsprotest op de juiste hoogte.
Ook de Vlaams regering die op gebied van handel en CORONA bescherming zou moeten het woord nemen, doet dat niet.

Wie is er vandaag allemaal aandeelhouder van de vroeger Regie der posterijen is dan ook een goede vraag?

Quid: Belangenvermenging , wie?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 november 2020 om 13:20.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:21   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Overheidsbedrijf -

Het ultieme bewijs dat dit land tot en met in handen is.

Ministers die in een overheidsbedrijf zelf niet meer op hun plaats durven zeggen.

Deze keer een groen minister toont dit allemaal aan.

In een zaak van pure ‘ pacta sunt servanda”.

Het is duidelijk dat in dit neo-liberalisme van mixte bedrijven met een voet in de publieke (voor de nadelen en een voet in de privé voor de winsten° alles mag.
Het is compleet ongehoord wat er daar vandaag gebeurd.

En nog veel erger is het ontbreken van een regeringsprotest op de juiste hoogte.
Ook de Vlaams regering die op gebied van handel en CORONA bescherming zou moeten het woord nemen, doet dat niet.

Wie is er vandaag allemaal aandeelhouder van de vroeger Regie der posterijen is dan ook een goede vraag?

Quid: Belangenvermenging , wie?
Vraag het aan onze media; die zouden toch de mensen moeten inlichten... of niet en gaat het nog enkel om een regimemedia???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:22   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Overheidsbedrijf -

Het ultieme bewijs dat dit land tot en met in handen is.

Ministers die in een overheidsbedrijf zelf niet meer op hun plaats durven zeggen.

Deze keer een groen minister toont dit allemaal aan.

In een zaak van pure ‘ pacta sunt servanda”.

Het is duidelijk dat in dit neo-liberalisme van mixte bedrijven met een voet in de publieke (voor de nadelen en een voet in de privé voor de winsten° alles mag.
Het is compleet ongehoord wat er daar vandaag gebeurd.

En nog veel erger is het ontbreken van een regeringsprotest op de juiste hoogte.
Ook de Vlaams regering die op gebied van handel en CORONA bescherming zou moeten het woord nemen, doet dat niet.

Wie is er vandaag allemaal aandeelhouder van de vroeger Regie der posterijen is dan ook een goede vraag?

Quid: Belangenvermenging , wie?
Het is een groot schandaal dat BPost, met overbetaald directiepersoneel, het werk niet aankan.

Een heel verschil met PostNL
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:25   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is een groot schandaal dat BPost, met overbetaald directiepersoneel, het werk niet aankan.

Een heel verschil met PostNL
Het zoveelste Belgische schandaal????
Alles kaat kut???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:28   #5
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.179
Standaard

Het is niet alleen een schandaal dat zet het werk niet aankunnen, maar vooral : ze hebben 2 keer de prijs verhoogd, rekenen een toeslag aan, en komen hun verplichting niet na.

Stel je voor dat er geen corona maatregelen zijn : je boekt een reservering in een restaurant, dat al 2 keer op korte tijd in prijs opgeslagen is.
Het moment dat je op de afspraak komt, blijkt het restaurant stampvol te zitten, en is er geen plaats meer.
Het restaurant zegt dan dat er veel te veel aanvragen waren en dat er dus dubbel geboekt werd.
Je krijgt je eten in een plastic bakje mee, en wordt gevraagd om het dan maar zelf thuis in de microgolf oven op te warmen.
Van enige korting is er geen sprake, en ondertussen blijft het restaurant verder nieuwe dubbele boekingen organiseren.

Dat is zo'n beetje de manier waarop bPost met haar klanten omgaat.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:34   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is niet alleen een schandaal dat zet het werk niet aankunnen, maar vooral : ze hebben 2 keer de prijs verhoogd, rekenen een toeslag aan, en komen hun verplichting niet na.

Stel je voor dat er geen corona maatregelen zijn : je boekt een reservering in een restaurant, dat al 2 keer op korte tijd in prijs opgeslagen is.
Het moment dat je op de afspraak komt, blijkt het restaurant stampvol te zitten, en is er geen plaats meer.
Het restaurant zegt dan dat er veel te veel aanvragen waren en dat er dus dubbel geboekt werd.
Je krijgt je eten in een plastic bakje mee, en wordt gevraagd om het dan maar zelf thuis in de microgolf oven op te warmen.
Van enige korting is er geen sprake, en ondertussen blijft het restaurant verder nieuwe dubbele boekingen organiseren.

Dat is zo'n beetje de manier waarop bPost met haar klanten omgaat.
En als verontschuldiging komen ze af met 'overmacht'...
Terwijl verdomme zijzelf gewoon hun werk niet doen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:39   #7
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En als verontschuldiging komen ze af met 'overmacht'...
Terwijl verdomme zijzelf gewoon hun werk niet doen...
Overmacht kun je inroepen voor iets eenmaligs, maar niet voor iets dat nu nog tot nieuwjaar gaat duren.
Mocht ik baas zijn van één van die bedrijven, ik zou schadevergoeding eisen voor het niet nakomen van de contractuele verplichtingen van bPost.
Als ze het niet aankunnen, moeten ze maar doorverwijzen naar DHL, NL.Post, enz., of ze moeten een fikse korting geven.
De 2 keer verhoogde prijs behouden, en toch de beloofde service niet leveren, is onaanvaardbaar.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:48   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vraag het aan onze media; die zouden toch de mensen moeten inlichten... of niet en gaat het nog enkel om een regimemedia???
2

ook in handen.

