Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2008, 19:39   #101
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En nog altijd heb je geen antwoord op mijn vraag gegeven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ben jij het ermee eens dat het Belgisch kindergeld verdwijnt naar weet ik veel waar om daar andere doeleinden te dienen dan de opvoeding van kinderen?
Hoe denk je dat ouders omgaan met geld voor hun kinderen? De meeste mensen krijgen zowel hun loon als het kindergeld op dezelfde rekening. Het is niet zo dat men voor elk bord dat het kind leeg eet dit op de rekening zet. School, eten, kleding, en andere zaken worden dus gezamelijk betaald.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:41   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Wat is het verband tussen solidariteit en agressieve allochtonen?
Tussen solidariteit en agressieve allochtonen? Geen idee.
Tussen gecollectiviseerd geld dat de staat naar hartelust mag uitdelen aan wie zij belang hecht, ongeacht het gedrag van dit individu en agressieve allochtonen?

Wat denk je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:42   #103
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is dan ook hun keuze; als dat waar zou zijn, wil dat inderdaad zeggen dat veel mensen de verantwoordelijkheid van hun eigen keuzes niet willen dragen, maar die afwentelen op de mmatschappij.



Dan worden zorgen gewoon wat duurder; big deal.
Mijn kinderen zullen wel voor mij zorgen.

Gij denkt wel heel kleinschalig: uw vrienden, uw gezin, uw kinderen...
Zo werkt dat toch niet? Wij werken nu ten dele om de pensioenen van de huidige gepensioneerden te betalen. Later gaan ons kinderen onze pensioenen betalen. Of moeten ze alleen betalen voor gepensioneerden die kinderen hebben? En laat de rest maar stikken?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:48   #104
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Gij denkt wel heel kleinschalig: uw vrienden, uw gezin, uw kinderen...
Ja, en dan? Waarom zou ik aan Jan en alleman moeten denken?
Als iedereen al eens aan zijn vrienden en familie zou denken, dan zou er al een pak minder miserie zijn dan vandaag.

Citaat:
Zo werkt dat toch niet?
Toch wel. Waarom zou dat zo niet werken?

Citaat:
Wij werken nu ten dele om de pensioenen van de huidige gepensioneerden te betalen. Later gaan ons kinderen onze pensioenen betalen. Of moeten ze alleen betalen voor gepensioneerden die kinderen hebben? En laat de rest maar stikken?
Ik werk nu en neem nu maatregelen om mijn eigen pensioen te betalen; in tegenstelling tot velen loop ik niet weg van mijn verantwoordelijkheden en wentel ik die niet af op een maatschappij. Jij wel?

Laatst gewijzigd door Sfax : 6 april 2008 om 19:50.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:05   #105
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja, en dan? Waarom zou ik aan Jan en alleman moeten denken?
Dat heet solidariteit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik werk nu en neem nu maatregelen om mijn eigen pensioen te betalen; in tegenstelling tot velen loop ik niet weg van mijn verantwoordelijkheden en wentel ik die niet af op een maatschappij. Jij wel?
Ik wentel dit ook niet af. Het wordt mij aangeboden door de maatschappij dat zij mijn pensioen zal betalen. Daarom draag ik nu ook af: om de huidige pensioenen te betalen. Ik zou wel gek zijn om dat aanbod af te slaan. En inderdaad, een béétje vooruitdenkend mens, legt een extra spaarpotje aan, meestal in de vorm van pensioensparen. Maar dat neemt niet weg dat ons pensioen-systeem een systeem van solidariteit is.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:08   #106
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
Absolute waanzin!
Nederlands in vlaanderen is enkel en alleen verplicht in rechtstreeks kontakt met de overheid. EN dan nog heeft men de mogelijkheid om even een woordenboekske raad te plegen of beroep te doen op een behulpzame buur of uw boekhouder de zaken te laten afhandelen. In de familiekring, thuis en in de omgang met derden is er overal op deze planeet een absolute taalvrijheid!
Het is niet meer dan een teken van respect dat je je kinderen (en jezelf) de taal aanleert van het land / gebied waar je verblijft en die instaat voor je (sociale) voorzieningen, beste Jan Pieter. Zelfs de 'linkse' partijen zijn deze mening toegedaan, zie maar naar de maatregel dat men een taaltest Nederlands moet doen om een sociale woning te bekomen. Om ervoor te zorgen dat zowel de kinderen als het onderwijzend personeel geen frustraties staan te wachten i.v.m. taalachterstand en dus leerproblemen, kan men niet anders dan de ouders verplichten kinderen de officiële taal aan te leren. Uw aangehaalde taalvrijheid is maar een pseudo vrijheid, die jammer maar helaas wordt overstegen door de burgerplicht om aan een aantal eisen te voldoen om in het 'gastland' goed te functioneren. Dit hoeft niet uit te sluiten dat kinderen de taal van hun 'roots' aangeleerd krijgen. Laten we als voorbeeld Catalonië nemen, waar de mensen uiteraard Catalaans praten, maar ze evengoed overweg kunnen met het conformistische 'Castiliaans' Spaans. Een voorbeeld dus van hoe het moet !!! Iemand die z'n kinderen alleen in het pakweg Duits wil opvoeden of het Albanees moet maar terug met z'n gezin naar Duitsland respectievelijk Albanië trekken. By the way, ga jij instaan voor die loonkosten van al die tolken die op de burgelijke stand en andere instanties moeten worden tewerkgesteld? Als er iets absolute waanzin is, is het wel jouw reply. Misschien een 'verkeerd' soort sigaret gerookt of zo ??? Gezondheid !

