Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2023, 18:02   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard Crypto - op legale wijze belastingen vermijden

Het is duidelijk dat het kartel bank/overheid de aanval op cryptohouders heeft ingezet. De fiscus kijkt binnenkort mee, zoals een hongerige hond die naar een berg salami kijkt. Het komt erop neer dat iedereen tussen 25 en 50% van de winst moet afgeven.

Op dit moment word je nog niet belast voor bezit. Maar ik vermoed dat dit nog gaat komen.

Hoe kunnen we inbeslagname van het overheidskartel vermijden?

Wat ik in gedachten had is de munten aankopen met mijn eigen account. De bank zal me waarschijnlijk aangeven bij de overheid. Vervolgens maak ik een account voor een bejaarde vertrouwenspersoon die geen EU burger is. Dit is dan een cadeau en hierop word ik volgens mij niet belast. Ik kan dan ook aantonen dat de coins niet van mij zijn. Ik manage wel de account van die vertrouwenspersoon. Deze persoon heeft zelf de sleutel van de wallet niet.

Ik denk niet dat de overheid hier, de overheid buiten de EU gaat contacteren. Ze hebben daar zelf namelijk geen winst aan.

Zien jullie andere mogelijkheden? Bij mijn weten is het legaal om je coins aan iemand cadeau te doen, om zo zware belastingen te vermijden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 2 december 2023 om 18:04.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 18:29   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Ooit ga je die coins toch terug moeten ophalen en verzilveren als je er je villa mee wil kopen. Of gaat je kennis die villa voor jou kopen waar je dan gratis in mag wonen ?
Ik denk niet dat de fiscus daar zal intrappen.
Tenzij dat je echt stinkend rijk wordt. Dan zijn er waarschijnlijk wel achterpoortjes te vinden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 18:47   #3
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ooit ga je die coins toch terug moeten ophalen en verzilveren als je er je villa mee wil kopen. Of gaat je kennis die villa voor jou kopen waar je dan gratis in mag wonen ?
Ik denk niet dat de fiscus daar zal intrappen.
Tenzij dat je echt stinkend rijk wordt. Dan zijn er waarschijnlijk wel achterpoortjes te vinden.
Het gaat over hooguit een halve coin. Al denk ik dat die nog veel waard gaat worden.

Waar moet de fiscus in trappen? crypto schenken is niet belastbaar. Het is mijn bezit niet meer dan.

Die kennis is mijn schoonmoeder die de 80 nadert. Non EU burger. Ze hoeft niet eens te weten dat ik haar crypto cadeau heb gedaan. Ik ga het haar wel zeggen, maar ze heeft geen idee hoe ze de account moet managen. Als ze er in het thuisland achterkomen, kan ze zeggen dat ze niet wist van het cadeau. Nadat de crypto op haar account komt, kunnen we ze verplaatsen naar cold storage.

Op lange termijn is het ook mijn strategie om nooit crypto naar een bank te halen. Het concept ervan is dat je alles rechtstreeks in crypto betaalt. Mijn juwelier bvb, ontvangt direct in bitcoin.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 20:08   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nog een die denkt er rijk mee te worden
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 20:52   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het kartel bank/overheid de aanval op cryptohouders heeft ingezet. De fiscus kijkt binnenkort mee, zoals een hongerige hond die naar een berg salami kijkt. Het komt erop neer dat iedereen tussen 25 en 50% van de winst moet afgeven.

Op dit moment word je nog niet belast voor bezit. Maar ik vermoed dat dit nog gaat komen.

Hoe kunnen we inbeslagname van het overheidskartel vermijden?

Wat ik in gedachten had is de munten aankopen met mijn eigen account. De bank zal me waarschijnlijk aangeven bij de overheid. Vervolgens maak ik een account voor een bejaarde vertrouwenspersoon die geen EU burger is. Dit is dan een cadeau en hierop word ik volgens mij niet belast. Ik kan dan ook aantonen dat de coins niet van mij zijn. Ik manage wel de account van die vertrouwenspersoon. Deze persoon heeft zelf de sleutel van de wallet niet.

Ik denk niet dat de overheid hier, de overheid buiten de EU gaat contacteren. Ze hebben daar zelf namelijk geen winst aan.

Zien jullie andere mogelijkheden? Bij mijn weten is het legaal om je coins aan iemand cadeau te doen, om zo zware belastingen te vermijden.
Gewoon eerlijk zijn en ze mee laten profiteren lijkt me de beste optie.
Wat geven om terug te krijgen?

Ge betaalt mss veel belastingen, maar hoeveel meer kunt ge nu belastingsvrij kopen?
Geven om te nemen.
Brutaal eerlijk zijn en uw zwarte sok verzwijgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 20:54   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nog een die denkt er rijk mee te worden
Kent gij iemand die er armer van werd? Ik niet...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:02   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ooit ga je die coins toch terug moeten ophalen en verzilveren als je er je villa mee wil kopen. Of gaat je kennis die villa voor jou kopen waar je dan gratis in mag wonen ?
Ik denk niet dat de fiscus daar zal intrappen.
Tenzij dat je echt stinkend rijk wordt. Dan zijn er waarschijnlijk wel achterpoortjes te vinden.
De belastingen zijn duidelijk en niet duidelijk.
Ik als invalide kan met 5k inzet ongeveer evenveel terughebben op circa 1 a 2 maand.
Dan moet ik er wel as nen autist obsessief mee bezig zijn.