Ze krijgen het nieuws liever dan op zoek te gaan.

Schuldig verzuim van de hoofdredactoren en Tv (VTM VRT enz..) nieuws.

Allemaal lid van een bepaalde politieke partij sinds Verhofstadt meestal open-vld

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 november 2020 om 13:53.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:52   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is een groot schandaal dat BPost, met overbetaald directiepersoneel, het werk niet aankan.

Een heel verschil met PostNL
Bij het mix bedrijf "De Lijn" hetzelfde probleem.


Weten zij dan B-post niet dat in geval van te kort aan middelen men dan gaat uitbesteden.

Maar nee geen uitgave of vermindering van de winst.

Schuif het maar door naar de consument de eeuwige pineut

Dit soort aandeelhouders willen ' de boter en het geld van de boter'


En niemand die ze in het daglicht wil zetten, idem dito voor DEXIA lees BELFIUS dat is België vandaag


Wat gaat dit geven in de volgende plenaire

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 november 2020 om 13:58.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:55   #10
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Overmacht kun je inroepen voor iets eenmaligs, maar niet voor iets dat nu nog tot nieuwjaar gaat duren.
Mocht ik baas zijn van één van die bedrijven, ik zou schadevergoeding eisen voor het niet nakomen van de contractuele verplichtingen van bPost.
Als ze het niet aankunnen, moeten ze maar doorverwijzen naar DHL, NL.Post, enz., of ze moeten een fikse korting geven.
De 2 keer verhoogde prijs behouden, en toch de beloofde service niet leveren, is onaanvaardbaar.
Overmacht is gelijk aan uitbesteden dus laat DHL of Post NL het maar doen

Wat de 'heilige...' directie (gekregen postje) hier voorsteld is eigen aan machtmisbruik.



Met een bedrijf dat toen het 100% publiek was men er politiuek er alles aan gedaan heeft om het te doen falen.

Om het dan in 'liberale' handen te brengen.

Waar het dan toch 'plotseling' voor winsten kon zorgen.

En zo is gans het 'Belgisch en Vlaams' patrimonium uit handen gegaan.

Ook de regie der gebouwen zal binnenkort een publieke NV worden.


En niemand die iets zegt.


Quid: media?

Als de journalisten die erover willen berichten worden tegengehouden door hogerop dan staat je hopeloos.

Dus zwijgen en in dienst blijven of buiten.

Hetzelfde voor de virologen & & die hun mond voorbij praten.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 november 2020 om 14:05.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 15:07   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

kalm,kalm,kalm...

BPost biedt straks al 2 jaar aan om zich te registreren en een "afhaalpunt" (hetgeen veelal winkels in de regio zijn) aan te duiden.Ieder "pakje" voor uw adres dat geen aangetekende brief is gaat direct naar het afhaalpunt.
Op deze manier kan de logistieke stroom vereenvoudigd worden en zien die winkels ook nog wat foot-traffic(ik heb de gewoonte ook nog wat te kopen dan,al is het maar een win-for-life of zo...)

Hiermee is BPost,in mijn ogen dan,de BESTE pakjesbezorger geworden,bij de anderen loopt dat niet zo vlot of ik zie sommigen nooit meer verschijnen als "bezorgers" bij het bestellen...

Maar helaas,blijkbaar heeft een meerderheid van de mensen liever bezorging aan huis,waarbij ze dan niet thuis zijn natuurlijk,en BPost alles dubbel moet doen....(BPOst zal nooit de buren met uw pakje opzadelen!)


En nu moet BPost,ondertussen alweer de grootste pakjesbezorger in Belgie(wat een verschil met 5 jaar geleden toen BPost serieus achter was op de curve!) reeds enkele procenten van de mensen wat enerveren......

PostNL "lost" dit voorlopig op door desnoods zelfs de zaterdagnamiddag te proberen te komen leveren,maar ik weet niet of dat een duurzame oplossing kan zijn.Andere pakjesleveranciers "vergeten" blijkbaar iedere keer dat ze de volgende keer mogen leveren in een afhaalpunt,of ze zijn daar "buitengevlogen" of zo.....

Nog eens,AFHAALPUNTEN zijn de oplossing....maar de mensen moeten daar leren van gebruik maken hé...En aanvaarden dat ook de eigenaars van die afhaalpunten wat centen krijgen voor de moeite...
Zo hoeven de buren ook niet te weten hoeveel en van waar je bestelt....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2020 om 15:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 15:11   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Een zoveelste bewijs dat dit land op apegapen ligt, de post is ook al aan het haperen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 15:19   #13
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kalm,kalm,kalm...