Laatst gewijzigd door freespirit : 6 april 2008 om 20:10.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:17   #107
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Omdat, als kindergeld niet zou bestaan, heel weinig mensen aan kinderen zouden beginnen.
Er zouden gewoon niet genoeg mensen zijn om op uw oude dag voor u te zorgen. En daarom is het maar logisch dat u meebetaalt aan het grootbrengen van die generatie.
Trouwens, bedankt daarvoor.
Bullshit. In de VS bestaat er geen kindergeld maar is het geboortecijfer wel hoger dan in Belgie. Hier mag je per kind $1.000 aftrekken van je belastingen. Lijkt me een beter systeem dan cadeaus uitdelen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:26   #108
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Dat heet solidariteit
Fijn dat jij stelt dat dat solidariteit is, maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag: waarom zou ik een jan en alleman moeten denken? Omdat jij dat leuk vindt?

Citaat:
Ik wentel dit ook niet af. Het wordt mij aangeboden door de maatschappij dat zij mijn pensioen zal betalen. Daarom draag ik nu ook af: om de huidige pensioenen te betalen. Ik zou wel gek zijn om dat aanbod af te slaan. En inderdaad, een béétje vooruitdenkend mens, legt een extra spaarpotje aan, meestal in de vorm van pensioensparen. Maar dat neemt niet weg dat ons pensioen-systeem een systeem van solidariteit is.
Waarmee je opnieuw stelt dat dat solidariteit is, maar waarmee je opnieuw nalaat aan te geven waarom iemand daarin mee zou moeten gaan... Zeker als je het gegeven beschouwt dat je vandaag veel te veel afgeeft, in vergelijking met wat je later nog zal krijgen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:48   #109
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Fijn dat jij stelt dat dat solidariteit is, maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag: waarom zou ik een jan en alleman moeten denken? Omdat jij dat leuk vindt?
.
Omdat je in België woont, eenland met een van de beste sociale vangnetten ter wereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waarmee je opnieuw stelt dat dat solidariteit is, maar waarmee je opnieuw nalaat aan te geven waarom iemand daarin mee zou moeten gaan... Zeker als je het gegeven beschouwt dat je vandaag veel te veel afgeeft, in vergelijking met wat je later nog zal krijgen...
Dat laatste is idd waar, maar een andere discussie waard. Maar je moet erin meegaan omdat je wettelijk verplicht bent belastingen te betalen.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:12   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Omdat je in België woont, eenland met een van de beste sociale vangnetten ter wereld
Dat is dus niet waar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:13   #111
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Omdat je in België woont, eenland met een van de beste sociale vangnetten ter wereld


Dat laatste is idd waar, maar een andere discussie waard. Maar je moet erin meegaan omdat je wettelijk verplicht bent belastingen te betalen.
dus ik ben verplicht want de wet zegt dat?
beetje zwakke reden is dat... Solidariteit houdt immers een keuze in. Je bevestigt dus dat solidariteit hier niet aan de orde is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:32   #112
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is dus niet waar.
Hoezo is dat niet waar?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:35   #113
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard



Neen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:41   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht


Neen?
Neen. Wij zijn best goed af hier op bepaalde terreinen --- vooral gezondheidszorg.

Realistisch bekeken. Utopisch kan altijd daarnaast.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:42   #115
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik bekijk het liever voor wanneer ik die gezondheidszorg nodig zal hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:45   #116
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik bekijk het liever voor wanneer ik die gezondheidszorg nodig zal hebben.
Dat kan wel eens goed meevallen. 1/3 krijgt bijvoorbeeld al met kanker te maken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:45   #117
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Oef.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:47   #118
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Oef.
Je ziet, nergens om je ongerust over te maken. Je belandt heus wel eens in het ziekenhuis.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 22:26   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen. Wij zijn best goed af hier op bepaalde terreinen --- vooral gezondheidszorg.

Realistisch bekeken. Utopisch kan altijd daarnaast.
We zijn hier misschien best goed af op vlak van gezondheidszorg, maar we betalen er dan ook bergen geld voor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 23:32   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We zijn hier misschien best goed af op vlak van gezondheidszorg, maar we betalen er dan ook bergen geld voor.
Alles heeft zijn prijs, gaat dat goede oude gezegde.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be