Vrouw en kind hebben het dan goed, ik leef naar 5 beeldschermen dan.

Alles gaat nu goed, maar wie gaat zijn rechten opofferen of overschakelen naar zelfstandige met iets dat morgen misschien instort?
Ge kunt opwaarts EN neerwaarts renderen. Short en long. Wie niet switched en wat koekeloert en hoopt, heeft het spel niet begrepen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:12   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Want ja, wat is iedere trade eindigen met dollars (hetzij als stable coin) juist?
Wat als ge dag en nacht diverse crypto koopt en verkoopt tegen usdt en usdc?
Full continu....

Stel ge zijt een kleine investeerder en hebt zo 500 a 1000 extra per maand waarvan ge nog geen tiende cashed, wat is het gevolg?
Uw stable coins zijn stabiel, maar elke dag opnieuw geïnvesteerd.

Winst telkens opnieuw investeren zonder te cashen, is volgens mij belastingsvrij. En ik weet dat niet zeker tot de waarheid zich hiervan komt opdringen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2023 om 21:16.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:17   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Als hodler was het eerste jaar een hel. Ik ben begonnen in januari 2022. Schandaal na schandaal en drop na drop, maar je hebt vertrouwen in de tech. of niet, en met af en toe een cent bij te kopen in de drop zit ik nu al weer aan +48% rendement. Zelfs al is de prijs nu nog lager dan die van mijn eerste aankoop.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 december 2023 om 21:18.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:21   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als hodler was het eerste jaar een hel. Ik ben begonnen in januari 2022. Schandaal na schandaal en drop na drop, maar je hebt vertrouwen in de tech. of niet, en met af en toe een cent bij te kopen in de drop zit ik nu al weer aan +48% rendement. Zelfs al is de prijs nu nog lager dan die van mijn eerste aankoop.
Ge kunt 48% PER DAG halen zoals de markt afgelopen maanden verliep.
(Zegt de man die 200% verloor)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:32   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt 48% PER DAG halen zoals de markt afgelopen maanden verliep.
(Zegt de man die 200% verloor)
In retrospect kan alles. Ik had 150% rendement kunnen hebben had ik gewacht tot het juiste moment om alles te investeren.
Nu is de markt al bijna een jaar bullish, dan is het inderdaad redelijk gemakkelijk traden.
Het jaar daarvoor in de bear market zijn er heel wat traders hun hemd verloren. En erger door de frauduleuze exchanges en altcoin netwerken.
Ik blijg fewoon hodlen. Dat we begin volgend jaar een nieuwe alltime high halen staat zo goed als vast. Met de Blackrock & Fidelity ETF's die eraan komen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:32   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het kartel bank/overheid de aanval op cryptohouders heeft ingezet. De fiscus kijkt binnenkort mee, zoals een hongerige hond die naar een berg salami kijkt. Het komt erop neer dat iedereen tussen 25 en 50% van de winst moet afgeven.

Op dit moment word je nog niet belast voor bezit. Maar ik vermoed dat dit nog gaat komen.

Hoe kunnen we inbeslagname van het overheidskartel vermijden?

Wat ik in gedachten had is de munten aankopen met mijn eigen account. De bank zal me waarschijnlijk aangeven bij de overheid. Vervolgens maak ik een account voor een bejaarde vertrouwenspersoon die geen EU burger is. Dit is dan een cadeau en hierop word ik volgens mij niet belast. Ik kan dan ook aantonen dat de coins niet van mij zijn. Ik manage wel de account van die vertrouwenspersoon. Deze persoon heeft zelf de sleutel van de wallet niet.

Ik denk niet dat de overheid hier, de overheid buiten de EU gaat contacteren. Ze hebben daar zelf namelijk geen winst aan.

Zien jullie andere mogelijkheden? Bij mijn weten is het legaal om je coins aan iemand cadeau te doen, om zo zware belastingen te vermijden.
Trouwens, als ge nu gewoon BTC en ETH koopt?
BTC gaat sowieso boven de 40K stijgen en ETH sowieso 2,5K.
Aan u te bepalen of ge ze over en weer handelt of niet he.

Maar ge kunt AI voor u BTC , ETH of eenders wat laten kopen wanneer het meest gunstig is.
En BTC en ETH zijn niet de enige he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:36   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In retrospect kan alles. Ik had 150% rendement kunnen hebben had ik gewacht tot het juiste moment om alles te investeren.
Nu is de markt al bijna een jaar bullish, dan is het inderdaad redelijk gemakkelijk traden.
Het jaar daarvoor in de bear market zijn er heel wat traders hun hemd verloren. En erger door de frauduleuze exchanges en altcoin netwerken.
Ik blijg fewoon hodlen. Dat we begin volgend jaar een nieuwe alltime high halen staat zo goed als vast. Met de Blackrock & Fidelity ETF's die eraan komen.
Neenee niet enkel in retrospect.
Ik heb effectief 50 dollar op 1 dag meermaals weten verdubbelen.
Als ge amper 4 coins kent en die hun patroon weet in te schatten, en ge verspreidt 10x50 euro op ne leverage die ge constant van short naar long switched; hebt ge kiekes met gouden eieren. Dag en nacht, de cryptobeurs sluit nooit.

