Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2007, 21:59   #1
krohn
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 213
Standaard ETA-aanslagen

Dag, Filip De Man!

Ik woon al twintig jaar bijna (sinds maart 1987) hier in België en ik heb nooit eigen gemaakt die vijandige aanhouding van velen hier tegen het VB. Maar om het eerlijk te zeggen heb ik als Spanjaard ook nooit begrepen de redenen voor het stilzwijgen van uw partij inzake de Basken-zaak (en ik bedoel daarmee de ETA-aanslagen vooral) Zou U, a.U.b., een kleine uitleg hier daarover kunnen geven?

Ik zou U ook willen vragen waarom dat Vilvoorde precies de plaats is waar enkele ETA-verdachten zijn ontvlucht vonden, hier in België. En ik bedoel namelijk daarmee de echtpaar Luis Moreno- Raquel Garcia (door de Spaanse justitie vergeefs tot nu toe opgeëisd) die op periodieker wijze intervieuws aan de Belgische kranten geven waar ze laten verstaan het voorwerp te zijn van een Staatsgeschil tussen Spanje in België, en ook van Staatsbescerming hier in België te genieten (vanaf het ongeblik dat hun uiltevering werd geweigerd) zowel van alle sorte steun en faciliteiten in hun woon- en werkplaats (naar 't schijnt, altijd Vilvoorde)

Het moet ook worden vermeld dat die echtpaar om aan de Spanse justitie te kunnen ontvluchten de Belgische nationaliteit vroegen en ze onmiddelijk kregen terwijl iemand zoals Juan Lozano, beroemde en jarenlang succesvolle foetbalspeller hier in België, zo'n aanvraag werd geweigerd. Hoe kan men dat alles begrijpen? Zou U ook daarover, a.U.b., een woordje kunnen zeggen?

Met oprechte gevoelens

Hoogachtend
krohn is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:06   #2
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Ik veroordeel de ETA-aanslagen zonder enige aarzeling.
Voorts is de manier waarop de naturalisatieprocedure verloopt in België... een regelrechte schande. Blijkbaar moet men beloven voor de PS te stemmen.
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:08   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ze kunnen toch moeilijk tegen zichzelf stemmen?
Bhairav is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:24   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Voorts is de manier waarop de naturalisatieprocedure verloopt in België... een regelrechte schande.
Excuseer??

We weten allemaal dat de Spaanse politie bekend staat om zijn folteringen van Baskische gevangenen. Sommigen overleven die gruweldaden zelfs niet. De Belgische regering heeft toch het bittere einde gevochten om dit echtpaar uit te leveren. Gelukkig hadden we in die tijd (de tijd van vóór de terrorismewetgeing) nog een onafhankelijk gerecht: België leverde dus geen mensen uit aan landen die folteren.

Is het Vlaams Belang nu ook al tegen het opnemen van Europese politieke vluchtelingen? Enkel omdat het Belgisch establishment haar goede banden met de neo-franquisten van de Partido Popular niet wou op het spel zetten.

Blijkbaar zouden we onze grenzen moeten sluiten voor politieke vluchtelingen, maar ze open houden voor opportunistische voetbalspelers!
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 januari 2007 om 14:25.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:49   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Als men in Spanje gevangen foltert dan moet Spanje maar uit de EU gezet worden he. Of zijn de democraten plots niet meer geïnteresseerd in de mensenrechten ? Is dat enkel iets om het VB op af te rekenen en voor de rest de ogen dicht te doen en te zwijgen ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:52   #6
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als men in Spanje gevangen foltert dan moet Spanje maar uit de EU gezet worden he. Of zijn de democraten plots niet meer geïnteresseerd in de mensenrechten?
Sinds wanneer is de Europese Unie democratisch??
Noemt u de Europese Commissie democratisch? Of het weigeren van een referendum over de Europese Grondwet?

De EU is gewoon een bende rechtse liberalen die zich geen bal aantrekken van de mensenrechten.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2007, 16:23   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als men in Spanje gevangen foltert dan moet Spanje maar uit de EU gezet worden he. Of zijn de democraten plots niet meer geïnteresseerd in de mensenrechten ? Is dat enkel iets om het VB op af te rekenen en voor de rest de ogen dicht te doen en te zwijgen ?
Veel kritiek vanwege het Vlaams Belang horen we anders niet eh?
Pelgrim is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:41   #8
krohn
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 213
Standaard In mijn naam en die van vele Spanjaarden, bedankt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht

Ik veroordeel de ETA-aanslagen zonder enige aarzeling.
Voorts is de manier waarop de naturalisatieprocedure verloopt in België... een regelrechte schande. Blijkbaar moet men beloven voor de PS te stemmen.