BPost biedt straks al 2 jaar aan om zich te registreren en een "afhaalpunt" (hetgeen veelal winkels in de regio zijn) aan te duiden.Ieder "pakje" voor uw adres dat geen aangetekende brief is gaat direct naar het afhaalpunt.
Op deze manier kan de logistieke stroom vereenvoudigd worden en zien die winkels ook nog wat foot-traffic(ik heb de gewoonte ook nog wat te kopen dan,al is het maar een win-for-life of zo...)
Als je natuurlijk gebrekkige service begint te verkopen als het nieuwe normaal, dan ben je altijd de beste van de klas.
Straks levert de pizzabezorger uw pizza ook af in het depot, kun je hem daar gaan oppikken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hiermee is BPost,in mijn ogen dan,de BESTE pakjesbezorger geworden
Dat zal dan in uw ogen zijn, in mijn ogen bezorgen ze juist niets daarmee, want de klant woont op zijn adres, niet in het afhaalpunt.
We hadden trouwens al afhaalpunten (Kiala bijv.) die naast het postcircuit bestaan.
Dus is Bpost helemaal overbodig geworden...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2020 om 15:19.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 15:55   #14
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is niet alleen een schandaal dat zet het werk niet aankunnen, maar vooral : ze hebben 2 keer de prijs verhoogd, rekenen een toeslag aan, en komen hun verplichting niet na.

Dat is zo'n beetje de manier waarop bPost met haar klanten omgaat.
Het zou kunnen dat BPost in december '21 haar taak heel gemakkelijk aankan. Nadat alle klanten naar de concurrentie zijn overgestapt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 16:02   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het zou kunnen dat BPost in december '21 haar taak heel gemakkelijk aankan. Nadat alle klanten naar de concurrentie zijn overgestapt.
DPD, GLS, DHL, UPS, Post Nl..........keuze genoeg.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 16:03   #16
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kalm,kalm,kalm...

BPost biedt straks al 2 jaar aan om zich te registreren en een "afhaalpunt" (hetgeen veelal winkels in de regio zijn) aan te duiden.Ieder "pakje" voor uw adres dat geen aangetekende brief is gaat direct naar het afhaalpunt.
Op deze manier kan de logistieke stroom vereenvoudigd worden en zien die winkels ook nog wat foot-traffic(ik heb de gewoonte ook nog wat te kopen dan,al is het maar een win-for-life of zo...)

Hiermee is BPost,in mijn ogen dan,de BESTE pakjesbezorger geworden,bij de anderen loopt dat niet zo vlot of ik zie sommigen nooit meer verschijnen als "bezorgers" bij het bestellen...
Afhaalpunten zijn inderdaad een goed idee, en ik maak er ook zo veel mogelijk gebruik van. Behalve de laatste paar maanden - ik passeer geen afhaalpunten meer op weg naar mijn werk, aangezien ik thuis werk... Maar nu rekent BPost een supplement aan aan de afzender, en beslist vervolgens zelf dat ze het pakje niet aflevert waar de klant het gevraagd had. Dat is contractbreuk.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 16:07   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als je natuurlijk gebrekkige service begint te verkopen als het nieuwe normaal, dan ben je altijd de beste van de klas.
Straks levert de pizzabezorger uw pizza ook af in het depot, kun je hem daar gaan oppikken.


Dat zal dan in uw ogen zijn, in mijn ogen bezorgen ze juist niets daarmee, want de klant woont op zijn adres, niet in het afhaalpunt.
We hadden trouwens al afhaalpunten (Kiala bijv.) die naast het postcircuit bestaan.
Dus is Bpost helemaal overbodig geworden...

1)BPost zal geen pizza's bezorgen.

2)Kiala,die bij ons inderdaad het "afhaalpunt" uitgevonden heeft,is een paar jaar geleden overgenomen door Federal of DHL (??)en ik kan me niet herinneren van die gasten ooit een pakje ontvangen te hebben....spoorloos verdwenen dus...want Kiala was GOED

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2020 om 16:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 16:13   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Afhaalpunten zijn inderdaad een goed idee, en ik maak er ook zo veel mogelijk gebruik van. Behalve de laatste paar maanden - ik passeer geen afhaalpunten meer op weg naar mijn werk, aangezien ik thuis werk... Maar nu rekent BPost een supplement aan aan de afzender, en beslist vervolgens zelf dat ze het pakje niet aflevert waar de klant het gevraagd had. Dat is contractbreuk.
........als het de afzender niet aanstaat moeten ze maar eens proberen op een ander.

We horen de andere spelers niet in dit verhaal......kunnen die wel volgen of .......misschien geven die gewoon meer en meer door aan BPost omdat ze zelf geen genoeg "coureurs" meer vinden?

Laatst gewijzigd door kelt : 21 november 2020 om 16:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 17:04   #19
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
1)BPost zal geen pizza's bezorgen.
Als u het concept 'vergelijking' niet snapt, kan geen hulp meer baten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 17:18   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

PostNL rekent ook een toeslag aan voor de feestdagen, zoals ze 3 weken geleden hebben aangekondigd. Tussen 20 november en 31 december betaal je 25 eurocent extra per pakje.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be