Holden is goed. Maar waarom niet hoog verkopen en terug laag inkopen?
Doe dit elke dag en maak eens een jaarbalans op.

Ik steek daar nog geen 1000 euro in om daar dan elke dag mee te winkelen en nog winst te maken. Wegens mijn situatie doe ik dat echter niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2023 om 21:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 22:20   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Ja CUFI, maar zowat elke maand lijken er een paar 100 miljoen dollars van accounts geliquideerd te worden. Allemaal traders die dachten dat ze "het syteem" kenden om met enorme leverage snel rijk te worden. Die exchanges doen niets liever, en zij hebben veel meer info dan jij. Die weten perfect op welk prijsniveau de stoplosses staan en waar ze de prijs naartoe moeten drijven om die liquidaties te provoceren. Ik hou het op hodlen. Om later mijn karig pensioentje wat bij te vullen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:05   #15
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Ik ben bij Argenta. 8 maanden geleden wilde ik 2 stortingen van 5k maken. Werd onmiddellijk tegengehouden toen het arriveerde bij Binance.

Nu probeer ik opnieuw omdat ik vernam dat er een Poolse licentie is die Belgen toelaat daar te storten. Storting 6k, 2 keer na mekaar tegengehouden.

Vervolgens probeer ik bij Bitvavo. Ook tegengehouden.

Wat is er godverdomme aan de hand? De bank behandelt mijn geld alsof het van hen is.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:06   #16
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Trouwens, als ge nu gewoon BTC en ETH koopt?
BTC gaat sowieso boven de 40K stijgen en ETH sowieso 2,5K.
Aan u te bepalen of ge ze over en weer handelt of niet he.

Maar ge kunt AI voor u BTC , ETH of eenders wat laten kopen wanneer het meest gunstig is.
En BTC en ETH zijn niet de enige he.
Ik krijg mijn geld godverdomme niet op een exchange gezet.
Die investeringen zijn tijdsgevoelig en de bank verknoeit alles. Ik heb zin om ze daar een ferm pak rammel te geven. Maandag stap ik er op
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:08   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Trouwens, als ge nu gewoon BTC en ETH koopt?
BTC gaat sowieso boven de 40K stijgen en ETH sowieso 2,5K.
Ik wil nu alleen BTC omdat ik weet dat het nu allemaal snel gaat.
Maar die criminelen uit de banksector (Argenta) belemmeren dat ik naar Binance of Bitvavo kan storten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:11   #18
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja CUFI, maar zowat elke maand lijken er een paar 100 miljoen dollars van accounts geliquideerd te worden. Allemaal traders die dachten dat ze "het syteem" kenden om met enorme leverage snel rijk te worden. Die exchanges doen niets liever, en zij hebben veel meer info dan jij. Die weten perfect op welk prijsniveau de stoplosses staan en waar ze de prijs naartoe moeten drijven om die liquidaties te provoceren. Ik hou het op hodlen. Om later mijn karig pensioentje wat bij te vullen.
Hoe heb jij je geld naar die exchanges gekregen? Ik wil van bank veranderen maar ik weet niet naar waar. Ik speel graag ook open kaart over investeren in crypto. Maar als je dat tegen een bankier zegt, doen ze net alsof je met een pistool voor hen staat.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:18   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hoe heb jij je geld naar die exchanges gekregen? Ik wil van bank veranderen maar ik weet niet naar waar. Ik speel graag ook open kaart over investeren in crypto. Maar als je dat tegen een bankier zegt, doen ze net alsof je met een pistool voor hen staat.
Ik heb een rekening bij bitvavo sinds bijna 2 jaar. Ik heb daar regelmatig stortingen gedaan via bancontact. Op de website bancontact kiezen, QR code scannen in mijn bank app op de foon en boom 1 minuut later staat dat op de rekening. Het grootste bedrag dat ik ooit gestort heb is zo'n 1500 €, meestal zijn het een paar honderd euro die ik investeer. Probeer misschien eens met kleinere bedragen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 december 2023 om 23:23.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 23:41   #20
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb een rekening bij bitvavo sinds bijna 2 jaar. Ik heb daar regelmatig stortingen gedaan via bancontact. Op de website bancontact kiezen, QR code scannen in mijn bank app op de foon en boom 1 minuut later staat dat op de rekening. Het grootste bedrag dat ik ooit gestort heb is zo'n 1500 €, meestal zijn het een paar honderd euro die ik investeer. Probeer misschien eens met kleinere bedragen.
Ik heb niks aan 1000 euro. Ik wil mijn move maken voor BTC explodeert. Voor een bedrag van 10k in hooguit 2 stortingen. De bank MOET dat toestaan.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be