Ik dank U Filipe De Man. Ik verheug me ook veel op uw ondubbelzinnige standpunt omdat ik nu er zeker van ben dat uw woorden niet zonder gevolgen zullen blijven, voorerst biinnen het kader van uw partij.

Nog hartelijk bedankt!
(In mijn nam en ook in die van vele Spanjaarden! Ook die binnen het Baskenland, en zelfs ook die hier wonende, zelfs aan de Vlaamse kant)

Goeden nacht!
krohn is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:12   #9
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is het Vlaams Belang nu ook al tegen het opnemen van Europese politieke vluchtelingen? Enkel omdat het Belgisch establishment haar goede banden met de neo-franquisten van de Partido Popular niet wou op het spel zetten.
Jaani, ben je al het standpunt van het blok vergeten inzake Sinn Fein en de Ierse vrijheidsstrijd. De Ieren hoeven ook geen steun te verwachten van die zelfverklaarde volksnationalisten in het VB. Nee, liever Sinn Fein, PKK & Batasuna bestempelen als terroristen en staatsnationalisten zoals Le Pen opvrijen.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 17 januari 2007, 18:39   #10
krohn
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 213
Standaard De Basken van de Belgische Koning...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Excuseer??

We weten allemaal dat de Spaanse politie bekend staat om zijn folteringen van Baskische gevangenen. Sommigen overleven die gruweldaden zelfs niet. De Belgische regering heeft toch het bittere einde gevochten om dit echtpaar uit te leveren. Gelukkig hadden we in die tijd (de tijd van vóór de terrorismewetgeing) nog een onafhankelijk gerecht: België leverde dus geen mensen uit aan landen die folteren.
Ik dacht een beetje gelijk jou, daarover, 't is waar, dat dat hélaas een pure toeval was, een ongelukkige (Belgische) gerechtelijke beslissing, hélaas! Vandaag integendeel denk ik dat het die Baskische echtpaar (van Vilvoorde) waren die op dit punt gelijk hadden: ze hebben wel van Staatsbescherming in Belgë genoten, trowens sinds het begin en zelfs vooraleer ze hier in België landen...

En dank zij een diplomatiek en Staatstraditie van immenging ("casus belli", bijvoordel in de Eerste Wereldoorlog, inderdaad! ) die terugkomt tot het ontstaan van de Belgische onafhankelijke Staat, en die van de Monarchie en van de Koning der Belgen "universele" beschermers doet. Theoretisch alle politieke vluchtelingen (en onderdrukte volkeren) overal in de wereld beschermende, maar in de praktijk Spaanse voortvluchtigen (Basken in het bijzonder) in elk geval ....

Pure toeval als een van de dochters van Juan Carlos (de Spaanse koning) met een Baskische jongen, van een Baskische nationalistische milieu afkomstige (aan vaderlijke kant) trouwde...wiens moeder -een Belg- aan de Belgische adel behoorde?...

Trouwens dat eer een probleem darover bestond was overduidelijk geworden ter aanleiding van het bezoek van Juan Carlos an België in 2000 (met de tegenstrijdige koningklijke toespraken bvd., an een en andere kant...) Tot wanneer dus de meer dan hondeerde haar al durende "Baskisch uur" in de Belgische politiek? ....

De Basken van de Koning ("les Basques du Roi"), die Baskische echtpaar!

Dag!
krohn is offline  
Oud 17 januari 2007, 19:46   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Als u probeert een link probeert te bewijzen tussen de Belgische monarchie en Baskenland, kan u mij dan even vertellen hoe het komt dat koning Boudewijn en generaal Franco zo goed bevriend waren? Bij de begrafenis van Franco heeft de regering hemel en aard emoeten bewegen, om Bouwewijn ervan te overtuigen niet aanwezig te zijn op die begrafenis.

De Belgische overheid heeft keer op keer proberen (via nieuwe wetten) dat Baskisch echtpaar uit te leveren aan de Spaanse beulen. Opeenvolgende ministers van justitie hebben gepoogd het echtpaar uit te leveren. Gelukkig was toen de greep van de politiek op het gerecht nog niet zo verstikkend als vandaag.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 januari 2007 om 19:47.
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be